Tribalwars tappat mycket användare på senaste tiden?

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Ja, bra idé men det finns väl 2 hakar.

1. Tw-teamet vet inte eller får inte ha reklam på facebook av någon anledning.

2. Det finns inte nog med pengar för att ha reklam på en sådan stor sida som på Facebook.

Jag snackar inte om att tw-teamet ska göra reklam. Jag syftar på att privat personer ska ta initiativet.

Hur svårt är det att göra en "fan page" som heter tw. Länka sidan på sin status och sedan lägga till sin egen länk eller liknande. Alternativt bara uppdatera statusen med en länk till tw och säga "Jäkligt roligt spel, testa på det!".

Mvh
 

DeletedUser

Guest
Sen dock kan jag hålla med om att 7.0..fine...men ni kunde gett faen i menyerna....Svårt att lära en gammal hund att sitta men visst kan ta det men lackar ur när man vill till översikten och för tusende gången får upp kartjäklen!O_O


Det är en vanesak helt enkelt, inget att bli lack över. Jag klarar av det hur bra som helst nu.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Bullshit...


Som tidigare nämt så är Innogames ett vinstdrivande företag. Dvs de går plus. Så då borde de ha råd att lägga ut reklam på facebook, specielt då man även kan välja en maxsiffra som man är villig att betala för att ha anonsen uppe där.


Så det du säger ovan är rent bullshit..

Absolut vi är ett vinstdrivande företag. Dels för att vi har en cap pa hur vi gör varan marknadsföring. Vi spenderar inte mer än vad vi kan fa tillbaka, skulle vi ändra pa det, sa skulle vi sluta upp med att inte vara allt för vinstdrivande.

Nagon sa att Grepolis kanske slar ut Tribal Wars som är bada InnoGames spel. Ja, Grepolis skulle sla ut Tribal Wars om vi slogs om samma marknadsföringsplatser eftersom Grepolis kan betala mer per spelare än vad vi kan.
 

DeletedUser

Guest
AHha, åååh lilla Danney. Du är alltid så kortordig men ändå säger mycket.

Men tror ni verkligen att en fansida skulle få upp medlemsantalet?
 

DeletedUser

Guest
Kanske vara en bra ide att ta en del av denna vinst och anställa en nätverks admin som har lite koll på exempelvis DNS.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker nog problemet är att spelet blir väldigt enahanda. Det är ganska enkelt att bli hyfsat bra (inte über, utan hyfsat bra) och sen är det mer diplomati än krigande som avgör på de flesta världar. Det är diplomatin och snackandet som är kul i TW, för hur kul är det egentligen att sitta och optimera byar och tajma adelståg?

Till sist var det också vissa forumtroll som gjorde att TW inte längre var kul. Att retas är kul, att debattera är kul, men att ha forumtroll på sig så fort man skriver är verkligen inte roligt.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker nog problemet är att spelet blir väldigt enahanda. Det är ganska enkelt att bli hyfsat bra (inte über, utan hyfsat bra) och sen är det mer diplomati än krigande som avgör på de flesta världar. Det är diplomatin och snackandet som är kul i TW, för hur kul är det egentligen att sitta och optimera byar och tajma adelståg?

Till sist var det också vissa forumtroll som gjorde att TW inte längre var kul. Att retas är kul, att debattera är kul, men att ha forumtroll på sig så fort man skriver är verkligen inte roligt.

Det är diplomatin och snackandet som är höjdpunkten i TW, visst är det så. Men krigandet har också sin charm, för säg mig: Är det inte så att under krig ökar aktiviteten på skrivande i en stam, som skapar mer sammanhållning?

Dock måste jag säga att du har en poäng, kvalitén på PoP, både in-game och i forumet, har sjunkit stadigt sen jag började. Det är en stor anledning till att spelet blir tråkigare och tråkigare...
 

DeletedUser

Guest
Om 1-2 månader har jag spelat i 3 år, och jag klarar av förflyttningarna av menyer bra nu. Det var jobbigt i början, visst, men efter ett par tusen klick har man lärt sig igen...

Men det kanske är 4-årsstrecket som är gränsen öfr en gammal och en ung hund enligt dig ;)
 

DeletedUser

Guest
Och du har spelat i 4 år?....Jag sa gammal hund.............

Jag har själv spelat i 4 år nu, min ungefärliga start var i början av 2007. Och det kanske beror på att man är en ung och vital person, men det är en vanesak. Verkligen.

Kan ju säga att jag ALDRIG skulle kunna spela med den gamla grafiken igen.

Dock har ju inte heller jag klagat en enda gång på den nya grafiken, tycker det är så sjukt mycket snyggare än den tidigare versionen.
 

DeletedUser

Guest
2 problem med tw

1. Medlemstaket

Det här måste varje grottmongo i universum kunna se som ett av problemen med att världar (och således aktivitet) dör för snabbt på världarna. Med undantagen v1 & v3 har du inte sett en enda toppstam vinna en värld utan tokhögt medlemsantal ( = driver in allt värdigt folk i stammen) eller en sjuhelvetes massa mergande. Att vinnarna/ledarna på dessa världar i 9 av 10 fall är fega sågspånsskallar må vara min högst personliga åsikt, men punkt 2 gör att man förstår deras tänk litegrann. Visst hade det varit kul att vinna sin server på att bara kriga sig igenom varje sammansättning av värdigt motstånd & hot, men utan en gasiljon adlar till hands, så går det bara inte.

Mergar LÅTER dessa fega sågspånsskallar (sue me) att döda världarna (för?) tidigt, och således sitter ni där med 10 öppna världar, varav 2-3 har något som helst liv i sig.

2. Tiden det krävs för att spela aktivt under krig/startgame

Ett rejält krig där snittantalet på byar för varje spelare i en stam överskrider några hundra, kräver ENORMT med energi av spelarna, och massvis med TID. Visst är det kul ibland att köra på som fan och köra över fienden med energin som det kräver, men faktum kvarstår - Ska du kriga ner allt motstånd på din värld, så kommer du behöva vända upp & ner på ditt liv, och det är inte sunt. Vet att det finns gott om spelare som lägger ner under/efter ett storkrig just av denna anledning. "Det var kul, men jag orkar inte det här EN GÅNG TILL".

Potentiell lösning


Till detta finns ett förslag som jag (creds till eggeh också, vi agera co-bollplank på skit'n) tror skulle få många att stanna kvar i spelet längre:

Servrar med förbestämda låsta tider.

vad menas med detta?

Jo, en server som är öppen under en viss tid, och låst under alla andra timmar av dygnet.

Med öppen menar jag = Du kan logga in, anfalla, ducka, fejka, adla, snipa, skissa ihop offensiver åt stammen, farma - Ja, ALLT du kan göra på en server idag.
Med LÅST menar jag = Du kan varken anfalla, eller ens LOGGA IN, på servern, under dessa timmar. Under samma timmar "fryses" självfallet kommandon, resursflöde, trupp-produktion etc. Allt återupptas när servern öppnas vid förbestämd tid.

På så vis hade en server kunnat vara öppen mellan t.ex. 18.00-22.00. Detta medför dels att ingen kan sitta och rövkn*lla sitt liv under krigstider eller startgame. Du eliminerar MÖJLIGHETEN till tokaktivitet, och gör således spelet SPELBART för de som INTE har ork/tid/vilja att spela som en galning i några veckor här & där under krig eller startgame. Jag är fullt övertygad om att spelare som "bränner ut sig" och slutar totalt när dem känner att dem fått nog, hade hängt med i skiten längre om de visste att de inte blivit nollade/totalt utrensade medans de stekte på stranden under sommaren, plugga inför den där brutala tentan, tog hand om sina barn, drog några bärs på krogen etc. Du behöver inte ens vara inne de där 4 timmarna som servern är öppen, det skulle räcka med att kika in i 1-2 timmar, och den mest aktiva på servern skulle ändå bara få 2-3 timmars "försprång" på dig. Och eftersom tidsuppfattningen på servern fryses under låsta timmar, så skulle ett adelståg skickat 21:50, med varaktighet på 2 timmar, ändå bara resa i 10 min av din frånvaro. När du loggar in 18.00 nästa dag och ser det där adelståget, så har du fått en rättvis chans att göra vadfansomhelst som inte involverar tw, och ändå kunnat parera adelståget. Är inte den tanken ganska bekväm i krig, om man ska palla långsiktigt?

Jag kan bara tala för mig själv. Som en del vet så spelar jag på v1 i stammen -SK-. Jag som varit med länge i maskineriet för -SK- kan ärligt säga att jag tvivlar på att jag kommer palla servern ut. Till detta ska tilläggas att många veteraner som dominerat andra servrar/vunnit andra servrar, slutar efter just den servern. Många har 1 värld i sig, sen hänger dem spelet på hyllan för gott. Detta måste ändå tyda på att det finns något med en start på ny värld, som inte känns kul. Jag tror att detta plötsliga avslut, beror på att man inte ORKAR ta sig an ett så segt och energikrävande projekt en gång till. I samma veva tror jag att många som slutat efter 1 lyckad värld, skulle palla lira tw vid sidan om, ifall det fanns en chans att hänga med, utan att svettas med skiten så jävla länge & mycket igen.

Detta faller säkerligen inte startgame-nördar i smaken, men de är också den lägsta formen av mänsklig existens på jorden, så om vi räknar ut dem ur ekvationen --> Åsikter?
 

DeletedUser

Guest
2 problem med tw

1. Medlemstaket

Det här måste varje grottmongo i universum kunna se som ett av problemen med att världar (och således aktivitet) dör för snabbt på världarna. Med undantagen v1 & v3 har du inte sett en enda toppstam vinna en värld utan tokhögt medlemsantal ( = driver in allt värdigt folk i stammen) eller en sjuhelvetes massa mergande. Att vinnarna/ledarna på dessa världar i 9 av 10 fall är fega sågspånsskallar må vara min högst personliga åsikt, men punkt 2 gör att man förstår deras tänk litegrann. Visst hade det varit kul att vinna sin server på att bara kriga sig igenom varje sammansättning av värdigt motstånd & hot, men utan en gasiljon adlar till hands, så går det bara inte.

Mergar LÅTER dessa fega sågspånsskallar (sue me) att döda världarna (för?) tidigt, och således sitter ni där med 10 öppna världar, varav 2-3 har något som helst liv i sig.

2. Tiden det krävs för att spela aktivt under krig/startgame

Ett rejält krig där snittantalet på byar för varje spelare i en stam överskrider några hundra, kräver ENORMT med energi av spelarna, och massvis med TID. Visst är det kul ibland att köra på som fan och köra över fienden med energin som det kräver, men faktum kvarstår - Ska du kriga ner allt motstånd på din värld, så kommer du behöva vända upp & ner på ditt liv, och det är inte sunt. Vet att det finns gott om spelare som lägger ner under/efter ett storkrig just av denna anledning. "Det var kul, men jag orkar inte det här EN GÅNG TILL".

Potentiell lösning


Till detta finns ett förslag som jag (creds till eggeh också, vi agera co-bollplank på skit'n) tror skulle få många att stanna kvar i spelet längre:

Servrar med förbestämda låsta tider.

vad menas med detta?

Jo, en server som är öppen under en viss tid, och låst under alla andra timmar av dygnet.

Med öppen menar jag = Du kan logga in, anfalla, ducka, fejka, adla, snipa, skissa ihop offensiver åt stammen, farma - Ja, ALLT du kan göra på en server idag.
Med LÅST menar jag = Du kan varken anfalla, eller ens LOGGA IN, på servern, under dessa timmar. Under samma timmar "fryses" självfallet kommandon, resursflöde, trupp-produktion etc. Allt återupptas när servern öppnas vid förbestämd tid.

På så vis hade en server kunnat vara öppen mellan t.ex. 18.00-22.00. Detta medför dels att ingen kan sitta och rövkn*lla sitt liv under krigstider eller startgame. Du eliminerar MÖJLIGHETEN till tokaktivitet, och gör således spelet SPELBART för de som INTE har ork/tid/vilja att spela som en galning i några veckor här & där under krig eller startgame. Jag är fullt övertygad om att spelare som "bränner ut sig" och slutar totalt när dem känner att dem fått nog, hade hängt med i skiten längre om de visste att de inte blivit nollade/totalt utrensade medans de stekte på stranden under sommaren, plugga inför den där brutala tentan, tog hand om sina barn, drog några bärs på krogen etc. Du behöver inte ens vara inne de där 4 timmarna som servern är öppen, det skulle räcka med att kika in i 1-2 timmar, och den mest aktiva på servern skulle ändå bara få 2-3 timmars "försprång" på dig. Och eftersom tidsuppfattningen på servern fryses under låsta timmar, så skulle ett adelståg skickat 21:50, med varaktighet på 2 timmar, ändå bara resa i 10 min av din frånvaro. När du loggar in 18.00 nästa dag och ser det där adelståget, så har du fått en rättvis chans att göra vadfansomhelst som inte involverar tw, och ändå kunnat parera adelståget. Är inte den tanken ganska bekväm i krig, om man ska palla långsiktigt?

Jag kan bara tala för mig själv. Som en del vet så spelar jag på v1 i stammen -SK-. Jag som varit med länge i maskineriet för -SK- kan ärligt säga att jag tvivlar på att jag kommer palla servern ut. Till detta ska tilläggas att många veteraner som dominerat andra servrar/vunnit andra servrar, slutar efter just den servern. Många har 1 värld i sig, sen hänger dem spelet på hyllan för gott. Detta måste ändå tyda på att det finns något med en start på ny värld, som inte känns kul. Jag tror att detta plötsliga avslut, beror på att man inte ORKAR ta sig an ett så segt och energikrävande projekt en gång till. I samma veva tror jag att många som slutat efter 1 lyckad värld, skulle palla lira tw vid sidan om, ifall det fanns en chans att hänga med, utan att svettas med skiten så jävla länge & mycket igen.

Detta faller säkerligen inte startgame-nördar i smaken, men de är också den lägsta formen av mänsklig existens på jorden, så om vi räknar ut dem ur ekvationen --> Åsikter?


För engång skull må jag säga att jag håller med dig!

Dock så ska serven vara öppen lite längre än 4-5h om dagen, så att man iallfall kan slänga iväg ett tåg lite längre än till sina absolut närmaste grannar som ofta är blåa i late game..

Men utöver det så är detta ett mycket bra förslag från eran sida imo!
 

DeletedUser

Guest
Huh?

Tåg kan resa hurjävlalångtsomhelst på servern jag föreslår, bara att de reser inte mer än 4 h per dygn. D.v.s., skickar du ett tåg med 13 h i varaktighet kl 18.00 den 9e februari, och servern låses 22.00, så kommer tåget landa 19.00 den 12e februari. Men eftersom servern är låst från inloggning 20 av 24 h på dygnet, så har du fortfarande "bara" de 4 timmarna per dygn att parera tåget. Man kan med andra ord snipa med trupper som reser med varaktigheten 3 h till den utsatta byn kl 20.00 den 11e februari.

Nu kanske det hela blev klyddigt, aja
 

DeletedUser

Guest
Som vanligt bra förslag. Jag tror också att det behövs betydligt mer spelare per server och framförallt så behövs det en server som gör att man orkar i längden.
Stängda tider tror jag är en väldigt rolig idé och som känns lockande. För övrigt måste medlemstalet per stam ned. Jag tror 30 dessvärre är för mycket också. Kanske tio eller maximalt 15 medlemmar.

Jag vill se en värld där premade får det jobbigt. Där merge är något som i princip inte går att göra. Då får man en värld som lyfter fram allt det roliga, precis som Mussor lyfter fram.

Mussor ditt inlägg var, som vanligt, briljant.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Som vanligt bra förslag. Jag tror också att det behövs betydligt mer spelare per server och framförallt så behövs det en server som gör att man orkar i längden.
Stängda tider tror jag är en väldigt rolig idé och som känns lockande. För övrigt måste medlemstalet per stam ned. Jag tror 30 dessvärre är för mycket också. Kanske tio eller maximalt 15 medlemmar.

Det finns ju världar där "val av startposition" är inaktiverad.
Dock är problemet på .se att det är alldeles för lätt att kringgå. Man startar helt enkelt konton tills man kommer relativt nära sina premademedlemmar.
På .net har dem inte det problemet då det är flera admins som sitter de första veckorna av en värld och letar efter konton som är startade samt är loggade på samma ip-adress.
Här på .se är det bara 1 admin per värld i starten och jag skulle tro att det är problemet iaf för oss.
 
Topp