Top 10 Spelare.

DeletedUser

Guest
Är det Köttar-stilen eller SimCity som går hem?
Vilken/vem kommer hålla längst och stå kvar sist?
Förtjänar alla sin plats i rampljuset eller är det en ren tur att någon "lyckas"?
Fair play eller lömska planerare som nästlat sig upp med knivhugg i ryggen?

Håll det städat och sakligt.

2008-05-02 kl 16.00

  1. GROOVER - G1
  2. Tyfon - CCCP
  3. Ugbur - Solace
  4. dante - CCCP
  5. rävhunden - Tjekan
  6. bubbas - Solace
  7. persifal - MASH
  8. Mergatroid - Solace
  9. Benetus - -ST3-
  10. @rd@ - CCCP
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
1. GROOVER - G1 -Kan inte säga så mycket, då han inte gjort så mycket förutom att reta gallfeber på många... det blir antagligen en sammandrabbning i framtiden så....tiden får visa.

2. Tyfon - CCCP . i min egen stam, en sann poängho*a

3. Ugbur - Solace - inga personliga erfarenheter av denna snubben, men är säkert bra.

4. dante - CCCP - ännu en poänghor*a

5. rävhunden - Tjekan - f.d folket^^, ingen aning om snubben

6. bubbas - Solace - (upprepning) inga personliga erfarenheter av denna snubben, men är säkert bra.

7. persifal - MASH - det klingar lite i bakhuvudet, vad har du gjort?

8. Mergatroid - Solace - ännu en som är ganska okänd för mig.

9. Benetus - -ST3- -en solstammare.

10. @rd@ - CCCP - och sist, men störst, BMI iaf ;)
slukar poäng!


Med okänd, menar jag att de inte har gjort något som står ut, förutom att ligga på top 10.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
1. GROOVER - G1 - Vet nada om denna pojk, men allvarligt. All respekt för någon som kan ligga före Tyfon. Vilken stil det än är, det är respekt!

2. Tyfon - CCCP . En team player och sympatisk herre.

3. Ugbur - Solace - Enorm, men vet inget om denna heller. Sim city players vars still tydligen går hem som vi ser.

4. dante - CCCP - Effektiv och skoningslös.

5. rävhunden - Tjekan - Fortsätter att avancera, så det finns säkert något stort där bakom.

6. bubbas - Solace - Samma som 3'an.

7. persifal - MASH - Trots att man inte hör mycket så håller sig persifal ständigt i top.

8. Mergatroid - Solace - Se 6'an.

9. Benetus - -ST3- - Vet zipp om denne.

10. @rd@ - CCCP - Kan bara hålla med tidigare talare/postare. Riktig poängraggare men väldans go och söt.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
1 GROOVER G1
2 Tyfon CCCP
3 dante CCCP
4 Ugbur Solace
5 bubbas Solace
6 rävhunden Tjekan
7 persifal MASH
8 Mergatroid Solace
9 Wiix G1
10 @rd@

ny top lista :rolleyes:

Grattis wiix till top 10, kul att en aie klarat sig fint :p
 

xray

Member
Reaktionspoäng
0
1 GROOVER G1 | #108 - 1,29 milj | Verkar ogilla Stim44 ;-). Ingen tokköttare
2 Tyfon CCCP | #2 - 4, 6 milj | Storslaktare
3 dante CCCP | #9 - 3,14 milj | Storköttare
4 Ugbur Solace | #15 - 2,81 mil | En riktig dödsmördare
5 bubbas Solace | #138 - 1,18 | En salig blandning, men verka vara en hel del kött inblandat
6 rävhunden Tjekan | #99 - 1,35 | Blandning av gratisbyar & köttning
7 persifal MASH |#79 - 1,5 milj | Plockat en hel del gratisbyar den senaste tiden
8 Mergatroid Solace | #37 - 1,87 milj | verkar vara en köttare
9 Wiix G1 | #77 - 1,54 | Extremt mycket gratisbyar på senaste tiden
10 @rd@ |#21 - 2,39 mil | minimalt med internnoobling - köttare


Hade lite tid över så jag kollade OB-rank och byövertag på dessa spelare. OB-rank säger inte allt, men en del.
Själv har jag tidigare hellre kört lätta än svåra mål, men har ändrat spelstil till att kötta på. Tror jag steg i ob-rank 200 steg eller något liknande nu den senaste veckan.



/xray - obrank off 290 med 666 000 enheter
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
1 GROOVER G1 | #108 - 1,29 milj | Verkar ogilla Stim44 ;-). Ingen tokköttare
2 Tyfon CCCP | #2 - 4, 6 milj | Storslaktare
3 dante CCCP | #9 - 3,14 milj | Storköttare
4 Ugbur Solace | #15 - 2,81 mil | En riktig dödsmördare
5 bubbas Solace | #138 - 1,18 | En salig blandning, men verka vara en hel del kött inblandat
6 rävhunden Tjekan | #99 - 1,35 | Blandning av gratisbyar & köttning
7 persifal MASH |#79 - 1,5 milj | Plockat en hel del gratisbyar den senaste tiden
8 Mergatroid Solace | #37 - 1,87 milj | verkar vara en köttare
9 Wiix G1 | #77 - 1,54 | Extremt mycket gratisbyar på senaste tiden
10 @rd@ |#21 - 2,39 mil | minimalt med internnoobling - köttare


Hade lite tid över så jag kollade OB-rank och byövertag på dessa spelare. OB-rank säger inte allt, men en del.
Själv har jag tidigare hellre kört lätta än svåra mål, men har ändrat spelstil till att kötta på. Tror jag steg i ob-rank 200 steg eller något liknande nu den senaste veckan.



/xray - obrank off 290 med 666 000 enheter
<--- inte så imponerande med dina poäng.

ligger själv på lite högre, rank 74 1.550.000 enehter brutalt mördade :D
 

DeletedUser

Guest
Det är ju för att du deffar upp barbarbyar henrik. Anonymt, fegt och säkert sätt att döda trupper på.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Det är ju för att du deffar upp barbarbyar henrik. Anonymt, fegt och säkert sätt att döda trupper på.

Hur skulle jag få off poäng för de?!?

Ja, men du vet säkert - sen så spelar ja så, no mercy. ;) kanske personligt krig när du växt till dig? :D
 

DeletedUser

Guest
Vissa har otur och aldrig möter några vettiga motståndare. Man behöver inte vilja ta grattis byar, de kanske är de enda att ta. Jag adlar spelare för fullt men jag lyckas aldrig stiga i OB då jag aldrig möter något att döda...
 

DeletedUser

Guest
jag tar gärna så många gratisbyar som möjligt =)

tyvärr så har jag fått kriga för så gott som varenda by jag har ((
 

DeletedUser

Guest
1 GROOVER G1 P1.582.346 B153 Snitt 10342
2 Tyfon CCCP P1.526.941 B153 Snitt 9980
3 dante CCCP P1.317.043 B135 Snitt 9756
4 Ugbur Solace P1.274.886 B131 Snitt 9732
5 bubbas Solace P1.179.189 B121 Snitt 9745
6 rävhunden Tjekan P1.172.732 B109 Snitt 10759
7 persifal MASH P1.049.868 B106 Snitt 9904
8 Mergatroid Solace P1.002.086 B114 Snitt 8790
9 Wiix G1 P960.675 B85 Snitt 11302
10 @rd@ CCCP P936.672 B88 Snitt 10644

Måste säga att jag gillar de som har många byar och lågt snitt som mergatroid kan vara att han bara adlar små byar som är anledningen till detta men jag har inte kollat tw stats så jag vet inte. All repsekt till dem som lyckats ta sig och överleva till top 10.
Skärpning grabbar jag e rank 800 och har ca 470.000 i OB :p ni ska ju vara våra förebilder och idoler ju :D Kommer förhoppningsvis öka OB ranken en del under veckans slut ^^
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
1 GROOVER -G1 - Folk säger att han bara tar övergivna byar,vet inte om det är sant då jag kollat på twstats.

2 Tyfon -CCCP- Bra spelarare,verkar vara aktiv och erfaren.

3 dante -CCCP -Har någon tagit över hans konto på värld3?

4 Ugbur - Solace -Bra spelare,verkar vara solace´s "tyfon".

5 bubbas - Solace-S¨ådär på att komma på by namn ^^,kanske en bra spelare:rolleyes:

6 rävhunden -Tjekan- Säkert en aktiv spelare,vet annars inte så mycket om honom.

7 persifal -MASH- Säkert bra spelare det här också,aktiv=Ja,poängjägare=Vet inte.

8 Mergatroid - Solace- Kan inget om honom.

9 Wiix - G1- En G1:are,undrar om han tar övergivna byar?:rolleyes:

10 @rd@ - CCCP- Väldigt bra och skicklig spelare,förtjänar att vara etta,skulle visserligen vara det om han hade kännt för det ^^.
 

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
7 persifal -MASH- Säkert bra spelare det här också,aktiv=Ja,poängjägare=Vet inte.
Mycket spekulationer om spelarna, kanske dags att man presenterar sig.
Kallar mig själv för informationsspelare och scoutar mycket, kommunicerar mycket och slukar informationen i forumet, vilket gör att jag kan plocka en massa "enkla" byar för folk som har sitt deff felplacerat. Det roligaste jag vet är också att skicka luriga fejks så folk deffar upp fel byar och att man sedan kan slå till på ett helt annat ställe! :D
Anfaller och adlar gärna på djupet där folk oftast har mindre deff. Det ger kontroll på spelaren och då blir han ett mindre hot mot stammen för han vet aldrig var man slår till nästa gång! ;)
Nackdelen är att man inte får så hög ob av detta... Fördelen är att man kan ha en mycket stor procent deffbyar som man trots det aldrig verkar få för många av...
Anser själv att ob är lite överskattat och tror att t.e.x. GROOVER är en smart spelare.
För att råda bot på låg OB så hjälper jag min stam mycket med att skicka extra rens o.s.v. Ger också gärna bort byar till stammedlemmar som ligger bättre placerade i ett speciellt område. Avskyr solospelare mer än något annat i det här spelet! Sprider tyvärr ut mig för mycket p.g.a. att jag vill vara med överallt och går MASH under (inte för att jag tror det), så kommer jag att få en del problem...:eek:
Önskar jag hade mod till att bli en storköttare som typ Tyfon eller Dante och våga ha lite mer offbyar, för det ger mer respekt utanför stammen än att ha mycket deff så man kan hjälpa sina stamkompisar! :cool:
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Persifal: respekt för ditt sätt att spela som påminner om mitt.
 

DeletedUser

Guest
Anledningen att jag har ca 8000p/by är att jag kör barack 25, stall10, hq20 i nästan alla byar. Detta för att maximera antalet trupper jag kan kläcka ut.

Ja, om jag blir anfallen tar det längre tid att bygga tillbaka hus/mur, men fördelen att kunna ha drygt 2k extra trupper i varje by anser jag vara större.

100 byar x 2k poäng ger 200k extra trupp där det behövs.
 
Topp