Vad är en grupie

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Moderator - var god lås tråden - den har gått OffTopic (även om den är i Off Topic är den kanske inte gjord för spam?)
 

DeletedUser

Guest
OffTopic:
Avgjorde jag det genom att skriva en begäran där jag uttrycker mina åsikter?
Kanske åt spam-hållet med att göra en begäran som gör att en tråd som avvikit från ämnet inte kan skrivas mer i så att användare slipper se ett nytt inlägg i ett ämne de kanske är intresserade av att diskutera.
Jag tar bort mina egna inlägg i denna frågan ikväll så att jag inte har spammat sönder tråden med ovesäntliga inlägg som inte hör till ämnet ifråga.
 

DeletedUser

Guest
OffTopic:
Avgjorde jag det genom att skriva en begäran där jag uttrycker mina åsikter?
Kanske åt spam-hållet med att göra en begäran som gör att en tråd som avvikit från ämnet inte kan skrivas mer i så att användare slipper se ett nytt inlägg i ett ämne de kanske är intresserade av att diskutera.
Jag tar bort mina egna inlägg i denna frågan ikväll så att jag inte har spammat sönder tråden med ovesäntliga inlägg som inte hör till ämnet ifråga.

Är det ngn mer än jag som stör mig på hans sätt och sina inlägg:rolleyes:

Kom igen... relax... 100% ordning behöver det inte vara... så länge inte adminenerna klagar så är det väl inte så farligt?
 

DeletedUser

Guest
Är det ngn mer än jag som stör mig på hans sätt och sina inlägg:rolleyes:

Kom igen... relax... 100% ordning behöver det inte vara... så länge inte adminenerna klagar så är det väl inte så farligt?

Så länge administratörerna/moderatorerna inte klagar, jag har inte påstått annat.
Ber dig även använda engelska uttryck om du inte klarar av svenska (admins fungerar bättre)

Dock kan jag som person störa mig på att trådar har en tendens att vandra iväg offtopic så fort 2 s.k. skribenter yttrar sig i trådar och detta har jag inte varit ensam om att uttrycka.
Så vem ska relaxa?
Du eller jag?
Spammaren/inläggsjägaren eller den som uttrycker en solid åsikt?

Verkar vara som folk försöker påskriva mig saker som jag inte uttryckt och sådant undanber jag mig.

Det verkar även vara helt i sin ordning att klaga och störa sig på hur jag skriver och försöka trycka till mig som person.

Men jag skriver som någon annan skrivit - vill du inte läsa vad jag skrivit behöver du inte och kan då även undvika att besvara det jag skrivit men självfallet är det upp till dig att avgöra om du vill besvara.

Det du just uttryckte i ditt inlägg om mitt sätt och mina inlägg kunde du ha skrivit i ett PM till mig.
Eller ska tråden ta den vändningen att vi ska börja diskutera olika sätt att uttrycka sig på?
Samt deras för- respektive nackdelar?
 

DeletedUser

Guest
Dock kan jag som person störa mig på att trådar har en tendens att vandra iväg offtopic så fort 2 s.k. skribenter yttrar

Du ska bara veta hur svårt det är att hålla sig till ett enda ämne...
Kom inte och säg att du inte haft en diskussion som bytat ämne allt eftersom det kommer in nya argument.

Så vem ska relaxa?
Du eller jag?

Håller fortfarande fast vid ''Du''

Verkar vara som folk försöker påskriva mig saker som jag inte uttryckt och sådant undanber jag mig.

Det verkar även vara helt i sin ordning att klaga och störa sig på hur jag skriver och försöka trycka till mig som person.

Men det är väl troligen för att folk inte tycker om att folk beter sig som lärare och skriver snyggt och prydligt och allt ska vara så rätt så.

Men jag skriver som någon annan skrivit - vill du inte läsa vad jag skrivit behöver du inte och kan då även undvika att besvara det jag skrivit men självfallet är det upp till dig att avgöra om du vill besvara.

Som du ser så har jag svarat!

Eller ska tråden ta den vändningen att vi ska börja diskutera olika sätt att uttrycka sig på?
Samt deras för- respektive nackdelar?

Jag har alldrig ansett mig perfekt och har haft en sådan diskussion innan som övergick till argumentation och var på gränsen till gräl. Så nej jag vill inte att tråden ska ta en vändning. Men om du vill det så.
 

DeletedUser

Guest
Du ska bara veta hur svårt det är att hålla sig till ett enda ämne...
Kom inte och säg att du inte haft en diskussion som bytat ämne allt eftersom det kommer in nya argument.
...//Men det är väl troligen för att folk inte tycker om att folk beter sig som lärare och skriver snyggt och prydligt och allt ska vara så rätt så...//

Då kan du fetehaja att ja kan battla om du vill oxo. bytte vi var trån gå så du veta vart skåpe stå. diskutera vara argumentera. fattar du inte vf posta. skriva snyggt å sånt verkar som du ba fatt noll. försöka skriva mej på näsa men där var en mina. i andra änden sitter ja och flina


Edit:
Jag kan uttrycka min åsikter på samma sätt som dig och Gohan. Hoppas det faller er på läppen. Det är inget personligt, enbart ett sätt för mig att uttrycka mina åsikter med.
 

DeletedUser

Guest
Då kan du fetehaja att ja kan battla om du vill oxo. bytte vi var trån gå så du veta vart skåpe stå. diskutera vara argumentera. fattar du inte vf posta. skriva snyggt å sånt verkar som du ba fatt noll. försöka skriva mej på näsa men där var en mina. i andra änden sitter ja och flina

Haha så ska det låta:D

Diskuter och argumentera är inte riktigt samma sak.

En argumentation är när man är oense om en punkt och försöker bevisa att man har rätt genom att ge så bra argument som möjligt

Diskussion är när man diskutterar/snackar om ngt. Man försöker då inte se vem som har rätt utan snarare att komma fram till en slutsats tillsammans.


Alltså är en argumentation en mer våldsam diskussion.
 

DeletedUser

Guest
Haha så ska det låta:D

Diskuter och argumentera är inte riktigt samma sak.

En argumentation är när man är oense om en punkt och försöker bevisa att man har rätt genom att ge så bra argument som möjligt

Diskussion är när man diskutterar/snackar om ngt. Man försöker då inte se vem som har rätt utan snarare att komma fram till en slutsats tillsammans.


Alltså är en argumentation en mer våldsam diskussion.

Lite olika betydelser/tolkningar där
Här är en:
http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/52/13057.html
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Då kan du fetehaja att ja kan battla om du vill oxo. bytte vi var trån gå så du veta vart skåpe stå. diskutera vara argumentera. fattar du inte vf posta. skriva snyggt å sånt verkar som du ba fatt noll. försöka skriva mej på näsa men där var en mina. i andra änden sitter ja och flina


Edit:
Jag kan uttrycka min åsikter på samma sätt som dig och Gohan. Hoppas det faller er på läppen. Det är inget personligt, enbart ett sätt för mig att uttrycka mina åsikter med.

BERTIL..... LÄGG NER.....du får ALLA emot dig...
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Nova, rätta mig om jag har fel - är detta ett sätt att uttrycka sig om ALLA (majoritetsargument kallat) skulle vara/bli emot mig?

har inte sagt att alla är emot dig nu... men om du fortsätter att prata "gammelsvenska" så kommer ingen att svara av oss medlemmar...var en av oss istället för att göra dig omöjlig... var vän inte ovän, bara ett råd i all välmening...
 

DeletedUser

Guest
Nova, rätta mig om jag har fel - är detta ett sätt att uttrycka sig om ALLA (majoritetsargument kallat) skulle vara/bli emot mig?

Nova säger allt... bara att hålla med från min sida... Det måste inte se prydligt ut. Bara man förstår
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
om du tycker att folk inte ska klaga på dina inlägg bertil ska du inte klaga på signaturer, jag håller med swan och nova
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp