Undergång v5??

DeletedUser

Guest
Lite frågor till supporten/spelare, ja alla.

Som det är idag kommer aldrig v5 att dö.
Vill vi/ni inte det?
Eller att få en stam som står som den värdiga vinnaren.
Som det är idag kan en stam planera,anfalla o med skills plocka fienden.Men fienden behöver bara skicka iväg adlar för att plocka nya byar. O jag förstår dom som gör det.Även jag gör det.Men med halva v5 med toma gråa byar blir det lixom inge roligt i längden.
Detta är väl ett krigs spel eller är detta en chat för folk som inte har bättre för sig?

Så, går det att göra något för att detta skall bli ett spel igen?
Plocka bort 90% av alla grå är mitt förslag.(om det går)
Annars tror jag att dom grå kommer vinna denna värld.
Och det ganska snart.

Tyck till vad som ni tycker o vad som skulle vara möjligt.

Best Regards PREKO/DEMONS
 

Goblin thor

Vinnare av Värld 5
Reaktionspoäng
0
Jag tycker att supporten ska tömma alla gråa byar så plockar vi dem fortare hehe:awsm:, men jag förstår vad du menar... det kommer ta världen väldigt lång tid att få bort allt..
 

DeletedUser

Guest
plocka bort SEAMAN när ni ändå håller på ^^


nej, gör inte detta.
 

DeletedUser

Guest
Eller så låter de 3 stora bli barbarerna och låter nya stammar formas
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Tycker att alla under 200K får dela på barbsen! Alltså istället för att adla dem får de barbsen av support elr vem fan som bestämmer ;)
 

DeletedUser

Guest
Eller fixa någon sorts spärr som gör att det inte går att adla gråa byar? Utan att det bara går att använda dom som farmar, försöker man adla så blir det bara "besök" Den vinnande stammen blir då den som äger 75% av alla röda byar. Fast detta är väl väldigt långsökt...

Finns dock en hel del svagheter i det här förslaget, stor risk är väl att hela världen blir grå istället :p
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Eller fixa någon sorts spärr som gör att det inte går att adla gråa byar? Utan att det bara går att använda dom som farmar, försöker man adla så blir det bara "besök" Den vinnande stammen blir då den som äger 75% av alla röda byar. Fast detta är väl väldigt långsökt...

Finns dock en hel del svagheter i det här förslaget, stor risk är väl att hela världen blir grå istället :p

Elr att spelare under 200K bara kan adla dem och de "stora" spelarna bara kan farma :)
 

DeletedUser

Guest
Tanken med en värld är ju att den ska leva länge och det ska inte vara lätt att vinna en värld, då hade spelet snabbt blivit tråkigt. Att fiender adlar nya byar när ni tar deras byar är en del i spelet och det som jag kan säga då är att, ja, då får ni la adla dom byarna också? :p
 

anzen

Member
Reaktionspoäng
0
Det blir tråkigt snabbare om det är så här.
Efter ett par år så har ingen vunnit, hur kul är det?

Flera spelare har slutat eftersom det tar för mycket tid. Och om de inte har chans att vinna inom en rimlig framtid så lägger de av istället.
 

DeletedUser

Guest
Flera år = mer pengar.
Svårare än så är det inte.
Money talks som i real life =)
 

DeletedUser

Guest
Problemet är väl att det tar sån jävla tid att få fram tillräckligt med adel för att kunna adla ner fienden.
 

DeletedUser

Guest
Nä, men billigare mynt vore en lösning. Då tror jag att spelet skulle handla mer om skicklighet, istället för att som nu om vem som inte har brist på adel.
 

DeletedUser

Guest
Fram med tidsbegränsade världar!

Då kanske man orkar spela på ett å samma konto tills världen avslutas och en värdig vinnare utropas.
Nu byter ju kontona spelare som vissa byter kalsonger (och då är det inte de ovårdade sjömännens byten jag syftar till, hade det varit det skulle vi inte haft något problem - hehe)

Kampen att få fram adel skulle bli mindre jobbig också, eftersom kravet att vinna en värld inte skulle bestå av en viss procent av de totala byarna, utan vara utformat på annat sätt.
 

vegas91

Member
Reaktionspoäng
0
Det blir tråkigt snabbare om det är så här.
Efter ett par år så har ingen vunnit, hur kul är det?

Flera spelare har slutat eftersom det tar för mycket tid. Och om de inte har chans att vinna inom en rimlig framtid så lägger de av istället.

Agree!"....

Om ett par år kommer kommer det återstå 5 spelare kvar på över 100 mile, nej just det räcker inte!

har ett förslag: Alla spelare på världen lägger av :), för låt säga de alla spelare i top 10 stammarna lägger av så blir världen ett döläge! min mening är att de allra flesta spel kan man klara ut på någon vecka, detta spelet kan man spela i generationer, dock har jag inga planer på att ge kontot till min son ännu.

Har ingen printscreen men i somras spelade 65 000 spelare tribalwars.se
Idag finns det "Redan 34 837 Spelare!" men jag vet inte, har jag en poäng?
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Det blir tråkigt snabbare om det är så här.
Efter ett par år så har ingen vunnit, hur kul är det?

Flera spelare har slutat eftersom det tar för mycket tid. Och om de inte har chans att vinna inom en rimlig framtid så lägger de av istället.

Vi får många nya spelare också som tar vid där andra spelare slutar, vissa vill ju bara spela spelet för att ha nåt att göra, är inte så intresserade av krig osv och de kommer ju troligtvis gilla en värld där många slutat så att det är mycket grått runt dom och dom kan vara "säkra" i sin del där.

Agree!"....

Om ett par år kommer kommer det återstå 5 spelare kvar på över 100 mile, nej just det räcker inte!

har ett förslag: Alla spelare på världen lägger av :), för låt säga de alla spelare i top 10 stammarna lägger av så blir världen ett döläge! min mening är att de allra flesta spel kan man klara ut på någon vecka, detta spelet kan man spela i generationer, dock har jag inga planer på att ge kontot till min son ännu.

Har ingen printscreen men i somras spelade 65 000 spelare tribalwars.se
Idag finns det "Redan 34 837 Spelare!" men jag vet inte, har jag en poäng?

Tribalwars har tappat många medlemmar till spel som till exempel The West och liknande så visst har vi tappat just här, men egentligen inte för medlemmarna är kvar i "innoGames-familjen". Jag personligen tycker faktiskt att det är otroligt kul att se hur världarna växer och växer och hur man till sist, genom hårt arbete och, som ni säger, tid kan utse en vinnare på världen. Det jag försöker säga är det att om tribalwars gick att "spela ut" på några veckor så skulle vi ha stora problem, då hade vi varit uppe i över 1000 världar och vi skulle i stort sett aldrig få in nya spelare då det skulle krävas en högre aktivitet och knappt kunna börja på en värld innan den är slut (beroendes på när man kommer in på servern då).

Kan som ett exempel säga det att vi i TW-Crew fick över 900 medlemmar då vi var på dreamhack, bara av att vara där och visa upp oss samt promota spelet på vårt eget speciella vis ;). Så jag kan ju lugnt säga att detta spel är långt ifrån riskzonen.
Mvh, Twilight
 
Topp