Top 10 stammar

DeletedUser

Guest
1 FIN TW Stats
- Långvarig etta, grävt ner sig ordentligt på positionen. OBA (som var lite efter innan) har repat sig till plats nr 1. Expansionen mot -=BK=- har hjälpt till med det. Dock bara 10:e plats på OBF gör försvarsengagemanget lite ifrågasatt. Men man har ju övat på att deffa allianser istället. 344 (45%) erövringar mot stamlösa spelare och endast 6 förluster mot andra stammar målar upp en tydligt bild. Frågan är hur länge dom tycker att expansionskrig är roligt?

2 -ST2- TW Stats
Inga kommentarer

3 CCS TW Stats
Har etablerat sig som dominanten på K44. OBA och OBF ligger väl i paritet med stammens placering i rankingen. En stam som krigat på sedan starten. Erövringsstatistiken är riktigt intressant, och speglar krigandet tydligt. Först på tredje plats kommer stamlösa spelare - Leka? och Elight har bidragit till mer än hälften av erövringarna. Men har det varit motstånd?

4 duråå TW Stats
En stolt stam som är en stor del av kärnan från Swing. Lyckats vända motgången (med havererat stambygge i Swing) till en styrka och framgång. Dominerar K55 och går som tåget just nu. OBrank följer ganska väl ranken för stammen - särskilt med tanke på att stammen inte funnits så länge. Köttar MASH väldigt bra - mer än hälften av erövringarna kommer från MASH. Men frågan är hur atmosfären har förändrats i sandlådan? Är det inte lite väl trångt?

5 *JG* TW Stats
Järngänget har länge smygit fram i världen utan eget egentligt territorium. Dom kluster man har är lite splittrade. Inte som Swing var, men inte långt ifrån. Man ser också på erövringsstatistiken att den är lite smygande. Man har adlat mest stamlösa spelare och tagit byar lite där det passat. Har man varit aktiv i något krig? Mer än jag vet. Trots detta så har man hyfsat med OB. Intressant att se om järngänget får slipas mot FIN?


6 Protte TW Stats
Protte är en intressant företeelse på värld 23. Mycket väsen och händelser - (spioner och intriger) - men inte så mycket resultat. Gick fram som en ångvält på K54 under sommaren och adlade upp det man ville ha. Men har sedan tre veckor mött betydligt mer motstånd. Här är också första stammen som har bättre OB än rank. Etta som OBF och femma som OBA. Bra jobbat - även om OBF är andras stammars förtjänst. Spännande fortsättning följer.


7 CCC TW Stats
En stam jag faktiskt inte har så bra pejl på. Hur nu det kan komma sig? Kanske att gömmer sig på andra sidan FIN? Men dom agerar som de flesta andra stammar. Adlar mest stamlösa - förlorar en del till större stammar. Betydligt mer OBA än OBF. Tveksam till om de kan klättra på listan dock. Enkelt byte för FIN när de vill expandera mot rimmen?

8 -TOSM- TW Stats
En stam jag faktiskt inte har så bra pejl på. Hur nu det kan komma sig? Kanske att gömmer sig på andra sidan FIN? Men dom agerar som de flesta andra stammar. Adlar mest stamlösa - förlorar en väldigt lite - endast två byar. Betydligt mer OBA än OBF, OBF är faktiskt riktigt dålig - men möter man inte motstånd så gör man inte. Tveksam till om de kan klättra på listan dock. Enkelt byte för FIN när de vill expandera mot rimmen?


9 -=BK=- TW Stats
Listans andra hackkyckling. Ordentligt klämd mellan andra större stammar. Har fått kämpa för sin postion på listan. Och gjort det bra. OB är bättre än rankingen på listan, men det förklaras av läget. Protte och FIN kör ordentligt med off mot -=BK=- och det märks både i förluster av byar och OBF.
Frågan är dock om inte förlusterna har börjat minska och läget stabiliseras för stammen.

10 ImP TW Stats
En stam jag faktiskt inte har så bra pejl på. Hur nu det kan komma sig? Kanske att gömmer sig på andra sidan FIN och CCS? Men dom agerar som de flesta andra stammar. Högst andel stamlösa adlingar - förlorar en del byar till större stammar. Betydligt mer OBA än OBF. Tveksam till om de kan klättra på listan dock. Enkelt byte för FIN och CCS när den alliansen vill köra på mot rimmen i norr?
 
Senast redigerad av en moderator:

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
1 FIN TW Stats
- Långvarig etta, grävt ner sig ordentligt på positionen. OBA (som var lite efter innan) har repat sig till plats nr 1. Expansionen mot -=BK=- har hjälpt till med det. Dock bara 10:e plats på OBF gör försvarsengagemanget lite ifrågasatt. Men man har ju övat på att deffa allianser istället. 344 (45%) erövringar mot stamlösa spelare (=44,07%) och endast 6 förluster mot andra stammar målar upp en tydligt bild. Frågan är hur länge dom tycker att expansionskrig är roligt?

2 -ST2- TW Stats
Inga kommentarer (= 35,87%)

3 CCS TW Stats
Har etablerat sig som dominanten på K44. OBA och OBF ligger väl i paritet med stammens placering i rankingen. En stam som krigat på sedan starten. Erövringsstatistiken är riktigt intressant, och speglar krigandet tydligt. Först på tredje plats kommer stamlösa spelare - Leka? och Elight har bidragit till mer än hälften av erövringarna. Men har det varit motstånd?

4 duråå TW Stats
En stolt stam som är en stor del av kärnan från Swing. Lyckats vända motgången (med havererat stambygge i Swing) till en styrka och framgång. Dominerar K55 och går som tåget just nu. OBrank följer ganska väl ranken för stammen - särskilt med tanke på att stammen inte funnits så länge. Köttar MASH väldigt bra - mer än hälften av erövringarna kommer från MASH. Men frågan är hur atmosfären har förändrats i sandlådan? Är det inte lite väl trångt?

5 *JG* TW Stats
Järngänget har länge smygit fram i världen utan eget egentligt territorium. Dom kluster man har är lite splittrade. Inte som Swing var, men inte långt ifrån. Man ser också på erövringsstatistiken att den är lite smygande. Man har adlat mest stamlösa spelare (=37,91%) och tagit byar lite där det passat. Har man varit aktiv i något krig? Mer än jag vet. Trots detta så har man hyfsat med OB. Intressant att se om järngänget får slipas mot FIN?


6 Protte TW Stats
Protte är en intressant företeelse på värld 23. Mycket väsen och händelser - (spioner och intriger) - men inte så mycket resultat. Gick fram som en ångvält på K54 under sommaren och adlade upp det man ville ha. Men har sedan tre veckor mött betydligt mer motstånd. Här är också första stammen som har bättre OB än rank. Etta som OBF och femma som OBA. Bra jobbat - även om OBF är andras stammars förtjänst. Spännande fortsättning följer.


7 CCC TW Stats
En stam jag faktiskt inte har så bra pejl på. Hur nu det kan komma sig? Kanske att gömmer sig på andra sidan FIN? Men dom agerar som de flesta andra stammar. Adlar mest stamlösa (=34,48%) - förlorar en del till större stammar. Betydligt mer OBA än OBF. Tveksam till om de kan klättra på listan dock. Enkelt byte för FIN när de vill expandera mot rimmen?

8 -TOSM- TW Stats
En stam jag faktiskt inte har så bra pejl på. Hur nu det kan komma sig? Kanske att gömmer sig på andra sidan FIN? Men dom agerar som de flesta andra stammar. Adlar mest stamlösa (=50%) - förlorar en väldigt lite - endast två byar. Betydligt mer OBA än OBF, OBF är faktiskt riktigt dålig - men möter man inte motstånd så gör man inte. Tveksam till om de kan klättra på listan dock. Enkelt byte för FIN när de vill expandera mot rimmen?


9 -=BK=- TW Stats
Listans andra hackkyckling. Ordentligt klämd mellan andra större stammar. Har fått kämpa för sin postion på listan. Och gjort det bra. OB är bättre än rankingen på listan, men det förklaras av läget. Protte och FIN kör ordentligt med off mot -=BK=- och det märks både i förluster av byar och OBF.
Frågan är dock om inte förlusterna har börjat minska och läget stabiliseras för stammen.

10 ImP TW Stats
En stam jag faktiskt inte har så bra pejl på. Hur nu det kan komma sig? Kanske att gömmer sig på andra sidan FIN och CCS? Men dom agerar som de flesta andra stammar. Högst andel stamlösa adlingar - förlorar en del byar till större stammar. Betydligt mer OBA än OBF. Tveksam till om de kan klättra på listan dock. Enkelt byte för FIN och CCS när den alliansen vill köra på mot rimmen i norr?

Haha älskar att du säger att andra stammar har så mycket adling av "stamlösa", som om det vore något negativt. Sen har ni själva i ST2, 35,87% i den statisktiken, vilket är jämnlikt med de stammarna du skrev om ;)

Annars är listan både intressent och välgjord! :)

KÄLLA -http://se.twstats.com/sv23/index.php?page=tribe&id=559&tab=conquer_stats
 

DeletedUser

Guest
Håller helt med dig, vi har också hög andel stamlösa spelare, precis som med FIN så ligger den som den största andelen. Jag menar att det kan till och med kan vara bra - man har växt smart. Nu när jag ser din kommentar så förstår jag att man kunde läsa in en negativ åsikt i dom kommentarerna som jag skrivit. Men IA och om fienden kickar spelare som gett upp bäddar för höga andelar av stamlösa spelare.
 

baron arne

New Member
Reaktionspoäng
0
Haha älskar att du säger att andra stammar har så mycket adling av "stamlösa", som om det vore något negativt. Sen har ni själva i ST2, 35,87% i den statisktiken, vilket är jämnlikt med de stammarna du skrev om ;)

Annars är listan både intressent och välgjord! :)

KÄLLA -http://se.twstats.com/sv23/index.php?page=tribe&id=559&tab=conquer_stats

Jag noterar att vi faktiskt låg lägst i adlingen av stamlösa.
Men listan har jag inget att erinra emot i övrigt.
 

Johndoe72

Member
Reaktionspoäng
0
Trevlig Sixten.

Intressanta och bra tankar samt ett trevligt inlägg här.

finns inget att invända mot på den listan.
 

crazykid

Member
Reaktionspoäng
0
1 FIN. Vad ska man säga. Stammen ligger etta så de bör väl göra något rätt. Men det ryktas om att det har varit en del IA (kanske lite för mycket). Nu ligger de i krig med CCS, som körde på överrasknings metoden och tog en massa fina byar av Kambodja.
Nu ska det bli riktigt intressant att följa vad som komma skall.
Får minus för att de har ett högt antal spelare.
Plus för 6 man på topp 10 listan

2 -ST2-. Krigar med duråå. Hade en stor offensiv som resulterade i några nya byar av duråå.
Men efter det har det stannat upp. Har killarna slut på off eller har de något lurt på gång? Men helt klart en stam att räkna med.
Får minus för att de har ett högt antal spelare.
Plus för att de är trevliga och de håller nog ihop fast de blir trängda.

3 CCS. Oj oj oj Tuffingarna som gick på den stora stygga vargen fin. Har de väckt ett sovande lejon när de gick på rank 1stammen. Eller vet dom något vi andra inte vet? Tog förbannat många byar av Kambodja de första dagarna, men nu är kriget i full gång och detta ska bli väldigt intressant att följa.
Får minus för att de har ett högt antal spelare.
Plus för att de vågar gå på rank 1 stammen

4 duråå Min egen stam. Durrå, Durrå über alles, über alles in der Welt, eller?

5 *JG* På deras sida står det "Vi är gänget. som spelat länge och vet hur man har kul..." Men vet ni hur man vinner ?
Det är väl lite det som är frågan.
Har bråkat en del med fin och det jag kunde komma fram till är att de har förlorat en del byar till denna jätte. Men vem vet de kanske kan vända nu när de fått lite hjälp av CCS.
Får ett minus för att de borde nog bjudit på mer motstånd mot fin.
Plus för att de är ett lagom antal medlemmar

6 CCC Dessa grabbar lolar runt i deras egen lilla bubbla och plockar byar till höger och vänster. Har dock oturen att ha fin västerut och duråå söderut. Vem vet de kanske också ger sig på den stora jätten fin. Så dom får ett tre fronts krig?
Minus för lågt "Poängsnitt per spelare"
Plus för lågt antal medlemmar

7 ImP 4 ord Barbs och mer barbs
Minus Barbs ?
Plus får ni för att ni är så pass coola att ni farmar spelare istället för barbs. Eller?

8 -=BK=- ST2 kompisar i det nuvarande kriget mot duråå. Kämpar på bra tillsammans med sina vänner. Har lyckats ta några byar av duråå men inte riktigt lyckats hålla alla.
Kan en merg mellan ST2 och bk komma??
Plus för lågt antal och för att ni vågar gå på dom större grabbarna.
Minus får ni för att ni borde vara större vid detta laget.

9 VL Barbs barbs barbs barbs suck
mållös

10 SARAH Hur ser denna stammens diplomati ute ?
Antingen ett guldläge eller ett jävligt tråkigt läge. Vem vet :D kan detta blir intressant om 3 veckor tro? :D
Kan inget om er så det blir inget plus eller minus
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
Världen tillåter ju 30 platser i stammen så varför inte utnyttja de? ;)
Bra lista du gjorde Crazykid :)
 

DeletedUser

Guest
1. FIN

Min egna stam, men vill ändå lämna kommentarer :D

Har nu kommit med i krig på riktigt, inte hänt så mycket än, visst Kambodja, det kan ha kunnat ha sina anledningar men ja tar inget ifrån CCS som garanterat hade tatt byar även om det hade varit mer motstånd. Har somsagt en del att leva upp till, FIN vs CCS blir avgörande.

2. -ST2-

Mycket kvalité och erfarenhet hos detta gäng. Gjorde som ovan sagt en offensiv och tog byar vid fronten, tror det kan vara ganska tomt med off hos några spelare där nu, men det bygger dem nog upp, men det gör även duråå. Kommer ligga med bra länge till med deras kämparglöd och rutin, stort fan!

3. CCS


Aaaah, krigar mot dem :)
Lite samma som med FIN, dem går in i sitt första riktiga krig mot FIN, var ganska väntat vid skedet och dem började bäst med Kambodja där dem gjorde det riktigt bra. sen har det vart mindre auktioner som inte vart så bra, men tror också att dem kommer stanna över en längre tid med kriget mot FIN.

4 duråå

Yay, Crazys stam =D

En aktiv stam med mycket engagemang och intresse, det mesta är från tidigare Swing och nu även lite Protte. Av dem spelarna dem har så vet jag att det är kvalitet rätt igenom istortsätt! Kommer bli en jämn kamp mot ST2, där Pampers Rocker och resten av duråå såklart gav dem enligt mig ett bättre läge än tidigare, även om man förlorade byar.

5. *JG*

Äh, verkar helt ok på att deffa, eller hjälper CCS dem? Uppenbart att dem gör det utifrån FINs perspektiv, även om FIN är mycket större så tycker ja att dem bra gått och väntat på CCS och inte ens försökt litelite grann själva, värt att notera att dem inte gör mycket mer även om CCS kommer på besök...

6. CCC

Denna stammen smyger low profile långt ut i öster, verkar ta byar i rimmen enkelt och dominerar där just nu, frågan är hur länge dem kan hålla på innan dem måste stöta på FIN eller duråå.

7. ImP

Har ingen koll, dem har inget att göra tillsammans med dem större stammarna heller.

8. -=BK=-

Hänger kvar längre ner på top 10 som tidigare, fortsätter tillsammans med ST2 att gå på duråå. FIN adlade deras norra kluster ganska snabbt för ett tag sedan, efter det har det varit lugnt och dem har byggt upp sig, kommer inte klättra mycket mer ranking men kan nog överleva ett tag till.

9. VL

Inte mycket att säga tyvärr..

10. SARAH

Samma som ovanstående






yay
 

Fjotor

Member
Reaktionspoäng
0
1 -ST2- Kommenterar inte min egenstam förrutom att vi kör på som vanligt.

2 FIN Högt snitt i stammen, dock mycket ia och där toppen har mycket att bevisa för mig.

3 duråå Riktiga krigare här, flera spelare som imponerar. Börjar bli mycket ia här med, men kanske dags för en merg snart;)

4 CCS Återuppståndelsen från de döda, riktigt snygg comeback här. Lite osäker på vilka som är på kontona just nu dock.

5 VL Ligger bakom FIN och adlar barbarer och unholy, inget intressant just nu.

6 *JG* Tagit mycket stryk av FIN men ligger kvar här.

7 BOBAS Kungarna i söder, hur ställer de sig till krigen och hur påverkar det dem. Dags att välja sida?

8 ImP Ally till FIN, får pisk av CCS och internadlar sin akademistam.

9 AIE En del barbadlande men få förlorade byar, duktigt!

10 -TOSM- Va tvungen att kolla kartan för att veta vilka de var, merg på g här med kanske med nån?
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
1. -ST2- - riktigt bra stam, gillar många här, som tex fjotor som har varit som -st2- ryggrad i kriget, ni kör på bra men det verkar som att kriget har hamnat i status quo..

2. FIN- ja ni har verkligen saker att bevisa för mig, ni har hur många top spelare som helst men det verkar mer som att ni bara IA:ar och sånt, men jag trorändå att där är "more than meets the eye" här..

3. Duråå- likadant här.. ni kör på och har imponerat stort på mig, speciellt insane sti som är i fronten och fortfarande klarar att komma upp till rank 2 riktigt starkt gjort.

4. CCS - vad händer här? tycker era poäng hoppar upp och ner... mycket IA eller vad? krigar väl på bra mot FIN om jag har fattat det rätt..

5. VL- heltotroligt att ni är kvar, trodde FIN skulle adla bort er men så va inte fallet...kan faktiskt inte så mycket om er så jag kan inte säga mer.

6. *JG* - fattar inte hur ni kan vara kvar.. men nu är ni ju det ^^ eh ja samma som CCS, ni får poäng och tappar på hela tiden, fattar inte varför...

7. BOBAS- egen stam, ingen kommentar.

8. ImP- har inget att säga om er.

9. AIE - vet inte så mycket men ni har ju yta att expandera på så det är bara till att köra på..

10. -TOSM- fattar faktiskt inte hur ni kan vara kvar på top 10 ^^
 

DeletedUser

Guest
2. FIN- ja ni har verkligen saker att bevisa för mig, ni har hur många top spelare som helst men det verkar mer som att ni bara IA:ar och sånt, men jag trorändå att där är "more than meets the eye" här..


Vad snackar du om? Högst OB-a i krig, högst ob-a i världen, och hur många toppspelare har vi egentligen? inte många fler än dem andra. Vi ligger på 21 medlemmar till skillnad från ST2 som är på 30, visst har vi iat men tycker du vi ska ge bort byarna till fienden istället? Lallare...



Och du hyllar ST2 till skyarna, rank 1 stammen, som inte ens krigar mest eller bäst i världen, trots att dem är 1 mille poäng större än FIN...
 

sirred

New Member
Reaktionspoäng
0
Hyllat st2 till skyarna vet jag inte om han gjorde. Han sa att det va en bra stam och gillar många spelare där :)

jag gillat st2, hatkärlek mot duråå men vet alldeles för lite om FIN för att kunna uttrycka mig där :)
 

DeletedUser

Guest
Vad snackar du om? Högst OB-a i krig, högst ob-a i världen, och hur många toppspelare har vi egentligen? inte många fler än dem andra. Vi ligger på 21 medlemmar till skillnad från ST2 som är på 30, visst har vi iat men tycker du vi ska ge bort byarna till fienden istället? Lallare...



Och du hyllar ST2 till skyarna, rank 1 stammen, som inte ens krigar mest eller bäst i världen, trots att dem är 1 mille poäng större än FIN...

Hahaha....ST2 har krigat smartast. Då gäller inte all statistik i världen, det borde alla TW-spelare förstå. Det är inte så konstigt att de leder världen.
 

Teivil

Member
Reaktionspoäng
11
Sitter och väntar o väntar.... o väntar på att spindlarna ska ta över den här världen, så att vi äntligen får ett slut på den:).
 

DeletedUser

Guest
Hahaha....ST2 har krigat smartast. Då gäller inte all statistik i världen, det borde alla TW-spelare förstå. Det är inte så konstigt att de leder världen.

Oj.. vet inte ens vad ja ska svara, är du så insat i kriget som jag är, och många andra, så inser du att du har helt fel...
 
Topp