V9's bästa ledare?

Lagerlunda

New Member
Reaktionspoäng
0
Jägermeister eller Fon Viken?

Jägermeister är naturligtvis en mycket stark kandidat till titeln och jag har full respekt för att Sprit-folket lyfter fram denne gigant. Men Fon Vikens bedrift, att ha lett sina WoSare från en nära döden-upplevelse till rank 2 i värld 9, förärar honom titeln.

Under WoS mörkaste tid - när de forna vännerna i Alliansen högg kniven i ryggen - så pekade Fon Viken på möjligheterna. Idag är stämningen i WoS mycket god och fattas annat med de möjligheter som finns. Sprit får öka takten om de inte vill bli omsprungna av Fon Vikens skogstokiga gäng. ;)
 

DeletedUser

Guest
Jägermeister är naturligtvis en mycket stark kandidat till titeln och jag har full respekt för att Sprit-folket lyfter fram denne gigant. Men Fon Vikens bedrift, att ha lett sina WoSare från en nära döden-upplevelse till rank 2 i värld 9, förärar honom titeln.

Under WoS mörkaste tid - när de forna vännerna i Alliansen högg kniven i ryggen - så pekade Fon Viken på möjligheterna. Idag är stämningen i WoS mycket god och fattas annat med de möjligheter som finns. Sprit får öka takten om de inte vill bli omsprungna av Fon Vikens skogstokiga gäng. ;)

Det beror hur man ser på saken....

Själv tycker jag att om man startar ett krig så slåss man till "döden" eller fixar en vapenvila som gäller för alla, vet inte om detta hände men verkade osm ni fixade en vapenvila där alla var med?
 

växjo2

Member
Reaktionspoäng
0
-

jag får väll också rösta!:D

Walle å head, utan tvekan, Jäger var också en duktig ledare men eftersom jag inte spelade i samma stam som han så får han 3dje platsen ! OBS ingeting emot hur underbar han är !:d <3
 

ladybird

Member
Reaktionspoäng
0
Jägermeister är naturligtvis en mycket stark kandidat till titeln och jag har full respekt för att Sprit-folket lyfter fram denne gigant. Men Fon Vikens bedrift, att ha lett sina WoSare från en nära döden-upplevelse till rank 2 i värld 9, förärar honom titeln.

Under WoS mörkaste tid - när de forna vännerna i Alliansen högg kniven i ryggen - så pekade Fon Viken på möjligheterna. Idag är stämningen i WoS mycket god och fattas annat med de möjligheter som finns. Sprit får öka takten om de inte vill bli omsprungna av Fon Vikens skogstokiga gäng. ;)

Vet inte vad du har ätit eller druckit innan du skrev detta.

Högg alliansen WoS i ryggen?!

Om jag varit dig så skulle jag ta reda på mer fakta och inte från vad Fonviken sprider ut för desinformation till dig/er.

När man går in i en allians och ställer sig på den ena sidan så gör man det till tills man vunnit eller förlorat.
Man vänder ALDRIG sina vänner ryggen som han gjorde!
 

ladybird

Member
Reaktionspoäng
0
Jag röstar på Jägermeister, utan honom som ledare i sprit, så hade de inte varit i den positionen de är nu i.

All heder åt honom, även om jag stod som fiende till han då.

Känner inte till alla ledare i de olika stammarna på V9 så väl som jag skulle vilja.

Men på andra plats kommer i så fall MrPitbull i PBL, som gick ut i krig mot T:V:W och lät inte en topprankad stam komma ostraffat undan när de skickade rens + adel mot en mindre stam!
 

Lagerlunda

New Member
Reaktionspoäng
0
>Ladybird

Du marknadsför en av de seglivaste myterna på forumen, att WoS skulle förrått Alliansen. Faktum är att Alliansen förrådde WoS som i det närmaste stod ensamt emot Sprit. Till detta skall läggas att delar av de forna Allierade angrep WoS efter freden.
 

DeletedUser

Guest
Förr: Jäger
Nu: Eggeh

Inte bara för att jag är medlem i SPRIT, utan för att dessa herrar verkligen är riktigt duktiga när det gäller ledarskap!
 

ladybird

Member
Reaktionspoäng
0
Du marknadsför en av de seglivaste myterna på forumen, att WoS skulle förrått Alliansen. Faktum är att Alliansen förrådde WoS som i det närmaste stod ensamt emot Sprit. Till detta skall läggas att delar av de forna Allierade angrep WoS efter freden.

Tråkigt det blev OT nu, men detta är mitt sista svar på detta.

Då har du gått på de myter som Fonviken har gett dig.

Samtliga stammar i alliansen hade rens + adel mot sig.

WoS var inte den stammen som led mest i tappade byar/truppförluster/spelare som blev utadlade etc etc.

Den stammen som lämnade alliansen åt sitt öde var däremot WoS.

Jämför tw-stats på de stammar som var med i alliansen, samt de spelare som fanns med då.
Statistik kan ställas till utgivarens fördel, men om du är tillräckligt objektiv så kan inte ens du misstolka den.

Om WoS lämnar alliansen och ställer sig på den andra sidan, trodde verkligen WoS att de inte skulle bli anfallna av forna alliansvänner?!

mvh
ladybird
f.d. medlem i Lime
 

DeletedUser

Guest
Du marknadsför en av de seglivaste myterna på forumen, att WoS skulle förrått Alliansen. Faktum är att Alliansen förrådde WoS som i det närmaste stod ensamt emot Sprit. Till detta skall läggas att delar av de forna Allierade angrep WoS efter freden.

Ni har alltså indoktrinerat er själva så till den grad att ni faktiskt tror på det där? Det är synd att de IGM's som Fon Viken skickade under den perioden till oss i ledningen i CRAFT inte finns sparade. Ni får väl helt enkelt fortsätta banka ert huvud i väggen och intala er att det faktiskt är så det ligger till.

Fon Viken är för ER säkert en jätteduktig ledare då han genom att backstabba alliansen räddade ert skinn istället för att stå upp och slåss till slutet. Hans anseende hos övriga alliansen efter tilltaget är ju som synes relativt lågt.

Bästa ledaren i min värld är utan tvekan Jäger, även om jag personligen inte hade kontakt med honom. Men det jag sett hela stammen göra under hans ledning är beundransvärt och det är bara att lyfta på hatten och vara glad över att man blev slagen av en stam som verkligen förtjänade det.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Med risk för att bli halv OT här måste jag ändå säga att dessa forum verkligen är klubben för inbördes beundran. Man får verkligen garva gott när man skummar igenom trådarna.

Jag känner inte till många av ledarna i värld 9 men Xyrx var bra i KNO och ElMorte är strålande. Håller dessutom en respektfull ton inom och utom stammen vilket man i övrigt tyvärr inte upplever allt för ofta nu för tiden.
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Med risk för att bli halv OT här måste jag ändå säga att dessa forum verkligen är klubben för inbördes beundran. Man får verkligen garva gott när man skummar igenom trådarna.

Jag känner inte till många av ledarna i värld 9 men Xyrx var bra i KNO och ElMorte är strålande. Håller dessutom en respektfull ton inom och utom stammen vilket man i övrigt tyvärr inte upplever allt för ofta nu för tiden.

Lite lätt ironiskt att du först kritiserar andra för inbördes beundran och sedan krediterar din egen ledare som världens bästa. Jag tyckte i alla fall det var roligt. Sen vet jag inte om det är speciellt märkligt att folk utser sina egna ledare till dom bästa, svårt att veta vad andra ledare håller på med.
 

DeletedUser

Guest
Med risk för att bli halv OT här måste jag ändå säga att dessa forum verkligen är klubben för inbördes beundran.

Vet inte om man kan hålla med om inbördes beundran, för läser man igenom den här tråden så anser ju såväl hans fiender som hans egna att Jäger är den ledare som har förtjänat titeln som värld 9's bästa ledare.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Egentligen kan man ju bara döma fiendernas ledare elr ens egen ledare eftersom man inte möter de andra ledarna på slagfältet så ofta..
 

arabs-fail

Member
Reaktionspoäng
0
Med risk för att verka tråkig, Jägermeister.

Men en väldigt underskattad ledare är faktiskt Fon Viken, han har verkligen lett WoS från avgrunden till "toppen".
Även om han har brister.
 

DeletedUser

Guest
Måste säga Anders95 och Jimmy33 i Citrus, de har gjort vår stam till en stam att räkna med! :)
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att de flesta stammarna i denna värld är rätt dåliga, tyvär men om man kollar på världens krig är det ju bara pinsamt, sprit och 4:20 har krossat/krossar allt och alla utan det minsta problemen, det senaste tiden har några stammar kunnit sätta sig emot sprit till viss mån, själv har jag inte haft nöjet att få kriga mot dessa än. Vilka stammar som hade/har de krigsmässigt bästa ledarna och spelarna är altså rätt klart. Om man kollar rent kriggsmässigt är nog Jäger, eller head och till viss del även wallin de bästa ledarna. Man måste dock säga att dessa också hade det bästa "materialet"(spelarna) att utgå ifrån.
Men då kan man fråga sig om ens ledares roll verkligen är att vara den starkaste stammen krigsmässigt? Att leda en stam handlar om att få stammen att kunna överleva så länge som möjligt och få den att bli så stor som möjlig. Det är det som är själva uppgiften av en ledare, att se till att ens stam överlever längst. Sen finns det många olika sätt att göra det på, själv respekterar jag de som spelar öppet och som drar ut i öppna krig, men att kunna intrigera, skapa diplomatiska förbindelser och vänner är också en stor del i rollen. Att veta när man ska backstaba stammar och vänner är enligt mig lika bra kunskap som ledare som andra, det är inget jag gillar, men om det är enda sättet att få sin stam att överleva, är det verkligen helt fel då? Enligt mig är det upp till var och en att bestämma det själv.

Sen vet jag inte hela historien bakom WoS och allians grejen, men WoS är rankade 2a och som jag har förståt det är alliansen borta? Vem gjorde då de bättre valen för sin stam? Jo FonViken altså måste han enligt mig vara den bättre ledare, kanske inte den mer respektabla, men definitivt den bättre.

Bäst i v9 tycker jag att jäger har varit, han ledde sprit till en överlägsen rank 1 genom bra förbindelser, vänligt uppträdande mot i stort sätt alla och fantastiskt plannerande av krig. Sedan tycker jag att head och även wallin under den tid de spelade i v9 var fantastiska ledare, de samlade en skara starka och bra spelare runt sig och hade de diplomatiska förbindelserna de behövde samtidigt som de dominerade sitt område med 4:20.

Kan även säga att fon viken är en bra ledare, den enda(tror jag) som överlevt ett krig med sprit utan att upplösa stammen.

Men i stort sätt så har ju alla stammar som finns kvar idag lyckats mer eller mindre bra, på vilket sätt de har gjort det spelar nu ingen alltför stor roll, ledarna av de stammarna som ligger till någolunda bra idag har gjort ett i alla fall någolunda acceptabelt jobb allihop :)
 

DeletedUser

Guest
Ovanstående inlägg (om ingen hinner skriva före mig nu) tycker jag låter himla vettigt egentligen, även om det creddar mina fienden så ja, konsten att överleva krig är inte alltid.. graceful, den kan inte alltid vara.
En ledare har många många roller, det är en figur, som ibland tvingas fatta väldigt svåra beslut, styrkan att kunna fatta dessa beslut, och att samtidigt vara medveten om att negativa åsikter kommer att bildas, är beundransvärd. Det är en förmåga man klarar sig långt med överallt, inte bara i spel. Att kunna fatta svåra beslut, även om det går emot ens personliga principer och åsikter, så kan det vara det enda eller bästa sättet att klara sig, i många situationer. I krig, på jobbet, i en relation, i ens egen livs situation.

Om man står besegrad, så kan man ibland ha två val, för att ledaren som fick en besegrad har sinne för nöje. Att gå emot sina egna, eller att dö och "behålla sin heder".

"A privilegue of a conqueror is that he can impose any conditions he wishes upon the conquered" eller hur citatet lyder
 
Topp