Vad är detta??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Naturligtvis behöver man inte vänta på en likvärdig stam för att kunna förklara krig. Det folk vänder sig emot är när det blir som i fallet DC, när ett orimligt antal stammar ger sig på en ensam stam. Det är inte vad jag kallar krig..

jag håller med om att det är tröttsamt att i varje tråd läsa om forna krig och fallna hjältar. Men jämförelsen superstam vs familjestammar är alltid aktuellt och tillika intressant, men kanske kunde skötas i en seperat tråd.

talesättet att "vinnaren skriver historien" är ingen bra sak, bara så du vet.

Det du inte kallar krig är kanske frukten av en illa skött diplomati vilket medfört att en eller fler stammar så att säga förklarat krig, därifrån är det inte svårt att förstå det fenomen som på detta forum kallas "gamning".

Gamningen kan helt enkelt vara ett uttryck för att vissa stammar helt enkelt inte vågar stå utanför av rädslan att inte växa i antal byar och därför vara den som blir nästa mål.

Du har helt rätt i det om att "vinnaren skriver historien" alltför många gånger andvänts negativt i IRL mot folkgrupper, stater etc. och där stödjer jag din synpunkt men detta är ju som tur är ett spel.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp