Vem var/är BÄst??

DeletedUser

Guest
hejsan V.3 :)

denna tråd har jag skapat för jag vill veta vem ni tycker är den bästa spelaren som spelat/spelar på V.3!

skriv gärna varför.

Själv tycker jag Hooa,

Hooa leder han har helt änkelt klarat sig längst och är bäst,
DANTE var bra men han sluta för riktiga livet, vem vet hooa kanske har skills att hinna med både?

vem e bäst enligt dig??

mvh bjollo (försök att inte få tråden överspammad)
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
"Skills att hinna med båda"? Hmm. Min personliga åsikt är den att det inte riktigt går att ge max på åt båda håll, tyvärr.

Spelar man Tribal Wars på max, så tar det all din Hobby tid, med andra ord hinner man inte med någon annan mer IRL baserad Hobby.

Ska bli gött när den tiden kommer =]
 

DeletedUser

Guest
"Skills att hinna med båda"? Hmm. Min personliga åsikt är den att det inte riktigt går att ge max på åt båda håll, tyvärr.

Spelar man Tribal Wars på max, så tar det all din Hobby tid, med andra ord hinner man inte med någon annan mer IRL baserad Hobby.

Ska bli gött när den tiden kommer =]


vem tycker du är bäst??
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
Bästa spelaren var helt klart X-ray enligt min mening, han var bara sjukt bra spelare och ledare som jag fattat det...
 

DeletedUser

Guest
Skills kan lika gärna vara kontoövervakares.

Detta kommer troligen bli ännu en tråd i raden:
"Bästa spelare där folk framhäver olika spelare och en del dom som är/var högt rankade, för man måste vara duktig spelare för att vara högt rankad"

Snabbkoll på Hooa (twstats är inte så roligt att kolla upp det via)
350+ internadlingar, 100+ barbs

Hooa är en trogen spelare iaf som stannar kvar.
Jag säger inget om hans skillz i krig, i stammen, i forumet, att hålla moralen uppe hos andra i stammen, tid till att vaka andra, supporta och pusha andra.

De spelare som är duktiga är oftast de som knappt syns på ranking.
Dom som vakar utsatta konton i krig, de som offrar sig för att andras konton ska frodas och överleva.

Att få konton till Rank 20+ är lätt, bara logga in, ta byar, samarbeta, ha övervakare.

Behålla rank 20+ i krig, utan att vara aktiv, samarbeta och vak... mycket svårare :)
 

DeletedUser

Guest
Att ha skills att kombinera både IRL och tw går inte ihop.

Vissa problem går inte att kombinera med, utan du måste lägga all din tid på IRL.
Och alla reagerar olika, några lirar ännu mer tw eller annat för att det kan vara deras sätt att försöka skjuta upp eller tänka på annat.

Vissa kan inte koncentrera sig alls utan kan helt enkelt inte släppa tankarna och kan inte tänka på annat för att försöka komma förbi.

Däremot dom som ger upp, bara för att dom är less m.m kan inte påstå att dom är bättre än toppen som är kvar.
Dom skulle kanske vinna i en snabb match. Men Tribalwars handlar även mycket om uthållighet, vilka är envisast och finnas kvar.

Och som många säger, finns många olika genrer du kan vara bäst på.
Den som är mest komplett för mig är den som är bra (inte bäst) på allting.

Svårt att hitta sånna när dom inte riktigt utmärker sig.
En person som jag hört väldigt mycket om genom gemensamma vänner, fast aldrig haft kontakt med själv som jag skulle vilja säga är Spiderweb.

Verkar vara bra på allt, fast han kanske inte utmärkt sig och är lika omtalad som vissa andra på specefika saker.
 

DeletedUser

Guest
Konstigt att aldrig ragman nämns..

OB Försvarsrank: 1. (114,043,070 score)
 

DeletedUser

Guest
Konstigt att aldrig ragman nämns..

OB Försvarsrank: 1. (114,043,070 score)

Deff stats handlar oftast om att man har blivit uppdeffad utav sin stam och sedan har andra stammar mass attackerat och gått in i väggen. Det behövs inga egentliga skills för det.
Det är bara skills ifall han har fått den där ranken helt själv, utan support ;)
 

DeletedUser

Guest
Konstigt att aldrig ragman nämns..

OB Försvarsrank: 1. (114,043,070 score)

Ragman har varit den största plågan MASH stött på och det visas ju också av hans deff-ob hehe :)
En aktiv(inte längre?) spelare med MÅNGA vänner på detta spel. En svår nöt att knäcka med deff från halva världen. :)

Men bäst? Nej..

Jag har ingen aning om vem som är/var bäst på denna värld. Det finns många bra, alla med olika egenskaper.
För mig personligen är forumet den viktigaste biten i detta spel. Så Steph! Får jag lov? :)
 

DeletedUser

Guest
Defob = samarbete och/eller aktivt konto - ngt jag nämner är en faktor att ta med i beräkningen. Detta är TribalWars, inte SoloWars :)

Min röst går till alla de anonyma spelare som hjälper mycket och knappt syns men är klippor att luta sig tillbaks på i stunder av oro, krig, stress, gråt och glädje.
Oavsett ranking i olika skalor och poäng.
 

DeletedUser

Guest
Konstigt att aldrig ragman nämns..

OB Försvarsrank: 1. (114,043,070 score)

I detta fallet är det spelarna som deffat upp honom som ska ha en stor eloge
Problemet med deff-ob är bara att man som utomstående aldrig får veta vem/vilka det är som förtjänar berömmet (om man nu inte råkat förlora åtskilliga offbyar mot just den spelaren som deffats upp)
 

DeletedUser

Guest
Är lite på samma spår som dej Midker på de här faktiskt...
Och ja, underbara trevliga stamkamrater att skriva med på sena nätter och tidiga dagar är ju guld att ha! (=

Men jag kan ju inte annat än bli oerhört imponerad över att Hoaa ligger top 5 både här å på V2!
De måste ju nästan visa något :p
 

DeletedUser

Guest
Chus warrrior - Klarade sig på egen hand mot 18D och BFH i strax över en månad. Sinnessjukt vad den killen kunde ducka anfall!
MementoMori - Legenden från Milka! Känner ni inte till honom borde ni skämmas :)
 

DeletedUser

Guest
kixsan- Borde hamna på en sån här lista även om man internt kunde avskye henne bitvis så var hon bra spelare om det kom från otrolig aktivetet eller skill vet jag inte, men ligga på top 20 oba/poäng och ledda obf, utan att förlora mer än 2-3 byar är starkt gjort, innan hon startade om i rimmen.

annars ser jag dante som den bästa som spelade v3, även om jag anses vara dinosaurie nu?
 

DeletedUser

Guest
För att verkligen platsa på en sådan här lista så tycker jag att man ska ha något form av ledningsuppdrag. Kolla på @rd@ tex, lyckades kombinera ett stort konto, krigande och diplomati. Ta bort tiden han la på ledningsgrejer så vette fan om han inte varit störst.

Har inte så stor koll på alla ledare men enligt mig finns serverns bästa spelare att hitta bland dom.
 

DeletedUser

Guest
För att verkligen platsa på en sådan här lista så tycker jag att man ska ha något form av ledningsuppdrag. Kolla på @rd@ tex, lyckades kombinera ett stort konto, krigande och diplomati. Ta bort tiden han la på ledningsgrejer så vette fan om han inte varit störst.

Har inte så stor koll på alla ledare men enligt mig finns serverns bästa spelare att hitta bland dom.

som sagt om du ska ta upp ledning uppdrag så är Mannel / Shike / boman77 mycke bättre val.

Mannel startade upp cccp och lyckades få en stam på 10 pers som låg i krig mot 20 andra stammar att överleva.

Shike ledde nod med järnvilja och fick stammen att överleva anfall från större delen av resterande världen och när han väl la ner så gick även nod under, låg mer på kraften av hans personlighet än något annat att nod lyckades överleva.

boman77 - vet jag inte så mycket om men det jag sett av honom bodar gott iaf, ända negativa beslutet jag sett han gjort är att sätta petergrinas som diplomat.
 

DeletedUser

Guest
Kan inte hålla fingrarna borta, så här är lite citrusfyllda synpunkter
Några v3-legender är utan inbördes ordning:

Benetus, han enade många noobs under samma fana (lite "gå med oss eller dö-taktik") och var samtidigt med uppe i toppen ett tag

@rd@, vill man kriga finns det ingen bättre diplomat ;) Dessutom en riktigt skön snubbe som inte är rädd för någon (utom mej då ^^)

Dante, ska inte behöva säga så mycket här för alla vet vem han är och att han är bäst

Tyfon, litegrann som dante men spred förmodligen större skräck bland motståndarna än dante gjorde :) Väldigt synd att han slutade ganska tidigt

GROOVER, jag vill inte påstå att jag gillar hans sätt att spela, men han satte defenitivt sina spår på v3 och gav världen karaktär (karaktär = det som gör världarna intressanta och roliga att spela)

Xray, en av de större ledarna på v3 ihop med Mannel. Han gjorde Folk35 till Tjekan. Det är som att göra ett ägg till en ståtlig, fullfjädrad tupp eller en spjutman till en adel för er som aldrig varit på landet

Persifal, vet egentligen inte så mycket om honom, men han ska vara med på den här listan 10 gånger av 10

Mannel, Han är givetvis en bra ledare som satt sina spår på v3 även han, men det kan inte vara så svårt att leda en stam där alla är så sammansvetsade som CCCP var åtminstone under min tid i stammen. Det är dock viktigt att ha ett starkt ansikte utåt och det är inte många som gör det jobbet bättre än vår söta lilla Mannel ;)

Gatnaro, en god vän till mej som verkligen kämpat för att bli den han är idag på v3. Han sitter med ett av de absolut finaste klustren på .se och det är verkligen en spelare, både i och utanför spelet, som jag fastnat för

Znicky, en av de viktigaste byggstenarna i CCCP och NoD. Han stod inte bara för stort krigslist och stora beslut, utan han var en viktig länk mellan ledningen och de övriga medlemmarna

Hoaa, jag vet inte hur, när eller varför, men ligger man i topp på både v2 och v3 så vet man på ett ungefär hur man ska pilla på byarna. Kan tänka mej att han axlade ett enormt ansvar i Solace krig mot War/Stribe när så många slutade

Bajenbrud77, en liten dåldis för de flesta kan jag tänka mej (iaf är det uppfattningen jag fått), men förmodligen en av de allra bästa

Henrik338, precis som GROOVER är det en spelare jag inte riktigt hittat de ljusare sidorna av, men han lyckades ändå få hela världens (v3) ögon på sej och då förtjänar han en plats på min lista


Slutligen vill jag säga att givetvis finns det många andra, tex DöD-, Tjekan-, Solace-, Mash-spelare som ska vara med på listan, men de har arbetat ihop på ett sådant sätt att det är för svårt att bara plocka ut någon enskild spelare

Dessutom finns det säkert duktiga spelare i stammar som Corian, Stribe, LCN, WCW, och andra familjestammar runtom v3 som kan platsa här, men dessa spelare har jag inte fått någon riktig uppfattning om än annat än det jag läst i forumet och hört lite då och då. Det räcker inte riktigt för mej i nuläget

Allt detta är baserat på mina egna erfarenheter och helt ur mitt perspektiv, så det behöver inte alls stämma överens med verkligheten
 

DeletedUser

Guest
Mannel, Han är givetvis en bra ledare som satt sina spår på v3 även han, men det kan inte vara så svårt att leda en stam där alla är så sammansvetsade som CCCP var åtminstone under min tid i stammen. Det är dock viktigt att ha ett starkt ansikte utåt och det är inte många som gör det jobbet bättre än vår söta lilla Mannel ;)

om du inte var med i början på världen försök inte att leka kunnig.

var mannel som skapade och svetsade samman cccp, cccp startade med 10 medlemar när de joinade v3, och fick tidigt 10 stammar på sig.

till det kan vi kolla på spelarna som spelade i cccp på den tiden
hitem och @rd@ var noobs (otroligt men sant). gosa slutade tidigt.

ända riktig bra spelaren förutom mannel i den stammen var tyfoon. till och med dante trodde ju inte på cccp och valde att joina HRE istället.

men det mannel har som jag inte sett nån annan ledare besitta är en förmåga att kunna lära ut och hjälpa folk att förstå tw. för att förstå detta kolla hur det gick för @rd@ som steg som en sol under en bra lärare. denna egenskap som mannel besitter kommer troligen från hans yrke, men den är suverän att se i action.

och han bör tillhöra den bästa av de forna dinosaurerna på v3, bara att starta servern största stam första 8 månaderna av en värld från en bunsh noobs är jävligt bra hur du en försök ta ner han preformans.

vi har alla sett hur det gick för dig att starta en stam, känns spank igen?
 

DeletedUser

Guest
Bajenbrud77, en liten dåldis för de flesta kan jag tänka mej (iaf är det uppfattningen jag fått), men förmodligen en av de allra bästa

tyvärr nämns inte hon nånstans , en bra spelare som kunde spela , även kixan är en bra fd spelare och mycket trevlig sådan att prata med på skype , många roliga timmar där med henne
 
Topp