Tribalwars undergång

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Inget större problem. Först får alla i varje lands "team" chansen att bestämma om dom vill kandidera som admin/moderator på den nya nordiska servern. Sedan skriver varje admin/mod presentation på kanske sitt egna språk + på engelska. Efter det så röstar medlemmarna, alla vinner på det. Då får vi bara kvar dom duktiga som iaf inte är totalt hatade som moderatorer/admins vilket bör vara positivt.

Eller är inte det möjligt då somliga som sitter på höga hästar vet att dom egentligen "inte förtjänar" sina plats pga att man är hatad av halva community´t och då kommer bli "petade"? :thinking:

Dom som är mest hatad är oftast dom som skött sitt jobb bäst. Se Alex te.x , hatad som fan av många men ändå bästa mod jag sett.
Blir ju risk att teamet blir enbart dom spelarna gillar, behöver inte betyda att dom bästa mods/admins blir i teamet då.
 

DeletedUser

Guest
Dom som är mest hatad är oftast dom som skött sitt jobb bäst. Se Alex te.x , hatad som fan av många men ändå bästa mod jag sett.
Blir ju risk att teamet blir enbart dom spelarna gillar, behöver inte betyda att dom bästa mods/admins blir i teamet då.

Var det inte han som tyckte om censuren lite väll mycket, eller mins jag fel?
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Reklam drar alltid folk, vet inte vad som hände med reklam faktiskt. Hittar jämt irriterande grepolis och the-west reklam men inte en enda Tribalwars. Men kanske bättre om Nino eller nån annan svarar angående reklam :)

Quotar mig själv fran en annan trad.

Exakt sa är det.

När .se började sin framfart i Sverige, sa var vi ett av de första webbläsarspelen pa marknaden. Spelarna vart billiga att fa när det kom till marknadsföring och ett spel som Tribalwars, strategi, en populär genre.

Idag är spelarna extremt dyra att fa tag i, främst för att vi har mer konkurrens nu där andra företag kan betala mer per spelare än vad vi kan och pa sa vis budar ut oss när vi slass om marknadsplatserna pa olika webbplatser. Givetvis bekämpar vi detta med nya sätt att öka ARPU'n per spelare sa att vi kan forstsätta att halla Tribal Wars i drift, sa som att gör det mer modernt, implementera sant som kontohanteraren och andra monetäriseringsfunktioner.
 

DeletedUser

Guest
Förändringar i spelet innebär inte automatiskt att fler lockas...håll spelet unikt och inte följ efter många andra spel.

Sen håller jag med att de inte ofta om sällan man ser reklam för TW....
 

DeletedUser

Guest
Är ni smarta så spika upp ett plakat på thepiratebay :) Då får nog tw ett par 100 spelare. Kanske inte bara i Sverige men :p

Annars så sluta betala massa bestick och använd lönen för att locka hit mera kunder.
 

kristoffer 1

Member
Reaktionspoäng
2
Är ni smarta så spika upp ett plakat på thepiratebay :) Då får nog tw ett par 100 spelare. Kanske inte bara i Sverige men :p

Annars så sluta betala massa bestick och använd lönen för att locka hit mera kunder.

Lätt mer än 100.

Men det blir förmodligen till engelska servern då.


Tankafet/fetare/fetast eller vad det nu heter hade varit bättre :)
 

DeletedUser

Guest
Är ni smarta så spika upp ett plakat på thepiratebay :) Då får nog tw ett par 100 spelare. Kanske inte bara i Sverige men :p

Annars så sluta betala massa bestick och använd lönen för att locka hit mera kunder.

tw behöver en lite aggressivare logga när men väl ser den på reklam ser det ut som nåt jävla Farmvill lägg upp trailern när det är trupper som slås :awsm: kanske inte kommer ändra nåt om jag skriver i ett se forum men fan Comé on (inte spelarn) en riddre med en tönt frisyr D:
 

DeletedUser

Guest
Dubbelkonton?

Men det är klart det ibörjan var det tillåtet med fler än ett konto tilloch med ett år kom en underbar regel som sa att man fick ha fler än ett konto/värld men sen ändrades det rätt fort. När stora stammar protesterade pga spioner etc etc :))))

Numera har ledn. tagit tillvara på den kunskapen de fått till sig.

de har blivit bättre med åren faktiskt, men om jag nu haft 20 konton på en och samma värld så borde andra kunna haft 20 på andra världar också, då är de siffrorna helt normala och i paritet med vad ett sånt här spel klarar av att bära upp. Inget konstigt med det eftersom första generationens adm/led ansåg det var ok med 10-20 konton/spelare fullt normalt. Ungefär som med friidrotten på 80-talet när utövarna fick dopa sig och alla oslagbara rekord blev till.

Så då är de här 10-15.000 kontona/spelarna fullt normala siffror eftersom för 2.5 år sedan fanns det 125.000 spelare/konton på .se
Det blir ju en hel del som sagt om 5.000 spelare börjar en värld med 20 konton och går sen kommer en ny värld och nya konton reggas till den världen.

Siffrorna sjuder i höjden. Fullt normalt på den tiden för 2.5 år sen men nu går det inte för reglerna sätter stopp för det. Men så¨olika uppfattning olika människor kan ha år från år. Är det en fördel att veta vilka den andra stammen ska attackera? är det fusk ja med dagens regler är det det men det är knappast någon fördel för man kan ju inte assistera de olika kontonen och heller inte anfalla samma by. För med nuvarande regler måste man vänta 3 veckor eller om det var 3 dagar skit samma principen är nu förtiden att det klassas som fusk utav gemeneman.

Det var kanske ett sidospår men verktygen finns där för att öka upp antalet igen om man vågar gå den vägen att tillåta det som de första pionjärerna provade att göra.

Tack för min tid här på TW, det har varit underbart o rocka skinka
 
Senast redigerad av en moderator:

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Dubbelkonton?

Men det är klart det ibörjan var det tillåtet med fler än ett konto tilloch med ett år kom en underbar regel som sa att man fick ha fler än ett konto/värld men sen ändrades det rätt fort. När stora stammar protesterade pga spioner etc etc :))))

Vill gärna se bevis för det här. Så länge jag kommer ihåg har det aldrig varit tillåtet med fler än 1 konto/värld.
 

DeletedUser

Guest
Alla fattar att man som ägare vill ha högre ARPU och så låg churn som möjligt. Som sagt er satsning på The West och Grepolis är väl ganska tydliga resultat av det då ARPU automatiskt blir högre om man har mer premiummöjligheter från början. Det är lite som sitt första konto i TW och jämföra det med sitt andra. Man gör om och gör rätt...

Men jag hävdar att satsningen från er sida med att späda ut antalet spel i marknaden också innebär en kraftig kanabalisering på ert egna spel då annonsplatserna automatiskt minskar och därmed medvetet minskar man inflödet av nya spelare.

Nino, har ni ökat eller minskat annonserna för TW det senaste året? Och har ni ökat eller minskat annonserna för TW efter Grepolis? Upplevelsen är att ni låter spelet självdö iom att man i princip aldrig ser annonser...
 

DeletedUser

Guest
Rent teoretiskt, hur får du det att gå ihop? Gå in djupare på den idén, och förklara mer ingående. :)

han tänker nog såhär: om ni sänker priset på prem kanske nu tjänar mindre per kund men fler nya spelare känner sig lockade att köpa om det inte är så dyrt och det blir lättare för ungdomar att övertala sina päron att köpa prem till dom.
man spelar ofta speed med prem och med tanke på att innogames tjänar pengar då priset för en vinst inte är så högt och spelarna som betalar prem "slösar" sina prem då dom inte vinner så måste dom köpa mer eftersom det är mycket speed
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Alla fattar att man som ägare vill ha högre ARPU och så låg churn som möjligt. Som sagt er satsning på The West och Grepolis är väl ganska tydliga resultat av det då ARPU automatiskt blir högre om man har mer premiummöjligheter från början. Det är lite som sitt första konto i TW och jämföra det med sitt andra. Man gör om och gör rätt...

Men jag hävdar att satsningen från er sida med att späda ut antalet spel i marknaden också innebär en kraftig kanabalisering på ert egna spel då annonsplatserna automatiskt minskar och därmed medvetet minskar man inflödet av nya spelare.

Nino, har ni ökat eller minskat annonserna för TW det senaste året? Och har ni ökat eller minskat annonserna för TW efter Grepolis? Upplevelsen är att ni låter spelet självdö iom att man i princip aldrig ser annonser...

ARPU sa hög som möjligt absolut. Utan en hög ARPU sa kan vi inte betala för annonsering, eftersom vi gar efter ARPUn när vi räknar ut hur mycket vi kan betala för att fa ut en bra ROI.

Absolut, ju fler spel vi lägger ut, ju fler marknadsandelar försöker vi plocka bade fran konkurrenter och vara egna spel. Fast när det är vara egna spel, sa är det fortfarande inom företaget, vilket för oss är en viktig del.

Vi har minskat annonserna eftersom vi inte kan komma upp i de priser ******* och liknande spel betalar per spelare, det gör automatiskt att ni inte ser annonser nagonstans. Vi förlitar oss just nu nästan till 80% pa viral utväxt.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Och hur går det, jämfört med liknande spel där ute? (skiter totalt i hur de gör reklam för sina spel, utan vill bara veta hur det går..)

Vi brukar säga att om vi skulle skära av marknadsföringen helt, sa skulle vi kunna överleva pa viral tillväxt ett ganska bra tag. Av ungefär 14.000 dagliga registreringar sa är runt 12.000 av dessa fran viral tillväxt. Jämfört med andra spel, sa har de inte lika bra virala faktorer som oss, vi har ett väldigt starkt och etablerat produktnamn.
 

DeletedUser

Guest
En rätt galen idé är ju att man kan försöka hålla dom spelarna som redan finns nöjda. Det i sin tur skulle göra att vi som spelar rekomenderar andra att börja.

Det har blivit alldeles för mycket uppdateringar som kanske inte just förstör spelet men en grej som det förstör är alla script. Ganska jobbigt att uppdatera och skriva om alla script varannan månad. Finns inte lika många som skriver om scripten längre och det tar allt längre tid att leta på ett lite ovanligare script som slutat fungera. Jag var inne på i en annan tråd att det verkar som att Innogames gör detta med vilje och istället ersätter scripten med premiumfunktioner för att tjäna mer pengar.

Jag tror att den enklaste lösningen vore att kanske försöka sänka premiumpriserna så att fler har råd med det. Det höjer spelglädjen för alla.

Kanske låter enkelt och jag kan ha fel förstås men jag tror det är billigare att försöka behålla dom som redan spelar än att ständigt jaga nya.

En annan sak som mer gäller för .se är dom ständigt startande nya världarna. Om man blir adlad kan man lugnt ta en paus och sätta sig och vänta på nästa värld istället för att starta om vilket iofs är i princip omöjligt på dom senaste världarna eftersom dom är så små. Jag tycker att det borde starta max 2 världar per år här i Sverige med tanke på det låga spelarantalet. Kanske även reglera inställningarna så den ena av världarna gynnar nybörjare och den andra världen gynnar premades. Hur som helst skulle det behövas mer spelare på världarna som redan finns och få spelare att starta om efter att dom blivit adlade så världarna blir större istället för att starta nya världar hela tiden. V16 som är den senaste är ju ett skämt rent ut sagt.

Vet inte om det bara är jag som får uppfattningen av att Innogames vet att Tribalwars kommer gå under inom kort och desperat försöker klämma ut dom sista kronorna ur ett döende spel.
 

DeletedUser

Guest
Mer speed på varje speed ska det va minst 20 Gratisplatser(då blir det att kriga för gratisplatserna).Då lockar det mycket mer folk prova det i 1månad. och se om det kommer mer folk. sen kan man göra tribal wars mellan dammark, Finland, Norg, och island. Så det blir norden tribal wars. det kommer lock mycket folk för man vill inte få stryk från sin grannländer. gör en undersök vilken värld har vart den som har haft bästa inställingar. Då kommer 1,2 och 3 dom världinställningare kommer start på dom ny värld som kommer.
 

DeletedUser

Guest
Mer speed på varje speed ska det va minst 20 Gratisplatser(då blir det att kriga för gratisplatserna).Då lockar det mycket mer folk prova det i 1månad. och se om det kommer mer folk. sen kan man göra tribal wars mellan dammark, Finland, Norg, och island. Så det blir norden tribal wars. det kommer lock mycket folk för man vill inte få stryk från sin grannländer. gör en undersök vilken värld har vart den som har haft bästa inställingar. Då kommer 1,2 och 3 dom världinställningare kommer start på dom ny värld som kommer.



Ahhahahhahaha.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp