Vilja förklarar krig mot KR

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Stackars Sahhj som bara tror det finns en spion i KR :)


Lycka till Vilja! Vi står bakom er :)
 

DeletedUser

Guest
moderator ombes även stänga denna tråd, då KR inte längre finns kvar.
 

DeletedUser

Guest
Låser tråden men behåller nyckeln ifall någon tycker annorlunda. Meddela mig i så fall.

**Klick!**
 

DeletedUser

Guest
Och annorlunda tyckte någon, nämligen trådskaparen. Ser att det finns saker att diskutera här ett tag även om kriget är slut så jag öppnar den igen och hoppas på en fortsatt trevlig debatt om det som varit.

//Humble
 

DeletedUser

Guest
Jag undrar bara varför KR splittrades.
Istället för att möta ett krig valde man att splittra stammen och ansluta sig till starkare makter.

Sahhj, du kanske kan svara på det?
 

DeletedUser

Guest
Mycket bra fråga egentligen :)

Då uppenbarligen många i "fd" KR undrar hur det kunde gå så här? :)
 

DeletedUser

Guest
Jag svarar gärna på frågorna om jag får svar på mina.
Det såg rätt hopplöst ut, vi var 6 pers som kämpade mot ungefär.. jag vet inte, dubbelt så många, alla jämnstora eller större, 6 av, hur många var vi, närmare 50. Helt plötsligt hade en av de kämpande skickat iväg ett brev till "starkare makter" och undrat om vi kunde gå med dem istället. Och det var okej.

Sen till mina frågor, jag undrar, dylte, varför du tycker att det är en bra fråga av jocke? Du fick en ytterst utförlig förklaring av mig, och du är den första av två som välkomnat oss som vapenbröder.

Sen undrar jag om det är sant, att ni i D E tänker jaga ner de oskyldiga ur KR som inte varit med och krigat? Jag ansåg att det var mitt ansvar att få så många som möjligt i säkerhet, och trodde att jag valde en rätt bra stam för det.

Och en fråga till jocke, hur kan du ens komma på tanken att flyktingförklara mig, du tw-norm kunnige människa? Jag vill inte yttra mig alltför högt här i forumet vad mina byar innehåller men de flesta är långt ifrån tomma, och de senaste rapporterna på anfall mot mig är 3 totalt failade spejningar som tog plats för 3 dagar sedan, och innan dess har det varit jävligt lugnt ett bra tag.

Som sagt, ett tråkigt men gynnande krig, åtminstone för mig. Tröttnade på det, såg ganska hopplöst ut, skulle ha blivit iaf, i längden. :)
 

DeletedUser

Guest
Som svar på din fråga Sahhj. Jag vet att det var ett strategiskt drag av dig att byta stam, och det tycker jag är ganska fegt, därför anser jag att du klassas som flykting. Borde inte du ha stannat och hållit upp en god moral i KR?

Istället räddar du ditt egna skinn. Jag har dock inte sagt att det är förbjudet, men jag tycker som många andra säkert gör, att det helt enkelt är fegt.

Sen att offentliggöra dina och mina konversationer, som inte är så jättevackra tycker jag är väldigt illa. Gör du allt för att vända kappan efter vinden, och övertala folk att hata mig?

Du verkar ju iallafall ha lyckats med det.
 

DeletedUser

Guest
Så många som möjligt av de jag månar för tjänade på det, så jag tycker att det var ett riktigt gott drag av mig.
Erkänner dock att jag inte är den modige kaptenen som står kvar och sjunker med sitt skepp.
Såg andra fina skepp glida förbi och hoppade på ett av dem istället, och ordnade livbåtar till de jag kunde.

Det du syftar på hände för mycket länge sen och om jag inte minns fel så bad jag om ursäkt för det, och tog även bort det då jag insåg hur dumt det var.

Om du fortfarande tar hårt på det så ber jag åter igen om ursäkt för det.

Jag skrev vidare men det skickar jag till dig via pm istället.
 

DeletedUser

Guest
Det är inte så att jag tar hårt på det, men att skvallra till andra vad du och jag i PM har diskuterat om tycker jag inte om. Då kunde vi tagit det i det allmänna forumet direkt, om vi velat att utomstående skulle få reda på det, så jag tror du har haft en baktanke med att berätta om din och min historia..
 

DeletedUser

Guest
Aiht. Nejdå det var bara så att många undrade varför du håller på å jävlades med oss, så jag berättade historien så nyktert jag kunde.
"Jag orkar inte förklara, då jag inte anser det vara så viktigt att klarlägga för dig." känner du igen det?
Det var i samband med när du och micke planerade att ta alla dyltes byar, och beordrade min polare att speja av byarna. Lol. På tal om att vända kappan efter vinden alltså:)
 

DeletedUser

Guest
Nu är det så att jag var med i Troja på den tiden.
Jag hade samma inställning till KR som alltid, fast Troja och KR inlett något slags osynligt samarbete.
Så det var andra förutsättningar, eftersom det var en annan stam med andra diplomatiska förbindelser.

För att växa var jag tvungen att planera attack mot någon spelare.
När jag kände att Troja började avta alltmer i entusiasm och spelglädje, så lämnade jag för att utföra det jag så länge velat. Nämligen att förklara krig emot KR.
Detta gjorde jag med noll byar tagna ifrån Dylte. Säger det dig något?
 

DeletedUser

Guest
Tråkigt nog kunde jag inte genomföra vad jag egentligen menade med krigsförklaringen, eftersom ni sökte skydd hos SMISK.
 

DeletedUser

Guest
Vadå, blev du ledsen när du fick tillsägelse för att ha hotat oss?
Flytt? Nu kommer det där snacket om att jag e flykting igen:D
 

DeletedUser

Guest
Vilken tillsägelse pratar du om?
Ja, det var väl vad du gjorde? Sökte skydd alltså. Jag ser ingen annan anledning.

För det var väl vad du skrev i PM till mig? Att julen närmar sig, och att du inte hinner med att kolla alla incs o.s.v?
Hehe.
 

DeletedUser

Guest
Eller så kan det möjligtvis vara så att vissa spelare växte ur kläderna, dvs KR.

Du får ha din syn på saken och jag personligen tycker den är lika intressant som vem som går vidare i Idol om ett par timmar, dvs så ointresserad det går att bli.

Är det inte dags att den här tråden låses så kan pajkastningen fortsätta via PM för dom som är intresserade?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp