Värld 19

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Cheezballz

Member
Reaktionspoäng
0
Ge det en chans, jag tror att det kommer bli kul och man behöver inte ha 100 bra spelare? Finns ju andra skäl att spela än att vinna. Det är ju trots allt bara ett webbläsarspel. Om man är 100 halvdana så får man helt enkelt bli samspelta, det blir även mycket snack i forumet vilket är kul.

Kan ju säga så här att i Sprit! @9 i starten när jag var med så var det inga så kallade "toppspelare" med. Självklart hade vi några kända namn och bra spelare. Men det vi hade var en otrolig gemenskap och samarbete, man får inte heller glömma bort Jägers ledarskap som var det bästa jag varit med om. Poängen är att man inte behöver ha en massa bra spelare för att kunna bli bra. Det räcker att stammen är organiserad och bra ledarskap.

Hur tänker du att 100 spelare ska kunna bli samspelta? Hur ska de snacka med varandra? En skypechatt med 100 pers? Kaos.
Göra upp grupper bland er? Då blir ni ju inte samspelta i stammen utan i gruppen? Kaos.
 

DeletedUser

Guest
Spelet går ju ut på att spela tillsammans med sin stam. Men man ska spela upp sitt eget konto utan att ha K.Ö 24/7. Man ska inte ha nattugglor som spelar åt en. Enligt mig så borde för mycket K.Öande ses som pushkonton.

Ja så är det på ett sätt, men alla har ju inte spelare i sin stam som kan sitta under natten eller dagen. Jag tycker att det är mer okej eftersom då har man också spelat och lagt ner mest. Inte haft andra vänner som spelat upp kontot.



Jag förstår dig men man kanske kan få ha K.Ö i MAX 1 månad/år. Då slipper man i alla fall K.Öandet i starten.

Eller så måste man ha kö i minst 24h när man väl har det.
 

DeletedUser

Guest
ingen vet av oss vandrande lik.

Men säg så här v19 kommer ha helt nya saker och inte va en kopia av någon annan värld. En värld utan gräns för hur många som ryms i en stam, skulle va det bästa som hänt på .se, då kan alla gå ihop i en stam så har alla vunnit världen :)

Låt helt enkelt spelarna avgöra hur många de ska va i stam, genom att släppa taket, då kommer det bli väldiga variationer massinviterna kanske haglar, medans samma 8a kommer hålla sig till 19-40 spelare. Andra kör på färre och några på massinviterna helt enkelt.

Min erfarenhet säger mig att det är spelarna i stammen som avgör hur många man blir i en sån stam utan tak, och 8 spelare kan va lika bra som en stam på 300, det är aktiviteten kunnandet och uppkopplingen som kommer avgöra en sån värld.

Antagligen kommer v19 att krascha efter 4-5 timmar som brukligt och va borta i 1-2 timmar eller något :) men det kan man ju ta igen genom att bjuda in mycket folk så är man topp 1 igen :) eller? inte....




Risken är att alla 100 bästa spelarna går ihop och kör sönder världen efter 2-3 veckor. Risken för att det ska hända är övderdriven enligt mig iaf. Skulle va sydstats armén då isånnafall :) men det återstår att se ingen vet vad som finns för v19. det kan ju mycket väl ha varit sista världen på .se och planer för något större tas fram från andra håll om något stort.
 

DeletedUser

Guest
Det skulle vara skönt om det var No Haul. För alla spelarna sitter inte och nötar hela tiden de flesta har skola/jobb. Eller andra aktiviteter. Jag har spelat No haul i W.56 på net.
Det var mycket skönare än vanligt. Man fick mer byar och man klarade sig längre i spelet, och det där med ingen gräns på stam medlemmar är nonsens bättre att vi håller detta till tw och inte blanda in våra fantasier.
 

DeletedUser

Guest
Hur tänker du att 100 spelare ska kunna bli samspelta? Hur ska de snacka med varandra? En skypechatt med 100 pers? Kaos.
Göra upp grupper bland er? Då blir ni ju inte samspelta i stammen utan i gruppen? Kaos.

Det är det som blir en utmaning för ledningen. Det gäller att ta med vettiga personer som inte spammar så att det inte blir kaos.

Eller så måste man ha kö i minst 24h när man väl har det.

Det funkar också.
 

DeletedUser

Guest
Oj oj oj, har ni hittat den där.. Dessa inställningar är inte färdiga, om jag inte är helt ute och cyklar så är det standar på en nystartat värld och som vi i princip alltid ändrar.

Eftersom inställningarna inte är publicerade i forumet så är dem heller inte klara, så var inte oroliga ifall ni inte gillar dessa :)
Jag kan nog säga att en stamgräns på 100 är inget som kommer att hända, då som många påpekar att det lär bli två stammar av världen direkt, det fungerar inte på så här småa communityn.

Hej allihopa!

Ber om ursäkt om någon blir upprörd, men eftersom vi kommer att annonsera Värld 19 om en stund, stänger jag denna diskussionstråd tills det är gjort.

Tack för visat engagemang, hoppas vi ses på Värld 19. :)

//TW Team
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp