topp 15 stammar

DeletedUser

Guest
1 GoW-S har aldrig gillat ledningen hittills för denna "nya" familjestam, försvinner om några månader om de int brakar ihop innan dess

2 -ST2- tigrarna i södern vett hur de ska få till lyckade offensiver gång på gång just nu så e norra frnten för dom i princip upplöst och de e fritt fram

3 LCN de oväntade internadlarna, visar upp sig i en söt kanindräkt men kom int nära huggtänderna är vassare än vad man trodde

4 Stribe spindlarna i södern, har det antingen en hårt deffad front mot sig eller så börjar kämpaglöden falla

5 HEXA min egna union

6 MASH rekryterat duktig nyligen men börjar komma igång med adlandet igen

7 Corian min egna union

8 CAF2 antingen är de samma tongångar om lcn eller är det de bästa semesterparadiset för spelare, hade tuffa förhandlingrundor med spindlarna ett tag enl. ryktet

9 Elite ingen front -> ingen adel tills hands i kriget, skulle vilja se dom jobba upp sig till fronten. för som de e nu så verkar de mer hänga på resten med ett fåtak byar

10 GoW-P ja du tappade ca 500 k och mer, om dan i princip de sista dagarna innan julfriden, så den här akedemin kan man kalla med några termer
"cannon fodder" "muroffer"
tyckte inte om när de dumpade spelare uppe i k13, då statsen skulle blivit nåt helt annat

11 CAF-A2 akademi till caf

12 CAF-AD se 11

13 COW akedemi till lcn, i ett nästan perfekt kamoflage? har iaf många beskyddare från lcn

14 StribA akedemi te stribe

15 [KoC] har spelare från dvh och wcw/gow , har vänner i båda lägren så vad gör man? blir neutral
 

DeletedUser

Guest
Cow är faktiskt inte alls någon akademi till LCN, bara väldigt bra kompisar :D.
 

DeletedUser

Guest
1 GoW-S - Min favorit stam... Stammen som kommer ge mig många byar med tiden :)
2 -ST2- Stammen jag spelar i
3 LCN - La Korleone familjen vissar att dom är tunga
4 Stribe - Hmmm :confused: vad händer här
5 HEXA - Hmmmm :confused: lönt att bytta namn på stammen men duktiga har dom vissat sig
6 MASH - Välkomna tillbax era krigare.... v3 farligaste stam
7 Corian - Dom är på G nu...
8 CAF2 - Sovande björn
9 Elite - När ska ni börja agera och sluta predika hahahahahhaha skojar med er ^^
10 GoW-P - se 1 Min favorit här också :cool:
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
1 GoW-S - Kan om dom vill. Dom har det berömda trollet med sig. Ska bli kul när trollen blir fronten.
2 -ST2- Cribbas stam, väl organiserad. Stridit mot han förr, bara en sak man gör en gång hehe.
3 LCN - Tuffa grabbarna tydligen. Bygg vidare på ert luftslott ni :)
4 Stribe - Spindlar, fyfan va ja hatar sånt. Men aja, rätt snälla killar ändå.
5 HEXA - Kan om dom vill, samt om man rensar åt dem ehehe
6 MASH - Rekryterade endel. Rätt bra/dåligt beroende på spionrisken ^.^
7 Corian - Södra fronten kollapsade, 2 frontskriget blir enfront. Hur ska detta gå? only one way to find out!
8 CAF2 - Ska snatta ett par byar av dem sen :cool:
9 Elite - Vettefasen alltså
10 GoW-P - Inaktivt, GoW - Gratisbyar
 

DeletedUser

Guest
grrr snart har T.B.B kämpat sig upp till top 15 bara en plats kvar...
 

lord lobo

Member
Reaktionspoäng
1
När ni säger att MASH rekryterat duktigt/redigt/en del så hoppas jag att ni menar att vi tog in bra spelare och inte att vi rekryterat oss mätta. 3 spelare gör inte en hel stam ;)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
När ni säger att MASH rekryterat duktigt/redigt/en del så hoppas jag att ni menar att vi tog in bra spelare och inte att vi rekryterat oss mätta. 3 spelare gör inte en hel stam ;)

Menar att ni rekryterade mina "kundehavart" byar ;)

men spelarna utgjorde nog ändå nån % av er stam.
 

DeletedUser

Guest
Gått ett tag nu sedan min senaste kommentar om top 15-stammarna.

Kommer enbart att kommentera top 9-stammarna, detta då de resterande är akademier/rim-stammar.

1 GoW-S 269.751.205 332.982.919 72 4.624.763 33713 9.877
OBA-rank: 1 Gods of War Specialtrupperna 2.714,31 Mio.
OBD-rank: 2 Gods of War Specialtrupperna 3.147,42 Mio.
OBT-rank: 1 Gods of War Specialtrupperna 5.861,74 Mio.

En stam som, i förhållande till de andra stammarna på V3, är ganska ny. Den skapades den 24e april 2008 av Yocci men bytte namn till nWCW-K först någon gång sensommaren 2008 för att undkomma den slakt som Tjekan bedrev mot dem. De ingick då en union med NwcwMA. Men slakten tog inte slut för det. Tjekan fortsatte sitt krig och NwcwMA drogs in i det. K-stammen försökte fly genom att adla sig upp mot rimmen i K14. Samtidigt som Tjekan adlades i söder av MA så adlades K i norr av Tjekan. Men de klarade sig ur även detta genom Tjekans upplösning den 18e December 2008. Därefter började återigen deras expansion, det hav av barbarer som nu låg framför dem bara väntade på att bli uppadlat. Adelsmän var inget som denna stam hade problem med heller och de växte explosionsartat. Efter detta mergade de även med VVV, en stam som låg öster om deras fäste i K25. Tillsammans bildade de den superstam som kom att bli kallad nWCW-K. Mycket av den erfarenhet av krig som Yoccis stam satt på blandades nu antagligen med den kunskap och kompitens som VVV satt på, något som bidrog till den enorma krigskunskap som stammen har idag. De har också tvingats ut ur WCW-svären igen, efter över ett års medlemsskap. Nytt namn är GoW - Gods Of War. Vi får se hur de klarar såg ensamma mot resten av V3. Kommer de att förintas? Kommer de att göra en Tjekan? Eller kommer de med hjälp av någon ny allierad att vända krigslyckan?

2 -ST2- 194.301.394 214.623.525 59 3.637.687 21767 9.860
OBA-rank: 5 Svensk Tiger 2 1.013,62 Mio.
OBD-rank: 5 Svensk Tiger 2 1.024,68 Mio.
OBT-rank: 5 Svensk Tiger 2 2.038,30 Mio.

En av de äldsta stammarna som idag finns kvar på V3. Också den stam som mergat minst, om jag inte missminner mig. Det hela började med en familjestam på tre stammar. -ST-, -ST2- och -ST3-. Dessa låg som ett långt band över nästan tre kontinenter. Men någon gång hände något som splittrade den starka unionen. -ST- gick in i WCW-familjen. Samtidigt som detta skedde så försvann -ST3-, inaktivitet och krig var boven. Kvar stog nu -ST2-, genom krig har denna stam i sydväst sedan expanderat. NoD, MASH och diverse rim-stammar har blivit offer för den kraftiga krigsmaskinen. Men på senare tid känns det nästan som om de lagt av sig lite. Början av kriget mot NwcwMA gick inte så bra som man kunde tänkt sig, visserligen adlade de på bra, men inte så bra som man kunde förväntat sig av denna stam. Men när NwcwMA började falla då kom de igång, nu snittar de nästan 100 byar per dag. Bra jobbat killar! Denna stams framtid är dock ganska osäker, kanske kommer en merge med MASH att stå på schemat? Eller kommer de förbrylla och merga med Elite eller LCN? Vem vet, men personligen hoppas jag på merge med MASH och bildandet av en central superstam.

3 LCN 189.293.356 214.114.858 67 3.195.744 21819 9.813
OBA-rank: 6 La Cosa Nostra 627,46 Mio.
OBD-rank: 6 La Cosa Nostra 628,07 Mio.
OBT-rank: 6 La Cosa Nostra 1.255,53 Mio.

En stam vars OB inte är den mest imponerande, men trotts det krigar de på riktigt bra. Kanske beror detta på deras långa tid av internadlande, där OBn var minimal. Kanske beror det också på den taktik de tillämpar. De höll i början av kriget mot NwcwMA ett högt tempo, men har på senare tid börjat tappa takten lite, nu snittar de inte mer än 30 byar per dag, jämfört med tidigare 70. Historiskt sett har denna stam, som nämnt ovan, varit en internadlarstam. De har sedan bildandet den 28e juli 2008 inte gjort mycket väsen av sig förrens ganska nyligen. När hela familjen på tre stammar tillslut var ihopmergade till en stam började krigen. Först var det dags för några mindre stammar, men efter ett tag slog de till på stort. Kriget mot DVH var en stor framgång för denna stam, över 1000 byar togs över och kontinenter bytte ägare. Denna stam är en stam som jag följer med stor nyfikenhet. Många fler krig väntar denna stam, förhoppningsvis också många fler segrar.

4 Stribe 180.252.330 197.834.839 73 2.710.066 20117 9.834
OBA-rank: 4 SpidersTribe 1.070,33 Mio.
OBD-rank: 3 SpidersTribe 1.879,33 Mio.
OBT-rank: 4 SpidersTribe 2.949,32 Mio.

Denna stams historia är rörig och invecklad. De har under tidens gång haft många akademier, många systerstammar och många merger. Den mer detaljerade historian får dock någon annan fylla i med då den är rätt suddig för min del. För mid börjar historian när denna stam förklarade krig mot nWCW-K tillsammans med MASH. Dessa två stammar har nämligen legat i krig med nWCW-K sedan februari 2009, det vill säga snart ett år. Under denna tid har kompitensen hos spelarna i denna stam ökat markant. Många har växt enormt medans andra försvunnit. Nyligen mergade de också med DC - Dragon Clan. En lite komisk merge mellan Spindel och Drake. Det var i och med denna merge som stammen kom upp till rank 4.

5 HEXA 162.984.365 181.055.556 67 2.702.322 18419 9.830
OBA-rank: 7 Hexagon 602,07 Mio.
OBD-rank: 7 Hexagon 577,90 Mio.
OBT-rank: 7 Hexagon 1.179,97 Mio.

Precis som LCN är detta en stam med en inte allt för imponerande OB-ranking. Detta beror på, till skillnad från i LCNs fall på att stammen är enormt ung. De har helt enkelt inte haft samma tid på sig att kötta loss. Sedan är de ju inte heller en köttarstam av samma kaliber som sin systerstam Corian, något som också är en bidragande orsak. HEXA har också nyligen bytt namn från Zaxa, något som följde efter en dispyt mellan ledarna i stammen. Nu har stammen nytt namn och en ny ledning. Detta är också en stam som visat sig ha mer kunskaper om krig än vad åtminstone jag trodde om dem. De har i kriget mot WCW visat på bättre uthållighet än bland annat Corian. Denna stam kan nog tänkas gå långt, om de bara håller ihop.

6 MASH 156.608.772 156.608.772 37 4.232.670 15960 9.813
OBA-rank: 3 Märkt Av Solace Hjärta 1.589,47 Mio.
OBD-rank: 1 Märkt Av Solace Hjärta 3.499,59 Mio.
OBT-rank: 2 Märkt Av Solace Hjärta 5.089,06 Mio.

MASH bildades på V3s första dag, det vill säga för snart två år sedan. Sedan dess har det gått upp och ner för dem, de har varit rank 1, men de har också legat utanför top 10 bitvis. Två merger har de också genomgått. Den första med den legendariska fredliga köttar stammen Solace. Den andra med de mindre kända DSS. Dessa merger har gett upphov till saker som det ökända MASH-spöket, dödliga krig och mång många glada stunder. Förmodligen var dessa merger några av de mest lyckade på V3. MASH är också stammen med OBn, efter många månaders krig och många månaders deffande har deras OB stigit lavinartat. De toppar nu OBD-ranken. Detta är något som denna köttarstam också är värda, de är utan tvekan den stam på värld 3 med den största erfarenheten av krig. Nu kämpar de för att återfå sin forna styrka igen, något som otaliga avhopp helt klart försvårat. Men, nu är internadlandet över och krigsmaskinen igång, något som bidrar till dagens snitt på 50 byar per dag. Vi får se vad som händer när denna stam drar igång offensiver. Jag tror att denna demokrati kommer att hålla länge!

7 Corian 145.762.955 150.368.654 52 2.891.705 15428 9.746
OBA-rank: 2 Coriander 1.636,08 Mio.
OBD-rank: 4 Coriander 1.389,12 Mio.
OBT-rank: 3 Coriander 3.025,20 Mio.

Ytterligare en duktig köttarstam. Med storköttare så som Hemsk, Robka, Danskare, tnt-AoL och Zablar stiger denna stam stadigt i OBn. Siffror som 4 miljoner på en dag är inte ovanliga för spelarna i denna stam. Denna stam är också en av de äldre på V3, de bildades genom någon form av merge mellan stammarna i K34. Allianser med Tjekan och NwcwMA har präglat denna stams framväxt till hur den ser ut idag där K34 faktiskt inte är mitten av stammen, utan bildar en gräns mot sydöst. Istället har all expansion skett uppåt och utåt. De har hela tiden adlat sig mot rimmen. De har också haft en del misslyckade merger, varken Tjekan eller WCW var tydligen rätt för denna stam. Otur i spel, tur i kärlek brukar man säga. För denna stam har det varit otur i merger, men en satans tur i krig. De har bedrivit krig mot de flesta grannar, stora som små. LEGXX, G1, Tjekan, L.A., GOTH och inte minst Nwcw har varit mål för denna stam. Detta är en stam som sitter på stora resurser och stora talanger. Även många nya talanger. Jag känner ingen oro för denna stams undergång, om man ska säga så...

8 CAF2 127.777.400 130.690.866 50 2.613.817 13202 9.899
OBA-rank: 9 Citius, Altius, Fortius 233,08 Mio.
OBD-rank: 11 Citius, Altius, Fortius 163,48 Mio.
OBT-rank: 10 Citius, Altius, Fortius 396,56 Mio.

En stam med sämre OB än vissa spelare, en stam som aldrig krigat. En stam somuppkommit ur rim-adling. Att denna stam kommit upp till den poäng de har idag beror enbart på en boostad Tinglo och vackra strandnära hotell där spelare som odelyrius gärna checkar in. Denna stam har dock en intressant historia med början i K34. Här låg nämligen CAF, en stark stam med en ranking runt plats 5. Denna stam hade en akademi, CAF2 som låg utspridd i världen. Denna stam var liten, inte ens rank 20 när CAF gick under. Men de fortsatte att växa utan sin moderstam. De behöll också sitt namn. Något de inte behöll var krigen och kompitensen. Dagens CAF2 skulle inte överleva många krig. De är rätt säkert. Men idag tjänar i alla fall denna stam sitt syfte som semesterort.

9 Elite 52.155.330 52.155.330 35 1.490.152 5412 9.637
OBA-rank: 8 Ropa Elite 335,18 Mio.
OBD-rank: 9 Ropa Elite 386,11 Mio.
OBT-rank: 8 Ropa Elite 721,29 Mio.

En stam som jag inte vet så mycket om, de ligger i rimmen, utspridda mellan de stora stammarna MASH, -ST2- och Stribe. De hänger med i de flesta krig men gör inte mycket väsen av sig. Trotts en duglig OB så tror jag tyvärr inte att denna stam kommer att komma vidare långt. Ni är helt enkelt försmå för att mäta er med de stora jättarna. Merge är tyvärr ert bästa allternativ.
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Gått ett tag nu sedan min senaste kommentar om top 15-stammarna.

Kommer enbart att kommentera top 9-stammarna, detta då de resterande är akademier/rim-stammar.

1 GoW-S 269.751.205 332.982.919 72 4.624.763 33713 9.877
OBA-rank: 1 Gods of War Specialtrupperna 2.714,31 Mio.
OBD-rank: 2 Gods of War Specialtrupperna 3.147,42 Mio.
OBT-rank: 1 Gods of War Specialtrupperna 5.861,74 Mio.

En stam som, i förhållande till de andra stammarna på V3, är ganska ny. Den skapades den 24e april 2008 av Yocci men bytte namn till nWCW-K först någon gång sensommaren 2008 för att undkomma den slakt som Tjekan bedrev mot dem. De ingick då en union med NwcwMA. Men slakten tog inte slut för det. Tjekan fortsatte sitt krig och NwcwMA drogs in i det. K-stammen försökte fly genom att adla sig upp mot rimmen i K14. Samtidigt som Tjekan adlades i söder av MA så adlades K i norr av Tjekan. Men de klarade sig ur även detta genom Tjekans upplösning den 18e December 2008. Därefter började återigen deras expansion, det hav av barbarer som nu låg framför dem bara väntade på att bli uppadlat. Adelsmän var inget som denna stam hade problem med heller och de växte explosionsartat. Efter detta mergade de även med VVV, en stam som låg öster om deras fäste i K25. Tillsammans bildade de den superstam som kom att bli kallad nWCW-K. Mycket av den erfarenhet av krig som Yoccis stam satt på blandades nu antagligen med den kunskap och kompitens som VVV satt på, något som bidrog till den enorma krigskunskap som stammen har idag. De har också tvingats ut ur WCW-svären igen, efter över ett års medlemsskap. Nytt namn är GoW - Gods Of War. Vi får se hur de klarar såg ensamma mot resten av V3. Kommer de att förintas? Kommer de att göra en Tjekan? Eller kommer de med hjälp av någon ny allierad att vända krigslyckan?

Gods of War var vår första familj och namn..
Vi adlade i rimen OCH började käka bra på Tjekan, då blev det hastigt tråkigt och mängder av gråbyar uppstod. Många av oss tog då chansen att ta tillbaka våra ursprungsbyar, och så hårt som vi fått kämpa så hade vi fått upp en ansenlig hög adlar.
 

thunders

Member
Reaktionspoäng
0
Gods of War var vår första familj och namn..
Vi adlade i rimen OCH började käka bra på Tjekan, då blev det hastigt tråkigt och mängder av gråbyar uppstod. Många av oss tog då chansen att ta tillbaka våra ursprungsbyar, och så hårt som vi fått kämpa så hade vi fått upp en ansenlig hög adlar.

ja undrar hur många ldeiga adels de finns och hur många varje top stam håller :p
 

DeletedUser

Guest
Gods of War var vår första familj och namn..
Vi adlade i rimen OCH började käka bra på Tjekan, då blev det hastigt tråkigt och mängder av gråbyar uppstod. Många av oss tog då chansen att ta tillbaka våra ursprungsbyar, och så hårt som vi fått kämpa så hade vi fått upp en ansenlig hög adlar.

Ja du, alla har vi vrida historier. Mitt minne är kanske inte det bästa rörande ett spel, ett år tillbaka i tiden.

Dock vet jag att Tjekan under hela kriget gick plus norrut och minus söderut. När Corian kom in i det hela gick vi väl även lite minus där, men förvånandsvärt lite. Det du tänker på var kanske när vi slutat men innan de blev gråa?
 

DeletedUser

Guest
Gods of War var vår första familj och namn..
Vi adlade i rimen OCH började käka bra på Tjekan, då blev det hastigt tråkigt och mängder av gråbyar uppstod. Många av oss tog då chansen att ta tillbaka våra ursprungsbyar, och så hårt som vi fått kämpa så hade vi fått upp en ansenlig hög adlar.

Herregud. Ni hade inte en chans uppe i norr, så snacka inte skit.
Ni WCWare vill så gärna få till att ni knäckte den största stammen i V3.
Ni är bara löjliga med detta. Alla vet att Tjekan likaväl kunnat funnits kvar och hade fortfarande varit den största stammen.
Tjekan slutade inte för att det var för hårt motstånd, snarare för att motståndet var för dåligt.
Och det faktum att WCW "krigade" genom att ta in stammar i sin familj.
Enda stammen i WCW som någonsin kunnat kriga godtyckligt har varit nWCWma.
Resterande delar av WCW familjen har alltid varit sopor.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Herregud. Ni hade inte en chans uppe i norr, så snacka inte skit.
Ni WCWare vill så gärna få till att ni knäckte den största stammen i V3.
Ni är bara löjliga med detta. Alla vet att Tjekan likaväl kunnat funnits kvar och hade fortfarande varit den största stammen.
Tjekan slutade inte för att det var för hårt motstånd, snarare för att motståndet var för dåligt.
Och det faktum att WCW "krigade" genom att ta in stammar i sin familj.
Enda stammen i WCW som någonsin kunnat kriga godtyckligt har varit nWCWma.
Resterande delar av WCW familjen har alltid varit sopor.

Nu är du väl lite hastig med att döma? Jag vet inte med i WCW när de krigade mot Tjekan, men WCW måste måste ju gjorde något rätt då Tjekan la av, om så bara att de orkade stå ut längre? Är la det som det går ut på. Även om en stam nu är bättre, om mer spelare där slutar så funkar det ju inte.

Sen så har ju faktiskt GoW-S (f.d. nWCW-K) högsta OB Rank, totalt och anfall. Om vi nu är soppor, hur fan lyckades vi då med detta?
 

DeletedUser

Guest
Nu är du väl lite hastig med att döma? Jag vet inte med i WCW när de krigade mot Tjekan, men WCW måste måste ju gjorde något rätt då Tjekan la av, om så bara att de orkade stå ut längre? Är la det som det går ut på. Även om en stam nu är bättre, om mer spelare där slutar så funkar det ju inte.

Sen så har ju faktiskt GoW-S (f.d. nWCW-K) högsta OB Rank, totalt och anfall. Om vi nu är soppor, hur fan lyckades vi då med detta?

Enkelt, rensa varandras byar då å då :):rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Fattar inte varför alla är så upphetsade över OB? Vilken idiot som helst kan ju skicka en 1000 anfall och kötta massa trupper...
 

DeletedUser

Guest
Nu är du väl lite hastig med att döma? Jag vet inte med i WCW när de krigade mot Tjekan, men WCW måste måste ju gjorde något rätt då Tjekan la av, om så bara att de orkade stå ut längre? Är la det som det går ut på. Även om en stam nu är bättre, om mer spelare där slutar så funkar det ju inte.

Sen så har ju faktiskt GoW-S (f.d. nWCW-K) högsta OB Rank, totalt och anfall. Om vi nu är soppor, hur fan lyckades vi då med detta?

Nja, mkt oba för GoW-s = Sötebrödsdagar utan motstånd. Snart kommer kriget till era trösklar överallt. ;)
 
Topp