TW - Rapportkonverterare

DeletedUser

Guest
Härmed presenterar jag..

*trumvirvel*

TW - Rapportkonverterare
Det är alltså ett litet verktyg där ni kan klistra in era rapporter och göra dom mera lättlästa i forumen med bb-koder och annat trevligt :)

Den är väldigt enkel att använda, klistra bara in rapporten i textrutan och klicka på knappen "Konvertera rapport".
Sen dyker det färdiga resultatet upp redo att klistras in i era stamforum.
Har ni några förslag eller stöter på oväntade felmeddelanden så fär ni gärna skriva ett inlägg här i forumet så ska jag se om det går att ordna..

Jag ska även passa på att skriva ett oficiellt tack till Terence Hill och Robert Nitsch för hjälpen så jag inte tar åt mig äran helt själv
 

DeletedUser

Guest
Nej, för att alla som använder sidan ska känna sig trygga så har jag valt att inte lagra någon som helst information. Förutom antalet rapporter som konverterats förståss, men det är knappast någonting man kan dra nyttta av.

För dom som har premium föreslår jag att ni flyttar över dom rapporter ni vill spara till erat "arkiv" och konverterar dom när dom ska användas igen
 

DeletedUser

Guest
Nej, för att alla som använder sidan ska känna sig trygga så har jag valt att inte lagra någon som helst information. Förutom antalet rapporter som konverterats förståss, men det är knappast någonting man kan dra nyttta av.

För dom som har premium föreslår jag att ni flyttar över dom rapporter ni vill spara till erat "arkiv" och konverterar dom när dom ska användas igen

men som en egen användare...
 

DeletedUser

Guest
FredrikGTR vi i KWN visste redan om de här ^^ din bror tjallade xD
 

DeletedUser

Guest
Det står "Furluster", själv tycker jag att det ska stå "Förluster", men det är ju bara jag det. :)
 

DeletedUser

Guest
Urrskogen sa:
FredrikGTR vi i KWN visste redan om de här ^^ din bror tjallade xD

Den lilla lymmeln..
Ni fick en liten förhandsvisning med andra ord :p

Det står "Furluster", själv tycker jag att det ska stå "Förluster", men det är ju bara jag det. :)

Hoppsan, ibland ska man inte sitta vid datorn efter läggdags :)
Självklart ska det ju vara ett ö där, fixar på en gång

Edit: Fixat, hittar ni några fler slarviga stavfel någonstans så är det bara att säga till, blir lätt att missa sånt när man sitter och håller på själv
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Använder ni regexp för att parsa lr använder ni bara dom vanliga strängmetoderna? :)

Verkar som e bra sida, så GJ ;) har funderat på att göra något liknande själv men inte orkat, så kul att någon annan tagit sig tid.
 

DeletedUser

Guest
Använder ni regexp för att parsa lr använder ni bara dom vanliga strängmetoderna? :)

Verkar som e bra sida, så GJ ;) har funderat på att göra något liknande själv men inte orkat, så kul att någon annan tagit sig tid.

Det är regexp som används för att reda ut vad som är vad i rapporterna :)
Ska inte ta åt mig riktigt hela äran då dom två namnen i första inlägget här är ganska inblandade dom också.
 

DeletedUser

Guest
Den lilla lymmeln..
Ni fick en liten förhandsvisning med andra ord :p


Självklart =) nån måste ju få prov smaka först !

men jag tkr själv att den är mktmkt bra !

men när man lägger in den i forumet så tar den lite stor plats.. de är de enda felet :/

haha:D
 

DeletedUser

Guest
Ska se om det går att komprimera rapporten lite utan att det blir allt för rörigt
 

DeletedUser

Guest
Nu visas rapporter från värld 2 i en lite mer komprimerad version, själv är jag något tveksam till om det inte blir för grötigt att läsa.:confused:
Väntar lite på eran åsikt så får vi se om dom andra världarna får samma rapporter eller om den ska skrotas.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
haha de funkar ju mktmkt bättre nu =)

Edit: Såg nu att de gick mkt bättre att läsa :) förut så fick man hålla på o scrolla :mad:
 

DeletedUser

Guest
Ok, då ska nog dom andra världarna få samma format så fort jag hinner med det :)
 

DeletedUser

Guest
Anfallaren har vunnit

Lycka: 21.9
klee.png

Moral: 100%

Anfallare:[player]Purple Cobra[/player]
By: [village]456|490[/village]
Kvantitet:

1000
unit_spy.png
2500
unit_light.png


Förluster:



Försvarare:[player]okänt[/player]
By: [village]Okänt[/village]

Kvantitet:



Förluster:


Spionage

Resurser:
holz.png
100000000
lehm.png
99999999
eisen.png
187434334

Byggnader

Högkvarter (Nivå 7)
Barrack: (Nivå 4)
Smedja: (Nivå 3)
Samlingsplats: (Nivå 1)
Marknad: (Nivå 4)
Sågverk: (Nivå 8)
Lergrop: (Nivå 15)
Järngruva: (Nivå 6)
Farm: (Nivå 22)
Förråd: (Nivå 15)
Gömställe: (Nivå 4)
Mur: (Nivå 2)


Byte:
holz.png
213223
lehm.png
322221
eisen.png
1322311


TW - Rapportkonverterare 2.01.2008 - 00:03:40



Så här ser det ut
 
Topp