vill veta lite om trupper

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
henkes nödförsvar kan funka när det är bråttom att fylla farmen.
annars kan man ju klocka på Hjälp-Enheter för att läsa mer om katapulter.
Och testa lite i simulatorn hur mycket katsen kan hjälpa.
 

DeletedUser

Guest
Deffa med katapulter? Kan man få en liten beskrivning på hur?

Simpelt.
Du ställer dom i vägen för attackerande trupper, antingen som support (skickad från annan by, du skriver i koordinaterna och trycker Assistera,sedan OK) eller eget byggda trupper.
 

DeletedUser

Guest
i krig, du ska bygga snabb deff - du har nivå 2 på verksa i alla byar, du bygger då spjut,HC, katas. Men oftast runt 200-300 katas..(inte min favo teknik, men funkar)

Okej, tack! Det enda vettiga svaret jag fick här iallafall... Tittar ironiskt på TW-Noodles inlägg... >_>
 

DeletedUser

Guest
Tråden är mestadels riktad till nybörjare så mitt svar påvisar hur man gör det -vilket var det du frågade.
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Även om det är en tråd riktad till nybörjare så behöver man inte sänka den till sandlådenivå TW-noddles.
 

DeletedUser

Guest
alex en dum fråga kräver ett dumt svar, dessutom så svarade noodle faktiskt exakt på frågan så som den var formulerad.
 

DeletedUser

Guest
alex en dum fråga kräver ett dumt svar, dessutom så svarade noodle faktiskt exakt på frågan så som den var formulerad.
Ingen fråga är dum om man inte känner till svaret.
Men eftersom du är ett Bertil-fan av den mer... inbitna... sorten så förvånar det mig inte att du försöker försvara honom när han gör bort sig kapitalt (igen).

Luxaxix, fortsätt ställa frågor om du känner att du behöver och skit i alla som tycker dom är självklara. Bättre att du får veta svaret och bli klokare än att deras ständiga dumhet håller dig nere. Den ska egentligen inte behöva drabba dig, men tyvärr så är det med dumhet som med långvarig skitlukt, den stör inte källan för den är van, men alla andra reagerar med att undvika den till varje pris. ;)

Om du spelar på V1 eller V4 kan du PMa mig om du behöver fråga något, så slipper du "skitlukten" som drar förbi här ibland. :D
 

DeletedUser

Guest
Ingen fråga är dum om man inte känner till svaret.
Men eftersom du är ett Bertil-fan av den mer... inbitna... sorten så förvånar det mig inte att du försöker försvara honom när han gör bort sig kapitalt (igen).

Luxaxix, fortsätt ställa frågor om du känner att du behöver och skit i alla som tycker dom är självklara. Bättre att du får veta svaret och bli klokare än att deras ständiga dumhet håller dig nere. Den ska egentligen inte behöva drabba dig, men tyvärr så är det med dumhet som med långvarig skitlukt, den stör inte källan för den är van, men alla andra reagerar med att undvika den till varje pris. ;)

Om du spelar på V1 eller V4 kan du PMa mig om du behöver fråga något, så slipper du "skitlukten" som drar förbi här ibland. :D

Så när spelare frågat mig om bl.a. hur man duckar attacker så har det stunkit enligt Vargmannen då jag berättat för dom hur detta kan göras på olika sätt.
Det måste verkligen vara en synd och skam att jag lärt mig spela på samma tips som jag förmedlat från bla .se, .de och .net-topspelare, och som dessutom lärt sig saker från mig genom utbyte av information, råd, tips och diskussioner.

Det enda som stinker i den här tråden är du Vargmannen med ditt inbitna sätt att jaga spelare för något som troligen inte har med denna forumsektion eller spelet att göra.
 

DeletedUser

Guest
vad menar du med det vargmannen?

jag får säga att jag hade svarat på ett värre sätt för JA det va en dum fråga.. "Deffa med katapulter? Kan man få en liten beskrivning på hur?"
eftersom catas också är trupper så borde man deffa med dem på exakt samma sätt som man deffar med alla andra trupper vilket noodle förklarade hur man gör utan att säga något nedlåtande.. (hade inte jag klarat därför så tycker jag att det är en bra insats eftersom jag inte skulle kunna göra det bättre)

btw vargmannen har du något problem ta det med mig direkt på IGM, PM eller MSN istället för att skriva massa skit här...
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Tillbaka till ämnet om olika trupper och lämna hur ni hade svarat till PM.
 

DeletedUser

Guest
jag får säga att jag hade svarat på ett värre sätt för JA det va en dum fråga.. "Deffa med katapulter? Kan man få en liten beskrivning på hur?"
eftersom catas också är trupper så borde man deffa med dem på exakt samma sätt som man deffar med alla andra trupper vilket noodle förklarade hur man gör utan att säga något nedlåtande.. (hade inte jag klarat därför så tycker jag att det är en bra insats eftersom jag inte skulle kunna göra det bättre)
Man skriver helt enkelt att katapulter räknas in i försvaret precis som alla andra soldater, frågan är inte helt obefogad eftersom den är ett belägringsvapen och katapulter anfaller inte på samma sätt som övriga enheter eftersom man måste bekräfta vad den ska sikta på.

vad menar du med det vargmannen?
Tolkningen är fri. :)

btw vargmannen har du något problem ta det med mig direkt på IGM, PM eller MSN istället för att skriva massa skit här...
Följ ditt eget råd. :)
alex en dum fråga kräver ett dumt svar, dessutom så svarade noodle faktiskt exakt på frågan så som den var formulerad.

Tillbaka till ämnet om olika trupper och lämna hur ni hade svarat till PM.
Har inte allt redan sagts?
Spejare, TK och Kattas är alltiallo.
Paladin, svärd, spjut, bågskyttar är def.
LK, Ridande bågskyttar, adels och rammar är off.
 

DeletedUser

Guest
Jag är inte noob, jag tänkte bara inte efter. Det är ju självklart varken ekonomiskt eller effektivt (med farmplatser) med katapulter som def, det var därför jag ställde mig en liten fråga men jag hade ju kunnat räkna ut svaret själv såklart...
 

DeletedUser

Guest
Vem fan(ursäkta mitt ordspråk) använder kats som def?????:eek:
 

DeletedUser

Guest
Många som ligger under hård attack och enbart är ute efter att dodga adelsmän (om den som anfaller är så dålig att det går dvs...)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp