Värld 16 inställningar.

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Det var då fan... jag gör tummen upp!!! :awsm:

Äntligen en värld där nya spelare får en chans att lära sig spelet och där nya värderingar kommer att gro och frodas, utan att bli massbombade med fejk och nedtryckta i skosulorna redan från start!
Även tummen upp till förhindrande av startpositionen! Det får de som enbart vill spela premat att ge fan i världen vilket lämnar ytterligare grogrund ren från proffsen!

En bra värld för de nya spelarna att lära sig i!
Pro-spelarna kanske kan skapa ett konto för att hjälpa till att lära upp de nya? ;)
 
Reaktionspoäng
0
Problemet är ju att det inte kommer nya spelare, och om de bra spelarna skiter i världen så blir det då en väldigt liten värld.
 

DeletedUser

Guest
Och som vanligt ska man inte veta vad som behöver göras för att vinna, tidsperspektiv etc, vilket suger totalt.
När ni lärt er att planera en värld ordentligt kommer jag starta igen. Innan dess ser jag inte någon vits att bli er kund igen.
D:
 

DeletedUser

Guest
Tror inte den bli blra men kan inte låta bli att prova på lite. Jag slutar nog denna värld efter kanske två veckor om jag har rätt.:(
 

DeletedUser

Guest
Och som vanligt ska man inte veta vad som behöver göras för att vinna, tidsperspektiv etc, vilket suger totalt.
När ni lärt er att planera en värld ordentligt kommer jag starta igen. Innan dess ser jag inte någon vits att bli er kund igen.
D:

är väll som på alla världar... den som är störst sist vinner.
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Vilka är det som blir små barbarer på 56p då?
Det kommer nya spelare, men de slutar när de blir överkörda hårt och brutalt redan i starten.

När V2 startades så behövde man inte vara så värst bra och skarp för att lyckas i jämförelse med hur det är nu för tiden.
Allt som krävdes var engagemang och ett rågat mått med seghet och vilja.

Nu sitter no0bsen där omgivna av spelare som finslipar sina script och vet exakt hur de ska bygga byar för att växa snabbt pumpa trupper och som räknar hundradelarna till att ens no0b-skydd ska gå ut. Hur kul är det att vara i nybörjarens kläder då?

De får en söt introduktion och 500 bonusresurser i början. Allt de vet är hur man attackerar en annan by.

Ge dem en chans. Ni gnäller på att .se dör för att det inte kommer nya spelare, och när InnoGames väl ger dem en chans så gnälls det på det också.
Smått skrattretande så tillåt mig att småle...
 

DeletedUser

Guest
Ingen paladin = Tråk (paladin ska det vara helst utan vapen dessutom)
Fejkgräns 5% av bypoängen = Kasst hatar fejkgräns

Resten va kanon imo, men med fejkgräns så hoppar jag denna värld.
 

DeletedUser

Guest
Det som var bra var:

Ingen kyrka.
Stamgräns: 30.

Dåligt:

Resten.
 

DeletedUser

Guest
Startdatum: 1:e Juni 2011 - Kl. 10-16

Vad betyder "Rekrytera adelsmän till reducerat pris Inaktiverat"? Är det när man förlorat en adelsman i en attack som man inte får köpa tillbaka den för 1 pkt som åsyftas?

Grymt bra att det inte går att välja startposition men det kräver extremt mycket arbete av admins, dels att flytta barbarbyar/bonusbyar som kommer att uppstå i mitten och dels att kolla alla spelare i "top" stammar för att se om de startat flera gånger. Hoppas verkligen att ni lägger ner energi på detta.
 

DeletedUser

Guest
Bra värld, nu slipper man få suget inför sommaren.

Men tycker även de är bra med en riktig NOOBvärld. Bra att man inte får välja vart man startar alla senare världar på .se har tagit slut så snabbt o mergats sönder. Stamgräns på 30 o inte välja vart man får starta kan betyda att vi får se en långlivad värld med extremt lite "etablerade" spelare :)
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
Bra värld, nu slipper man få suget inför sommaren.

Men tycker även de är bra med en riktig NOOBvärld. Bra att man inte får välja vart man startar alla senare världar på .se har tagit slut så snabbt o mergats sönder. Stamgräns på 30 o inte välja vart man får starta kan betyda att vi får se en långlivad värld med extremt lite "etablerade" spelare :)

Kanske du kan lyckas:awsm:
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Värld i repris kommer med v17. v16 är ett direkt krav fran mig att ha relativt nya eller inte sa ofta använda inställningar för att fa gamla spelare som kommer att spela att lära sig nya taktiker i spelet och dels för att göra det lättare för nya spelare som kommer.

v15 var en spelar önskad värld och uppskattad av manga äldre spelare, men vi kan inte alltid gynna alla de äldre spelarna.
 

Sliqueberne

New Member
Reaktionspoäng
0
Värld i repris kommer med v17. v16 är ett direkt krav fran mig att ha relativt nya eller inte sa ofta använda inställningar för att fa gamla spelare som kommer att spela att lära sig nya taktiker i spelet och dels för att göra det lättare för nya spelare som kommer.

v15 var en spelar önskad värld och uppskattad av manga äldre spelare, men vi kan inte alltid gynna alla de äldre spelarna.

Kan du inte ge ett ungefärligt svar på när v17 kommer att komma då? 1 vecka? 1 månad? 3 månader? Vore grymt om man får reda på det i förväg!
 
Topp