Tribalwars undergång

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tappat många vänner här på tribalwars dock tror jag inte att det är någon undergång som kommer att ske. Jag kom nyss tillbaka till communityn efter cirka ett år. :p

Att du som enskild individ kommer tillbaka betyder inte någonting i det stora hela.

Värld 1 - Antal aktiva: 195

Värld 3 - Antal aktiva: 76

Värld 11 - Antal aktiva: 798

Värld 14 - Antal aktiva: 127

Värld 16 - Antal aktiva: 432

Värld 17 - Antal aktiva: 593

Värld 18 - Antal aktiva: 1.015

Värld 19 - Antal aktiva: 1.642

Värld 20 - Antal aktiva: 3.923

Värld HP - Antal aktiva: 1.153


(Dock en del konton som i praktiken inte alls är aktiva)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
vill bara säga att många av dessa konton är aktiva pga orginal spelare är ej längre kvar o man har hittat nya spelare på många av kontorna i ex V11.

skulle man ex inte Co spela eller kunna ge bort konton är är det nog ännu värre med "aktiva" spelare.

Många idag kör co o det förstår jag om du skall hänga med i toppen.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ett stort förslag har diskuterats länge, att sätta ihop en nordisk server (helst då, Sverige, Norge, Danmark). Visst Finland, Island kan väll honka men inte en chans att jag försöker mig på deras språk :)! Men Innogames har snackat om att den ska planeras osv, har inte hört så mycket om det. Antar att planen lagts på is.

fan vad grymt det skulle vara, tänk er det blir som ett världskrig svenskarna mot alla andra länderna, as grymt!
 

DeletedUser

Guest
Admins sätta att agera i olika ärende är ju oxå ett sätt att ta död på TW....

1312
 

DeletedUser

Guest
Admins attityd mot oss spelare samt tyskarnas "giriga" påtvingade av speluppgraderingar som bl.a tvingar en att ha en stor plånbok för att överhuvudtaget kunna ha en chans att hänga med sina medspelare/konkurenter i spelet har självklart bidragit till att många flytt TW.

Eller varför inte nämna att det bara skapats slöa världar de senaste åren......och varför är det så kan man undra

jo....då kan man under en längre tid "suga" ut mer pengar från spelarna.

Lägg alla dessa variabler i en skål plus namnen på en del puckade admins och du har huvudsaken till massflykt från TW
 

DeletedUser

Guest
har spelat TW sedan V3 och älskar spelet men har allvarliga planer på att lägga av då det helt enkelt blivit för dyrt jag kan gå och köpa ett minst lika bra spel för 600:- och då äger jag rätten att spela detta spel i all evighet.
vi var tidigare fler TW spelare i familjen den ena har redan slutat då det blev för dyrt.

ett annat problem jag upplevt är att supporten struntar i att det går att fuska i starten. Tror att alla vi gamla spelare retar oss på detta.
en spelare jag känner visade mej hur han använde ett skript för att få extra resurser det är inte roligt att spela när man inte upplever att man spelar på lika villkor.

en av de större spelarna vet jag har följande strategi han spelar ett konto i typ 2 dar efter det vet han vilka spelare som utgör hot i hans närhet han regar 10 konton samt tar trupperna i dessa till att spika byar runt de farliga! spelarna som då förlorar sina trupper sedan slutar han spela de 10 kontona och har nu 10 farmer för sig själv. detta är bara ett av massor med exempel. tror att det är denna typ av fuskmöjlighet som gör att spelare slutar spela.
 

DeletedUser

Guest
personligen har jag spelat aktivt den 2007 men nu innan 2013 lägger jag spelandet på hyllan för gott , prem funktionerna gör att fattiga förlorar och rika vinner , man behöver knappt vara aktiv längre för man kan köpa prem som fixar allt iaf numera . Tyvärr har detta spe blivit sämre sen V3 , man ser återkommande i toppen , vissa ligger på 1500 poäng och då är jag aktiv 15 tim per dygn o vissa ligger redan på 4000 poäng så dom läre ju antingen köpa prem för massor eller vara aktiva 45 timmar per dygn så efter nyår kastar jag in handduken för gott
 

sony?

New Member
Reaktionspoäng
0
Gör en liten bumb.

Skulle det inte vara bra om man på varje ny värld startade med 2 byar, en halv klar off och en halv klar deff by. Tror många tycker det är tråkigt att bygga upp en by i 1 månad innan man kan börja ta över andra spelares byar. Skulle vara mycket roligare om man direkt kunde börja kriga.

Byggnader och resurser borde också vara snabbare. lvl 30 resurs borde ge minst 3.600 resurser per timme.

Fler speeds kanske också kan vara något. Tänk speed som startar 18:00 och håller på till 22:00 varje dag, resten av tiden är de anfalls stopp.
 

DeletedUser

Guest
Gör en liten bumb.

Skulle det inte vara bra om man på varje ny värld startade med 2 byar, en halv klar off och en halv klar deff by. Tror många tycker det är tråkigt att bygga upp en by i 1 månad innan man kan börja ta över andra spelares byar. Skulle vara mycket roligare om man direkt kunde börja kriga.

Byggnader och resurser borde också vara snabbare. lvl 30 resurs borde ge minst 3.600 resurser per timme.

Fler speeds kanske också kan vara något. Tänk speed som startar 18:00 och håller på till 22:00 varje dag, resten av tiden är de anfalls stopp.


Eller så sitter man och farmar istället för att starta med 100000k?
 

sony?

New Member
Reaktionspoäng
0
Eller så sitter man och farmar istället för att starta med 100000k?

Tar fortfarande ~1 månad att få upp två halv fulla byar. Jag tror att många tycker det är fett tråkigt. Tänkte 10k, 5k för varje by.

Men visst, lev kvar i det gamla och låt spelet dö.
 

DeletedUser

Guest
Tar fortfarande ~1 månad att få upp två halv fulla byar. Jag tror att många tycker det är fett tråkigt. Tänkte 10k, 5k för varje by.

Men visst, lev kvar i det gamla och låt spelet dö.

Så du menar ta bort nöjet med spelet? 26 P starter är det ända roliga!
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Allting har sin tid enligt mig. über-earlygame har sin charm, medans annat har sin. Man skaffar ju sig en fördel genom att se till att vara aktiv vid starten, och det lönar sig i längden om man sedan kan hålla kvar en någorlunda aktivitet. Denna fördel försvinner helt om man gör så som "sony?" vill, och jag är rätt osäker på vad för slags spel tw kommer gå över till ifall man skulle göra något sådant.

I alla fall jag känner på mig att skillnaden skulle vara dramatisk.
 

DeletedUser

Guest
Tar och låser denna tråden nu då den håller på att glida ifrån ämnet samt att den börjar bli gammal och eventuella svar på frågor som ni kommer på finns att hitta i denna tråden och i forumet när det gäller detta ämnet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp