Världskriget/sista kriget

DeletedUser

Guest
Att kalla de här krigen för det sista kriget är ju lite överdrivet och att sedan påstå att vi skulle på nått sätt svika ett förtroende mot en allierad är ju bara skrattretande. Vi skulle aldrig sätta kniven mot strupen mot en av våra tidigare vänner. Sedan är både vi i sprit och alla andra med vettet i behåll på V9 mycket väl medvetna om att det är mycket kvar av V9 innan nån skulle utropa sig till segrare, om vi i SPRIT någon gång i framtiden kommer upp till 90%av världen tillsammans med våra allierade kanske vi kommer utropa oss till segrare alternativet är att 90% av V9s poäng utropar oss till vinnare men då gör ni på fel sätt just nu. Vill ni avsluta världen får ni nog snarare samla opinion bland alla stammar på värld nummer 9 att utropa oss till segrare, vi skulle aldrig vara så arroganta att vi gjorde det själva då vem som helst som spelat det här spelet ett tag vet att mycket fortfarande kan hända på världen.
Vi hoppas givetvis på en seger men det är som min föregångare Jäger många gånger påpekat inte meningen med stammen sprit att vi ska vinna utan meningen är att vi ska spela tillsammans och ha kul, detta har vi lyckats med och så skall vi även fortsätta.
Vi hoppas att de många krigen på världen ska få världen att fortsätta vara så kul som den varit hitintills.

SKÅL på er//MrR
 

DeletedUser

Guest
Att kalla de här krigen för det sista kriget är ju lite överdrivet och att sedan påstå att vi skulle på nått sätt svika ett förtroende mot en allierad är ju bara skrattretande. Vi skulle aldrig sätta kniven mot strupen mot en av våra tidigare vänner. Sedan är både vi i sprit och alla andra med vettet i behåll på V9 mycket väl medvetna om att det är mycket kvar av V9 innan nån skulle utropa sig till segrare, om vi i SPRIT någon gång i framtiden kommer upp till 90%av världen tillsammans med våra allierade kanske vi kommer utropa oss till segrare alternativet är att 90% av V9s poäng utropar oss till vinnare men då gör ni på fel sätt just nu. Vill ni avsluta världen får ni nog snarare samla opinion bland alla stammar på värld nummer 9 att utropa oss till segrare, vi skulle aldrig vara så arroganta att vi gjorde det själva då vem som helst som spelat det här spelet ett tag vet att mycket fortfarande kan hända på världen.
Vi hoppas givetvis på en seger men det är som min föregångare Jäger många gånger påpekat inte meningen med stammen sprit att vi ska vinna utan meningen är att vi ska spela tillsammans och ha kul, detta har vi lyckats med och så skall vi även fortsätta.
Vi hoppas att de många krigen på världen ska få världen att fortsätta vara så kul som den varit hitintills.

SKÅL på er//MrR

Inte du, men några av dina "medlemmar" har ju redan förklarat detta kriget vunnet? :p

Och sista kriget menas med att om ni vinner lär där inte vara mycket till motstånd kvar då ni blivit ännu större och äger ännu mer av top 100 spelare.
Ska ni sitta och vänta tills en stam adlat upp allt folk i rimmen osv så den blir tillräckligt stor för o göra motstånd eftersom det inte skulle vara det sista riktiga motståndet? :p
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Vi har fått glada nyheter!

Fienden har bestämt sig - förmodligen i desperation - för att anfalla med enbart deffbyar, dessutom i stora mängder. Jag hade delat med mig av godbitarna (rapporterna), men vill varken bryta mot reglerna genom att hänga ut någon eller lägga ner energi på att hitta en rapportkonverterare som inte använder bilder ;)

Glad påsk!
 

DeletedUser

Guest
Puss på dig ;*

Hoppas du någon gång inser vad jag känner för dig och tackar ja till mitt frieri.
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Efter lite tjat från mina kära stamfränder så gav jag med mig, kommer dock inte att avslöja namnet på spelaren som anfaller...


3 st Rens
Kvantitet: 6517 3479 0 0 0 0 0 0 0 0
Förluster: 6517 3479 0 0 0 0 0 0 0 0

Kvantitet: 7108 0 0 0 0 736 0 0 0 0
Förluster: 7108 0 0 0 0 736 0 0 0 0

Kvantitet: 6517 3479 0 0 0 0 0 0 0 0
Förluster: 6517 3479 0 0 0 0 0 0 0 0

Birger Von Adel (ja det kom bara 3... nästa kommer sen)
Kvantitet: 6243 0 0 0 0 0 0 0 0 1
Förluster: 6243 0 0 0 0 0 0 0 0 1

Kvantitet: 0 2000 0 0 0 0 0 0 0 1
Förluster: 0 2000 0 0 0 0 0 0 0 1

Kvantitet: 0 2096 0 0 0 64 0 0 0 1
Förluster: 0 2096 0 0 0 64 0 0 0 1

Mer rens
Kvantitet: 7032 7557 0 500 0 0 0 0 0 0
Förluster: 7032 7557 0 0 0 0 0 0 0 0

Kvantitet: 0 0 1373 0 433 0 0 17 0 0
Förluster: 0 0 1373 0 433 0 0 17 0 0

Kvantitet: 7567 6716 0 298 0 467 0 0 0 0
Förluster: 7567 6716 0 0 0 467 0 0 0 0

Kvantitet: 5713 4408 0 500 0 0 0 0 0 0
Förluster: 5713 4408 0 0 0 0 0 0 0 0

Ytterligare 13 attacker på ingång. Jag tillsammans med min kära Sprit väntar med spänning. Det gör säkerligen ni också.

O&O
 

DeletedUser

Guest
Vi har fått glada nyheter!

Fienden har bestämt sig - förmodligen i desperation - för att anfalla med enbart deffbyar, dessutom i stora mängder. Jag hade delat med mig av godbitarna (rapporterna), men vill varken bryta mot reglerna genom att hänga ut någon eller lägga ner energi på att hitta en rapportkonverterare som inte använder bilder ;)

Glad påsk!

Dom tyckte ni var så lätta att dom börja med deff också? :D
 

DeletedUser

Guest
Poäng-mässigt så är det rätt ojämnt. Åtminstone om man räknar de stammar som står i centrum.

Räknar man PBT & =S=K= VS. Sprit & WoS så står det: 11.855.373 + 8.955.988 = ca. 20 miljoner på PBT/SK sidan mot era 38.534.997 + 10.783.843 vilket är ca 50 miljoner.

Förstår hur du tänkter ..men..
Min åsikt är mer Trupper, poäng har inte en sån jävla betydels..
Ett stort bevis på det finns på v7.. Det är 2 top stammar en med ca 80 mille och en med ca 55 mille torskar mot en 45 milles stam..
Man ska aldrig ränka poäng igentligen då det finns top spelare som spelar cimcity .. Nu menar jag inte att Sprit kör cimcity men det finns väldigt måånga stor spelare och stor stammar som satsar på poäng o inte trupper.
 

DeletedUser

Guest
Att jag inte syns så mycket här inne beror på att ni sköter er ganska bra. Tro INTE att jag inte ser er...

Är det någon som vill se mer av mig så är det helt ok men det är inte vad ni vill egentligen då jag KAN vara ganska grisker. Vill ni ha tråden öppen så håller ni er till topic. Nolltolerans från och med NU!
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Förstår hur du tänkter ..men..
Min åsikt är mer Trupper, poäng har inte en sån jävla betydels..
Ett stort bevis på det finns på v7.. Det är 2 top stammar en med ca 80 mille och en med ca 55 mille torskar mot en 45 milles stam..
Man ska aldrig ränka poäng igentligen då det finns top spelare som spelar cimcity .. Nu menar jag inte att Sprit kör cimcity men det finns väldigt måånga stor spelare och stor stammar som satsar på poäng o inte trupper.

Ett sista "offtopic inlägg", om man har poäng så har man trupper right, man kan ju lixom inte ha 500K trupper men bara 10K poäng?

Och vad jag ser så har vi bara 38 mille och WoS 11 mille, vad kollar du på?
 

Is@k

Member
Reaktionspoäng
0
ni kan lägga till GRADE, Knight, MyD, Res, ~AX~ EDT i kriget mot sprit. Dom har själv uttalat att dom krigat mot sprit och dom har börjat boka byar.

Och i en annan forumstråd så nämen en spritmedlemm att dom också är i krig mot smisk, ~KB~ MT L$OW och GODJUL
och WoS att dom också är i krig mot TFS! och TFSA!


kan väll lägga upp statistik då :)

Side 1:
Tribes: Sprit WoS
Players:

Side 2:
Tribes: =S=K= GRADE Knight MyD PBT Res ~AX~ ~KB~ MT L$OW GODJUL TFS! TFSA! EDT BTP
Players:

Timeframe: Förra veckan


Antal erövringar mot fiendesidan:
Sida 1: 225
Sida 2: 114
Skillnad: 111

Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:
Sida 1: 1,781,986
Sida 2: 979,871
Skillnad: 515,115


Poäng-mässigt så är det rätt ojämnt. Åtminstone om man räknar de stammar som står i centrum.

Räknar man PBT & =S=K= VS. Sprit & WoS så står det: 11.855.373 + 8.955.988 = ca. 20 miljoner på PBT/SK sidan mot era 38.534.997 + 10.783.843 vilket är ca 50 miljoner.


med dom nya stammarna så får sprit och Wos motståndare 57,8 miljoner och sprit och Wos har 46,4

Alltså har sprit och WoS motståndare mer poäng än dom.


Kan tillägga att 104,2 miljoner poäng är med i denna striden.
totalt har världen 204,19 Miloner och då kan man ju räkna med att många miljoner är barbarbyar ;)


Om man räknar med att varje barbarby har i genomsnitt 2k poäng så är 61,9% av världen inblandad i detta krig.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
ni kan lägga till GRADE, Knight, MyD, Res, ~AX~ EDT i kriget mot sprit. Dom har själv uttalat att dom krigat mot sprit och dom har börjat boka byar.

Och i en annan forumstråd så nämen en spritmedlemm att dom också är i krig mot smisk, ~KB~ MT L$OW och GODJUL
och WoS att dom också är i krig mot TFS! och TFSA!


kan väll lägga upp statistik då :)

Side 1:
Tribes: Sprit WoS
Players:

Side 2:
Tribes: =S=K= GRADE Knight MyD PBT Res ~AX~ ~KB~ MT L$OW GODJUL TFS! TFSA! EDT
Players:

Timeframe: Förra veckan


Antal erövringar mot fiendesidan:
Sida 1: 186
Sida 2: 108
Skillnad: 78

Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:
Sida 1: 1,440,986
Sida 2: 925,871
Skillnad: 515,115





med dom nya stammarna så får sprit och Wos motståndare 53,8 miljoner och sprit och Wos har 46,4

Alltså har sprit och WoS motståndare mer poäng än dom.


Och för dom som inte anser att det här är ett världskrig så kan jag säga att 100,2 miljoner poäng är med i denna striden.
totalt har världen 204,19 Miloner och då kan man ju räkna med att många miljoner är barbarbyar ;)


49,07% av världens poäng är inblandad.


det är ju världskrig?
 

DeletedUser

Guest
man får kalla det vad fan man vill xD ett värds krig kan vara mellan 4 olika stammar bara det är mycket folk inblandade.. menar så som allianser som deffar och diverse
 

DeletedUser

Guest
man får kalla det vad fan man vill xD ett värds krig kan vara mellan 4 olika stammar bara det är mycket folk inblandade.. menar så som allianser som deffar och diverse

Exakt så är det iverkligheten iaf... ww2 var ju mer eller mindre 3vs3 sen fanns det en del som gjordel ite men inte mycket som dom andra länderna, här är det ju typ 15 vs 3 och folk (speciellt sprit) ska säga att det inte är världskrig...

Världskrig kan räcka med att nordöst attackerar nordväst och kanske någin i sydöst attackerar båda?
Eller k46 attackerar k56 osv.....

Och här har vi jätte många stammar och dom kommer med en sån dum kommentar? :O
Aja det är sprit det, eller ska ju inte dra alla över en kam en del är det rätt roligt o chatta med IGM :)
 

DeletedUser

Guest
ni kan lägga till GRADE, Knight, MyD, Res, ~AX~ EDT i kriget mot sprit. Dom har själv uttalat att dom krigat mot sprit och dom har börjat boka byar.

Och i en annan forumstråd så nämen en spritmedlemm att dom också är i krig mot smisk, ~KB~ MT L$OW och GODJUL
och WoS att dom också är i krig mot TFS! och TFSA!


kan väll lägga upp statistik då :)

Side 1:
Tribes: Sprit WoS
Players:

Side 2:
Tribes: =S=K= GRADE Knight MyD PBT Res ~AX~ ~KB~ MT L$OW GODJUL TFS! TFSA! EDT
Players:

Timeframe: Förra veckan


Antal erövringar mot fiendesidan:
Sida 1: 186
Sida 2: 108
Skillnad: 78

Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:
Sida 1: 1,440,986
Sida 2: 925,871
Skillnad: 515,115





med dom nya stammarna så får sprit och Wos motståndare 53,8 miljoner och sprit och Wos har 46,4

Alltså har sprit och WoS motståndare mer poäng än dom.


Och för dom som inte anser att det här är ett världskrig så kan jag säga att 100,2 miljoner poäng är med i denna striden.
totalt har världen 204,19 Miloner och då kan man ju räkna med att många miljoner är barbarbyar ;)


49,07% av världens poäng är inblandad.


du Glömmer några stammar.. Btp och MT ;D
 

Is@k

Member
Reaktionspoäng
0
Ändrade så det blev rätt nu ;)

Side 1:
Tribes: Sprit WoS
Players:

Side 2:
Tribes: =S=K= GRADE Knight MyD PBT Res ~AX~ ~KB~ MT L$OW GODJUL TFS! TFSA! EDT BTP
Players:

Timeframe: Förra veckan


Antal erövringar mot fiendesidan:
Sida 1: 225
Sida 2: 114
Skillnad: 111

Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:
Sida 1: 1,781,986
Sida 2: 979,871
Skillnad: 515,115





med dom nya stammarna så får sprit och Wos motståndare 57,8 miljoner och sprit och Wos har 46,4



Kan tillägga att 104,2 miljoner poäng är med i denna striden.
totalt har världen 204,19 Miloner och då kan man ju räkna med att många miljoner är barbarbyar ;)

Om man räknar med att varje barbarby har i genomsnitt 2k poäng så är 61,9% av världen inblandad i detta krig.
 

DeletedUser

Guest
Dem ända 2stora stammarna som fattas är D E o T:V:W i deta stora kriget :D Fast T:V:W blir attackerade av PBL

komigen nu D E lägg i er kriget så det blir första världskriget på TW V9
 

DeletedUser

Guest
om det här verkligen ska vara ett världskrig är statsen ju bara tragiskta :awsm:
säkert att alla involverade verkligen engagerar sig? :)
 
Topp