King of eternipsa
New Member
- Reaktionspoäng
- 0
låter toppen!
haha hur många timar blir det.??? över 100 ivargefall
haha hur många timar blir det.??? över 100 ivargefall
150 steg hade vart tillräckligt för o fått NaR o falla ihop mot =Ä=. 80% nådde ej, men dessa "bara 150" stegen gör att de alla når oss.
Tur man fick fred innan detta skedde iaf. Säger då de, lite whine från en part o vips sker en ändring. Men lyssna på oss som ej vill ha den!
Detta gör V4 lite roligare, man får tänka till innan man sätter upp adlar...
Men snälla, det här låter ju hur dumt som helst. Om man är en stor stam har man förtjänat det och krigat sig till det, hur dumt är det inte om man bara kan kriga mot 10% av motståndarens byar fast de kan deffa dem med 100%? Snacka om snedvridet. Man bör kunna kriga med hela sin styrka mot hela motståndarens styrka.. annars är det ju ingen poäng med att bli stor
Att ta byar bakom fronten är för övrigt mycket svårt i den här världen redan, eftersom man inte kan skicka def förrän efter man har tagit byn, vilket ger fienden lång tid på sig att ta tillbaka byn. Så så mycket lär inte ändras bara pg.a det här..
Så du menar att inte mkt ändras? dessa bara "90%" som nu når, de är inte mkt?
Missförstå mig inte, men alla spelar inte i ecalos...
Dina adlar som står i ingemansland pga du kände för o pumpa ut dem där, de når nu fienden. De är ? 30 adlar till som kan invadera * ? 20 pers Ja lovar. De gör skillnad ^^
Speciellt om en stor stam som ecalos lägger en bombmatta med 100 tåg långt bakom flanken, men ? 5 rens för varje tåg. Du kan varken deffa alla eller återerövra dem inom dessa ? 30 h de tar med tk. (du lägger dem som i ett kluster, dvs adels tar en ca 5 h o nå fram till de innersta) - men iofs du verkar tänkt på detta fongie
GL HF
Jag förstår precis vad det är som blir skillnaden och det är det som är poängen. Jag förstår inte alls varför du tycker att du och din stam förtjänar att spelet tar bort möjligheten för dina fiender att adla 90% av era byar, har ni spelat er till den fördelen? Nej, men däremot har större stammar spelat sig till fördelen med just fler byar (genom att kriga och adla), och bör därmed få använda alla dessa i ett krig.
varför ska du få fördelen att de gör om reglerna eftersom du har satt adlarna fel?
Jag förstår precis vad det är som blir skillnaden och det är det som är poängen. Jag förstår inte alls varför du tycker att du och din stam förtjänar att spelet tar bort möjligheten för dina fiender att adla 90% av era byar, har ni spelat er till den fördelen? Nej, men däremot har större stammar spelat sig till fördelen med just fler byar (genom att kriga och adla), och bör därmed få använda alla dessa i ett krig.
varför ska du få fördelen att de gör om reglerna eftersom du har satt adlarna fel?
Nino sa:Adelsgränsen är till för att flyttas ju längre en värld går.
Vi kan säga såhär
Det var meningen från början
Om det nu var menningen varför sätter man inte på max på en gång
För att man inte ska kunna adla en barbarby ute i rimmen som första by och sedan fortsätta växa på småttingar (s.k koloni). Problemet nu är att gränsen förhindrar krig mellan stammar, därför ökas den efterhand ju större avstånd som behövs för att kriga på..
Du säger de ju själv i samma mening.
Gräns till för o förhindra angrep på mindre.
Gränsen förhindrar krig långt ifrån (vid rimmet etc, där de små befinner sig)
Vettefaen hur du tänkt men
Du säger de ju själv i samma mening.
Gräns till för o förhindra angrep på mindre.
Gränsen förhindrar krig långt ifrån (vid rimmet etc, där de små befinner sig)
Vettefaen hur du tänkt men
Något som ni som klagar bör ha i åtanke är att 80 % av v4:as spelare (dom som röstat självklart, vilket jag ser som den aktivaste delen av v4:a, och därav viktiga) faktiskt vill att detta ska gå igenom.
Visserligen finns det nackdelar, utan tvekan. Men nu handlar det tyvärr inte bara om några backstabers och tribejumpers, utan om nästan 700 pers som röstar för.
Nej, det passar inte alla, men det passar den stora majoriteten av de röstande spelarna. Så då känns det som ett ganska självklart val.