TW - Rapportkonverterare

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Det finns en länk i den konverterade rapporten, längst ner.
Om du menar en länk i orginalrapporten så kan det nog vara svårt att fixa.. :p
Ja eftersom det typ inte går utan att begå regel brott mot svensk lag eller ha samarbete med TribalWars, detsutom känns det väldigt onödigt eftersom den fungerar så som den är nu väldigt bra.

Ända nackdelen med den är att man måste lägga till en 0:a för den resurs man inte fick eller spejade,
men fick reda lite av de andra 2 så visas ingen info om det alls men det är ju för att bilderna inte kommer med då man klistrar in det i formuläret,

och då kan konverteraren omöjligt veta vilket värde som tillhör vilken resurs
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Den visar inte de trupper som försvinner när man tar över byn :(
 

DeletedUser

Guest
Försvarens trupper som var i transit fungerar iaf. Dock vet jag inte om försvararens trupper i andra byar fungerar - jag har ingen sådan rapport tillhands.
 

DeletedUser

Guest

Försvararen har vunnit
Lycka: -7.4
rabe.png

Moral: 100%

Anfallare:[player]laeon[/player]
By: [village]691|351[/village]

Kvantitet:
52
unit_spear.png
33
unit_sword.png
1
unit_knight.png


Förluster:
52
unit_spear.png
33
unit_sword.png
1
unit_knight.png


Försvarare:[player]caan[/player]
By: [village]691|352[/village]

Kvantitet:
65
unit_sword.png
1
unit_knight.png


Förluster:
18
unit_sword.png


TW - Rapportkonverterare 27.03.2008 - 13:52:40


Den funkar ju inte på forum.
 

DeletedUser

Guest

Försvararen har vunnit
Lycka: -7.4
rabe.png

Moral: 100%

Anfallare:[player]laeon[/player]
By: [village]691|351[/village]

Kvantitet:
52
unit_spear.png
33
unit_sword.png
1
unit_knight.png


Förluster:
52
unit_spear.png
33
unit_sword.png
1
unit_knight.png


Försvarare:[player]caan[/player]
By: [village]691|352[/village]

Kvantitet:
65
unit_sword.png
1
unit_knight.png


Förluster:
18
unit_sword.png


TW - Rapportkonverterare 27.03.2008 - 13:52:40


Den funkar ju inte på forum.


nehe?:eek:

kanske beror på att det är andra sorters bbkoder?
eller att symbolerna inte finns på forumet?
 

DeletedUser

Guest
Skulle man kunna göra så att den finns i andra språk än svenska*?
 

DeletedUser

Guest
Skulle man kunna göra så att den finns i andra språk än svenska*?

Det finns faktiskt lite planer på att göra ett språkval i verktyget och eventuellt så kommer ett val för att kunna få rapporten i ett format som passar externa forum..

Om det är intresant med fler språk en engelska så behöver jag nog lite översättningshjälp

Tyvärr så står allt rätt så stilla just nu då den bärbara datorn som all utvekling sker på har havererat IGEN! :(
Samma fel med grafikkortet som förra gången den var borta i nästan två månader, min begäran om att få ut en helt ny dator ligger inne för behandling just nu så vi får väl se när den kommer tillbaka så jag kan fortsätta med allt :/
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ja eftersom det typ inte går utan att begå regel brott mot svensk lag eller ha samarbete med TribalWars, detsutom känns det väldigt onödigt eftersom den fungerar så som den är nu väldigt bra.

Ända nackdelen med den är att man måste lägga till en 0:a för den resurs man inte fick eller spejade,
men fick reda lite av de andra 2 så visas ingen info om det alls men det är ju för att bilderna inte kommer med då man klistrar in det i formuläret,

och då kan konverteraren omöjligt veta vilket värde som tillhör vilken resurs

Det där med resurserna har jag faktiskt inte tänkt på.. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det heller, som du skriver så kommer ju inte bilderna med som identifierar vilken resurs siffrorna tillhör..
Någon som har något tips?

Försvarens trupper som var i transit fungerar iaf. Dock vet jag inte om försvararens trupper i andra byar fungerar - jag har ingen sådan rapport tillhands.

Trupper i andra byar fungerar tyvärr inte riktigt som det ska, tar tag i det när datorn är tillbaka
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det finns faktiskt lite planer på att göra ett språkval i verktyget och eventuellt så kommer ett val för att kunna få rapporten i ett format som passar externa forum..

Om det är intresant med fler språk en engelska så behöver jag nog lite översättningshjälp

Tyvärr så står allt rätt så stilla just nu då den bärbara datorn som all utvekling sker på har havererat IGEN! :(
Samma fel med grafikkortet som förra gången den var borta i nästan två månader, min begäran om att få ut en helt ny dator ligger inne för behandling just nu så vi får väl se när den kommer tillbaka så jag kan fortsätta med allt :/


Vad bra att det ska bli på engelska! Jag lovar att du kommer få mycket mer trafik då. Ska rekomendera den till en stor och fin stam i .net :D

Synd att datorn havererade!
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Kommer det komma en version som fungerar på .net alltså? Gött. Måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad som är skillnaden emellan servrarna när det gäller rapporterna.
 

DeletedUser

Guest
Kommer det komma en version som fungerar på .net alltså? Gött. Måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad som är skillnaden emellan servrarna när det gäller rapporterna.

Ja, jag kommer att börja jobba på en version som ska vara kompatibel med .net när jag får tillbaka datorn igen.

Det som skiljer mellan världarna är i huvudsak att det finns lite olika truppslag, tex så finns det bagskyttar på vissa världar medans det inte finns på andra vilket gör att rapporterna måste behandlas lite annorlunda och när det handlar om .net så blir det ändå lite mer skillnad eftersom texten i rapporterna är på engelska vilket scriptet inte alls klarar av som det är nu.
 

DeletedUser

Guest
Nu har jag fått tillbaka datorn igen, eller rättare sagt.. Fick den utbytt mot en helt ny modell :)

Nåja, jag skulle behöva lite hjälp. Har börjat kika på ett stöd för rapporter från andra språk, koncentrerar mig på .net till att börja med.
Eftersom att jag inte spelar där själv så skulle jag vilja att någon klistrar in ett par rapporter här, kopiera från ämne (Borde ju rimligtvis stå subject på .net) och nedåt som vanligt. Gärna där det finns lite olika information som tex spionage, katapulter, murbräckor och adelsmän.

Har redan grunden till det klart, måste bara se hur rapporterna ser ut också så scriptet vet vad det ska leta efter
 

DeletedUser

Guest
Skulle vara kul om den blir bättre optimerad för de olika enheterna/världarna :)

OT: Varför inte lämna in datorn till mig direkt så hade jag kunnat laga den direkt, silvertejp ftw ;)
 

DeletedUser

Guest
Nu har jag fått tillbaka datorn igen, eller rättare sagt.. Fick den utbytt mot en helt ny modell :)

Nåja, jag skulle behöva lite hjälp. Har börjat kika på ett stöd för rapporter från andra språk, koncentrerar mig på .net till att börja med.
Eftersom att jag inte spelar där själv så skulle jag vilja att någon klistrar in ett par rapporter här, kopiera från ämne (Borde ju rimligtvis stå subject på .net) och nedåt som vanligt. Gärna där det finns lite olika information som tex spionage, katapulter, murbräckor och adelsmän.

Har redan grunden till det klart, måste bara se hur rapporterna ser ut också så scriptet vet vad det ska leta efter

Se PM på V2:)
 

DeletedUser

Guest
Skulle vara kul om den blir bättre optimerad för de olika enheterna/världarna :)

OT: Varför inte lämna in datorn till mig direkt så hade jag kunnat laga den direkt, silvertejp ftw ;)

Har du några mer spcifika förslag på vad den där optimeringen skulle innebära?
Vet att det finns några småsaker som behöver trimmas till..

OT: sk*t att jag inte tänkte på det, hade ju varit mkt smidigare!
vet bara inte riktigt vad ett uppbrunnet grafikkort tycker om silvertejp :p


Tack, du med :)
 

DeletedUser

Guest
Nu händer det grejjer gott folk, har lagt upp en ny version av konverteraren som ska klara av att läsa in engelska rapporter och lite nya inställningsmöjligheter :)
Är osäker på hur pass kompatibel den är med alla .net världar beroende på hur dom olika rapporterna ser ut. Det har iaf fungerat bra med dom rapporterna som jag har haft tillgång till.

Hoppas att den ska vara relativt buggfri men något lär det väl alltid dyka upp som jag missat, rapportera gärna felen som ni hittar.

edit: lägger in länken igen för dom som inte orkar gå till första sidan ;)

http://tw.gt-r.nu/reportconverter/
 

DeletedUser

Guest
Snart får du mer trafik, jag lovar. En stor stam ska använda det här kollektivt.
 
Topp