Vad är detta??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

sir svorsken

New Member
Reaktionspoäng
0
erka81 idag kl 17:57
Detta mail är skickat till:
Billobang;JobbaSF;odelyrius;sir locktoch;Punkan;Ormundo;Kitekat;Capitan;Myrakatten;Hansepag;Spiderweb

---------

Jag börjar med att presentera mig med några av mina andra nick då det kan behövas, jag är Bertil/Tw-Noodle.
Frågor om detta tas gärna separat från detta brevs ämne.

----

Då de krig som pågår upprör många spelare och känslorna går heta samt att det blandas in utomstående och ingen heder, respekt eller ära verkar ingå i kriget föreslår jag en total vapenvila.

Anledningar:
De som hängt med på allmänna forumet ser en del av anledningarna.
Varför inte kriga med heder och ära?

Familj mot familj.

Inte som det är idag.

Jag ser inte dessa krig som ett krig, det är mass-slakt utan någon ärlighet, heder eller ära inblandat.

Allt som sker i kriget kommer att få fortsatta effekter för diplomatiska status de överlevande emellan, det pratas om flyktingar hit och dit, kalla på allierade hit och dit samt mycket smutskastning.

Vapenvilans krav:
Inga attacker får skickas alls, skickas någon attack utesluts spelaren/spelarna ur sin familj, nekas tillträde till ny stam och noblas bort.

Vapenvilans längd:
Från nu till 6 februari 24.00

Då detta kräver kommunikation ledare emellan föreslår jag externt forum för att komma fram till en godtagbar lösning för alla parter där jag kan agera medlare.
Jag har ingen långvarig egen personlig historik på v3 (man har inte det som övervakare).
 

DeletedUser

Guest
En undran vem är TW-noodle ??

nån som ens spelar i v3 `???

eller är han admin kanske i v3 ??
 

DeletedUser

Guest
Han föreslår en vapenvila till: 6 februari 24.00.

Förstår inte hur det skulle kunna gå till? Det är väl säkert flera hundra spelare det handlar om?
 

DeletedUser

Guest
Detta brevet är vad gamdiskussionen i "Krigsförklaring från UF till DC "-tråden utmynnade i :p
 

nickecross

New Member
Reaktionspoäng
0
ja svorsken. Vi undrar nog alla.

Men det kan ju vara någon som luras.

(Hehe:D jätte kul*NOT*)
 

sir svorsken

New Member
Reaktionspoäng
0
ja jag la ut den fär att få veta om det är någon som luras, annars känns det rätt mycket som att någon använder sin makt på fel sätt!
 

DeletedUser

Guest
sir svorsken,

Om Tw-Noodle hade velat ha detta på forumet för allmän beskådning så hade han skrivit det i den berörda tråden.

Det skrivs ganska mycket om detta bland ledare skulle jag tippa på just nu....

Är det inte bättre att kontakta de berörda på sändlistan i din stam om du är nyfiken på att få information om något som antagligen inte var menat skulle ligga på detta forumet.

*SUCK*

Där ser man hur snabbt information sprider sig som kanske inte skulle spridas.
Det med övervakare kan du ju fundera på lite till....
 

nickecross

New Member
Reaktionspoäng
0
sir svorsken,

Om Tw-Noodle hade velat ha detta på forumet för allmän beskådning så hade han skrivit det i den berörda tråden.

Det skrivs ganska mycket om detta bland ledare skulle jag tippa på just nu....

Är det inte bättre att kontakta de berörda på sändlistan i din stam om du är nyfiken på att få information om något som antagligen inte var menat skulle ligga på detta forumet.

*SUCK*

Där ser man hur snabbt information sprider sig som kanske inte skulle spridas.
Det med övervakare kan du ju fundera på lite till....

Jag tycker att alla har rätt att veta hur V3 överbevakare missbrukar sin makt (Om det är han):confused:
 

sir svorsken

New Member
Reaktionspoäng
0
sir svorsken,

Om Tw-Noodle hade velat ha detta på forumet för allmän beskådning så hade han skrivit det i den berörda tråden.

Det skrivs ganska mycket om detta bland ledare skulle jag tippa på just nu....

Är det inte bättre att kontakta de berörda på sändlistan i din stam om du är nyfiken på att få information om något som antagligen inte var menat skulle ligga på detta forumet.

*SUCK*

Där ser man hur snabbt information sprider sig som kanske inte skulle spridas.
Det med övervakare kan du ju fundera på lite till....



aha så en sådan här sak skall tystas ner?? jag brukar aldrig klaga, lägga in skit om andra, men en sådan här sak, tänker inte ens jag vara tyst om, och har pratat med andra ledare som bett mig lägga ut det...
 

DeletedUser

Guest
Bertil/tw-noodle är inte mod/admin på något sätt som ni verkar tro? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Trevligt med ryktesspridning - v3 är ökänd för detta.

Står klart och tydligt i mitt IGM att erka81 = Tw-Noodle/Bertil
Man ser även på min titel här på forumet att jag inte är admin
Jag har fungerat som akut övervakare för spelare i krig (NoD bla) men då har jag inte spelat "aktivt själv" och har då "ingen långvarig egen personlig historik på v3"
Står även "Frågor om detta tas gärna separat från detta brevs ämne."
Då var den biten avklarad och utredd.

Så vad handlar tråden om?

a) Vapenvilan eller
b) Vem jag är - redan avklarat, tråd kan låsas
c) Både och - då kan tråden låsas

Är det alternativ enbart alternativ a - då är det något för stunden mellan ledarna för stammarna att föra en intern dialog och därefter vända sig till mig, som önskad medlare, med besked så att det inte blir en ännu större röra av det hela än vad det redan är.

Vill man mig något som medlare - då tillhör man dom som fått IGM-et skickade till sig av mig.

Vill man mig något som spelare - då vänder man sig helst direkt till mig.
 

King Joppen

New Member
Reaktionspoäng
0
Detta är ett vädjanbrev från någon som inte vill se sina "kompisar" bli utplånade i ett erövringsspel som jag ser det. Jag känner inte den inblandade som skriver men han måste missförstått syftet med spelet.
Jag vet inte så många som blivit glada över att bli utplånade i spelet? Nån annan som vet?
Om man inte vill sluta spela då förstås.
Dom som spelade fult har ju gett upp V3 ( Tjekan) men medans dom anföll under IAP o liknande så var det ingen som klagade. Undrar varför.
Om VVV blir påhoppat av flera stammar och får problem ska vi också skriva en massa , rent av skitsnack, och vädja om vapenvila för att rädda våra skinn??
Detta är det konstigaste jag varit med om sen Tjekan slutade...

Klart man kan hålla en hedervärd stämning o vara trevliga mot såväl fiender som andra. Det är en självklarhet.
Men att flera stammar anfaller samma stam kallas erövring i detta spel.
Den som inte förstår det har nog gett sig in i fel spel.

Mvh King Joppen
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Jag fattar som vanligt ingenting

Kan någon vara vänlig och förklara för mig vad som händer?

Cribba
 

nickecross

New Member
Reaktionspoäng
0
Trevligt med ryktesspridning - v3 är ökänd för detta.

Står klart och tydligt i mitt IGM att erka81 = Tw-Noodle/Bertil
Man ser även på min titel här på forumet att jag inte är admin
Jag har fungerat som akut övervakare för spelare i krig (NoD bla) men då har jag inte spelat "aktivt själv" och har då "ingen långvarig egen personlig historik på v3"
Står även "Frågor om detta tas gärna separat från detta brevs ämne."
Då var den biten avklarad och utredd.

Så vad handlar tråden om?

a) Vapenvilan eller
b) Vem jag är - redan avklarat, tråd kan låsas
c) Både och - då kan tråden låsas

Är det alternativ enbart alternativ a - då är det något för stunden mellan ledarna för stammarna att föra en intern dialog och därefter vända sig till mig, som önskad medlare, med besked så att det inte blir en ännu större röra av det hela än vad det redan är.

Vill man mig något som medlare - då tillhör man dom som fått IGM-et skickade till sig av mig.

Vill man mig något som spelare - då vänder man sig helst direkt till mig.

Men när du skriver ditt medelande låter det som om att du är admin och ska kicka ut spelaren ur sin stam, Göra så att han inte kan gå med i någon ny och sedan se till att han blir bort adlad.:mad:
 

DeletedUser

Guest
Men när du skriver ditt medelande låter det som om att du är admin och ska kicka ut spelaren ur sin stam, Göra så att han inte kan gå med i någon ny och sedan se till att han blir bort adlad.:mad:

Vad han menar är att hans ledare kickar honom och sedan bannlyser alla den spelaren så att ingen vill ha honom.
 

DeletedUser

Guest
detta är helt sjukt förstår inte ens hur du kan komma på en sån här sak erka81 = Tw-Noodle/Bertil

ingen har klagat i andra krig när det vart fler stammar emot 1 stam

sen är det lite lustigt att du är med i corian för tillfället som krigar emot DC , står ledningen bakom dig i detta lustiga utspel :) ??

sen att du kommer ifrån DC själv och gick med i corian :)

jag tror dina dagar är räknade då det är uppenbart att du är spion i corian för DC
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp