Tribalwars tappat mycket användare på senaste tiden?

DeletedUser

Guest
Hejsan allihopa, säkert någon som kommer ihåg mig. Checkar lite då och då ibland forumen här och har sett att antalet användare på startsidan verkligen har minskat :O Låg det inte på runt 50 000 förut? Spelet får ju inte dö ut ifall man nu vill börja spela igen :p

Beror detta på reklambristen, världar som stängts eller adminfusk? :O

// Hunken
 

DeletedUser

Guest
Visst är det sorgligt men förklaringen är väldigt enkel.

Tribalwars.se sköts av Gaffel som inte bryr sig ett dugg om vad de som lägger mycket tid på spelet behöver eller vad deras åsikter är och TW-teamet är otroligt dåliga på att hjälpa nybörjare lära sig spelet, det har inte kommit upp en enda vettig guide under de åren jag har spelat detta spel.

Passivt ledarskap samt att Gaffel inte har koll på vad han gör är främst orsakerna, enligt mig och väldigt många andra borde den som leder tribalwars.se kunna spelet utan å innan, Gaffel lärde sig hur man skickat adelståg för några veckor.

Way to go, Gaffel For President.
 

DeletedUser

Guest
Visst är det sorgligt men förklaringen är väldigt enkel.

Tribalwars.se sköts av Gaffel som inte bryr sig ett dugg om vad de som lägger mycket tid på spelet behöver eller vad deras åsikter är och TW-teamet är otroligt dåliga på att hjälpa nybörjare lära sig spelet, det har inte kommit upp en enda vettig guide under de åren jag har spelat detta spel.

Passivt ledarskap samt att Gaffel inte har koll på vad han gör är främst orsakerna, enligt mig och väldigt många andra borde den som leder tribalwars.se kunna spelet utan å innan, Gaffel lärde sig hur man skickat adelståg för några veckor.

Way to go, Gaffel For President.

Håller med, men inte bara därför de senaste halvåret har .net/.de/.co.uk och .se förlorat ungefär 5-20% av sina användare enligt startsidan
 

DeletedUser

Guest
Det flesta hänger nog på alla dessa onödiga uppdateringar som prompt ska komma ut till varenda värld som gör att scriptningen måste göras om och tid måste läggas ner för att "vänja sig vid den" varenda gång, om igen så lyssnar inte teamet, varken Nino eller Gaffel på vad spelare önskar sig.

Visst dem har infört billigare adlar på somliga världar genom omröstningar, detta har vi dock önskat i ett par månader nu.

Största tappningarna tw gör är uppdateringarna och totalt ignorerar spelarnas önskningar om hur det ska vara på spelet, det är trots allt vi som spelar spelet.

Kollar man runt på forumet så ser man olika trådar Senast aktuella, där man ser admins som skriver och förespråkar allt som Gaffel skriver/ska skriva (även Nino skriver) och ignorerar spelarnas önskningar.

Jag förespråkar inte längre spelet som ett bra spel, jag ser det mest som ett spel där man lägger ner tid för att sedan bli bort spolad från ledningen, inte konstigt att spelare slutar.
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Eller så är förklaringen så logisk att folk varken har tid, ork och sen har de provat och tröttnat?

Alla älskar inte Tw, så är det bara. Besudla inte ännu en tråd men gnäll om den nya uppdateringen, jag antar att du inte sitter och klagar varje gång din webbläsare uppdateras eller varje gång du uppgraderar program varan i din dator? Även tw måste uppdateras för att kunna hänga med i utvecklingen och det ger även något nytt, mer intressant att utforska. Precis som när man köper en ny mobil eller ett nytt spel till datorn.

När jag var 11-13 år spelade jag tw med mina kompisar, nu ansen det (i norrköping) vara ett nördspel som är helt no-life, delvis kanske de har rätt men jag bryr mig inte. Istället går jag bakom ryggen på mina kompisar för att spela detta spel. Men om ni satsade lite mer på marknadsföringen och fick det relevant bland ungdomar (för det är ju dessa spelare som har svårast att behärska sitt spelande) så skulle det utan tvekan göra spelet dessto mer populärt.

Mvh
Crille
 

DeletedUser

Guest
Det flesta hänger nog på alla dessa onödiga uppdateringar som prompt ska komma ut till varenda värld som gör att scriptningen måste göras om och tid måste läggas ner för att "vänja sig vid den" varenda gång, om igen så lyssnar inte teamet, varken Nino eller Gaffel på vad spelare önskar sig.

Visst dem har infört billigare adlar på somliga världar genom omröstningar, detta har vi dock önskat i ett par månader nu.

Största tappningarna tw gör är uppdateringarna och totalt ignorerar spelarnas önskningar om hur det ska vara på spelet, det är trots allt vi som spelar spelet.

Kollar man runt på forumet så ser man olika trådar Senast aktuella, där man ser admins som skriver och förespråkar allt som Gaffel skriver/ska skriva (även Nino skriver) och ignorerar spelarnas önskningar.

Jag förespråkar inte längre spelet som ett bra spel, jag ser det mest som ett spel där man lägger ner tid för att sedan bli bort spolad från ledningen, inte konstigt att spelare slutar.

Du som klagar så mycket på teamets ignorans, ignorerar själv att det mesta som kom i 7.0 var önskningar från diverse spelare. Många direkt från betan, där de spelare som vill att spelet ska utvecklas till det bättre spelar test-versionerna.
Dessutom klagar du på ledningens beslut, men tar inte upp en enda konkret sak och argumenterar. Jag är på intet sätt en förespråkare för teamet eller 7.0, men ska du klaga - gör det med stil...
 

DeletedUser

Guest
Ja, allt detta pekar på 2 saker.

1. Gaffel byts ut, emot en kniv :p.Nej men emot en som lägger ner tid på att göra så att flera spelar detta spel genom att tillfredställa spelarna då nåra tyskar inte kan bli arga om Gaffel gör så att de tjänar mer på att ha svenska världar då ingen skulle hoppa in ni i t.ex v.12 och betala prem och den är bara 6 månader gammal. Fixa lite intressanta världar, nåra udda.

2. Lägg ut 3 världar samtidigt, 2 som spelare fixar inställningar och en "Gaffel-värld" som han och de andra som gillar hans Tyskbestämda världar. Vem bryr sig om regler Gaffel, skapa världar som folk betalar premium på, Tyskarna kommer inte bli arga då, jag lovar.
 

DeletedUser

Guest
Ja, allt detta pekar på 2 saker.

1. Gaffel byts ut, emot en kniv :p.Nej men emot en som lägger ner tid på att göra så att flera spelar detta spel genom att tillfredställa spelarna då nåra tyskar inte kan bli arga om Gaffel gör så att de tjänar mer på att ha svenska världar då ingen skulle hoppa in ni i t.ex v.12 och betala prem och den är bara 6 månader gammal. Fixa lite intressanta världar, nåra udda.
Bättre ifall "Vi spelare" ger fan i att merga död på världen de första vi gör.

2. Lägg ut 3 världar samtidigt, 2 som spelare fixar inställningar och en "Gaffel-värld" som han och de andra som gillar hans Tyskbestämda världar. Vem bryr sig om regler Gaffel, skapa världar som folk betalar premium på, Tyskarna kommer inte bli arga då, jag lovar.

Nästan så att det är för lite folk på dom nuvarande världarna, tror inte det problemet skulle lösas av att starta 3 världar samtidigt.
 

DeletedUser

Guest
Bättre ifall "Vi spelare" ger fan i att merga död på världen de första vi gör.



Nästan så att det är för lite folk på dom nuvarande världarna, tror inte det problemet skulle lösas av att starta 3 världar samtidigt.



Varför skulle inte det lösa problemet då ingen har testat det?
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jag är halvsäker på att det även beror på spelarna.
Precis som någonsasomjagintekommerihågnamnet på så mergar vi sönder världarna.

Dock tror jag även att uppdateringarna är problemet, jag skulle själv gärna se att man återställde tw tills den värld kyrkan kom.
 

DeletedUser

Guest
I min mening så tror jag absolut det inte har någonting att göra med hur modsen/admins har skött sitt jobb. Det beror snarare på att tiderna förändras, fler slutar och tröttnar på spelet.

I frågan här tror jag att det har varit fler som har lessnat, än som har börjat. Och det beror då givetvis också mycket på att Tribal Wars har inte allt för mycket marknadsföring.
 

DeletedUser

Guest
I min mening så tror jag absolut det inte har någonting att göra med hur modsen/admins har skött sitt jobb. Det beror snarare på att tiderna förändras, fler slutar och tröttnar på spelet.

I frågan här tror jag att det har varit fler som har lessnat, än som har börjat. Och det beror då givetvis också mycket på att Tribal Wars har inte allt för mycket marknadsföring.

Så vad är anledningen till att allt fler väljer att sluta?

Varför väljer man inte att tipsa sina vänner om detta spel?


Själv så har jag valt att inte tipsa mina vänner om detta spel då jag är missnöjd över hur denna svenska verision har sköts sedan en tid tillbaka.. Detta är något som jag vet att jag inte är ensam om då flera utav de spelarna jag körde med tidigare också har valt att sluta pga att det varit mer eller mindre diktatur och allt man sagt och skrivit här har blivit borttaget eller inte fått någonsomhelst respons från ledningen...




Så kan citera en spelare som så sent som häromdan skrev följande på skype:

[13:45:58] *****:: Gaffel är en irriterande ignorant person
[13:46:06] *****:: därför bör han avgå
[13:46:10] *****:: han tillför inget
[13:46:20] *****:: Vi har Mudnor som forums admin
[13:46:29] *****:: Twilight, Keyser som världs admins
[13:46:37] *****:: Gaffel är bara en front figur

Detta är något som jag personligen även kan instämma i stor del..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag tror Mr. Denea borde prya hos Gaffel en vecka. Kanske han skulle inse hur mycket vår käre Gaffel faktiskt gör.
 

DeletedUser

Guest
Varför folk väljer att sluta är antagligen därför att man ser ingen glädje med spelet längre, det är som alla saker. Om du jämför tex med en mobiltelefon, det tar ett par år men sen tröttnar man på den och byter generellt ut den mot något nyare.

Det funkar exakt likadant här, många av oss tror jag säkert började spela Tribal Wars när vi var i unga dagar, och nu har man växt ikapp och märkt att det faktiskt inte är lika kul som det en gång var.

Jag tror faktiskt att FOLK TIPSAR, men det är något som ligger långt, långt efter.

Denea, du ser nog inte den stora bilden i det hela. Jag har känt Gaffel under en lång tid och jag kan personligen uppriktigt säga att han gör det bästa av situationen, han utför sitt jobb på ett bra sätt och även om ni inte märker det själva så får han slita både kropp och själ för att ni medlemmar skall kunna spela och hålla allting på en nivå som är spelbar.

Så vad är anledningen till att allt fler väljer att sluta?

Varför väljer man inte att tipsa sina vänner om detta spel?


Själv så har jag valt att inte tipsa mina vänner om detta spel då jag är missnöjd över hur denna svenska verision har sköts sedan en tid tillbaka.. Detta är något som jag vet att jag inte är ensam om då flera utav de spelarna jag körde med tidigare också har valt att sluta pga att det varit mer eller mindre diktatur och allt man sagt och skrivit här har blivit borttaget eller inte fått någonsomhelst respons från ledningen...
[13:45:47] Tersias: jag kan veta vilket konto han/hon sitter på, på v5



Så kan citera en spelare som så sent som häromdan skrev följande på skype:



Detta är något som jag personligen även kan instämma i stor del..
 

DeletedUser

Guest
Massvis av arg text.

Jag har en teori till varför du, och många andra, ser så på saken. Det är inte direkt något ovanligt. Kan slå vad om att många ser likadant på mängder av andra frontfigurer. Exempel (inte jämförande, så ge mig inte skit för det) : Fredrik Reinfeldt sitter som statsminister, och har inget direkt arbetsområde. Däremot ansvarar han för att Sverige som land fungerar något sånär som helhet. Finns mängder av ignoranta människor som ser Reinfeldt precis som ni pratar om Gaffel. Att han inte gör något utan bara annonserar andras arbete och bara sitter och degar osv osv. Betyder det att han i praktiken inte gör något, eller betyder det att han jobbar med saker som kanske inte skapar enorma rubriker fem gånger om dagen?

Och angående det här vanliga snacket om att vi i teamet är korrupta fram och tillbaka och att Gaffel gör ett värdelöst jobb osv - tror ni verkligen att Innogames, som vinstdrivande företag, skulle låta Gaffel sitta kvar som Community Manager om de ansåg att han inte gjorde det bästa av situationen? Tror ni att ett företag med en omsättning likt Innogames kör med svågerpolitik och låter Gaffel arbeta kvar med full lön bara för att han är en trevlig kille från Malmö? Eller - tror ni att de anser att han gör allt han kan för att få det här att gå runt, och att de inte anser någon annan realistisk person ha kunnat göra det här jobbet bättre? Hade de inte i sådana fall satt in den här personen på hans plats, om det funnits någon bättre lämpad?

Ang. att TribalWars.se har tappat spelare så finns det ett ganska enkelt svar - trender & konkurrens samt utbud & efterfrågan.
Känner att jag inte orkar gå in på det allt för mycket för tillfället, dessutom finns det folk här som kan förklara det bra mycket mer & bättre än mig. Basically - saker och ting förändras, förändras inte vi i takt med kundernas efterfrågan så kommer vi inte ha ett attraktivt utbud för vare sig gamla eller nya spelare. Visst, vissa trivs väl med att saker och ting ser ut som att de alltid har gjort. Det är visserligen ganska länge sen Schack och andra brädspel fick en generell uppdatering, men å andra är det inte många som sätter sig och spelar fia med knuff flera timmar om dagen under ett antal års tid. Vill ni verkligen ha TribalWars som det var när det först släpptes? Inte något version 5.0/6.0 alltså, utan 1.0. Hur många här kan, på ett seriöst sätt, säga att de vill tillbaka till TribalWars 1.0?
 

DeletedUser

Guest
Det beror knappast bara på att folk tröttnar och slutar. Problemet ligger snarare i att för få nya spelare tillkommer. Om man jämför svenska servern med den nederländska till exempel så skiljer det inte mycket på hur många potentiella tw-spelare det finns i respektive land. Ändå har nederländska servern 132k medlemmar medan den svenska bara har 23k. Ganska mycket större skillnad på spelare än på invånare om man säger så. Det borde ju betyda att de är bättre på att nå ut med sin marknadsföring till rätt kundkrets och på att behålla sina spelare än vad vi är på den svenska. Om ett land med 16 miljoner invånare kan komma upp i 130k spelare så ska ett land på 9 miljoner rent logiskt kunna komma upp i runt 75k för att ligga på samma antal spelare/invånare. Det finns gott om spelare där ute, ni har bara inte nått dem än.

Det kan därför vara en idé för Gaffel och Nino att fundera i de banorna först och främst innan ni förändrar för mycket på spelet och reglerna för att göra det mer "nybörjarvänligt". Det kommer inte hit fler spelare för att ni gör så. Det kanske innebär att en av tio nybörjare väljer att stanna kvar, men i samma veva tappar ni 3 av tio erfarna spelare istället. Nu har jag inga siffror eller någon som helst koll på om det stämmer. Det kan lika gärna vara raka motsatsen, men borde då inte medlemsantalet öka istället för att sjunka isåfall?

Forumet är en del som verkligen ökar chansen att behålla spelare, men då kan ni inte gömma undan länkarna dit längst ner i sidfoten som ni gör, utan försöka promota möjligheterna att få hjälp här. Enkel, intern marknadsföring för och på er server. Finns det egentligen någott bättre?


/Lite tankar från en sur jävel som gärna ser en ökning av medlemsantalet.
 
Senast redigerad av en moderator:

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Vill ni verkligen ha TribalWars som det var när det först släpptes? Inte något version 5.0/6.0 alltså, utan 1.0. Hur många här kan, på ett seriöst sätt, säga att de vill tillbaka till TribalWars 1.0?

Briljant poäng, bästa herr Mudnor. På samma sätt som lagarna har förbättrats sen 1800-talet. Det medför givetvis att medborgarna inte kan ifrågasätta lagarna i vårt moderna samhälle, eftersom de är bättre än förr i tiden. Fantastiskt.
 

DeletedUser

Guest
Briljant poäng, bästa herr Mudnor. På samma sätt som lagarna har förbättrats sen 1800-talet. Det medför givetvis att medborgarna inte kan ifrågasätta lagarna i vårt moderna samhälle, eftersom de är bättre än förr i tiden. Fantastiskt.

Eggeh, kära du. Jag hoppas du är medveten om att de allra flesta av funktionerna i 7.0 är önskemål från spelare. Är osäker på förslagen just härifrån .se, men mycket är ifrån just spelare världen över. Det har nämnts ganska många gånger. Gällande grafiken så tror jag inte det är så mycket spelarönskningar, utan att det handlar om att utveckla den redan existerande. Det finns många skillnader, men på det stora hela är det väldigt likt det förra. Det är mer reform än revolution, för att uttrycka sig lite politiskt - eftersom vi brukar komma så väl överens där. :)

Vet inte om jag gav ett svar som var i närheten utav vad du ville ha, eller sökte, eller ens svarade på rätt fråga. Jag hoppas jag tolkade dig rätt, men är osäker i skrivande stund.
 
Topp