Vem var/är BÄst??

DeletedUser

Guest
mig som diplomat ? vilken värld lever du i då? hade aldrig en ledningsroll i wcw , vad jag vet så är diplomaten i ledningen med en roll i ledningen , snacka om att uttala sig om saker man inte vet nått om =)
villa inte heller ha en ledaroll i wcw var bara en enkel gruppledare i en bra och framgångsrik grupp som jag fortfarande är stolt över

hm så du tog kontakt med andra stammar och kallade dig diplomat av misstag?

har sett pm där du har vädjat till stammar höger om vänster att de stora styga tjeckan var efter er och att ni behövde def, visst du lyckades få det från de flesta stammarna också. i det pmet jag läst så kallade du dig diplomat men men kanske tog kontakt om gemensam action mot tjeckan som normal medlem av www och ljög för de andra stammarna.

vad vet jag.
 

DeletedUser

Guest
tycker det är svårt att utvärdera detta som vanligt då det är många faktorer som spelar in

har man tid att spela
orkar man spela helhjärtat
hur funkar man i off/deff
tar man FI byar eller intern/barbar byar


finns så mycket , att ligga i top 10 behöver inte betyda att man är en toppen spelare , ranking säger knappast allt , erfarenhet och envishet , att kunna kordinera,ta byar utan att tappa ,kunna deffa som man ska göra ,har man tid olika på dygnen för att kunna köra när andra sover
 

DeletedUser

Guest
om du inte var med i början på världen försök inte att leka kunnig.

var mannel som skapade och svetsade samman cccp, cccp startade med 10 medlemar när de joinade v3, och fick tidigt 10 stammar på sig.

Som jag skrev så utgick jag från mina egna erfarenheter och när jag kom in i CCCP hade Mannel precis avgått som ledare och vid det laget kändes stammen som en stor familj
På den tiden han ledde CCCP var jag fortfarande en liten noob som försökte så gott jag kunde utan att veta mer om de stora stammarna än rankinglistorna berättade

och han bör tillhöra den bästa av de forna dinosaurerna på v3, bara att starta servern största stam första 8 månaderna av en värld från en bunsh noobs är jävligt bra hur du en försök ta ner han preformans.

Han finns inte med på min lista för att jag vill få honom att se sämre ut än han var. Han hade mycket hjälp från stammen som stöttande familjemedlemmar
Hur vet du att CCCP var felfritt från början?

En sån här lista är ofullständig så länge inte Mannel nämns och det tror jag inte att någon på v3 kan säga emot

vi har alla sett hur det gick för dig att starta en stam, känns spank igen?

Jag tog på mej ledarskapet för Spank för att ingen annan ville och för att jag verkligen ville att vi skulle ha en stam där vilket du borde veta om du läst NoDs forum ordentligt. Kommer inte ens ihåg om du var med i Spank, men det spelar ingen större roll heller eftersom den här tråden handlar om v3 och inte v5
 
Senast redigerad av en moderator:

@rd@

Member
Reaktionspoäng
1
om du inte var med i början på världen försök inte att leka kunnig.

var mannel som skapade och svetsade samman cccp, cccp startade med 10 medlemar när de joinade v3, och fick tidigt 10 stammar på sig.

till det kan vi kolla på spelarna som spelade i cccp på den tiden
hitem och @rd@ var noobs (otroligt men sant). gosa slutade tidigt.

ända riktig bra spelaren förutom mannel i den stammen var tyfoon. till och med dante trodde ju inte på cccp och valde att joina HRE istället.

men det mannel har som jag inte sett nån annan ledare besitta är en förmåga att kunna lära ut och hjälpa folk att förstå tw. för att förstå detta kolla hur det gick för @rd@ som steg som en sol under en bra lärare. denna egenskap som mannel besitter kommer troligen från hans yrke, men den är suverän att se i action.

och han bör tillhöra den bästa av de forna dinosaurerna på v3, bara att starta servern största stam första 8 månaderna av en värld från en bunsh noobs är jävligt bra hur du en försök ta ner han preformans.

vi har alla sett hur det gick för dig att starta en stam, känns spank igen?


Mycket av det du säger stämmer, allt du säger om Mannel stämmer.
Men jag tycker att du är orättvis mot andra spelare inom gamla CCCP.

Gosa - CCCP's headhunter o Mannels toyboy slutade för tidigt.
Mannel själv slutade också tidigt.

Hitem som var noob toppade köttranken ett bra tag, innan Tyfon verkligen visade muskler.
Bägge dessa slutade tidigt.

Likt domino förlorade vi 4 topp spelare, ganska snabbt.

Att Gosa, Hitem o Tyfon var en del av CCCP's ryggrad är det ingen som har sagt nått emot.
Inte heller att Mannel var CCCP's huvud

Men spelare som Bajenbrud, Kawac <-(Bossen) Znicky, Shiloh, Wivou, Svädda, Vonyx försvinner lite i din förklaring.
Tror inte en bunch noobs hade fått inbjudan till CCCP, om de inte redan var bevisade bra spelare

Att Dante valde HRE är nog det största misstaget han gjort, och endast han själv vet hur mycket han blev retad av oss i CCCP för just det misstaget.
Dock lyckades Dante, som Dante alltid lyckas med, att bli Etta.

Mannel gjorde ett riktigt bra jobb som ledare och han lämnade oss med ett vinnarmentalitet. Som att jämnföra en fotbollsmatch där vi ledde med 8-1.
Men att säga , att CCCP föll med Mannel äro ej rätt.

CCCP's random invites visade sig både vara bra i form av Mertzer, (ytterligare en spelare som tillhör de bättre) samt en del slackers.
Men som alla vet, så vart vi ingen randomstam, och valde då att slå oss ihop med DöD.
CCCP hade kunnat vara kvar än idag, men utan själ.

Sen måste jag även tillägga att jag aldrig har varit nån ledare, och skulle aldrig heller kunna bli. Även om Mannel skulle vara min mentor.
Vad jag däremot fick lära mig, var att bli en (bra)? diplomat.
Tack Bearson ! :)
Bearson, ännu en för tidig förlust inom CCCP.


På frågan om vilka spelare som var bäst.
Well, Peterinas var bäst på att whina.
Benetus bäst på att hjärntvätta
Fast29 bäst på att förlora byar
Listan kan göras riktigt lång, men jag tycker fortfarande att de som utvecklas spelmässigt är de riktiga vinnarna, inte antal byar eller poäng.

Som n00b, har jag själv en hel del att lära, men tyvärr ingen tid till det
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Mycket av det du säger stämmer, allt du säger om Mannel stämmer.
Men jag tycker att du är orättvis mot andra spelare inom gamla CCCP.

Gosa - CCCP's headhunter o Mannels toyboy slutade för tidigt.
Mannel själv slutade också tidigt.

Hitem som var noob toppade köttranken ett bra tag, innan Tyfon verkligen visade muskler.
Bägge dessa slutade tidigt.

Likt domino förlorade vi 4 topp spelare, ganska snabbt.

Att Gosa, Hitem o Tyfon var en del av CCCP's ryggrad är det ingen som har sagt nått emot.
Inte heller att Mannel var CCCP's huvud
jo säger inget om att de var cccps ryggrad, mer det att mannel styrka att ta nybörjare och få dem att dominera världar sett det förrut och kommer se det igen så länga mannel spelar, hitem var ju också helt nybörjare och som kom att dominera köttningen.

Stene är ett annat exempel på hur mannel kan få nybörjare att dominera även om stene var på en annan värld.



Men spelare som Bajenbrud, Kawac <-(Bossen) Znicky, Shiloh, Wivou, Svädda, Vonyx försvinner lite i din förklaring.
Tror inte en bunch noobs hade fått inbjudan till CCCP, om de inte redan var bevisade bra spelare
Hur många av dem var bra från dag 1 och hur många blev upplärda av mannel med flera?, skulle säga de flesta lärde sig tw från mannel. förutom znicky, shiloh och nån till.

jag vet att det flesta jag kan om tw kommer ifrån två spelare och det är mannel samt Dontfunkwithme.

Att Dante valde HRE är nog det största misstaget han gjort, och endast han själv vet hur mycket han blev retad av oss i CCCP för just det misstaget.
Dock lyckades Dante, som Dante alltid lyckas med, att bli Etta.
Var ju inte bara Dante som valde HRE, wallin med flera valde dem från dag 1.


Mannel gjorde ett riktigt bra jobb som ledare och han lämnade oss med ett vinnarmentalitet. Som att jämnföra en fotbollsmatch där vi ledde med 8-1.
Men att säga , att CCCP föll med Mannel äro ej rätt.

Utan Mannel så skulle aldrig cccp kunna komma tillstånd och absolut inte klara kriget där de slog 1 mot 50 i början av v3, säg inget annat.

CCCP's random invites visade sig både vara bra i form av Mertzer, (ytterligare en spelare som tillhör de bättre) samt en del slackers.
Men som alla vet, så vart vi ingen randomstam, och valde då att slå oss ihop med DöD.
CCCP hade kunnat vara kvar än idag, men utan själ.

här väl yttligare ett tecken på mannel storhet att de han bjuder in till stammer visar sig att hålla hög klass till skillnad från de flesta andra stammar som får in spelare av varierande förmågor, även mertzer var ju noob i början av v3.

Sen måste jag även tillägga att jag aldrig har varit nån ledare, och skulle aldrig heller kunna bli. Även om Mannel skulle vara min mentor.
Vad jag däremot fick lära mig, var att bli en (bra)? diplomat.
Tack Bearson ! :)
Bearson, ännu en för tidig förlust inom CCCP.

Som n00b, har jag själv en hel del att lära, men tyvärr ingen tid till det

Hur kan du kalla dig icke diplomatisk osv, när du satt inom ledningen för både död och cccp från dag 1?
ibland funderar jag om vi hade klassas som familjestam eller bara tajta allierade.
men att du var noob på v3 stämmer men det var du + mannel som lärde upp död också så det borde vara yttligare ett tecken på din storlek.
 

TabbeN

Member
Reaktionspoäng
0
För min egen del så känns det som om shike ligger på topp, visst fanns det andra väldigt bra stora spelare och det är synd att alla slutade.
 

DeletedUser

Guest
För min egen del så känns det som om shike ligger på topp, visst fanns det andra väldigt bra stora spelare och det är synd att alla slutade.

Jo, jag kom på lite för sent att jag missade att ta med honom på min lista
Orkar inte redigera in honom men han står högt upp på min och de flesta andra NoDares listor
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
lite lustigt om vi ska prata ledare att ledaren för den äldsta stammen inte nämns.
Det borde tyda på någon form av ledarskills att vara boss över en stam som överlevt längst av alla, MASH.
Jag är lite osäker på om -st2- är lika gammal stam så jag promotar bägge ledarna.

Jag är osäker på om det är cribba55 som är ledare för st2 eller bobow men att det är Lord Lobo för MASH vet jag, det här bör göra att jag slipper sitta eldvakt några nätter:)
 

DeletedUser

Guest
haha eldvakt :)

Ot: det känns väldigt svårt att utse den bästa spelaren/spelarna, finns så otroligt många olika typer av spelare,

Duktiga ledare
Duktiga team player
Forum folk som muntrar upp folk på forumet, sån är viktigt enligt mig.

men i slutändan handlar det enda om att det är ett lag spel, och då behövs det en kombination av saker att det ska fungera.
 

lord lobo

Member
Reaktionspoäng
1
Permis 3 dagar för den Geronimo :)

Att plocka ut den bästa spelaren i detta spel är i princip omöjligt. Det finns för många olika spelartyper och förutsättningar som gör att den bästa av spelare kan bli en riktig looser om spelaren hamnar i fel stam. En spelare som dock håller sig på topp hela tiden är ju garanterat en riktigt duktig spelare, men fortfarande så är stammen det som gör att han kan visa och agera efter sina skills.

Så länge inte vi upplöser alla stammar och kör solo så kommer aldrig den bästa spelaren kunna koras helt fair. Även om vi redan vet att toppspelarna är bra mycket bättre än många andra :)

Tyvärr kan jag ju då inte ta åt mig äran av att bli hedrad som ledare heller. Utan MASH så är jag.... inget. Stammen gör oss till de vi är på samma sätt som vi gör stammen till vad den är. Alla sliter på sitt sätt och efter sin förmåga, och alla gör det som de är bäst på.
 

justcute

Member
Reaktionspoäng
0
X-ray tar helt klart priset i ledar förmågor. Han ledde Tjekan till många vunna strider. Synd att han la av bara. Xray tycker jag...
 

DeletedUser

Guest
Wildiz är klart bäst :p mörligtvis är Hoaa bättre. om man lyckas ha över 4 milj i 2 världar är man helt klart en toppspelare :) (ja jag pratar om hoaa)
 

DeletedUser

Guest
ända riktig bra spelaren förutom mannel i den stammen var tyfoon. till och med dante trodde ju inte på cccp och valde att joina HRE istället.

Att Dante och jag valde HRE har inte nått med att vi inte trodde på cccp. Men vi bestämde oss för att börja om rasande fort
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Ja fast nu har hoaa ju faktist över 6 mille i 2 olika världar ;)

Tackar och bugar!

Jag har bara haft tur i placering, stam och något liknande "att jag luktar illa", då alla försvinner när jag kommer!?!

Dock hittade jag smedjan igår så nu kan jag börja bygga annat än 50 spjut i varje by. :) så se upp.
 
Topp