Tråkigt måste jag säga

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

jebu

New Member
Reaktionspoäng
0
Efter allt som hänt de senaste dagarna måste jag faktiskt säga att jag är grymt besviken och frustrerad över hur vissa av våra admins här på .SE väljer att sköta denna community. Nu tror förstås många att jag pratar om RapiDoodle och bannen/inte bannen på honom, men detta sträcker sig faktiskt mycket längre än så.

Redan sedan .Se's tidiga dagar har det funnits korruption bland våra kära admins. Nu är det heller inte så att jag riktar hat mot någon speciell person utan se detta mer som ett generellt klagomål mot hela ledningen här på tribalwars.se

Det snackas i dagsläget av att gråa sina byar bland medlemmerna i en stam här på v21 pågrund av sättet som vissa admins har skött en viss situation men det är förstås inte första gången det händer. Jag talar förstås om de tidigare incidenterna med värld åttas UrbanT och värld elvas Asynja. Efter detta vet jag inte så mycket om vad som hänt här på .se då jag valde att sluta. Jag kom tillbaka till värld 21 i hopp om att saker och ting sköttes på ett bättre sätt men oj om jag skulle få bli besviken/förvånad. - Självklart fanns de dåliga besluten och värdelösa förklaringarna kvar.

Det är dags att våra admins tar sig i rockärmen och slutar upp med allt bullshit. Om ni tar hand om besluten som fattas på en värld så kan ni absolut inte själv spela på världen.

"Jäv är en situation där en person kan tänkas vara partisk eller det finns någon särskild omständighet som är ägnad att rubba förtroendet för personens opartiskhet. Den som invändningen riktas mot kallas jävig. En jävig person får inte delta i beslutet eller i förberedelserna för beslutet. För att jäv ska föreligga krävs det inte att personen är partisk utan bara att situationen är sådan att det typiskt sett finns skäl att misstänka partiskhet, vilket inte alltid är helt oproblematiskt."


Lär er från hur systemet fungerar och ta till er, för detta håller inte.

P.S Jag bryr mig inte så mycket om denna tråden ligger i helt fel del av forumet. Är det så att den gör det så får .se teamet faktiskt ta och göra någonting rätt för en gångs skull och flytta den till den rätta forumsdelen.

Tack för mig.
 

Nautilus

New Member
Reaktionspoäng
0
Ja, man hoppas ju alltid att ett spel ska kunna vara underhållande och utan fuskare. Speciellt när man lägger tusentals kronor på det. Men där ser man hur väl bemött man blir när man betalar andras finanser. Känner mig less, blåst och grundlurad och allt detta på en och samma gång. Hoppas att felen rättas och att man får en viss uppriktighet tillbaka. Istället för ett finger.
 

DeletedUser

Guest
Hejsan.

Kommer att hålla mitt svar så kort som möjligt, skulle ni vilja diskutera saken vidare så är ni välkomna att kontakta mig på mathias.martensson@innogames.de så svarar jag så fort som möjligt.

Gällande det som har hänt nyligen på v21 är inget som jag kommer att gå in i detaljer på, vi diskuterar inte sånt på vårt forum vilket, vi har aldrig gjort det och vi kommer aldrig att göra det.

Det som hände var att en spelare på v21 hade använt sig av otillåtna skript vilket då bryter mot paragraf 7 av våra regler. Precis som alla andra regelbrott så får man då ett straff och eventuellt en avstängning.

Tyvärr så fick X antal andra spelare på v21 reda på att spelaren i fråga eventuellt skulle stängas av (av en person som inte får under några omständigheter ge ut sådan information) innan ens avstängningen hade skett. Att då stänga av en spelare när X antal spelare på världen i fråga redan vet om att en eventuell avstängning skall ske är högst omoraliskt.

Vi i spelledningen fick ganska omgående information om vad som hade hänt och vi började en diskussion internet. Istället för att ge spelaren i fråga det hårda straff som regelbrottet brukar generera valde vi att ge annat straff, detta på grund av som sagt, att flera spelare på världen redan visste att en eventuell avstängning skulle ske.

Detta är det enda information jag kommer att ge ut i ärendet, vill ni fortsätta diskussionen kan ni som sagt kontakta mig på mail adressen ovan.

Vi beklagar att detta har hänt och det är absolut inget vi önskar ska hända igen.

______________________________________

Gällande alla inlägg kring att det nuvarande svenska teamet skulle vara korrupta så ber jag er att komma fram med dessa bevis till mig personligen. Om ni har verkliga bevis på att en medlem i mitt team har använt sina rättigheter på ett olämpligt och felaktigt sätt så skriv detta till mig.

Avslutar mitt inlägg med att be alla våra spelare att ta vissa inlägg som skrivs i vårt forum med en nypa salt, det finns alltid två sidor av ett mynt.
 

jebu

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag skiter i om du läser detta eller ej men jag behöver inte visa några verkliga bevis för att du ska förstå vad som verkligen hänt, det är som sagt inte första världen.

TACK O BOCK
SPELARNA PÅ MALZAHAR

Oss ser ni då inte på .se igen
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Hejsan.

Kommer att hålla mitt svar så kort som möjligt, skulle ni vilja diskutera saken vidare så är ni välkomna att kontakta mig på mathias.martensson@innogames.de så svarar jag så fort som möjligt.

Gällande det som har hänt nyligen på v21 är inget som jag kommer att gå in i detaljer på, vi diskuterar inte sånt på vårt forum vilket, vi har aldrig gjort det och vi kommer aldrig att göra det.

Det som hände var att en spelare på v21 hade använt sig av otillåtna skript vilket då bryter mot paragraf 7 av våra regler. Precis som alla andra regelbrott så får man då ett straff och eventuellt en avstängning.

Tyvärr så fick X antal andra spelare på v21 reda på att spelaren i fråga eventuellt skulle stängas av innan ens avstängningen hade skett. Att då stänga av en spelare när X antal spelare på världen i fråga redan vet om att en eventuell avstängning skall ske är högst omoraliskt.

Vi i spelledningen fick ganska omgående information om vad som hade hänt och vi började en diskussion internet. Istället för att ge spelaren i fråga det hårda straff som regelbrottet brukar generera valde vi att ge annat straff, detta på grund av som sagt, att flera spelare på världen redan visste att en eventuell avstängning skulle ske.

Detta är det enda information jag kommer att ge ut i ärendet, vill ni fortsätta diskussionen kan ni som sagt kontakta mig på mail adressen ovan.

Vi beklagar att detta har hänt och det är absolut inget vi önskar ska hända igen.

______________________________________

Gällande alla inlägg kring att det nuvarande svenska teamet skulle vara korrupta så ber jag er att komma fram med dessa bevis till mig personligen. Om ni har verkliga bevis på att en medlem i mitt team har använt sina rättigheter på ett olämpligt och felaktigt sätt så skriv detta till mig.

Avslutar mitt inlägg med att be alla våra spelare att ta vissa inlägg som skrivs i vårt forum med en nypa salt, det finns alltid två sidor av ett mynt.

Så ni ändrade er från permabnn till 1h bann? Jag ser verkligen en logik och en "moralisk" heder i det hela.

Jag tar alltid inlägg från teamet med en nypa salt, brukar ändå bara komma brunt på skärmen i era inlägg.

Istället för att komma med dessa patetiska bortförklaringar så har ni faktiskt en knapp ni kan klicka på som heter "Non attackable" då hade spelarna som fått nys om detta på världen inte kunnat attackera spelaren och er patetiska ursäkt fallera då tyvärr här.

Korrpution, jävighet och annat fanskap.

Nä tack och hej nu går jag till t*avi*n och spenderar pengar där istället.


EDIT: Du säger att det inte önskar det skall hända igen men ändån upprepas sådana här situation hela tiden, manup och gör ert jobb kanske skulle räcka?
 
Senast ändrad:

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
Jadu! En gång kan saker hända, två är en gång för mycket och när det blir fler så är det en ful vana.. och det är där vi är då det hänt på flera världar att teamet trampat i klaveret ordentligt.

Kan tillägga att jag inte har nån relation till det som hänt utan ser det som en åskådare hur saker upprepas gång på gång. Och allt hänger på vem som känner vem!
 

jebu

New Member
Reaktionspoäng
0
Förövrigt vill jag tillägga att folk förmodligen ser hur patetiska ursäker ni har till vilka beslut som fattas, att "spelare fått höra om det" är ju en j*vligt bra ursäkt till att ändra bannen till HELA 1H!

Nu har jag sagt det jag ville säga. Banna gärna min IP eller nått sånt från tribalwars.se så slipper jag stappla in här i framtiden i hopp om att saker och ting ändrats vilket de förmodligen inte har.
 

DeletedUser

Guest
Här går du till och med ut och erkänner att RapiDoodle fuskat. Det ska du ha creds för.
Vad moral och icke moral är i detta fallet kan man ha vitt skilda åsikter om,
min moral säger att så länge TribalWars håller fuskare om ryggen är det här inte ett spel värt att spela - inte med kostnaderna det för med sig i både tid och pengar.

Ta och skärp till er om ni vill ha kvar spelare på .se - ni kommer se många försvinna härifrån i och med detta!
 

Padox

Member
Reaktionspoäng
0
Hejsan.

Kommer att hålla mitt svar så kort som möjligt, skulle ni vilja diskutera saken vidare så är ni välkomna att kontakta mig på mathias.martensson@innogames.de så svarar jag så fort som möjligt.

Gällande det som har hänt nyligen på v21 är inget som jag kommer att gå in i detaljer på, vi diskuterar inte sånt på vårt forum vilket, vi har aldrig gjort det och vi kommer aldrig att göra det.

Det som hände var att en spelare på v21 hade använt sig av otillåtna skript vilket då bryter mot paragraf 7 av våra regler. Precis som alla andra regelbrott så får man då ett straff och eventuellt en avstängning.

Tyvärr så fick X antal andra spelare på v21 reda på att spelaren i fråga eventuellt skulle stängas av innan ens avstängningen hade skett. Att då stänga av en spelare när X antal spelare på världen i fråga redan vet om att en eventuell avstängning skall ske är högst omoraliskt.

Vi i spelledningen fick ganska omgående information om vad som hade hänt och vi började en diskussion internet. Istället för att ge spelaren i fråga det hårda straff som regelbrottet brukar generera valde vi att ge annat straff, detta på grund av som sagt, att flera spelare på världen redan visste att en eventuell avstängning skulle ske.

Detta är det enda information jag kommer att ge ut i ärendet, vill ni fortsätta diskussionen kan ni som sagt kontakta mig på mail adressen ovan.

Vi beklagar att detta har hänt och det är absolut inget vi önskar ska hända igen.

______________________________________

Gällande alla inlägg kring att det nuvarande svenska teamet skulle vara korrupta så ber jag er att komma fram med dessa bevis till mig personligen. Om ni har verkliga bevis på att en medlem i mitt team har använt sina rättigheter på ett olämpligt och felaktigt sätt så skriv detta till mig.

Avslutar mitt inlägg med att be alla våra spelare att ta vissa inlägg som skrivs i vårt forum med en nypa salt, det finns alltid två sidor av ett mynt.






Du är dum i huvet...
då kan ju jag aktivera 1.klick och säga att hela stammen visste om det så får jag inget straff då?
 

Fireside

Member
Reaktionspoäng
0
Fan vad härligt hoppas det är lika för alla nu för då är ju det rätt okej å använda otillåtna script 1h bann det kan jag ta vilken dag som helst för å få använda sånna script i flera månder. Men då får väll resten av alla spelare här på tw börja använda detta med så får vi se hur detta går!
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Jag gillar rapi som fan de vet han också men nu är detta inte mot honom utan dig.

men du är fan väl inte så efterbliven? inte undra på tw spelarna slutar.
för du är så jävla dum i huvudet.

EDIT: detta va till dig TC

du är bara helt sjuk i huvudet.
 
Senast ändrad:

Padox

Member
Reaktionspoäng
0
Gällande alla inlägg kring att det nuvarande svenska teamet skulle vara korrupta så ber jag er att komma fram med dessa bevis till mig personligen. Om ni har verkliga bevis på att en medlem i mitt team har använt sina rättigheter på ett olämpligt och felaktigt sätt så skriv detta till mig.

// postat av TC




vår Cm går ut och säger att en spelare fuskat
men att han inte får någon bann

TC

DÄR HAR DU DITT BEVIS
du är själv den som är korrupterad

och alla på forumet har sätt det
så du använder själv din makt till fel saker så nu är det väll bara en sak att göra?
banna rapi dirr och ta bort kontot så mår alla bra :)

du har satt dig själv i skiten
vill du rädda ditt eget rykte
så är det bara banna, han har fuskat och han förtjänar sitt straff...
 

Quiza

Member
Reaktionspoäng
22
Oavsett vad ni tycker, tänker eller känner, så skall man ändå kunna uttrycka sig på ett vettigt sätt. Att kalla folk för efterblivna eller dumma i huvudet har aldrig varit ok, är inte ok och kommer aldrig vara ok! Jag ber er att skippa personliga påhopp och alla annan pajkastning. För tillfället är det här lägre än sandlådenivå!
 

DeletedUser

Guest
Oavsett vad ni tycker, tänker eller känner, så skall man ändå kunna uttrycka sig på ett vettigt sätt. Att kalla folk för efterblivna eller dumma i huvudet har aldrig varit ok, är inte ok och kommer aldrig vara ok! Jag ber er att skippa personliga påhopp och alla annan pajkastning. För tillfället är det här lägre än sandlådenivå!

okey så svara på min fråga nu... Om jag använder 1 klick script och berättar det för alla så får jag alltså max 1h bann? då flera vet att jag kommer att bli bannad?
Det är väll så det är nu? Vill bara ha svar på frågan absolut inget annat
 

Padox

Member
Reaktionspoäng
0
Oavsett vad ni tycker, tänker eller känner, så skall man ändå kunna uttrycka sig på ett vettigt sätt. Att kalla folk för efterblivna eller dumma i huvudet har aldrig varit ok, är inte ok och kommer aldrig vara ok! Jag ber er att skippa personliga påhopp och alla annan pajkastning. För tillfället är det här lägre än sandlådenivå!



Precis som eran hantering av dagens problem:)

Lär er admisera så kan jag fundera på att uppföra mig:)
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Oavsett vad ni tycker, tänker eller känner, så skall man ändå kunna uttrycka sig på ett vettigt sätt. Att kalla folk för efterblivna eller dumma i huvudet har aldrig varit ok, är inte ok och kommer aldrig vara ok! Jag ber er att skippa personliga påhopp och alla annan pajkastning. För tillfället är det här lägre än sandlådenivå!

jag förmodar att du inte har något bättre svar eftersom TC satt sig själv i skiten så du kommer med detta istället.

Ja så kan man också göra när man inte vet bättre. Man ser ju hur teamet reagerar när communityn tar aktion.
 

DeletedUser

Guest
"Tyvärr så fick X antal andra spelare på v21 reda på att spelaren i fråga eventuellt skulle stängas av innan ens avstängningen hade skett. Att då stänga av en spelare när X antal spelare på världen i fråga redan vet om att en eventuell avstängning skall ske är högst omoraliskt."

Om han ändå ska bli bannad och hans byar ska bli barbs så KVITTAR ju detta helt? Jag är ny på TW och det här är helt sjukt pinsamt, även jag kan känna igen en korrupt spelledning.. Det är ju inte precis lockande att spela mer när det fuskas och sker orättvisa från även er SOM MAN SKALL KUNNA LITA PÅ.
 

jebu

New Member
Reaktionspoäng
0
Oavsett vad ni tycker, tänker eller känner, så skall man ändå kunna uttrycka sig på ett vettigt sätt. Att kalla folk för efterblivna eller dumma i huvudet har aldrig varit ok, är inte ok och kommer aldrig vara ok! Jag ber er att skippa personliga påhopp och alla annan pajkastning. För tillfället är det här lägre än sandlådenivå!

Du får gärna hålla tråden ren, jag höll mitt språk på en relativt okej nivå men jag hoppas att budskapet gick fram. Ta dock inte bort någon kommentar bara för att ni inte håller med. Låt communityn ha en diskussion på en okej nivå.
 

wallarn

Member
Reaktionspoäng
15
För att vara rättvis fick faktiskt folk veta att breivik var en mördare innan han fått sin dom.. Med detta som grund tycker jag inte det är mer än rätt att Breivik släpps fri!
 

Quiza

Member
Reaktionspoäng
22
Jag ser gärna en diskussion och vill helst inte ta bort något. Men då vill jag att även ni håller er på en "relativt okej nivå" :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp