VFB=Flyktingstam?

DeletedUser

Guest
Oj ja jäklar ja^^

Men är det inte rätt att ni snackar om detta i ryktestråden också?^^

Eller är jag bara ovanligt trött:rolleyes:

Sorry för OT^^
 

DeletedUser

Guest
Oj ja jäklar ja^^

Men är det inte rätt att ni snackar om detta i ryktestråden också?^^

Eller är jag bara ovanligt trött:rolleyes:

Sorry för OT^^

ja tror nog du bara är ovanligt trött :D
denna tråd är för problem o krig runt VFB. lär inte ska vara så mycket annat än R.E vs -SK- påhopp på andra trådar.. men iaf finns det en tråd på detta forum som inte blir totalt överhoppat av småbarn i sandgropen.

albin eliasson sa:
Är din status utredd ordentligt, du var ju väldigt mycket inne på flyktingtemat när du var i VFB o då undrar jag hur man definierar en person som byter stam mitt under krig? Du var ju en ledande expert på ämnet, så jag tror att du kan hjälpa mig med definitionen, plz?

Han är inte en flykting iaf inte för Najs/NAOSF del, han har inte valt att stöda flyktingar som hoppat in i stammen, o har gjort ett bra val med att ta lite distans mellan VFB o sej själv.
O du behöver ju inge hjälp med att definiera folk som lämnar stammen mitt i ett krig?
 

DeletedUser

Guest
Krig mot först najs vilket jag och så många fler va emot att ta in dessa flyktingar då vi itne kunde göra så mkt motstånd när vi låg så långt ifrån gemfört med najs. Sen när dom tog in WH när både SK och ODENS sa emot. Men nej lyssna itne då heller. Då tyckte vi det blev nog :) så som sagt, nog sagt om det. Men efter vad du hållt på att skriva i forumet så måste du ha huvet upp kört någonstans säger jag bara :) Tror inte det är mågna som vill vara med i en flyktingstam då fler och fler får stämplen som det !:) pusspuss

Är det en rekommendation att jag ska ha huvudet där du håller på att pussa hela tiden, lr?
Du o en till var det som var emot det kriget, vilket visar vilken stamlojalitet du har. Jag ställde frågan gång efter annan varför ni var så tydligt på Najs sida? Tepakko o du har ju här i forumet ganska tydligt svarat på den frågan, bara som en liten varning till din nya stam, vilken i ordningen är det?
 

DeletedUser

Guest
ja tror nog du bara är ovanligt trött :D
denna tråd är för problem o krig runt VFB. lär inte ska vara så mycket annat än R.E vs -SK- påhopp på andra trådar.. men iaf finns det en tråd på detta forum som inte blir totalt överhoppat av småbarn i sandgropen.



Han är inte en flykting iaf inte för Najs/NAOSF del, han har inte valt att stöda flyktingar som hoppat in i stammen, o har gjort ett bra val med att ta lite distans mellan VFB o sej själv.
O du behöver ju inge hjälp med att definiera folk som lämnar stammen mitt i ett krig?

Que?
Jag var ledare för ST mot slutet av det kriget (grattis ni vann) och den devis vi levde efter (löjligt måhända, men ändock sant så långt det nu räckte) var Moschakts tanke att alla i stammen skulle känna sig trygga. Ert fokus var ju starkt inriktat på mig och det jag chansade på var att träda ur o vara stamlös, vilket inte hjälpte/räddade stammen. Däremot fick jag under denna stamlösa tid ett flertal inbjudningar från andra stammar där jag förklarade situationen mellan mig o najs utan att gå med i någon stam. Jag återinträdde i ST efter en tid som stamlös för att hjälpa till med "tåget ur Egypten" tillsammans med ett fåtal till, de flesta valde dock andra stammar än den jag själv valde att gå med i. Som du själv säger om n+aosf så kan vi säga att vi mergade lika mycket med VFB som ni gjorde med aosf:rolleyes:, så hjälp mig med flyktingdefinitionen, för det är det enda du tjafsar om. Du brukar även säga att ni endast var på jakt efter några "flyende" ledare? Grattis, vad framgångsrik du varit då, I`m still standing, tra la la la la:p
 

DeletedUser

Guest
beror på hur man ser på saken.
=ST= förlorade kriget, o folk flydde till VFB för ny hjälp.
Najs tog emot inbjudan o gick i krig med denna stam, efter en lång tids ensidiga krig var VFB deffade up sej o Najs anföll, så valde vi att flytta focuset till nya områden tillammans med AOSF. Vi flydde inte nånstans, utan flyttade focuset till nya områden, o samtidigt fortsatte våra anfall emot f.d. =ST=.

Om VFB skulle tagit kriget på allvar o kanske t.o.m. anfallit oss så skulle vi ju varit "flyktingar", men eftersom VFB direkt sagt inte var ett hot så valde vi att merga ihop o gå emot andra stammar samtidigt.

ifall ja kommer ihåg rätt var statsen mellan Najs o VFB nåt på 200-10 då vi mergade med AOSF. är vi flyktingar? om dom 10 byar ni tagit medan vi tagit nåt runt 200 gör oss flyktingar så vet ja inte vad ja borde säga. :D
 

DeletedUser

Guest
beror på hur man ser på saken.
=ST= förlorade kriget, o folk flydde till VFB för ny hjälp.
Najs tog emot inbjudan o gick i krig med denna stam, efter en lång tids ensidiga krig var VFB deffade up sej o Najs anföll, så valde vi att flytta focuset till nya områden tillammans med AOSF. Vi flydde inte nånstans, utan flyttade focuset till nya områden, o samtidigt fortsatte våra anfall emot f.d. =ST=.

Om VFB skulle tagit kriget på allvar o kanske t.o.m. anfallit oss så skulle vi ju varit "flyktingar", men eftersom VFB direkt sagt inte var ett hot så valde vi att merga ihop o gå emot andra stammar samtidigt.

ifall ja kommer ihåg rätt var statsen mellan Najs o VFB nåt på 200-10 då vi mergade med AOSF. är vi flyktingar? om dom 10 byar ni tagit medan vi tagit nåt runt 200 gör oss flyktingar så vet ja inte vad ja borde säga. :D

Semantik, min vän, semantik. Du använder ordet flykting som det passar dig och ibland är det synonymt med att lämna en stam under brinnande krig, fine, men ge en definition någon gång, så alla vet vad du menar? När du ändå är igång så förklara på najsspråk skillnaden mellan att merga och att fly?
Om någon statistikfreak skulle gå igenom dina uttalanden, så skulle den notera att du använder det ordet väldigt ofta och likaså gör dina medlöpare i de två stammar som jag varit i när jag har haft med dig att göra, stilla allas vår nyfikenhet på det här området, plz:rolleyes:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
du behöver väl inte quota mej när mitt inlägg sitter rakt ovanför? :)

skillnaden med att fly o att merga är ju verkligen stor. =ST= hade ungefär 42 medlemmar när kriget började. Efter en lång o långsam kampanj började =ST= falla ihop, folk började lämna stammen o söka sej till andra stammar, [G], [GE], Trojan, Pirate, diverse egna stammar o VFB. Det att 5st av f.d. 42 =ST= medlemmar hitta sej till VFB kan verkligen inte kallas en merge.

Najs mergade med AOSF, o skillnaden är ju att man kan vända om det hela, AOSF joinade Najs? i vilket fall vi inte "flydde" till AOSF, utan AOSF joinade oss? Ja tror inte nån i VFB tänker komma in här o säga att de mergade med 5st =ST= medlemmar för att skapa en ny stam. som underligt nog ännu också heter VFB.. borde det inte heta =SVFBT= då? ;)
 
Topp