Undergång v5??

vegas91

Member
Reaktionspoäng
0
Vi får många nya spelare också som tar vid där andra spelare slutar, vissa vill ju bara spela spelet för att ha nåt att göra, är inte så intresserade av krig osv och de kommer ju troligtvis gilla en värld där många slutat så att det är mycket grått runt dom och dom kan vara "säkra" i sin del där.



Tribalwars har tappat många medlemmar till spel som till exempel The West och liknande så visst har vi tappat just här, men egentligen inte för medlemmarna är kvar i "innoGames-familjen". Jag personligen tycker faktiskt att det är otroligt kul att se hur världarna växer och växer och hur man till sist, genom hårt arbete och, som ni säger, tid kan utse en vinnare på världen. Det jag försöker säga är det att om tribalwars gick att "spela ut" på några veckor så skulle vi ha stora problem, då hade vi varit uppe i över 1000 världar och vi skulle i stort sett aldrig få in nya spelare då det skulle krävas en högre aktivitet och knappt kunna börja på en värld innan den är slut (beroendes på när man kommer in på servern då).

Kan som ett exempel säga det att vi i TW-Crew fick över 900 medlemmar då vi var på dreamhack, bara av att vara där och visa upp oss samt promota spelet på vårt eget speciella vis ;). Så jag kan ju lugnt säga att detta spel är långt ifrån riskzonen.
Mvh, Twilight

Jag menar bara att man blir lite less på att det ska ta flera år att vinna en värld, men som sagt kanske inte handlar om just att vinna, utan sätta upp egna målsättningar och sedan lägga av, så har man iaf uppnått själv. Förstår just det med att ni inte kan starta nya världar varannan vecka, skulle ju inte bli flera medlemmar för det antar att spelet är utformat på så sätt att man inte ska vinna utan spelet är utformat för skaffa sig "sociala förhållanden" Online som jag uttrycker det. Bara man har kul det är ju därför man spelar annars kan man ju lägga ner. Dock har jag sympati för dem som lägger ner i ren vetskap, att dem inte kan spela ut spelet. Men det är ju en del av charmen!

DH är ett bra sätt att värva medlemmar, annonsera på facebook kan ju vara en idee med? påstår inte att spelet är i riskzonen men skulle ju varit underbart enligt min mening om man kunde vinna spelet i slutänden.

Tillägg: Facebook menar jag att innogames kan lägga upp reklam där.
 
Senast ändrad:

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Nej det finns ingen idé att egentligen kunna "vinna" på Tribalwars. Enda grejen med detta är att Innogames, som nog är det mest pengakåta företaget jag haft och göra med, vill tjäna pengar. På allt som går skall dem ha pengar. Oavsett vad det rör.

Så att en värld skall stängas krävs oerhört mycket hög ägandeprocent av byar. Och först då kan det vara värt att tänka på att kanske stänga en värld.

Hur länge har Tribalwars/Die staemme funnits? Det har endast stängt 2 Världar helt under den tiden. Det säger ju en del tycker jag om kraven på att stänga en värld. Och det finns inte ens en bestämd gräns för vilka procentenheter som en värld är aktuell att stänga.

Källa

Det är nog den största anledningen att jag och flera med mig helt enkelt tröttnar på att lägga ner tid och kämpa mot... Just det ingenting.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Själv spelar jag inte för att vinna en värld.. Jag spelar för att jag tkr det är skoj och nu på senare tid oxå fått flera sköna polare här på tw som man inte vill lämna :)

Vinna en värld är en merit men inte många som orkar göra det dessutom spelar jag hellre på en öppen värld där det iaf kan komma fler spelare även om de inte spelar så länge än en stängd värld där det inte joinar nåra alls.

Det vore ju oxå kul med nån high performance värld där det är ett bestämt slutdatum (ungefär som en lång speed)
 

DeletedUser

Guest
Jag menar bara att man blir lite less på att det ska ta flera år att vinna en värld, men som sagt kanske inte handlar om just att vinna, utan sätta upp egna målsättningar och sedan lägga av, så har man iaf uppnått själv. Förstår just det med att ni inte kan starta nya världar varannan vecka, skulle ju inte bli flera medlemmar för det antar att spelet är utformat på så sätt att man inte ska vinna utan spelet är utformat för skaffa sig "sociala förhållanden" Online som jag uttrycker det. Bara man har kul det är ju därför man spelar annars kan man ju lägga ner. Dock har jag sympati för dem som lägger ner i ren vetskap, att dem inte kan spela ut spelet. Men det är ju en del av charmen!

DH är ett bra sätt att värva medlemmar, annonsera på facebook kan ju vara en idee med? påstår inte att spelet är i riskzonen men skulle ju varit underbart enligt min mening om man kunde vinna spelet i slutänden.

Tillägg: Facebook menar jag att innogames kan lägga upp reklam där.

Absolut, förstår vad du menar och håller med dig också :). Det som jag personligen älskar med TribalWars är just det som du säger, den sociala aspekten av det hela. Sen sympatiserar även jag med de som slutar och så, har själv varit nära nu ett par gånger i de världar jag spelar att sluta på grund av tidsbrist och att jag inte vill spendera den lilla tid jag har på fritiden framför TW (räknar modererandet och min del i teamet som ett "jobb" och därmed inte min fritid :p).

Håller med angående facebook och det närmaste vi är där atm är en facebook-grubb som heter "TribalWars.se" :p... Någon direkt reklam från InnoGames har jag dock inte sett till.
Mvh, Twilight
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Fanns ju reklam för trav.ian på facebook förrut.. tror dock inte den finns kvar längre
 

DeletedUser

Guest
Tanken med en värld är ju att den ska leva länge och det ska inte vara lätt att vinna en värld, då hade spelet snabbt blivit tråkigt. Att fiender adlar nya byar när ni tar deras byar är en del i spelet och det som jag kan säga då är att, ja, då får ni la adla dom byarna också? :p

Det är en knivskarp balansgång mellan att en värld blir tråkig på grund av att den avgörs för snabbt och att en värld blir tråkig på grund av att den tar för lång tid. Värld 5 har snart varit igång i två år och närmar sig knappast något avslut inom överskådlig tid. Därför är det i allra högsta grad en rimlig fråga att ställa hur man från admins sida skulle kunna tänka sig att förändra scenariot för att skapa lite intresse för de trogna spelarna i världen.

Om ingenting görs blir säkert resultatet att intresset för världen fullständigt sinar och då är det alla inblandade loosers. Innogames marknadsmässiga intresse av att en värld lever så länge som möjligt måste korrelera mot spelarnas intresse av spelglädje och happening i spelet. Annars blir det lätt "Tribal Barbs"...;)
 

vegas91

Member
Reaktionspoäng
0
Det är en knivskarp balansgång mellan att en värld blir tråkig på grund av att den avgörs för snabbt och att en värld blir tråkig på grund av att den tar för lång tid. Värld 5 har snart varit igång i två år och närmar sig knappast något avslut inom överskådlig tid. Därför är det i allra högsta grad en rimlig fråga att ställa hur man från admins sida skulle kunna tänka sig att förändra scenariot för att skapa lite intresse för de trogna spelarna i världen.

Om ingenting görs blir säkert resultatet att intresset för världen fullständigt sinar och då är det alla inblandade loosers. Innogames marknadsmässiga intresse av att en värld lever så länge som möjligt måste korrelera mot spelarnas intresse av spelglädje och happening i spelet. Annars blir det lätt "Tribal Barbs"...;)

Så sant som du säger. Jag själv har redan lagt upp ett mål på att gå om Sansen i OB-A sedan lägger jag också ner världen :) kommer blir flera som gör som KILT:arna helt klart.
 
Topp