Vilka krigar mot vilka?

DeletedUser

Guest
Hade yyigys haft lite fler bättre spelare så hade T.E.W redan varit borta.
Men icke..
 

DeletedUser

Guest
Hade yyigys haft lite fler bättre spelare så hade T.E.W redan varit borta.
Men icke..

Trots att vi har 5 stammar mot oss så kan dem inte ta oss, det bevisar ju att dem inte kan kriga för 5 öre. Hur smart är det att skicka deff som offensiva enheter :) Men man tackar för allt ob dem ger till mig :p

Hade dem kunnat synka bättre och pratat ihop sig mer så kanske dem skulle ha en chans emot oss ;)
 

DeletedUser

Guest
I det gamla grekland bodde en räv, hantrivdes med sitt liv, strövade omkring där han ville och var alltjämt till freds med tillvaron. Men så en dag, tog hans skafferi med kantareller slut, räven var hungrig och letade efter något annat att äta. Den fick syn på ett träd med vackra vindruvor där det satt en kråka.
"Är bären goda", frågade han kråkan.
"Ja, de är läckra", svarade kråkan.
Räven försökte hoppa upp och få tag i några vindruvor, men misslyckades fatalt, för rävar är inte speciellt bra på att klättra i träd, som de flesta kanske förstår.
"De är säkert sura", sade räven och gick stolt sin väg.

Om någon missat poängen med berättelsen, så handlar det om en alltför vanlig psykologisk försvarmekanism, en form av rationalisering där man förkastar något helt enkelt därför att man inte kan få det, trots att man i själva verket vill ha det eller behöver det. På så vis undkommer man sin naturliga känsla av besvikelse och frustration.

En kanske inte 100%ig liknelse. Men jag tycker än dock att det finns plats för den här.

Men för all del.

Väl rutet.
 

DeletedUser

Guest
Det finns få saker man inte kan få fram genom att använda en motsägelsefull klyscha.

Därav detta.

"Allt är relativt".

Hur nu det skulle gå ihop.
 

DeletedUser

Guest
Vi är mkt bättre än alla andra ;) Här krigar man tills sista gubbe och andetag. Man är trogen sin stam. Trodde dock att man skulle få mer motstånd men hade ju iaf några som var hyffsade men jag slaktade endå det mesta av dem. Trots att man inte gått in seriöst på denna välden :rolleyes:

Nej, men som någon sa till mig för var det 2 veckor sen skulle dem plockat bort oss från kartan har dem lyckats nej, vet ni varför?

Jo, det är så att dem inte klarar av det för att dem inte synkar och anfaller med rätt trupper. Man genomskådar dem så väl när det är fejk och skarpt. Dessutom har dem nog inte riktiga kämparandan som vi har och sammanhållningen. Som sagt vi har en fördel som inte nån av alla stammar har som krigar mot oss ;)
 

DeletedUser

Guest
Gaggar? Vid min ära!?

Ack, att kasta pärlor åt svin. Här kommer jag med finurligheter och ni uppfattar mina visdomsord som "gaggeri".

Mina barn, samlas runt omkring mig. Låt mig förtälla vad detta gaggeri är tänkt att uppfattas som.

Ja då var ju T.E.W mycket bättre än jag trodde!

De flesta situationer man genomlider kan förenklas (eller fördummas om man nu så vill) med någon form utav klyscha.

Även om det inte är en direkt klyscha jag använder för att besvara detta citat med så är det trots allt ett extremt intetsägande citat som när man tänker efter egentligen inte betyder någonting.

"Allt är relativt".

Men hur kan allt vara relativt egentligen?

Då är ju inte det relativt?

Eftersom allt är relativt, kan ju inte denna mening vara relativ eftersom det är ett direkt påstående. Dvs tvärtemot vad meningen är.

Därav "Hur nu det skulle gå ihop".

T.E.W är således bättre än vad du trodde.

"allt är relativt"...

Osv.
 

DeletedUser

Guest
Wonder:

Hellre ett smärtsamt slut
än en smärta utan slut.

Likväl som att ingen är så blind som den som inte vill se.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
En sak är i alla fall inte relativ, nämligen det faktum att T.E.W är i princip utraderade från kartan. Surt sa räven, som sagt. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Men som en spelare sa till mig så skulle vi vara borta från kartan på en vecka är vi det? Nej, det är vi inte. Ni hade kanske kunnat lyckats om ni sammarbetetat istället. Ett tips bara är det kul att ta byar av en som inte är aktiv :)

Hade jag varit aktiv på v6 så hade jag bjudit på motstånd som ni aldrig har skådat tidigare, väck inte en björn som ligger i ide. Dessutom så måste ju ni ha spioner för att kunna kriga mot en liten stam som oss...Och ni i yyiggs som ville ha en iap bara för att bygga upp trupper och hugga oss i ryggen med kniven. Hur många gillar sådant fegspel ;)

Samt att inte lägga ut en krigsförklaring heller är väl inte heller så schysst gjort...Ni kommer bara få det värre med erat sätt att spela på...
 

DeletedUser

Guest
Nej man skall inte väcka den björn som sover.

Man hämtar hagelgeväret och skjuter den innan den vaknar.

Sen äter man upp det saftiga björnköttet med lite kantarellsås och potatisgratäng.
 
Topp