Vad är en grupie

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Tack :)

Men vaf*an jag måste vara väligt trött... Ordet iminitet byteder väl att man söker nära vänner lr liknande?

menar du intimitet??? enligt akademins ordlista betyder det ungefär så här= innerligt vänskapsförhållande, hjärtligt o. otvunget umgänge (med ngn l. med varandra), men det finns annan intimitet oxå enligt den, är mycket en tolkningsfråga och med vilka det gäller....hoppas detta räcker...:D
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
menar du intimitet??? enligt akademins ordlista betyder det ungefär så här= innerligt vänskapsförhållande, hjärtligt o. otvunget umgänge (med ngn l. med varandra), men det finns annan intimitet oxå enligt den, är mycket en tolkningsfråga och med vilka det gäller....hoppas detta räcker...:D

Det räcker.... Men jag är fortfarande lite osäker på att om jag kallar ngn grupie är det då en förolämpling?
 

DeletedUser

Guest
ok, jag får väl säga det...
en groupie är en person som vill ha s*x med en känd person bara för att t.e.x få en autograf eller nåt annat...
så du är BFH's groupie och det är en förolämpning (om någon i BFH inte är en tjej och snygg) xD
 

DeletedUser

Guest
ok, jag får väl säga det...
en groupie är en person som vill ha s*x med en känd person bara för att t.e.x få en autograf eller nåt annat...
så du är BFH's groupie och det är en förolämpning (om någon i BFH inte är en tjej och snygg) xD

Det måste inte vara s*x...snarare en person som gör allt för att bli vän eller att den andre ska se en. Visst detta kan innebära s*x... Men det kan också innebära saker som mord och liknande bereonde på vem man ser upp till.

Det är i alla fall min uppfattning om det hela.
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
:) som jag ser det så är du ingen groupie, utan mer en person som vill hålla sig väl med dom som är starkare...groupie handlar inte om det som sagt var utan mer om *s-x* och att man vill vara med och synas, så jag anser att Gohan är ute och seglar lite...:D
 

DeletedUser

Guest
Groupie vill oftast, men inte nödvändigtvis, vara med och dela ljuset som riktas mot någon som anses vara en idol/förebild.

Handlar om att vara personen nära då en identifikation/glorifiering har skett och individen känner sig starkare när den är i objektets närhet.

Har inget direkt med sex att göra i dagsläget, däremot om det är emotionellt tycke, kan det emotionella ta sig formen utav utbyte av sexuella tjänster.

Jag rekommenderar inte svenska wikis version av tolkning av ordet Groupie då det innehåller så mycket mer än vad som står där i dagsläget. Hänvisar hellre till http://en.wikipedia.org/wiki/Groupie
 
Senast redigerad av en moderator:

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
:)hör du Bertil, tror du att alla förstår vad du skriver???? jag förstår men andra kanske inte gör...du skriver en väldigt "högtravande" svenska som knappast används idag hos gängse folk, vilket gör att de kan missuppfatta vad det är du säger...men har sett inlägg av dig som t.o.m jag har svårt att riktigt hänga med i... men det kanske är din avsikt...inte menat som kritik..:) mvh Nova
 

DeletedUser

Guest
samma här xD
jag fattade den här gången i alla fall men sluta vara som min förra lärare xD
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
:D jag vet, försökte bara skoja lite.... avskyr såna som försöker sätta sig på andra....då kryper det i mig...:rolleyes:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp