Thelaw Galleri

DeletedUser

Guest
thelawsgalleri.png


signtillmig.png


__________________________________________________________________

signtime.png


__________________________________________________________________

 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vad vill du ha hjälp med? :)

Jag kan grunderna men har lite problem när jag ska beskära bilder. Du ser det på min dödskalle jag har på min sign. Den är inte helt perfekt.
Finns det någon genväg till att få den perfekta "utskärningen" (brist på annat ordval) eller måste man zooma in och pilla. Om bakgrunden är av samma färg EX svart (och det inte finns någon svart i motivet man vill lösgöra från bakgrunden) brukar jag använda mig av "color rage" och markera bakgrunden.
 
Senast redigerad av en moderator:

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
well, kan säga, du får göra en på ditt vis till mig, d.v.s. du bestämmer allt om den, bara måtten passar till TWforumet och "unkas" är med ^^, iofs bara den är gratis med...eller vil du ha 14 PP man har över? o.o
 

DeletedUser

Guest
well, kan säga, du får göra en på ditt vis till mig, d.v.s. du bestämmer allt om den, bara måtten passar till TWforumet och "unkas" är med ^^, iofs bara den är gratis med...eller vil du ha 14 PP man har över? o.o

Du har ju en snygg :confused:
 

DeletedUser

Guest
Jag kan grunderna men har lite problem när jag ska beskära bilder. Du ser det på min dödskalle jag har på min sign. Den är inte helt perfekt.
Finns det någon genväg till att få den perfekta "utskärningen" (brist på annat ordval) eller måste man zooma in och pilla. Om bakgrunden är av samma färg EX svart (och det inte finns någon svart i motivet man vill lösgöra från bakgrunden) brukar jag använda mig av "color rage" och markera bakgrunden.


Vad använder du för bildredigerings program? ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
www.deviantart.com
Där hittar du nästintill alla bilder du kan tänka dig, cd packs också. Men rendering får oftast ske för egen hand.
www.planetrenders.com
Som namnet indikerar så hittar du färdig rendade bilder här, mindre urval dock.

Smudging samt fade är några verktyg som underskattas vid rendering, free lasso är även effektivt. Ett litet nötet råd från mig, skippa massvis av text. Det förstör själva skönheten i signaturer, många klistrar in bilder,mappar bakgrunder, sätter dit några rader med text o tycker dem har gjort ett bra jobb. Och för de med ett begränsat intresse så ser det skitsnyggt ut.
Fokusera hellre mer på konceptet i din signatur, försök att förmedla din text genom bilder/signaturens helhet. Oftast blir det då mycket snyggare.
 

DeletedUser

Guest
www.deviantart.com
Där hittar du nästintill alla bilder du kan tänka dig, cd packs också. Men rendering får oftast ske för egen hand.
www.planetrenders.com
Som namnet indikerar så hittar du färdig rendade bilder här, mindre urval dock.

Smudging samt fade är några verktyg som underskattas vid rendering, free lasso är även effektivt. Ett litet nötet råd från mig, skippa massvis av text. Det förstör själva skönheten i signaturer, många klistrar in bilder,mappar bakgrunder, sätter dit några rader med text o tycker dem har gjort ett bra jobb. Och för de med ett begränsat intresse så ser det skitsnyggt ut.
Fokusera hellre mer på konceptet i din signatur, försök att förmedla din text genom bilder/signaturens helhet. Oftast blir det då mycket snyggare.

Tack! Precis vad jag behövde! :)

själv brukar jag fixa mina bilder från http://dark.pozadia.org. Dock är det egentligen inge bra. Dom är för stora och ibland svåra ett redigera som man vill (dock kanske ni lite mera erfarna signskapare har något speciallknep :))
 

DeletedUser

Guest
Vet inte om jag kan tipsa om nåt egentligen. Jag bygger mina bilder runt en bakgrund och lägger oftast bara på lite text så är det mer eller mindre klart. Sällan jag använder mer än 2 layers på en bild som inte är text. (CS2)
 

DeletedUser

Guest


Min senaste signatur. Någon som kan komma med lite respons på vad som är bra och dåligt ?
 

DeletedUser

Guest
Tack! Roligt att du blev nöjd!

Här kommer nästa. Denna är random. Om någon vill ha den så ändrar jag bara texten spelaren ifråga vill ha.




Som vanligt så kan man bara klicka på signaturen för att komma till min signaturshop.

Enjoy!
 

DeletedUser

Guest
Vet inte om jag kan tipsa om nåt egentligen. Jag bygger mina bilder runt en bakgrund och lägger oftast bara på lite text så är det mer eller mindre klart. Sällan jag använder mer än 2 layers på en bild som inte är text. (CS2)

okej. För mig brukar det bli 6-7 olika layers. Dock sorterar jag in dom i grupper allt eftersom så att man inte blandar ihop något.

Ursäkta för dubbelpost.
 

DeletedUser

Guest
Du behöver inte be om ursäkt för dubbelpost i din egna tråd.

Ett annat sätt att slippa blanda ihop lagren är att döpa dom till vad just de lagret är, tycker nästan de e lättare att döpa dom än att lägga in dom i massa grupper
 
Topp