TFB v.s KOL

DeletedUser

Guest
Hur kan han då påstå att dom piskar honom? Eller att K¤O¤L är bäst, för som dom flesta vet så innan ic3 slutade låg han på plus sidan... Ganska rejält med. Nej jag tror inte det var så han menade, men du hjälpte honom på traven när de gällde argumenten eftersom han inte vet vad han snackar om för han säger emot sina egna argument hela tiden.

Trodde inte någon gång under de senaste dagarna att jag skulle hålla med Grizly... men är du på riktigt?

Hur kan du påstå att de INTE piskar honom? Han hade nånstans runt 1,5k inkommande när han fick för sig att han inte ville spela mer. Ojsan hoppsan. Du måste fan haja att om man ligger lagom bra till så är det pissigt enkelt att hoppa in och ta massa byar snabbt när motståndarna i fråga har räknat dig som en allierad innan och därmed inte ha defftrupper för anfall därifrån. Faktum är att 20 (med ic3 som medlem om det inte är klart nog) skulle kriga mot annan fiende delvis med hjälp av KOL. Med andra ord såg de honom som en vänligt sinnad innan.

...och ic3 mot KOL? hahaha snälla rara. Hade han försökt stå ensam utan hjälp mot KOL hade han fått så mycket stake att det är inte sant. Du måste inse att det finns gränser för hur mycket man klarar av i underläge. Det gäller alla, utan undantag. Självklart finns det spelare som klarar sig längre och bättre än andra men när motståndarna kan skicka tillräckligt med nukes för att döda all deff en spelare har även om den är stackad i samma by så har spelaren i fråga inte en suck. Sen vet jag också att ic3 tycker om att leka allan med många offbyar. Skulle gissa på, rent hypotetiskt, om de hade skickat 3 offbyar mot varje by han har följt av adlar som även de har eskort av nukes så hade han förlorat cirkus 80% av sina byar, hands down. Det har inte att göra med att han är dålig, inte någonstans. Det blir helt enkelt en för stor övermakt.
 

DeletedUser

Guest
Ja det är ganska starkt, men det är 4 stammar mot en vilket betyder att et finns ungefär 4 gånger mer trupper i motståndarlaget, så i längden har inte K¤O¤L en chans eftersom när deras off och deff är slut har motståndarna förmodligen kvar lite.

Gomorron yxkvist i lingonskogen. Är du full eller? 4 gånger så mycket trupper på vår sida som på KOL's sida? Har jag missat nått? Har Solace förklarat krig mot KOL nu också?

Fan, kamma dig! Eller lär dig räkna. Fast det kan du väl iofs. Men ta dej tid att räkna efter istället. KOL står inte ensamma. De slåss ihop med RoS-R mot oss andra. 4 mot 2. Inte 4 mot en. Och även om det var 4 mot 1, hur skulle det innebära 4 gånger så mycket trupper på vår sida? Tror du att alla stammar automatiskt är lika stora och har lika mycket trupper oavsett hur många byar dom består av? Shit, vem fan är du?
 

DeletedUser

Guest
Gomorron yxkvist i lingonskogen. Är du full eller? 4 gånger så mycket trupper på vår sida som på KOL's sida? Har jag missat nått? Har Solace förklarat krig mot KOL nu också?

Fan, kamma dig! Eller lär dig räkna. Fast det kan du väl iofs. Men ta dej tid att räkna efter istället. KOL står inte ensamma. De slåss ihop med RoS-R mot oss andra. 4 mot 2. Inte 4 mot en. Och även om det var 4 mot 1, hur skulle det innebära 4 gånger så mycket trupper på vår sida? Tror du att alla stammar automatiskt är lika stora och har lika mycket trupper oavsett hur många byar dom består av? Shit, vem fan är du?

Nej ok de var fel av mig att räkna så eftersom att K¤O¤L är en relativt stor stamm, låt oss säga dubbelt. Men sen förstår jag inte hur du kan räkna med Ros-r i detta? Vad har dom någonsin gjort? Dom är bara någon motståndrna kan adla vid sidan av K¤O¤L, räkna inte emd något motstånd säger jag bara...
 

DeletedUser

Guest
Trodde inte någon gång under de senaste dagarna att jag skulle hålla med Grizly... men är du på riktigt?

Hur kan du påstå att de INTE piskar honom? Han hade nånstans runt 1,5k inkommande när han fick för sig att han inte ville spela mer. Ojsan hoppsan. Du måste fan haja att om man ligger lagom bra till så är det pissigt enkelt att hoppa in och ta massa byar snabbt när motståndarna i fråga har räknat dig som en allierad innan och därmed inte ha defftrupper för anfall därifrån. Faktum är att 20 (med ic3 som medlem om det inte är klart nog) skulle kriga mot annan fiende delvis med hjälp av KOL. Med andra ord såg de honom som en vänligt sinnad innan.

...och ic3 mot KOL? hahaha snälla rara. Hade han försökt stå ensam utan hjälp mot KOL hade han fått så mycket stake att det är inte sant. Du måste inse att det finns gränser för hur mycket man klarar av i underläge. Det gäller alla, utan undantag. Självklart finns det spelare som klarar sig längre och bättre än andra men när motståndarna kan skicka tillräckligt med nukes för att döda all deff en spelare har även om den är stackad i samma by så har spelaren i fråga inte en suck. Sen vet jag också att ic3 tycker om att leka allan med många offbyar. Skulle gissa på, rent hypotetiskt, om de hade skickat 3 offbyar mot varje by han har följt av adlar som även de har eskort av nukes så hade han förlorat cirkus 80% av sina byar, hands down. Det har inte att göra med att han är dålig, inte någonstans. Det blir helt enkelt en för stor övermakt.

Det är lätt att säga så när de är någon man inte gillar, jag ahr inte hört något i tråden om Canza att han blev sönder piskad eler något sånt för att han gav upp? Nej honom kan vi vara schysst mot men när det gäller Ic3 ska alla helt plötsligt börja anklaga honom för att vara feg och att han gav upp för att han inte klarade det? Nej han gav upp för att det var meningen, hade du läst krigsförklaringen hade du förstått varför han gav upp.

Jo det är så att det var hans sista krig, han skulle sluta på värld två och precis som många andra gör skickar han då ivåg alla sina trupper på någon/några han inte gillar och om han ändå ska sluta så varför i helvete stå och försvara byarna som ändå ska bort?

Ditt sista stycke håller jag dock med om och svarar då inte på det.
 

DeletedUser

Guest
joffess varfö försvarar du ic3 så hett för? alla vet redan att det är en skicklig lirare men som nu gett upp v2 verkar det som, inte första gången nått liknande händer precis. han behöver nog inte någon som försvarar han på forumet då jag gissar på att han inte bryr sig ett skit :p

aja TFB kommer nog som stam inte finnas mycket längre till, gissar på en inhoppning till en av KoL´s fiender, nån som håller med? :)
 

DeletedUser

Guest
joffess varfö försvarar du ic3 så hett för? alla vet redan att det är en skicklig lirare men som nu gett upp v2 verkar det som, inte första gången nått liknande händer precis. han behöver nog inte någon som försvarar han på forumet då jag gissar på att han inte bryr sig ett skit :p

aja TFB kommer nog som stam inte finnas mycket längre till, gissar på en inhoppning till en av KoL´s fiender, nån som håller med? :)

För att jag personligen har lagt lite tid åt att se det hela ur hans perspektiv och därför förstår hans handlingar medans ni andra här på forumet är så upptagna med att skriva vilken feg noob han är (ta de inte personligt Nalle, menar inte dig).
 

DeletedUser

Guest
joffe: oki, ja det får man väl ha lov att göra ibland :p

Men nåå någon som anser att TFB kommer vara kvar som stam längre än säg ungefär en månad? funkar inte i längden tror jag.
 

DeletedUser

Guest
Möjligtvis som hobby stam. Där dom kan snacka lite skit med varandra ibland :p
 

DeletedUser

Guest
När han avr aktiv förlorade han 10 byar ungefär samtidigt som ahn tagit 50 :rolleyes:

vilket skitsnack... jag tog 16 byar av han innan han gav upp.
och efter han "skulle ägna sig åt V8" så försökte han ändå ta byar av mig med riktade adeltåg, dvs inte bara kasta iväg trupperna.

hade han lyckats där så hade han "kommit på andra tankar" och fortsatt på V2


inte mycket fakta i denna tråden.
 

DeletedUser

Guest
Nej men dom hade inte haft en chans om han inte slutat. Som du såg i min andra post ägde ic3 ut dom under hans aktivitet. Är ganska säker på at K¤O¤L är rädda för ic3 då han för inte så längesen erbjöd sig att kriga mot hela deras stamm utan hjälp men dom backade ur.

vakna nu e du snäll. jag vet inte i vilken värld du lever i men det är en sagovärld långt ifrån irl och V2
 

DeletedUser

Guest
Nej ok de var fel av mig att räkna så eftersom att K¤O¤L är en relativt stor stamm, låt oss säga dubbelt. Men sen förstår jag inte hur du kan räkna med Ros-r i detta? Vad har dom någonsin gjort? Dom är bara någon motståndrna kan adla vid sidan av K¤O¤L, räkna inte emd något motstånd säger jag bara...

Du har ju som utomstående inte den minsta lilla aning om hur det här kriget ser ut, det märks verkligen! RoS-R räknas in för att dem är KOLs allierade, för att de ligger i aktivt krig med TCO och för att de hade gjort så i flera månader redan när KOL förklarade krig. Du menar att "dom är dåliga så dom gills inte"??? Kan du inte sluta upp med att överhuvudtaget prata om det här kriget när du ändå bara är helt vilsen i din gonattmössa hela tiden?

Vi kan väl inte hjälpa att dom är kassa? Det är så solklart så att dom räknas med. Dom räknas snarare mer än mindre än KOL i detta krig sett till hur länge de har slitit mot oss och hur kort tid kriget mot KOL pågått. Vi har större front mot KOL än mot dem, alltså byts fler byar fram och tillbaka med dem. Så enkelt är det.

Sida 1 eller "den överlägsna gangbangar sidan" i kriget som bara fulspelar och slåss i gäng som det verkar låta enligt dej (TCO, Bringt, TFB, 4-Ic3) har ungefär 213 miljoner tillsammans.

Sida 2 eller enligt dej; "de underlägsna stackarna som blir ful-gangade" (K¤O¤L och RoS-R) har ungefär 197 millar.

TCO är störst på den ena sidan och KOL på den andra. TCO krigade i flera månader mot RoS-R och adlade på bra. Medan TCO-offen jobbat iaf minst halvtid 4-5 dagar i veckan har alltså KOL sparat lagringar, tryckt ut adlar och byggt off i månader. När kriget startade kan man anta att de hade 24000/24000 i varenda by. I TCO hade vi det inte så väl förspänt. Sen har vi Bringt som kör 3-skift med sitt off 7 dagar i veckan. De var knappast optimalt förberedda för storkrig. Så till saken, hur du kan få det till att den sida jag kallar "sida 1" skulle ha mer trupper att tillgå?

Som sagt, du måste ju va full!
 

DeletedUser

Guest
alltså för er som inte vet det så skapades ju TFB bara för att jock och ic3 inte ville spela v2 mer. de båda räknade ju med att gå förlorande ur striden och därmed namnet The Final battle. att sedan så många andra är hatiska emot KOL och vill vara med i kriget emot dem är bara ett svagt bevis på hur illa omtyckta KOL är.

sen så är jag säker på att det inte var antalet inkommande som fick ic3 att lägga ner, menar kom igen. 1500 inkommande är en piss i missisippi. vem som helst hinner markera och ta hand om adlarna och framför allt ic3, kom inte och tro att ni är duktiga för det direkt^^
 

ic3princ3

Medlem
Reaktionspoäng
0
joffess varfö försvarar du ic3 så hett för? alla vet redan att det är en skicklig lirare men som nu gett upp v2 verkar det som, inte första gången nått liknande händer precis. han behöver nog inte någon som försvarar han på forumet då jag gissar på att han inte bryr sig ett skit :p

aja TFB kommer nog som stam inte finnas mycket längre till, gissar på en inhoppning till en av KoL´s fiender, nån som håller med? :)

hehe, helt rätt, bryr mej inte ett piss, har vart så pass många som försökt smutskasta mej så länge, så många som snackar skit om mej osv... det som e de viktiga i detta e att jag sj vet vad jag sj går för och vet vad som stämmer när de gäller mej..

jag ville alltså redan långt innan kriget mot kol lägga ner v2, men har hur länge som helst velat trycka på attack knappen mot kol, o ja de stämmer att jag sj har erbjudit kol att ta mej att försöka adla mej då dom kallade mej för flykting, då hade jag gnistan kvar för v2 och jag lovar att dom hade fått de ganska tufft med att försöka adla mej, de vet du ju sj nalle om nån hur de gick för er offensive som till o med va planerad och de va en hel del incs jag hade, de va många fler incs än vad kol kunde komma med nu och inte en enda by förlorade jag på er offensive från MR..

jag gick alltså in i detta kriget i hopp om att bli nollad.. har inte tagit bort kontot i v2 för att då kommer massa andra att gama till sej byarna, helt ärligt så har jag inte ens loggat in på v2 på flera dagar.. så att jag fegar ur pga att jag har lite incs e bs.. de e bara de att jag inte bryr mej.. visst jag bad om lite ass men de va för att kol skulle få de lite jävligare att sno byarna..

skickade resterna mot kol med 4 adlar i en o samma attack typ för att bli av med allt off när de va gjort va de bara att logga ut med ett leende.. och jag e mer än glad att jag valt att lägga ner v2.. det e ett avslutat kapitel för mej..
 

DeletedUser

Guest
Det är lätt att säga så när de är någon man inte gillar, jag ahr inte hört något i tråden om Canza att han blev sönder piskad eler något sånt för att han gav upp? Nej honom kan vi vara schysst mot men när det gäller Ic3 ska alla helt plötsligt börja anklaga honom för att vara feg och att han gav upp för att han inte klarade det? Nej han gav upp för att det var meningen, hade du läst krigsförklaringen hade du förstått varför han gav upp.

Jo det är så att det var hans sista krig, han skulle sluta på värld två och precis som många andra gör skickar han då ivåg alla sina trupper på någon/några han inte gillar och om han ändå ska sluta så varför i helvete stå och försvara byarna som ändå ska bort?

Ditt sista stycke håller jag dock med om och svarar då inte på det.

Vad jag tycker om någon hör inte hit. Jag vet att ic3 kan spela och jag har läst vad han skrivit. Men jag förstår inte varför du försöker försvara det han gör med något slags skitsnack som är lika tätt som en schweizerost. Han får inkommande och lägger av, långt innan hans "sista krig" är över. Vad som hänt på V6 har jag ingen aning om så jag tänker inte kommentera det, men det faktum att folk säger att historien upprepar sig får en ju att börja undra.

...är det så att du sitter och lägger tid på att försvara honom för att Canza fått ett snällare mottagande borde du ta dig en funderare på vad Canza och Ic3 gjort annorlunda. Några ledtrådar för att hjälpa dig med jämförelsen.

- Attityd
- Rykte
- Väldigt tveksamma och skrattretande bedömda men ändå utnämnda utmärkelser
 

DeletedUser

Guest
???

Nej ok de var fel av mig att räkna så eftersom att K¤O¤L är en relativt stor stamm, låt oss säga dubbelt. Men sen förstår jag inte hur du kan räkna med Ros-r i detta? Vad har dom någonsin gjort? Dom är bara någon motståndrna kan adla vid sidan av K¤O¤L, räkna inte emd något motstånd säger jag bara...

Du har ingen aning var våran deff står???:confused:
 

DeletedUser

Guest
byggt off i månader

Det va det roligaste jag någonsin hört. Så du har från säkra källor att dom byggt off i månader? Jag menar det tar ju bara lite mer än en vecka för att få fram en full offby. Deras offbyar måste ju vara mega dunder bra
 
Topp