The Conqueror = Schitzo?

DeletedUser

Guest
Twille, här kommer min utlovade uträkning! Med hjälp av detta (som jag förövrigt att suttit hela natten för att få ihop), KAN vi få reda på vem som är vem!

* Mitt räknesätt heter:

Räkna med differentialekvationer

* Ett exempel

y' + y'' = x

*skriv en upgift som man använder denna matte tekniken i

Ett föremål släpps från en viss höjd h och faller på grund av gravitationskraften g. Här görs förenklingarna att gravitationen är den enda kraften som verkar på föremålet, och att gravitationen är konstant. I verkligheten finns också andra krafter, till exempel luftmotstånd.

Newtons andra lag säger att ett föremåls massa m multiplicerat med dess acceleration a är lika med den totala kraften F som verkar på föremålet, eller:

m \cdot a = F

Accelerationen är detsamma som derivatan av hastigheten v med avseende på tid t, eller:

a = {dv \over dt}

Hastigheten är i sin tur derivatan av sträckan, eller i detta fall höjden h med avseende på tid t, eller:

v = {dh \over dt}

Alltså är accelerationen andraderivatan av höjden:

a = {d^{2}h \over dt^2}

Den totala kraften F som verkar på föremålet antogs vara endast gravitationen g. Newtons andra lag kan då skrivas som:

m \cdot {d^{2}h \over dt^2} = -mg

(Minustecken eftersom man enligt konvention räknar krafter positiva från jorden.)
Detta är en differentialekvation, som är lätt att lösa med avseende på h. Först divideras med m, vilket ger

{d^{2}h \over dt^2} = -g

Integrering av båda leden ger

{dh \over dt} = -gt + C_1

och ytterligare en integrering ger

h = h(t) = -{gt^2 \over 2} + C_{1}t + C_2

Integrationskonstanterna C1 och C2 kan bestämmas om man vet föremålets begynnelsehöjd och begynnelsehastighet.
Resultatet är nu en funktion, eller en formel, för föremålets höjd vid tiden t.

Enligt denna otroligt simpla matte, kan vi tydligt se att T Q faller fortast, alltså väger han mest = han har spelat dator längre = mer vikt.
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Hahahaha skön beräkning där emme, dock så ser du ut att ha missat det där med att matte och nätter inte går ihop, vad menar jag då med detta? Think about that ;)
 

DeletedUser

Guest
Enligt denna otroligt simpla matte, kan vi tydligt se att T Q faller fortast, alltså väger han mest = han har spelat dator längre = mer vikt.

UNDERBART! Dock kommer inte min lilla sötnos TC (Sara2) att gilla det :p...

Rykten säger dessutom att du kanske är en kille, det gillas INTE! Då har du lurat mig och ska genast avlägsnas ur mitt harem med "assistenter" ^^

Edit: Dessutom så bor du ju fan i min stad *PANIK!*
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
UNDERBART! Dock kommer inte min lilla sötnos TC (Sara2) att gilla det :p...

Rykten säger dessutom att du kanske är en kille, det gillas INTE! Då har du lurat mig och ska genast avlägsnas ur mitt harem med "assistenter" ^^

Edit: Dessutom så bor du ju fan i min stad *PANIK!*

Vem som var först osv har väl ingen större påverkan av vem men gillar mest, :rolleyes:

Ja, om jag avlägnsas ut ditt harem av assistenter, vet du att jag lätt söker upp dig, hehe. ;)
 

DeletedUser

Guest
Vem som var först osv har väl ingen större påverkan av vem men gillar mest, :rolleyes:

Ja, om jag avlägnsas ut ditt harem av assistenter, vet du att jag lätt söker upp dig, hehe. ;)

Nja, jag tänkte mest att TC kommer bli sur på T C för att han var först, enligt din uträkning :p...

Okej, okej, du får stanna kvar, men du hittar mig iaf inte allt för lätt ;). Eniro och alla såna sidor ljuger bara när man söker på mig ^^
 

DeletedUser

Guest
Nja, jag tänkte mest att TC kommer bli sur på T C för att han var först, enligt din uträkning :p...

Okej, okej, du får stanna kvar, men du hittar mig iaf inte allt för lätt ;). Eniro och alla såna sidor ljuger bara när man söker på mig ^^

Jaha, på så vis. ;)

Jodå! Jag har mina kontakter!
 

DeletedUser

Guest
Haha. ;)

Å, fan va skoj det lät! Testa det nya biljardstället. ;) Rack 'n Roll eller vad det heter ...

Eller vågar du utmana mig någon kväll? :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Haha. ;)

Å, fan va skoj det lät! Testa det nya biljardstället. ;) Rack 'n Roll eller vad det heter ...

Eller vågar du utmana mig någon kväll? :awsm:

Haha, min syrras ex ägde "Racken" förr så nog har jag varit där ;)...

Jag är ute för oregelbundet och spontant för att göra utmaningar ;)

Du är inte min kompis längre!

Jodå, men du säger ju aldrig till mig att du älskar mig så då kan inte jag säga att jag älskar dig? :p
 

DeletedUser

Guest
Haha, min syrras ex ägde "Racken" förr så nog har jag varit där ;)...

Jag är ute för oregelbundet och spontant för att göra utmaningar ;)



Jodå, men du säger ju aldrig till mig att du älskar mig så då kan inte jag säga att jag älskar dig? :p


Jag trodde det var uppenbart:(?
 
Topp