Välja VILKA gömda forum man får se

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag satt och funderade idag på att det hade varit mycket, mycket smidigare ifall man skulle fått välja VILKA gömda forum personerna får se.

Om jag t.ex har en diplomat, då kanske jag inte vill att han sitter och läser i ledarna's privata forum men jag vill ändå ha ett privat diplomati forum där han får vara med. Vad gör jag då? jo det ända sättet är att låta han se alla gömda forum vilket jag inte vill.

Jag tycker att ni borde fixa så att man kan få välja vilka gömda forum medlemmarna får se och inte. Enklast hade varit ifall om man markerade "gömt forum" så fick man upp en ruta där man markerar/skriver namnen på de som har rättighet att se den fliken.

Då hade man enkelt kunnat ha ett gömt forum åt endast ledarna men också ett som diplomaten fick vara i.


Jag hoppas fler också tänkt samma tanke och att TW crew fixar det.
 

DeletedUser

Guest
Jag har tänkt samma tanke. Otroligt irriterande att det inte finns eftersom det underlättar när man har som du säger diplomater och annat folk, men även tex. Stridsgrupper hade kunnat dra nytta av detta.
 

DeletedUser

Guest
Jag har tänkt samma tanke. Otroligt irriterande att det inte finns eftersom det underlättar när man har som du säger diplomater och annat folk, men även tex. Stridsgrupper hade kunnat dra nytta av detta.

Jo, så är det faktiskt.

Det skulle verkligen underlätta. Man har ju oftast många olika jobb i en stam och alla behöver ju inte se allt. Stridsministern bör ju kunna skriva saker som inte vanlig medlemmar ser men kanske inte ha tillgång till ledarna's forum där de kanske pratar om stridsministern.
 

DeletedUser

Guest
jag har själv tänkt denna tanke, satte upp ett externt forum med dessa funktioner, men ingen är inne där... tror det skulle vara otroligt populärt om den funktionen kom i internforumen.
 

DeletedUser

Guest
ff

Har också gjort ett eget forum, men de har aldrig blivit använda. Folk tar sig inte tiden och orken att registrera och sedan skriva där.

Hoppas TW crew fixar detta.
 

DeletedUser

Guest
bara att stänga det interna forumet så har dom inge annat val än att använda det externa
 

DeletedUser

Guest
att tvinga folk att registrera på ett externt forum är att be folk att vara mindre aktiva.


Jag känner själv att jag skulle bli mycket mindre aktiv om jag var tvungen att klicka mig in på ett externt forum istället för det vanliga stamforumet :)
 

DeletedUser

Guest
Ett externt forum är inte sanna sak. Då är det inte en del av TW utan något annat. Detta är hursomhelst den del av forumet jag vill se uppdaterat nu när dom har lagt till masslåsning/flyttning av trådar.
 

DeletedUser

Guest
borde inte vara några problem att fixa , klicka upp en lista och bocka i vilka som har access till ett visst sub-forum
 

DeletedUser

Guest
kan man få någon mods/admins åsikt på detta? eller kanske bertils?
 

DeletedUser

Guest
Jag gillar iden (´´ tangenten fungerar inte...) och har själv tänkt tanken flera ggr.
Stöder den fullt ut :D
 

DeletedUser

Guest
håller med fullständigt, borde gå att skapa en ny forumdel och välja vilka som har access dit.

Orsaken är att man i en stam har många gamla betrodda spelare, men också nya mindre betrodda, samt ledning, stridsledning, diplomater och man vill inte att alla med gömt har access överallt, diplomater i ledningsforum, taktiker i diplomatforum, ledning ska såklart ha överallt men därunder finns det ofta många olika lager av spelare som bör ha sitt eget gömda att prata på som inte alla andra ska se. Generalstab > officerstab > fotfolk. Just nu finns inte den möjligheten att ha forums för officers utan att dom är och klampar på generalers forums och det är lite tokigt, man ska inte behöva ha ett externt forum för att lösa det.

Vi i DöD sköter mycket genom iRC av denna orsak och det är lite synd att vi ska behöva det.

Just nu är systemet helt klart lite för begränsat i dess nuvarande form.

Bara för att klarfiera. Vad jag alltså helst skulle se är möjligheten att få upp en medlemslista och kan klicka i en bock för att personen ska få access till en forumsdel. En enkel "markera" alla knapp bör också finnas så man slipper klicka ihjäl sig om alla ska ha access.


Denna funktion tror jag många skulle uppskatta en hel del, speciellt ledningsfolk ute i stammarna.
 

DeletedUser

Guest
Även den där delen som brukar ha en tendens att finnas i stamforum skulle jag vilja slippa se...
Ni vet - den där delen av forumet folk skriver oftare, snabbare, kan reglerna m.m. i än vad det gäller Support, Resurser och Attackhjälp... den beryktade Off-Topic...
 

DeletedUser

Guest
Genom att, om man läser igenom hela tråden,

ser att denna tråd är ett förslag om "Välja VILKA gömda forum man får se" så skulle det

- genom att använda de små grå -

leda till att OffTopic i ett stamforum blir dolt/gömt och

att jag inte markeras som användare som kan se denna del av forumet.

Så svårt var det....
 

DeletedUser

Guest
aha, jag e lite seg idag, fattade inte riktigt vad du menade... så länge du slipper se det är det okej?
 

DeletedUser

Guest
Genom att, om man läser igenom hela tråden,

ser att denna tråd är ett förslag om "Välja VILKA gömda forum man får se" så skulle det

- genom att använda de små grå -

leda till att OffTopic i ett stamforum blir dolt/gömt och

att jag inte markeras som användare som kan se denna del av forumet.

Så svårt var det....

Får jag fråga varför du inte är moderator längre ? :p
 

DeletedUser

Guest
nja, det faktiska svaret var "av diverse anledningar", men hur som haver.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp