V4: Adelsmännens max-distans

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
150 steg extra är inte speciellt mycket.

men fortfarande kommer dina regeländringar medför att flera stammar kommer falla.

att man inte tänker igenom konsekvenserna av beslutet.


om det nu är så bra med lång adlingstid inför det dag 1 istället för att ändra reglerna för att gynna större stammar.
 

DeletedUser

Guest
adlingsavståndet har ju funnits från dag 1.

så alla har kunnat motverka det genom att spridda ut sig istället för att bygga kluster.

men funkar tw så nej.

för att gynna kluster byggande spelare och missgynna utspridda spelare så ändras man reglerna för att gynna kluster. nybörjare vet ju inte om detta det som gör att många förlorar suget en stund in på världar.
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
men fortfarande kommer dina regeländringar medför att flera stammar kommer falla.

att man inte tänker igenom konsekvenserna av beslutet.


om det nu är så bra med lång adlingstid inför det dag 1 istället för att ändra reglerna för att gynna större stammar.


Om de suger så mkt att de inte kan hantera en mindre ändring gällande adelstid så kanske de ska sluta direkt :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Om de suger så mkt att de inte kan hantera en mindre ändring gällande adelstid så kanske de ska sluta direkt :rolleyes:

mindre ändring och mindre ändring?

fortfarande är det en ändring som förstör taktiker och krossar stammar eftersom folk inte klarar av reglerna som finns.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Alltså, kan ta NaR som exempel.

Vi visst 44.26 h kan adlar färdas, 80 % (om inte mer) låg utanför range. Vi kunde då simpelt deffa fronten och låta dem nöta igenom försvaret. De fick ta byar längre fram för att nå osv. De va ett strategiskt val, då de var 2.5 ggr större.

Men nu, med 110h skulle vi ej gjort samma val, de hade vart dumdristigt. Låta 200 tåg komma mot byarna? Knappast...

Men som pilis säger, de stora stammarna hurrar nog. (bör ja med, men...)

Tänk igenom detta lite till...de bli mindre krig pga folk kan få fler tåg mot sig osv. Va är de för roligt med det? stora stammar kan nå allt fler, tex ecalos lär ju kötta sönder VVV nu.

Undras hur VVV tex känner sig :cool:
 

DeletedUser

Guest
Regler?

Och dessutom, om de inte klarar av de som finns så är ju bara en ändring till fördel...

fortfarande bara stora spelare som gynnas på bekostnad av de små.

att införa såna förändringar utan omröstning, bara för 3-4 stora spelare klagar här helt fel väg att gå.
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
fortfarande bara stora spelare som gynnas på bekostnad av de små.

att införa såna förändringar utan omröstning, bara för 3-4 stora spelare klagar här helt fel väg att gå.


Stora spelare ska väl gynnas av något mot de små?
De små spelarna har fortfarande moral med sig.....
 

DeletedUser

Guest
Stora spelare ska väl gynnas av något mot de små?
De små spelarna har fortfarande moral med sig.....

lol?

moral hjälper inte så mycket som du säger och det jag egentligen klagar mot är totala regeländringar som införs eftersom ett få tal spelare klagar.

varför sänker de inte speeden när man ändå håller på eller ökar den eftersom jag är ledig nästa vecka osv.


men ska jag dra några exempel på vad denna regeländring medför från v3 när de gjorde samma ändring där.

tko vs st där tko var en mycket mindre stam och enbart run 40% av st nåde. tko ledde kriget efter två månader sen klagade st och reglerna ändrades så att hela stammen nåde och inom nån vecka så var tko rimmad. varför brydde sig tko ens om att kriga om de ändå bara skulle ändra reglerna för att de skulle förlora.

död spred ut sig för att alla skulle kunna nå alla fronter med adlingstiden som gällde då eftersom alla vill ju kriga=) även om man kännar mer på att byggga upp kluster så tog vi det och spred ut oss. så kommer nino och ändrar reglerna och ger alla klusterbyggande spelare sjuka övertag mot oss.

stör mig på att man ska ändra fundermetala regler mitt i.
 

DeletedUser

Guest
personligen tkr jag för tillfället att man skall 'krympa' till 15 min... för adel , så slipper jag alla attacker, men det är väl bara ett önsketänkande? ;)
 

DeletedUser

Guest
Så då dök röstningen upp, bra att det blev så vi får rösta om det istället :)
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Klart ni skall få rösta om det är så ni vill ha det. Skillnaden är att jag går på en väldigt stark magkänsla av att folk vill ha den ändring jag ändå tänkt utföra. ;)
 

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
Vore det inte bättre att den ökar successivt allteftersom tiden går istället för dessa mega hopp efter några månader?
 

DeletedUser

Guest
Klart att den gynnar stora stammar och stora spelare. Spelare på världar blir större. Det är också därför ändringen kommer till. Större spelare - större stammar - längre avstånd - många når inte fram.

Jag välkomnar iaf regeländringen.

Förstår dock varför du reagerar så som du gjort Pilis.
 

DeletedUser

Guest
Jag röstar för iaf!

Bra jobbat Nino! :)

Det hade också varit nice om man kunde få byta plats på adlarna i sina byar på paketvärldarna också! Hade inte skadat! ;)
 

DeletedUser

Guest
tycker att byta om man skulle få byta plats på adels skulle det hjälpa spelet mer än denna ändring.

Jag är vare sig verkligen emot elr för denna regel, men röstade innan jag ahde tänkt igenom riktigt.

Eftersom denna värld är ganksa krigisk av sig och alla inte är allierade med alla som t.ex i v3, har det bildats tydliga områden där en stam/familj regerar, detta har också hänt med nordmänen som regerar den större norra delen.
Jag har hamnat mer elr mindre mitt i mitten då jag itne var alltför duktig på detta spel när jag börjae här och satsade mer på v3 då jag hade mer poäng.
Dem ända fiende byarna jag når just nu är ett par =Ä= byar som finns kvar, därför välkomnade jag kriget mot dem och det gick ju helt okej.
Jag plöockade någon by mer av dem än dem av mig, men efter att jag hade plockat dem då?
Vad skulle jag göra efter att alla =Ä= byar var borta?
samma läge bara med mer poäng, inte särskilt kul.

Jag tycker att denna regel ändring kmr att ha både bra och dåliga sidor, som flera har påpekat kommer stora spelare/stammar får ännu större övertag än dem redan har, vilket kommer att göra världen mindre krigisk och tar ner många taktiska och geografiska för delar, som mindre stammar har kunnat utnytja. Det är fortfarande enkalre att ta byar som ligger nära, men om en stam på 50mile kan skicka fejk/anfall/adlar på alla byar av en stam på t.ex 10 mile blir det ju mer eller mindre omöjligt att se vilka byar somm faktiskt har tåg på sig och vilka bara har fejk, man minns inte heller exakt vilka som hade adel och vilka som hade fejk efter att anfallen kommit så lång att man inte kan urskilja längre.

ahja det kanske utvecklar världen, kanske får den att gå åt helvete, men det skall bli kul att se i alla fall. För mig personligen kommer det av vad jag kan se just nu i alla fall framförallt innehålla fördelar, men det kan ju ändras snabbt:(
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp