V4: Adelsmännens max-distans

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Vilka avstånd din adel än har så blir det ju lika för alla !
klart att din adel måste kunna gå längre efterhand som världen växer !

bra gjort nino !!
 

Fongie

Member
Reaktionspoäng
0
150 steg hade vart tillräckligt för o fått NaR o falla ihop mot =Ä=. 80% nådde ej, men dessa "bara 150" stegen gör att de alla når oss.

Tur man fick fred innan detta skedde iaf. Säger då de, lite whine från en part o vips sker en ändring. Men lyssna på oss som ej vill ha den!

Detta gör V4 lite roligare, man får tänka till innan man sätter upp adlar...

Men snälla, det här låter ju hur dumt som helst. Om man är en stor stam har man förtjänat det och krigat sig till det, hur dumt är det inte om man bara kan kriga mot 10% av motståndarens byar fast de kan deffa dem med 100%? Snacka om snedvridet. Man bör kunna kriga med hela sin styrka mot hela motståndarens styrka.. annars är det ju ingen poäng med att bli stor :eek:

Att ta byar bakom fronten är för övrigt mycket svårt i den här världen redan, eftersom man inte kan skicka def förrän efter man har tagit byn, vilket ger fienden lång tid på sig att ta tillbaka byn. Så så mycket lär inte ändras bara pg.a det här..
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Men snälla, det här låter ju hur dumt som helst. Om man är en stor stam har man förtjänat det och krigat sig till det, hur dumt är det inte om man bara kan kriga mot 10% av motståndarens byar fast de kan deffa dem med 100%? Snacka om snedvridet. Man bör kunna kriga med hela sin styrka mot hela motståndarens styrka.. annars är det ju ingen poäng med att bli stor :eek:

Att ta byar bakom fronten är för övrigt mycket svårt i den här världen redan, eftersom man inte kan skicka def förrän efter man har tagit byn, vilket ger fienden lång tid på sig att ta tillbaka byn. Så så mycket lär inte ändras bara pg.a det här..

Så du menar att inte mkt ändras? dessa bara "90%" som nu når, de är inte mkt? :cool:

Missförstå mig inte, men alla spelar inte i ecalos...

Dina adlar som står i ingemansland pga du kände för o pumpa ut dem där, de når nu fienden. De är ? 30 adlar till som kan invadera * ? 20 pers Ja lovar. De gör skillnad ^^

Speciellt om en stor stam som ecalos lägger en bombmatta med 100 tåg långt bakom flanken, men ? 5 rens för varje tåg. Du kan varken deffa alla eller återerövra dem inom dessa ? 30 h de tar med tk. (du lägger dem som i ett kluster, dvs adels tar en ca 5 h o nå fram till de innersta) - men iofs du verkar tänkt på detta fongie :rolleyes:

GL HF
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Sen alla som inte förstår riktigt va de handlar om, de är ja röstare!

Hade nino lagt upp för och emot hade Nej vunnit !

i rest my case.
 

DeletedUser

Guest
Alla får samma avstånd. Det är inte så att endast de stora kan nobla långt, alla kan det. Stora stammar som kämpat för att bli stora gynnas inte av den tid som nu är max. Varför ska de inte få lov att ta med allt de har när de kämpat för det? Lönt att bli stor om man inte får det...
"Jaha, nu har vi tagit allt där. 14 halvfulla tåg som bara står där. Äh! De kan få stå där. Det är en sak man får ta när stammen blir stor."

Jag lovar dig, det hjälper inte att man planerar "nu ska jag inte trycka ut för många adelsmän här.". Det gör det bara inte. Speciellt inte om man vill ta byarna fort.

De som röstar på nej är de som är för rädda för att andra ska kunna nå dem och förstår inte att vissa stammar faktiskt vill få med alla.
 

Fongie

Member
Reaktionspoäng
0
Så du menar att inte mkt ändras? dessa bara "90%" som nu når, de är inte mkt? :cool:

Missförstå mig inte, men alla spelar inte i ecalos...

Dina adlar som står i ingemansland pga du kände för o pumpa ut dem där, de når nu fienden. De är ? 30 adlar till som kan invadera * ? 20 pers Ja lovar. De gör skillnad ^^

Speciellt om en stor stam som ecalos lägger en bombmatta med 100 tåg långt bakom flanken, men ? 5 rens för varje tåg. Du kan varken deffa alla eller återerövra dem inom dessa ? 30 h de tar med tk. (du lägger dem som i ett kluster, dvs adels tar en ca 5 h o nå fram till de innersta) - men iofs du verkar tänkt på detta fongie :rolleyes:

GL HF

Jag förstår precis vad det är som blir skillnaden och det är det som är poängen. Jag förstår inte alls varför du tycker att du och din stam förtjänar att spelet tar bort möjligheten för dina fiender att adla 90% av era byar, har ni spelat er till den fördelen? Nej, men däremot har större stammar spelat sig till fördelen med just fler byar (genom att kriga och adla), och bör därmed få använda alla dessa i ett krig.
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår precis vad det är som blir skillnaden och det är det som är poängen. Jag förstår inte alls varför du tycker att du och din stam förtjänar att spelet tar bort möjligheten för dina fiender att adla 90% av era byar, har ni spelat er till den fördelen? Nej, men däremot har större stammar spelat sig till fördelen med just fler byar (genom att kriga och adla), och bör därmed få använda alla dessa i ett krig.

varför ska du få fördelen att de gör om reglerna eftersom du har satt adlarna fel?
 

DeletedUser

Guest
varför ska du få fördelen att de gör om reglerna eftersom du har satt adlarna fel?

Behöver ju inte just vara så.
Vi säger att en stam får krig längs hela sin västra front, de vid den östra når inte fram (eftersom att den västra och östra delen en gång i tiden var två enskilda stammar). De måste använda sig av hoppbyar, det tar ganska mycket längre tid att komma nära fronten ju längre det är vilket medför till att fler slutar då de tycker att inget händer. Till slut kommer de fram och lyckas skaffa sig ett litet kluster på ca 30 byar där de har en massa nobles. Efter ett tag tar kriget slut, genom fred eller att fienden är borta. Det blir krig på östfronten. 90% av stammens adelsmän är nu på fel sida i kriget. Ska de nu inte få använda sig av dem?

När man sen inte kan deffa byar utanför stammen gör att de som adlar långt ändå har väldigt få fördelar. Man behöver inte försvåra ännu mer.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jag förstår precis vad det är som blir skillnaden och det är det som är poängen. Jag förstår inte alls varför du tycker att du och din stam förtjänar att spelet tar bort möjligheten för dina fiender att adla 90% av era byar, har ni spelat er till den fördelen? Nej, men däremot har större stammar spelat sig till fördelen med just fler byar (genom att kriga och adla), och bör därmed få använda alla dessa i ett krig.

Nystartade stammar som är små får mindre chans o överleva.

De vet du också ;)
 

Fongie

Member
Reaktionspoäng
0
Om det nu var menningen varför sätter man inte på max på en gång:confused:

För att man inte ska kunna adla en barbarby ute i rimmen som första by och sedan fortsätta växa på småttingar (s.k koloni). Problemet nu är att gränsen förhindrar krig mellan stammar, därför ökas den efterhand ju större avstånd som behövs för att kriga på..
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
För att man inte ska kunna adla en barbarby ute i rimmen som första by och sedan fortsätta växa på småttingar (s.k koloni). Problemet nu är att gränsen förhindrar krig mellan stammar, därför ökas den efterhand ju större avstånd som behövs för att kriga på..

Du säger de ju själv i samma mening.

Gräns till för o förhindra angrep på mindre.

Gränsen förhindrar krig långt ifrån (vid rimmet etc, där de små befinner sig)

Vettefaen hur du tänkt men :rolleyes:
 

Fongie

Member
Reaktionspoäng
0
Du säger de ju själv i samma mening.

Gräns till för o förhindra angrep på mindre.

Gränsen förhindrar krig långt ifrån (vid rimmet etc, där de små befinner sig)

Vettefaen hur du tänkt men :rolleyes:

Du verkar ju tycka att NAR 32 mille räknas som liten stam i rimmen :p jag snackar folk som bara har 1 eller 2 byar! Dessa är fortfarande för långt bort för att attackera ifrån bollen (såvitt jag vet)
 

DeletedUser

Guest
Du säger de ju själv i samma mening.

Gräns till för o förhindra angrep på mindre.

Gränsen förhindrar krig långt ifrån (vid rimmet etc, där de små befinner sig)

Vettefaen hur du tänkt men :rolleyes:

Jag når inte ens halvvägs till V.V.V med mer än hälften av mina byar jag producerat i annat syfte än V.V.V innan kriget kom till. Det tycker inte jag är rättvist precis, hade varit mycket tråkigt om vi inte har en hyfsat stor frihet att själv göra något kul. Det hade förmodligen fått mig att sluta spela.

Med regeländringen når jag nu direkt (från main klustret med ~200 byar) direkt till VVV. Grymt mycket roligare kommer det nog att bli.
 

DeletedUser

Guest
Vilken tid slår detta in? Ska skicka adelsmän när ni har ändrat.
 

DeletedUser

Guest
Long-range attacker från skyddade byar gör ingen nytta i krig? De som tror på detta påståendet har inte spelat tribalwars värst länge och kanske ska gå en grundkurs i spelet.
Samma gäller vid skickande mot "skyddade" byar.

Planering och utplacering av spelare som skedde innan ngn ändring ens kom på tapeten raseras totalt och spelets grund ändras.
Minst en månad i förväg eller vid världens start ska detta aviseras imho.

Mina förslag om enbart support inom stam, besök inom stam + kortare noblingsavstånd var en del som gjorde att världen ser ut som den gör idag.
Men inte många spelare har utnyttjat fördelarna med besök inom stam.

Bara för att tribejumpers och backstabbers klagar på att de inte kan bo klustrade ifred från andra trogna stammedlemmar anser jag inte att ändringar ska genomföras utan att vara planerade och aviserade i god tid.

Kan vi inte samtidigt införa att det kan kosta 3 premiumpts att föra över ägandeskap på en by vid intern-nobling, givetvis mur 0, inga res i byn vid övertaget?
Det skulle underlätta rejält för alla spelare och gynnar självklart Innogames.
 

DeletedUser

Guest
Något som ni som klagar bör ha i åtanke är att 80 % av v4:as spelare (dom som röstat självklart, vilket jag ser som den aktivaste delen av v4:a, och därav viktiga) faktiskt vill att detta ska gå igenom.

Visserligen finns det nackdelar, utan tvekan. Men nu handlar det tyvärr inte bara om några backstabers och tribejumpers, utan om nästan 700 pers som röstar för.

Nej, det passar inte alla, men det passar den stora majoriteten av de röstande spelarna. Så då känns det som ett ganska självklart val.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Något som ni som klagar bör ha i åtanke är att 80 % av v4:as spelare (dom som röstat självklart, vilket jag ser som den aktivaste delen av v4:a, och därav viktiga) faktiskt vill att detta ska gå igenom.

Visserligen finns det nackdelar, utan tvekan. Men nu handlar det tyvärr inte bara om några backstabers och tribejumpers, utan om nästan 700 pers som röstar för.

Nej, det passar inte alla, men det passar den stora majoriteten av de röstande spelarna. Så då känns det som ett ganska självklart val.

Dessa 600/700 vet nog inte ens va de röstar om!
@! De röstar på att låta större stammar få mer range på dem, vilken om de också nämnts ej hade röstat ja.

Man borde förklara för o nackdelar innan man röstar, de förstör ju för oss Nej sägare ju när alla "wow, nytt - de kör vi på" --> 1 månad senare när de inser va som hänt "gud, ja vill rösta nej nu, please omröstning"

O jo noodle, stambesök är skoj ;) bara langa in anfall på samma spelare med adlar. Tar du byn, blir de besök.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp