Top 10 Spelare.

DeletedUser

Guest
Anledningen att jag har ca 8000p/by är att jag kör barack 25, stall10, hq20 i nästan alla byar. Detta för att maximera antalet trupper jag kan kläcka ut.

Ja, om jag blir anfallen tar det längre tid att bygga tillbaka hus/mur, men fördelen att kunna ha drygt 2k extra trupper i varje by anser jag vara större.

100 byar x 2k poäng ger 200k extra trupp där det behövs.

Är ju bra att ha stall 15 så man kan bygga HKs ivarje fall.
 

DeletedUser

Guest
Anledningen att jag har ca 8000p/by är att jag kör barack 25, stall10, hq20 i nästan alla byar. Detta för att maximera antalet trupper jag kan kläcka ut.

Ja, om jag blir anfallen tar det längre tid att bygga tillbaka hus/mur, men fördelen att kunna ha drygt 2k extra trupper i varje by anser jag vara större.

100 byar x 2k poäng ger 200k extra trupp där det behövs.

hm känner mig fundersam, stall 20 är väl ett måste i off byar?

om man kör stall 20 i off byar måste man ha det i def byar så att folk inte listar ut mina off/def byar genom att bara kolla på poäng.
 

DeletedUser

Guest
Anledningen att jag har ca 8000p/by är att jag kör barack 25, stall10, hq20 i nästan alla byar. Detta för att maximera antalet trupper jag kan kläcka ut.

Ja, om jag blir anfallen tar det längre tid att bygga tillbaka hus/mur, men fördelen att kunna ha drygt 2k extra trupper i varje by anser jag vara större.

100 byar x 2k poäng ger 200k extra trupp där det behövs.

hur tänker du där? 100 byar x 2k poäng ger 200k trupper?

Antar att du tror att du tjänar 2k farmplatser per by?

Om du kör lvl 20HQ och lvl10 stall tjänar du ~500 farmplatser per by. Vet inte riktigt hur du fick det till 2k? Marknad kanske, men du nämner inte det.

Sen håller jag med om att lvl 25 HQ är overkill, men att ha lvl 10stall bara för att tjäna ~120 farmplatser låter onödigt. I pressade situationer vill man verkligen ha upp HC/LC snabbt.

Själv pallar jag inte gå igenom alla nytagna byar för att uppgradera/nedgradera längre, så mycket jobb och så lite tid. Löser det genom att inte ta byar under 8k poäng och nedgradera när farmen är full.
 

@rd@

Member
Reaktionspoäng
1
Mycket snack om farmplatser osv ..
Jag tar den byn jag vill ha ..

Sen spelar det ingen roll vilken poäng den har, och hur mycket farmplatser jag missar pga olika levels.

Ärligt talat så har jag varken tid, eller ork för att demolera ..
Jag besitter redan tillräckligt många yxor ;)
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Ärligt talat så har jag varken tid, eller ork för att demolera ..
Jag besitter redan tillräckligt många yxor ;)

Yxor funkar dåligt på byggnader.

Bygg 1000 katapulter i en by, sedan kan du snabbt demolera vilken byggnad du vill i dina egna byar. Snabbt och effektivt....:cool:
 

DeletedUser

Guest
sds

Men alltså denna tråden är gjord för att man ska komentera de 10 bästa spelarna,inte skriva inlägg 4 ord korta.Vad skulle:Det var smart,vara intressant eller ens logiskt att skriva?


Är det för att "vissa" vill ha mer poster skrivna?

Jag tycker modsen ska låsa tråden om nästa inlägg inte är komentarer på 10 i top spelarna.
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
1 GROOVER -G1 - Ingen kontakt
2 Tyfon -CCCP- Ingen kontakt
3 dante -CCCP -Klok spelare som kan spelet.
4 Ugbur - Solace -Vadå vänta på att man byggt upp sig? Kan ta en by med 1 spjut verkar det som.
5 rävhunden -Tjekan- Ingen kontakt
6 bubbas - Solace-Ja inte nog med Ugbur, det finns en till....
7 Jonke - Solace - Komplett spelare.
8 Mergatroid - Solace- Muren i V2, ingen kan försvara sig som han.
9 Wiix - G1- Ingen kontakt
10 persifal -MASH- Ingen kontakt, men verkar stå för sitt ord.
 

DeletedUser

Guest
Yxor funkar dåligt på byggnader.

Bygg 1000 katapulter i en by, sedan kan du snabbt demolera vilken byggnad du vill i dina egna byar. Snabbt och effektivt....:cool:

Förutom om man har, ett par 50 tal byar på det tar flera dagar att flytta dem! Men tror nog man spar tiden genom att nergradera...
Väldigt smart ändå :rolleyes:

Annars Kan väll bara säga fint köttat åt de 10 bästa.
 

DeletedUser

Guest
1 GROOVER G1= Har inte längre kvar att leva så njut av den tiden du har kvar
2 Tyfon CCCP = En av dem bästa i norden
3 Ugbur Solace = ligger ständigt i topp, så bör vara skillad
4 dante CCCP = Mycket duktig spelare
5 rävhunden Tjekan = Kan inte så mycket
6 bubbas Solace =Kan inte så mycket
7 hasse99 Solace = Kan inte så mycket
8 @rd@ CCCP = @rd@ vad kan man säga en bra spelare och diplomat
9 Jonke Solace =Kan inte så mycket
10 Qubben CCCP = faller sönder snart
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
1 GROOVER G1= Ner till 31
2 Tyfon CCCP = Ner till 1930
3 Ugbur Solace = Ner till 17
4 dante CCCP = Upp till 1
5 rävhunden Tjekan = DÖD
6 bubbas Solace = DÖD
7 hasse99 Solace = DÖD
8 @rd@ CCCP = Upp till 7
9 Jonke Solace = Upp till 3
10 Qubben CCCP = Upp till 2

1 dante NoD
2 Qubben NoD
3 Jonke Solace
4 odelyrius TjekC
5 Hoaa Solace
6 xray TjekC
7 @rd@ NoD
8 Kentaii NoD
9 vashanka MASH
10 06fredrikh TjekC
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Intressant att bara fyra överlevt på topp tio!

Vilka fyra tror ni är kvar om tre månader?
 

DeletedUser

Guest
extremt jävla ointressant och trist att alla de som tappat sin rank har slutat :)
 

DeletedUser

Guest
extremt jävla ointressant och trist att alla de som tappat sin rank har slutat :)

Japp det är så när man inte fixar sommarvärmen. :p

Intressantare att se att de som blivit större och kommit in på listan har internadlat som bara den. ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag är övertygad om att dante kommer att ligga kvar i toppen till den dagen han bestämmer sej för att sluta och ger byarna till mej (jag ligger mitt i hans klump av byar, srsly, gör en karta där du markerar dante som vit och Spruck som gul så ser det ut som ett stekt ägg :().

Qubben går upp och ner hela tiden
Ena dagen är han rankad 10 och nästa dag är han uppe på andraplatsen igen.

Jonke, odelyrius och Hoaa vet jag inte så mycket om, men antagligen kommer iaf odelyrius att kunna växa fritt ett bra tag till.

xray, min lilla honungspaj, växer enormt fort vissa perioder och gör det utan att göra av med allt för mycket off. Det ser inte jag som ett svaghetstecken eftersom han tar för sej. I en så stor stam med så många stora spelare är det den som tar för sej mest när det bjuds som växer fortast och det gör han.
Stor eloge till honom!

@rd@ är också en spelare som tar för sej. Han kan sätta upp mål för sej själv och sedan utföra dem medan resten av NoD bara tittar på och förundras av hans effektivitet.

Kentaii är duktig på att hushålla med trupperna. Han gör vad som krävs (utom när han får ryck och drar iväg 100 fulla offbyar bara för skoj skull) och jag har enorm respekt för honom.

Vashanka och 06fredrikh är i ungefär samma situation som odelyrius, Hoaa och Jonke.

(obs! Detta är bara min personliga uppfattning och behöver inte alls stämma överens med verkligheten)



Min topp 10-lista om en månad:

1 dante
2 odelyrius
3 @rd@
4 Qubben
5 Jonke
6 xray
7 06fredrikh
8 tacobobo
9 Hoaa
10 Spiderweb


Ja vem behöver säga mer. ;)

Tror att det kan skilja mer i listan om kanske 2 månader. Folk börjar komma upp i såna poäng nu att det räcker med att en sån försvinner, och nån i den stammen tar 60%, tjong så är du uppe högt på listan. Strömmen av spelare som slutar verkar inte mättas. Tråkigt då det förtar mycket av sånt man borde göra i första hand istället kommer i andra hand. :(
 
Topp