Top 10 stammar

DeletedUser

Guest
1 Sprit
2 DSA
3 [BKOS]
4 WOLF
5 Tistel
6 MWTA
7 TWAR
8 KNO
9 NVM
10 4:20

Ny lista :)
 

DeletedUser

Guest
Rank 1: Sprit
Poäng top 40: 3.739.003
Antal medlemmar: 58
Snitt poäng: 69.112 (3)
OB Anfallsrank: 1. (10,457,136 score)
OB Försvarsrank: 2. (2,849,348 score)
Senaste 20 övertagen: 13 fiende(antar att bM flykting stammen är fiende) resten röda byar.
Omdöme: Bra stam, grym ledning, total köttade rank 3 stammen fierce på några dagar. Enda stammen utan barb övertagning på hela listan!
AOBn är i paritet med poängen och även deff OBn är bra.
Bra antal medlemmar, lite mycket fortfarande för min smak, men antalet sjunker.
Ligger geografiskt samlade, har en mycket bra utgångsposition. Har, vad jag vet, mycket bra diplomati, även en väldigt konstant stam, kommer vara i toppen mycket länge till!


Rank 2: DSA
Poäng top 40: 2.777.072
Antal medlemmar: 39
Snitt poäng: 71.207 (1)
OB Anfallsrank: 2.(7,117,132 score)
OB Försvarsrank: 1.(3,555,847 score)
Senaste 20 övertagen: 9 barbs, 3 fiende, resten vanliga spelar byar.
Omdöme: Vad fan är det där för övertags statistik? Riktig usel men tror att det mest är en tillfällighet och inte att ni förfallit barbar frosseriet. :p
Mycket bra snitt poäng, bra stabil ledning, bra spelare, bra AOB och köttar sin fiende. Geografin talar inte heller emot er. Gillar medlemms antalet.
Kommer fortsätta att finnas i top 3 ett bra tag till.


Rank 3: [BKOS]
Poäng top 40: 1.623.285
Antal medlemmar: 57
Snitt poäng: 31.040 (8)
OB Anfallsrank: 6.(2,479,246 score)
OB Försvarsrank: 23.(567,859 score)
Senaste 20 övertagen: 9 barbs, 2 internadling, resten spelar byar.
Omdöme: Dålig snitt poäng, dåliga övertag, har bara sin rank på grund av att wolf och fierce nyss blev utköttade.
Kommer falla snart och långt.
Otroligt dålig OB också.
För mycket medlemmar, nej, nej, nej...


Rank 4: Tistel
Poäng top 40:1.307.119
Antal medlemmar: 19
Snitt poäng: 68.796 (4)
OB Anfallsrank: 3.(3,499,706 score)
OB Försvarsrank: 15.(1,233,815 score)
Senaste 20 övertagen: 7 barbs, resten spelare, framförallt NVM och 1%, krig?
Omdöme: Bra stam, få medlemmar som köttar som det 3 dubbla inte gör i vissa andra stammar. Mycket bra spelare, verkar ha en bra ledning. Kan gå väldigt långt.

Rank 5: WOLF
Poäng top 40: 1.288.914
Antal medlemmar: 55
Snitt poäng: 24.767 (9)
OB Anfallsrank: 4.(2,925,238 score)
OB Försvarsrank: 4.(1,903,212 score)
Senaste 20 övertagen: 10 barbs, 1 fiende, resten vanliga spelare.
Omdöme: På väg ner, finns inget mer att säga, stammen har bytt ledning 1 gång minst senaste veckan, den gamla ledningen som höll upp stammen har mer eller mindre slutat helt och den nya kommer sluta snart också.

Rank 6: MWTA
Poäng top 40: 1.132.098
Antal medlemmar: 32
Snitt poäng: 35.378 (5)
OB Anfallsrank: 9.(1,693,555 score)
OB Försvarsrank: 56.(201,510 score)
Senaste 20 övertagen: 4barbs, resten spelare.
Omdöme: Dålig OB, ganska bra övertag, ligger geografiskt rätt bra till och har en del bra spelare, en del mindre bra. Ledningen har meriter från andra världar och kan mycket väl lyckas igen. en stam som kan gå långt, inte top 3 men top 5 men som också kan rå torska.

Rank 7: KNO
Poäng top 40: 1.060.817
Antal medlemmar: 62
Snitt poäng: 18.244 (14)
OB Anfallsrank: 8.(1,944,077 score)
OB Försvarsrank: 8.(1,713,816 score)
Senaste 20 övertagen: 16 barbs och 4 spelar byar!!!
Omdöme: Total fail, mest barbs i hela listan. Konstigt nog ändå okej OB. Inte bra snitt poäng och på tock för många dåliga medlemmar.

Rank 8: TWAR
Poäng top 40: 1.055.016
Antal medlemmar: 41
Snitt poäng: 25.755 (11)
OB Anfallsrank: 11.(1,390,550 score)
OB Försvarsrank: 10.(1,559,044 score)
Senaste 20 övertagen:4 barbs 1 internadling och resten spelare.
Omdöme: På väg ner? Sjunker efter att coolbestman lämnat de, ingen bra OB, okej övertag. Si så där geografiskt.
Kommer åka ur top 10 snart.


Rank 9: 4:20
Poäng top 40: 989.892
Antal medlemmar: 14
Snitt poäng: 70.707 (2)
OB Anfallsrank: 5.(2,820,179 score)
OB Försvarsrank: 9.(1,595,003 score)
Senaste 20 övertagen: 1 barb(f.d bucket by, hans konto blev grått efter vårt kött i natt;)) 18 fiende byar och 1 spelar by.
Omdöme: Min stam, låter er skriva omdömmet.

Rank 10: UT
Poäng top 40: 856.823
Antal medlemmar: 68
Snitt poäng: 14.013 (inte top 15)
OB Anfallsrank: 13.(1,059,852 score)
OB Försvarsrank: 3.(2,246,207 score)
Senaste 20 övertagen: 10 internadling(va ?), 2 fiende, 2 barb och 6 vanliga spelar byar.
Omdöme: Alldeles på tok för många medlemmar, intern adlar redan? :eek: Sommaren har ju nyss varit?
Otroligt dålig snitt poäng, förjävlig AOB, blir köttade av DSA och är ute ur top 10 snabbt som satan. N00b samling :) Förutan adya såklart ;)


INFO: Mina stats kommer från såväl tribalwars.se som twstats.se OB och övertag från twstats
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Rank 2: DSA
Poäng top 40: 2.777.072
Antal medlemmar: 39
Snitt poäng: 71.207 (1)
OB Anfallsrank: 2.(7,117,132 score)
OB Försvarsrank: 1.(3,555,847 score)
Senaste 20 övertagen: 9 barbs, 3 fiende, resten vanliga spelar byar.
Omdöme: Vad fan är det där för övertags statistik? Riktig usel men tror att det mest är en tillfällighet och inte att ni förfallit barbar frosseriet.
Mycket bra snitt poäng, bra stabil ledning, bra spelare, bra AOB och köttar sin fiende. Geografin talar inte heller emot er. Gillar medlemms antalet.
Kommer fortsätta att finnas i top 3 ett bra tag till.


Jag skäms för de BB-byar stammen tagit,men huruvida du vet om det är fiende-byar eller inte vad gällande de andra är för mig en gåta.
Den spelare jag plockade senast tog mina farmer=fiende som eliminerades till en liten spelare med 2 byar.;)
 

DeletedUser

Guest
omdömen, tankar?fan forumet har blivit tråkigt, krigen är slut och nu spamas ingen tråd alls^^ :S

skriv lite om top 10, har trots allt hänt en hel del sedan de flesta sista omdömmerna skrevs, visa stammar åkte ut och lika många andra kom in :D
 

DeletedUser

Guest
jag gillade Som3b0dys lista så jag kopierade den och gör med mina kommentarer samt uppdaterad

Rank 1: Sprit
Poäng top 40: 4.346.179
Antal medlemmar: 56
Snitt poäng: 83.003 (3)
OB Anfallsrank: 1. (11,519,392 score)
OB Försvarsrank: 2. (3,178,085 score)
Senaste 20 övertagen: 13(fiende vvs BM fierce 4små stammar 2 stam lösa) 1 egen adling av samt en bb
Omdöme: Verkar väldigt starka har gjort sig av med mycket medlemmar nu på slutet och tror detta gör dem ändå starkare. de funkar i krig troligen mycket bra då de tog mängder med fierce byar på kort tid men de splittrades snabbt. tror de kommer ligga kvar i toppen länge.

Rank 2: DSA
Poäng top 40: 3.012.133
Antal medlemmar: 41
Snitt poäng: 73.487 (1)
OB Anfallsrank: 2.(7,668,508 score)
OB Försvarsrank: 1.(4,103,245score)
Senaste 20 övertagen:2 barbs, 6 fiende, resten vanliga spelar byar.
Omdöme: verkar köra lite mot allt och alla nu kanske inte har någon riktig fiende vad vet jag. men de trummar på många kända namn tror ni blir kvar på minst topp 3 ett bra tag till

Rank 3: [BKOS]
Poäng top 40: 1.703.221
Antal medlemmar: 56
Snitt poäng: 32.935 (8)
OB Anfallsrank: 6.(2,528,111 score)
OB Försvarsrank: 22.(730,968 score)
Senaste 20 övertagen: 5barbs, 2 internadling, resten spelar byar.
Omdöme: väldigt låg ob fortfarande ganska utspridda har inte mött något motstånd ännu så gissar att tistel kommer snart då blir det tufft. kanske stananr på topp10 ett tag till men inte länge

Rank 4: Tistel
Poäng top 40:1.493.052
Antal medlemmar: 20
Snitt poäng: 74.652 (4)
OB Anfallsrank: 3.(3,894,206 score)
OB Försvarsrank: 11.(1,521,521 score)
Senaste 20 övertagen: 4 barbs, resten spelare, 'r det fortfarande krig mot nvm eller? verkar inte fokusera på dem längre iaf
Omdöme: verkar starka kompakta med få medlemmar tar troligen över k54 helt senare om ingen hittar på något roligt

Rank 5: MWTA
Poäng top 40: 1.419.421
Antal medlemmar: 33
Snitt poäng: 43.012 (9)
OB Anfallsrank: 7.(2,320,367 score)
OB Försvarsrank: 27.(532,640 score)
Senaste 20 övertagen: 1 barbs, resten vanliga spelare.
Omdöme: verkar starka bra ledning men inte haft någon mot sig ännu återstår att se vad som händer på k44

Rank 6: TWAR
Poäng top 40: 1.168.528
Antal medlemmar: 40
Snitt poäng: 29.213 (5)
OB Anfallsrank: 11.(1,556,150 score)
OB Försvarsrank: 10.(1,600,055 score)
Senaste 20 övertagen: 3barbs, resten spelare. mycket intern adlingar
Omdöme: ser svaga ut tror de blir nästa stam att falla ur topp 10 små spelare utspridda ligger bland alla stammar

Rank 7: KNO
Poäng top 40: 1.165.577
Antal medlemmar: 58
Snitt poäng: 21.542 (14)
OB Anfallsrank: 8.(2,131,964 score)
OB Försvarsrank: 7.(1,751,706 score)
Senaste 20 övertagen: 16 bb 3 internadlingar 1 spelare
Omdöme: väl många barbs kanske lyckas de pååå något konstigt sätt klara sig kvar men mycket tveksamt fail!!!!!!

Rank 8: 4:20
Poäng top 40: 1.101.837
Antal medlemmar: 15
Snitt poäng: 73.455 (11)
OB Anfallsrank: 4.(3,127,091 score)
OB Försvarsrank: 9.(1,621,063 score)
Senaste 20 övertagen: 2 barbs 1 spelare resten fiende
omdöme: galet starka mycket meriterade spelare kan bara stoppas av 5 troligen men den starkaste stammen spelar mässigt har börjat plocka in lite gamla spelare från andra servrar eller karma. topp 3 snart

Rank 9: TRE
Poäng top 40: 1.075.348
Antal medlemmar: 68
Snitt poäng: 16.305 (2)
OB Anfallsrank: 14.(1,105,289 score)
OB Försvarsrank: 15.(1,264,101 score)
Senaste 20 övertagen: 5 fiende 2 spelare resten bb barb
Omdöme: egen stam

Rank 10: vvs
Poäng top 40: 926.234
Antal medlemmar: 74
Snitt poäng: 13.629
OB Anfallsrank: 12.(1,332,685 score)
OB Försvarsrank: 4.(2,248,223 score)
Senaste 20 övertagen: 2 fiende, 15 barb och 3 vanliga spelar byar.
Omdöme: tillbaka på topp tio för att ramla bort igen by by



allt enligt tw stat
 

DeletedUser

Guest
1 - Sprit - Sprit är bra grejer!

2 - DSA - Ett gäng bra spelare. Gillar att medlemsantalet är lågt jämfört med ranken. Finns några trevligare spelare, men också ett å annat rötägg som saknar heder!

3 - [BKOS] - Vafn är det för namn ni har?!

4 - Tistel - Gillar vanligtvis inte tistlar, men gör ett undantag för er :p. Få medlemmar, kanske för få??

5 - MWTA - Inga konstigheter här. Medlemmarna ligger bra placerat! Bra stam i övrigt.

6 - TWAR - Verkar ha samlat sig i samma kontinent nu.

7 - KNO - Vet inte.

8 - 4:20 - Delar kontinenten med mwta, hur ska det gå? Finns en å annan noob (du vet vem du är!!:D)

9 - TRE - Verkar vara WOLF med annat namn?? Kommer de lämnas i fred nu?

10 - VVS - Äsch, massa gamlingar.. Blir nog mest fika och bullar här!! ;)
 

DeletedUser

Guest
9 - TRE - amen va *** , fattade ni inte på v5 att er ledning är pantade returburkar? Att komma på iden att merga alla flyktingastammar som fan på en värld var inte det smartaste draget.......

vf tror ni Rs o RAV hade ungefär 15 spioner i en stam på 80 pers? inte för att ni var något bra iaf.

TRE = fail, är och kommer alltid vara. att ni överlevde så länge på v5 var att [rs] (dåvarande rank 1 stammen) aldrig krigade mot er. Det var fri expansion. Vi lede med 100 - 0 utan att ens förklara krig lol. Synd att jag inte har kvar spionmedelanderna längre. Det fanns några riktigt fina guider som handlade om hur man blir bästa möjliga simcity spelaren i ert forum.
 
Senast redigerad av en moderator:

Ljuffe

New Member
Reaktionspoäng
0
Kanske, men de ledare som bestämmde att vi skulle merga är antingen inte längre med oss, eller har lärt sig av sina misstag, och det är inte heller samma stammer i omlopp + att denna gång var vi med från start. Vi har som sagt lärt oss av våra misstag, och är mer jordnära denna gång.
 

DeletedUser

Guest
Kanske, men de ledare som bestämmde att vi skulle merga är antingen inte längre med oss, eller har lärt sig av sina misstag, och det är inte heller samma stammer i omlopp + att denna gång var vi med från start. Vi har som sagt lärt oss av våra misstag, och är mer jordnära denna gång.

är det där för ni har tagit treenighetens (en tre manna stam som spelade för ett par månader sen på v5) stam bild som er egen? så jordnära att ni inte kan fixa en egen bild utan ska ta en som redan har blivit använd av en mycket bra stam?

ne usch vad taskig jag verkar nu....men behöver bara slå till något riktigt hårt.
 

DeletedUser

Guest
Sprit
Kommer stanna på första platsen ett bra tag. Expanderar lite hur dom vill just nu, ser väldigt positivt ut för framtiden.
10/10


DSA
Ser stabila ut. Lär stanna där dom är...
8/10


[BKOS]
Känner inte igen ett enda namn i den stammen, så röstar på att dom åker ut ur top10 inom en snar framtid.
0/10


Tistel
En liten favoritstam faktiskt. Lågt antal spelare, hög OB, fina krigsskickligheter. Finns inget att klaga på! Lär avancera i rankingen :)
10/10


MWTA
Fin position, fin poäng men dålig OBA har dock erfarenheten att lyckas.
6/10


KNO
Se [BKOS]
0/10



TWAR
Fega kräk som ansökte om IAP med WOLF medans vi i 4:20 låg i krig emot WOLF.
0/10


TRE
Majoriteten utav spelarna i deras stam kommer ifrån WOLF så dom kommer inte att lyckas.
0/10


4:20
Min egna stam. Låter er bedöma oss :)

UT
Faller och faller?
0/10
 

Ljuffe

New Member
Reaktionspoäng
0
är det där för ni har tagit treenighetens (en tre manna stam som spelade för ett par månader sen på v5) stam bild som er egen? så jordnära att ni inte kan fixa en egen bild utan ska ta en som redan har blivit använd av en mycket bra stam?

ne usch vad taskig jag verkar nu....men behöver bara slå till något riktigt hårt.

Å andra sidan, om du hade varit lite mer alert och vetat vad du snackat om så kanske du hade vetat att vi inte har tagit någon annan stams bild, vi har tagit våran egna, som jag lade upp till TRE på V5 innan vi lade ner och istället flyttade till V9. För om du vetat vad du pratat om så kanske du även hade varit medveten om att TRE på V5 och TRE på V9 är samma (med vissa förändringar såklart) stam.:rolleyes:


Och som det frågas om i posten över mig, så kan jag väl även ge en personlig åsikt om 4:20 ;)

Är (tyvärr ;)) en ganska bra stam, tror nog att dom kan hålla sig ett tag, även om jag gärna skulle vilja säga att dom kommer försvinna snart, så kan jag det inte. Tror visserligen att de kommer att gå bort, bara inte så snart som man hade velat :)
Dom verkar ha en bra koodination mellan deff och en bra sammanhållning.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Å andra sidan, om du hade varit lite mer alert och vetat vad du snackat om så kanske du hade vetat att vi inte har tagit någon annan stams bild, vi har tagit våran egna, som jag lade upp till TRE på V5 innan vi lade ner och istället flyttade till V9. För om du vetat vad du pratat om så kanske du även hade varit medveten om att TRE på V5 och TRE på V9 är samma (med vissa förändringar såklart) stam.:rolleyes:


Och som det frågas om i posten över mig, så kan jag väl även ge en personlig åsikt om 4:20 ;)

Är (tyvärr ;)) en ganska bra stam, tror nog att dom kan hålla sig ett tag, även om jag gärna skulle vilja säga att dom kommer försvinna snart, så kan jag det inte. Tror visserligen att de kommer att gå bort, bara inte så snart som man hade velat :)
Dom verkar ha en bra koodination mellan deff och en bra sammanhållning.

vilken ni snodde från Treenigheten redan på v5....

jaja

det är gammal skåpmat så det spelar inte sp jäkla stor roll
 

Ljuffe

New Member
Reaktionspoäng
0
vilken ni snodde från Treenigheten redan på v5....

jaja

det är gammal skåpmat så det spelar inte sp jäkla stor roll

Kan inte säga att vi snodde den från någon stam, jag gick ut på google och googlade på Trinity, då kom den upp, och jag valde den, visste inte äns att det en stam som hetat Treenigheten...:p
 

DeletedUser

Guest
1 Sprit - Fortfarande i ledningen, lär fortsätta vara där.
2 DSA - Köttar på duktigt fortfarande...vad säger ni, glömma och förlåta?
3 [BKOS] - Aldrig riktigt gillat er, sorry...
4 MWTA - Nya? Eller så har jag kanske bara inte sett er förut.
5 Tistel - Lär fortsätta stickas, se upp för elden bara, hört att växter inte tål eld så bra.
6 KNO - Karolinerna! Okej...ni har växt en bit sen senast.
7 TWAR - För lite action för att vara en "Action regime" enligt min åsikt.
8 4:20 - Som så många andra säger är detta en av favoritstammarna, och jag kan inte mer än instämma!
9 TRE - Också nya, vet inte så mycket om er...
10 NVM - Vet inte så mycket mer än att där är ett par DisnyPhobisar.
 
Topp