V15, mer tur än skicklighet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Japp, så är det. Varför?

Jo, därför att det i V15 inte finns någon ratiobegränsning. Detta innebär att de som var med från början har ett klart övertag. Blir man adlad och måste börja om, eller om man börjar att spela på V15 i dagsläget är man i princip garanterad ett kort spel tills man byggt upp sig till lagom farmnivå. Är man dessutom en spelare med välkänt namn är risken 100%.

Många av de större spelarna i V15 har givetvis insett detta och dragit sig ut i rimmen och plockar alla uppstickare, oavsett om storleksförhållandet är 1:20, 1:50 eller som i mitt fall där jag nu håller på att bli farm under de ogynsamma premisserna med ratio på 1:137. Inte nog med detta, så anser man sig behöva sammarbete flera stycken, vilket innebär att flera spelare snabbt och effektivt på bästa sim-city manér omvandlar alla nya och omstartare till farmer.

Många relativt oerfarna spelare kan därför med enkla medel göra sig en skenbar karriär ute i rimmen.

Jag noterar i TW stats att det finns många duktiga spelare med låga poäng ute i rimmen, som nu blir totalt chanslösa.

Spelare med 100k+ återfinner man med OB-ranker på neråt rank 400-700, medan spelare som ligger under 1k poäng kan ligga på OB-rank 100 och uppåt.

(Mitt försvars-OB ligger på 81, och jag har inte kommit över 4k poäng, vilket säger en del)

Något är väldigt skevt i V15. Det kommer bli en väldigt liten klick som blir kvar i toppen på de premisserna som nu råder, och att börja på V15 från scratch, i synnerhet om man har ett kännt nick är inte att tänka på (därmed inte sagt att detta gäller för min del, höhöhö) Räkna med att bli nerslagen av så fort du kommit upp i 1000-3000p av 2-3 spelare med 200k+ poäng.

Har man tur (vilket det alltså behövs mycket av i V15) känner man någon i toppstammarna med säg 100 000p som snabbt rensar rent i en rejäl radie utanför din 100p-by, dvs alla runt dig som ligger på 200-300p.

Men jag är inte bitter :D
Bara konstaterar att många (som tror sig kunna spela bara för att dom haft tur) kommer att ryka. Jag hoppas ändå att det finns några skickliga spelare som kom in tidigt i spelet, de kommer att ha en lätt match att vinna mot många av de poängstinna nybörjarna på V15.

Over and out.
 

DeletedUser

Guest
"Många av de större spelarna i V15 har givetvis insett detta och dragit sig ut i rimmen och plockar alla uppstickare, oavsett om storleksförhållandet är 1:20, 1:50 eller som i mitt fall där jag nu håller på att bli farm under de ogynsamma premisserna med ratio på 1:137. Inte nog med detta, så anser man sig behöva sammarbete flera stycken, vilket innebär att flera spelare snabbt och effektivt på bästa sim-city manér omvandlar alla nya och omstartare till farmer."

Jag kallar det mer taktik, mer farms bättre tillväxt. Man vill minimera hoten samtidigt som man inte vill riskera att förlora mycket på det själv, därav att det kanske kommer flera stycken.
 

DeletedUser

Guest
Jag startade för en vecka sedan och klarar mig fint så jag har ingen aning om vad du babblar om?
 

DeletedUser

Guest
Jag startade för en vecka sedan och klarar mig fint så jag har ingen aning om vad du babblar om?

Låter som ett tillförlitligt statistiskt underlag, att du klarat dig bra i en vecka. Bara babbel från min sida, så lycka till ;)

:cool:
 

DeletedUser

Guest
Men se till att starta när världen börjar då.

Tycker att all ratio och moral borde tas bort.
 

Purk

Member
Reaktionspoäng
0
Inställningarna för världen är som de är. Det kommer nya världar med nya inställningar och vill ni se något annat än detta kan ni göra er röst hörd i de trådar som rör ämnet.

Man kommer aldrig hitta något som passar alla och vissa världar kanske blir lite mer orättvisa än andra, det är svårt att undvika när det finns en rätt stor skara människor som alla har sina olika synpunkter.

Då det finns två trådar för ämnet kommer jag låsa en av dem och låta den andra vara öppen ett tag för vidare diskussioner.
 

DeletedUser

Guest
De gjorde han (senilvårta) , men vi adlade honom :awsm:

Hedrande, att man ödslar så extremt mycket tid, trupper och energi på att adla mig trots att jag knappt hunnit börja, och det finns större och mer lättfångande byten i närheten.
Får helt enkelt spela under annat nick nästa gång ;)
 

tachuk

Member
Reaktionspoäng
0
Haha nej de behövs då inte :)

men då du va på min medlem var jag ju tvungen att göra något :)
 

DeletedUser

Guest
Hedrande, att man ödslar så extremt mycket tid, trupper och energi på att adla mig trots att jag knappt hunnit börja, och det finns större och mer lättfångande byten i närheten.
Får helt enkelt spela under annat nick nästa gång ;)

Det kallas Taktik, kanske? :cool:
Men håller med Nellie the elephant, bort med moral och ratio!
 

DeletedUser

Guest
I denna världen hamnar man ovanligt nära stora spelare när man är ny. Färre spelare än vanligt och kanske speeden också påverkar.

Moralen borde basera sig på hur länge man spelat i världen och inte hur många poäng man har.

När det skiljer mindre än t ex 50% så borde moralen vara full. EX spelare som spelat 3 månader kan attackera spelare som spelat 2 månader eller mer med full moral.

Det blir kanske tokigt det också men bättre än nu. Små deffspelare med en by går ju knappt att adla.
 

Lagerlunda

New Member
Reaktionspoäng
0
Moralen är nödvändig

Rimfenomenet, större spelare som drar sig ut i rimmen och jagar nykläckta, visar att moralen är absolut nödvändig om man vill att nya spelare skall iddas att kasta sig in i världar som rullat på ett tag.
 

DeletedUser

Guest
Rimfenomenet, större spelare som drar sig ut i rimmen och jagar nykläckta, visar att moralen är absolut nödvändig om man vill att nya spelare skall iddas att kasta sig in i världar som rullat på ett tag.

jag har 24h med adel mellan 2 av mina byar och 24h till rimmen från en av de byarna.
världarna är ganska små så större spelare kommer hamna i rimmen fort.
 

DeletedUser

Guest
Rimfenomenet, större spelare som drar sig ut i rimmen och jagar nykläckta, visar att moralen är absolut nödvändig om man vill att nya spelare skall iddas att kasta sig in i världar som rullat på ett tag.

Exakt min poäng. Kunde inte sagt det bättre själv.
yes.gif


Borde väl ligga i innogames intresse också, om man nu vill att det ska finnas någon form av nyrekrytering in i V15.
Man kan ju räkna ut med skinkhalvorna att det om säg 2 månader inte är särskilt troligt att många nystartare kommer att förnya några premiumkonton...
Sedan kan man ju alltid rädda sig genom att hänvisa till V16.
Klart att simcitysarna tycker att det är jättebra att det inte finns vare sig moral eller ratio. Då måste man ju anstränga sig och använda sin hjärna
whoco5.gif
(jmf att själa godis från små barn)

Själv kommer jag på pin tjiv ändå fortsätta spela på V15, bara för att uppta serverutrymme och lite processorkraft, och på så vis sega ner systemet några millisekunder, precis lagom så att dessa rimmens simcitygiganter inte hinner ducka den dagen dom får anfall från riktig spelare
boxing.gif
man kan ju få hoppas iaf.
 

DeletedUser

Guest
Låter som ett tillförlitligt statistiskt underlag, att du klarat dig bra i en vecka. Bara babbel från min sida, så lycka till ;)

:cool:

snart har ännu en vecka gått och jag har klarat mig hyfsat.
Gäller bara att spela korten rätt med sina grannar och halva kontinenten!
 

DeletedUser

Guest
Exakt min poäng. Kunde inte sagt det bättre själv.
yes.gif


Borde väl ligga i innogames intresse också, om man nu vill att det ska finnas någon form av nyrekrytering in i V15.
Man kan ju räkna ut med skinkhalvorna att det om säg 2 månader inte är särskilt troligt att många nystartare kommer att förnya några premiumkonton...
Sedan kan man ju alltid rädda sig genom att hänvisa till V16.
Klart att simcitysarna tycker att det är jättebra att det inte finns vare sig moral eller ratio. Då måste man ju anstränga sig och använda sin hjärna
whoco5.gif
(jmf att själa godis från små barn)

Själv kommer jag på pin tjiv ändå fortsätta spela på V15, bara för att uppta serverutrymme och lite processorkraft, och på så vis sega ner systemet några millisekunder, precis lagom så att dessa rimmens simcitygiganter inte hinner ducka den dagen dom får anfall från riktig spelare
boxing.gif
man kan ju få hoppas iaf.

Bullshit.. att bland annat jag och Nellie the elephant skulle vara simcitylirare utan hjärna, tar jag direkt motstånd till, har spelat detta spel sedan CCCP, Tjekan tiden och helvette heller att man poänghorar!!

Att just Du blev adlat 2ggr, känns som om du glömnde vara online!!
Känd spelare, ja visst kanske.. men de gäller att rensa/farma och ta hand om sina grannar på ett bra sätt också! ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp