V.5's bästa spelare

DeletedUser

Guest
Hahah jag tycker jag är den bästa nooben ;-)

För jag blir ju uppdaffad av stammen hela tiden annars hade jag ju aldrig haft så höga OB, eller? eftersom jag har anfall på mig hela tiden måste de ju va så ju...hmm undrar hur resten av min stam försvara sig :rolleyes:

nej seriöst bästa spelare i mina ögon är Blerot & supersympa och mimosa (killermashinen) när han spelade!

Mimosa för han slog alla i OBA överlägsen ett väldigt bra tag efter att han slutade vara aktiv...
Blerot & supersympa för sitt sammarbete och för sina höga poäng i OBA men även OBD, dvs de både kan anfall och försvara sig :)


OBD är underskattat, man dödar mer trupper genom deffning än anfall, smart spelare enligt mig låter fiendes off/deff går in i ens mur sen tar man hans by enkelt, men de är min teorie de ;-)
Krig handlar om att döda så mycket trupper för ens fiende som möjligt, hur man gör de har mindre betydelse men att man göra de är viktiga!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
nej seriöst bästa spelare i mina ögon är Blerot & supersympa och mimosa (killermashinen) när han spelade!

Har fått lite vibbar av att dem två spelarna egentligen inte är två. utan ett par till faktiskt. sedan säger det inte mycket om enskilda prestationer när dom är ett par ^^
Men jag kan ju ha fel faktiskt där.
 

DeletedUser

Guest
Har fått lite vibbar av att dem två spelarna egentligen inte är två. utan ett par till faktiskt. sedan säger det inte mycket om enskilda prestationer när dom är ett par ^^
Men jag kan ju ha fel faktiskt där.

Två kompisar som spelare ihop är väl aldrig fel ;-)
Jobbar självständigt men ändå mot samma mål...där av sammarbetar de, hjälp vid behov, lite som totta o lotta gjorde innan...

För mig kan ingen mätas med dem i toppen, ingen som har deras poäng och OB....tycker inte mer behövas sägas, de visar att de slås och försvara sina byar och inte bara plockar barbarianbyar som andra med mycket poäng gjort...

Ligger man i toppen poängmässigt ska man oxå ligga i topp OB-mässigt...tycker iallafall jag :)
 

DeletedUser

Guest
Beror ändå lite på sin utgångs position.

Men visst inger det lite mer respekt iallafall :)
 

DeletedUser

Guest
Två kompisar som spelare ihop är väl aldrig fel ;-)
Jobbar självständigt men ändå mot samma mål...där av sammarbetar de, hjälp vid behov, lite som totta o lotta gjorde innan...

För mig kan ingen mätas med dem i toppen, ingen som har deras poäng och OB....tycker inte mer behövas sägas, de visar att de slås och försvara sina byar och inte bara plockar barbarianbyar som andra med mycket poäng gjort...

Ligger man i toppen poängmässigt ska man oxå ligga i topp OB-mässigt...tycker iallafall jag :)

Nej. aldrig fel. själv skulle jag digga't om jag spelade ihopa med ett par kompisar irl där man lär känna varandra bra. inte för att jag vet om dom gjort det. men whatever..
Totte och Potta menar du? det ryktades ju att även dom var samma person. fast att det användes två datorer. sådant går egentligen inte att bevisa. men som sagt. ett rykte.

Det bevisar att dem är ett fullständigt lysande exempel på hur ett radarpar ska uppföra sig! men som sagt. två händer kan utföra ett arbete snabbt. fyra händer kan utföra ett arbete tre gånger så snabbt!
Dom har med andra ord ett föresprång sedan innan. det säger inte mycket om deras inviduella prestation. men egentligen är det sådana spelare man inte vill ha. utan spelare som kan arbeta med andra och lyckas på så vis. det är sådant som behövs när man blir lite "större" då funkar det inte att köra solo längre

En objektiv syn på hela det där med OBstatistiken är väl att det bevisar endast vad man har gjort. och inte om man är bäst eller inte. för den bevisar ju inte "vad du kan"
men visst hänger det ofta ihop det är sant.
 

DeletedUser

Guest
Blerot och Supersympa är inte samma person.
Dem har daremot varit 2 meter ifrån varandra under en längre tid (alla gay ryckte in NN lol :D ) så smarbetet är enkelt och fungerar.

Sen ingen är perfect men jag tror ej at någon i Kilt heller NN har haft någon seriöst klagomål på dem. Snarare tvärtom.

Supersympa owns ! Skulle inte vilja ha killen på mig :eek:
 

DeletedUser

Guest
Kan väl även klargöras att 2 datorer inte spelar någon roll så länge man inte har 2 olika internetanslutningar och antar att ingen här orkar betala för 2 bredbandsuppkopplingar enbart för att kunna lira TW på 2 konton? Då har det gått över styr, tycker jag iaf =P...
Mvh, Twilight
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Alla som sitter på ett BBB.konto har ju 5 ipadresser så sätter du bara en switch först så kan du ha upp till fem maskiner på samma konto utan att det ser ut som det.

Finns ju även ställen där man kör citrix-lösningar där du har ett ip lokalt på maskinen och sen ett annat på citrixinloggningen. Många kommuner har den lösningen tex. Vilket gör att många skolungdomar kan köra två konton på samma maskin med inloggning från olika ipn.
 

DeletedUser

Guest
Alla som sitter på ett BBB.konto har ju 5 ipadresser så sätter du bara en switch först så kan du ha upp till fem maskiner på samma konto utan att det ser ut som det.

Finns ju även ställen där man kör citrix-lösningar där du har ett ip lokalt på maskinen och sen ett annat på citrixinloggningen. Många kommuner har den lösningen tex. Vilket gör att många skolungdomar kan köra två konton på samma maskin med inloggning från olika ipn.

Eller gör man som jag som inte äger ett nät just nu pga flytt, "lånar" grannens ;-)
 

DeletedUser

Guest
Jo, fast det kan man ju inte lita på att grannen har sitt wlan uppe jämt :-D Men det är ju praktiskt om man skall fildela lite :-D
 

DeletedUser

Guest
Ett mobilt och ett trådlöst funkar (även med tråd, men då kan man inte med med sej laptopen in på skitan)

För att återgå till topic måste jag höja ett finger för gotte och bobby som betyder mycket för [rs] framgångar i kriget mot [SWE]

Samt en tå i skyn till mina fina grannar Sherminator och Mr L0L :)
 

DeletedUser

Guest
Isengrim var den som träffade rätt. ungefär så jag menade. altså två datorer i samma hus/lägenhet. fast dom har två olika IP-adresser.

Nu går vi ju dock offtopic på långa vägar så jag ger mig där.
Åter till Topic då.

En person som betytt mycket för min framgång och att lära sig spelet bättre är Tompa62. mångas hatobjekt med andra ord ^_^
 

DeletedUser

Guest
Mina "källor" säger att Per Mobil och hans rullstolsbundna stam tog flera veckor på sig att adla en spelare på cirka 20 k poäng som låg mitt i smeten av deras stam. Trots att de försökte adla honom hela tiden. Rätt misslyckat om jag får säga det själv.

Vad snackar du om?

Aja, tycker att det är svårt att utse ngn bästa spelare på servern, men utnämner mucky iaf.
 

DeletedUser

Guest
Röstar även jag på sandberg. Shit vilka problem det var att få ner honom jämfört med resten av hans allierade.
 

DeletedUser

Guest
bästa spelare

har man röstat fram den bästa spelaren eller?
 

DeletedUser

Guest
Det är för komplext för att det skall låtas sig göras. Det finns ju mycket som skall vägas in och hur skall dom viktas mot varandra. Det som kan sägas är väl att många av dom som nämnts i tråden är bra spelare.

Sen i slutändan handlar det ju väldigt mycket om hur mycket tid man har att lägga på spelet.
 

DeletedUser

Guest
Som sagt ... i slutändan så är det hur mycket man nöt spelet ... det är som alla andra spel ... man blir bättre med tiden.

Har svårt att utse en bra spelare och sitter även nu och funderar, men dem jag vill se i denna värld spelar bara i andra ... så jag håller nog tyst om vem ajg skall rösta på.
 
Topp