vill veta lite om trupper

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Vem fan(ursäkta mitt ordspråk) använder kats som def?????:eek:

Katapulter har ett försvarsvärde som inte är att förringa så det finns ett antal anledningar till varför en del använder dem som försvar.

1. Nödläge och du behöver byggs så mycket försvar så fort som möjligt. - Genom att katapulter byggs i verkstan så kan du ha 3 produktionslinjer gående samtidigt istället för två. En i barracken, en i stallet och en i verkstan.

2. Extra fakes. - Finns en del som har katapulter i sina försvarsbyar för att på det sättet kunna skicka långsamt gående fakes även från dessa byar och ge försvaren svårare att kunna urskilja från vilka byar som det kommer riktiga nukes.

3. Taima försvar. - Om man är i det läget att man måste dodga (hoppa) attacker för att försvara sig mot adelsmän så ger faktiskt katapulter extra möjligheter att taima assistans genom att det ger dig en extra truppfart som kan vara nyttigt om du inte kan vara online 24/7.

4. Plocka ner andras byar. - Man har nukes med efterföljande attacker med katapulter med en minimal eskort (50-100 TK) från försvarsbyarna för att plocka ner motståndarens byggnader (förutom muren som nuken tar ut). Genom att förlägga katapulterna till försvarsbyar så kan du maxa din attack utan att offra försvar eftersom katapulterna också har ett okej försvarsvärde.

Det är bara några anledningar jag kom på trots att jag inte använder katapulter i de världar jag spelar (förutom 3.net som är under avveckling). Finns säker några till samt en massa åsikter om de anledningar jag listade här. Dock så skulle jag vilja tillägga att flera av dessa punkter kräver att man verkligen kan spelet och är ingenting jag skulle rekommendera för en som är ny.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Dock så skulle jag vilja tillägga att flera av dessa punkter kräver att man verkligen kan spelet och är ingenting jag skulle rekomendera för en som är ny.

förlåt men erinrar mig en spelare ( en nybörjare) som skröt om sin katapultby på 1500 pulters. den tvärdog eftersom det BARA var pulters i den.
 

DeletedUser

Guest
Katapulter har ett försvarsvärde som inte är att förringa så det finns ett antal anledningar till varför en del använder dem som försvar.

1. Nödläge och du behöver byggs så mycket försvar så fort som möjligt. - Genom att katapulter byggs i verkstan så kan du ha 3 produktionslinjer gående samtidigt istället för två. En i barracken, en i stallet och en i stallet.

Dock så skulle jag vilja tillägga att flera av dessa punkter kräver att man verkligen kan spelet och är ingenting jag skulle rekomendera för en som är ny.

Rättning/korrekturläsning
Barrack, Stall och Verkstad - där sker produktionen av trupperna

Håller med om tillägget.
Det kräver sin spelare att kunna använda dessa taktiker rätt och det är stor skada man åstadkommer, oavsett om man är anfallare eller försvarare.
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Rättning/korrekturläsning
Barrack, Stall och Verkstad - där sker produktionen av trupperna

Håller med om tillägget.
Det kräver sin spelare att kunna använda dessa taktiker rätt och det är stor skada man åstadkommer, oavsett om man är anfallare eller försvarare.

Skrivfelet fixat.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp