~TB~ och KwN's vapenvila bruten

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Blås dina konton Elo,, surfa och skit i vad som händer

Detta är bara ett textbaserat spel som inte ens känns på riktigt,,ge bort dina byar med ett leende på läpparna :)

Edit: Tror jag spelade COD4 med wallin inatt :) Nickade HMCPatton (mitt riktiga nick) och Koss nickade Simba ( vi spelar bägge i *HMC*

Om det var du så well gamed old friend :D
 

DeletedUser

Guest
Vill så gärna, men kan inte :S

Har försökt flera ggr. Juluppehållet var de skönaste dagarna på flera månader.
 

DeletedUser

Guest
Först börjar det med den klassiska pajkastningen. Dvs ni ältar samma saker om och om och om igen. Ja ni kan jargongen nu. Ni skriver om samma sak i varenda tråd och pajerna viner fram och tillbaka. Blir ni inte less ?

Sen övergår vissa av "ni" till att bli mer förstående, att ett spelberoende är inte lätt att hantera för vissa. Men man tar ett break. Gör lite saker klickar lite nu och då osv. Man måste faktiskt ha ett liv oxo. Det händer att man missar launches på nobles osv men shrug det är bara ett spel.

Har man problem och inser det så kan man faktiskt fråga om att bli bannad så är problemet löst, för en tid iaf. Det är ju steg 1 att ta.

Dags att nanna kudden. Det är snart nyårsafton med god mat och pang pang.

Tacobobo
 
Senast redigerad av en moderator:

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Elohim, det är sorgligt att läsa detta. Vi vill givetvis inte skada någon med spelet. Vi hoppas givetvis att alla spelar till en lagom mängd och inte glömmer bort att de finns ett annat socialt liv vid sidan av de sociala liv vid datorn.

Vist är datorn en härlig plats, men kan aldrig ersätta verkligheten eller de personer man har runt omkring sig.

Jag tar givetvis detta på fullaste allvar tillsammans med de som jobbar med mig för att driva detta spel. Jag och Kronans har därför tagit beslutet att ge Elohim en pause igenom att stänga av honom helt ifrån spelet. Detta är en förebyggande återgärd som är nödvändig vid dessa situationer.
 

DeletedUser

Guest
Jag vill tacka er som agerade i TW-ledningen.

Jag vill tacka alla för deras förståelse.

Jag ångrar mycket jag gjort. Mycket har bara varit spel för galleriorna.

Till alla som jag lärt känna (Både fiender och vänner) vill jag tacka för en trevlig tid.

Vi får se om jag återvänder.

Over and out!
Elohim
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Utan tvekan. Som jag i meddelandet du fick när du loggade in sa, om du behöver prata så vet du vart jag finns att kontakta. MSN eller liknande går att få via att maila mig också. Tveka absolut inte.
 

DeletedUser

Guest
Låter som ett bra förslag om man har problem med att blir för biten av spelet. Jag hoppas att Elohim kommer att kunna spela spelet i framtiden med måtta, det gör nog alla inners inne. Detta är bara ett spel, men det är ett bra spel. Alla vi här bildar en community som är kul att vara en del av. Jag har börjat chatta med många nya människor i och med detta spel.

Vi höres ute i cybertextrymden.:)

-Jonke
 

DeletedUser

Guest
Jag vill inte bli bannad för att få vila !!!! de klarar jag inte... haha

Men ha de så bra Elohim :) xD Jag åker förbi dej och hälsar på anars ^^
 

DeletedUser

Guest
Ajaj jag visste inte att det var så illa Elohim.. men jag har känt på mig att det var något speciellt. Det måste vara en tung börda att vara under sådan press med många som vill få bort en ur spelet, och att ha ansvaret över så många människor. Jag kan känna igen mig i det du skriver..

Jag har flickvän, som jag ska umgås med imorgon och vara pigg o glad. Men ändå sitter jag här? För att tima attacker. Redan för flera veckor sedan så sa du Elohim att du ville bli noblad, men du kunde inte släppa taget. Jag känner ungefär samma sak.. men jag har inte haft samma press på mig. Nu känner jag dock att när den absoluta ledningen för ~TB~ faller, så faller även hoppet för ~TB~. Det är då lika gott det tycker jag, det är inget som du bär ansvaret för Elohim.

Jag kliver också av hästen nu. Tråkigt då jag känner det som att jag sviker dem vännerna jag skaffat runt omkring mig. De har alltid varit trogna o ställt upp. Men det får nog räcka nu.. jag riskerar ett förhållande för det här.

Elohim's ord fick upp mina ögon.
 

DeletedUser

Guest
Tråkigt att höra Elohim, men strongt av dej att be om att bli avstängd.

Jag hoppas det löser sig för dej och att du kommer tillbaka nångång....TW är inte
likadant utan Elohim sittandes i TB.;)

Bra gjort av dej Nino också att stänga av honom. Kan inte varit ditt roligaste beslut att få stänga av nån pga spelmissbruk:(
 

DeletedUser

Guest
kom hem igår från fjällen, det första som händer att man får sitta o tajma attacker, sen sova lite och vakna upp till detta...

för att klargöra lite saker,
i) Ja elohim tog beslutet att bryta vapenvilan, tråkigt. Men ni KWN skall inte sitta kalla oss backstabbers och gråta, för ni kan inte kasta mer sten i mindre glashus i så fall. Glöm inte hur detta kriget började.

ii) Att elohim slutar är jätte tråkigt, antagligen nödvändigt dock. Sen tycker jag det var väldigt onödigt att bryta vapenvilan och börja kriga om han timmar efter det skall lägga ner, då kunde vi lika gärna ha ett skönt nyår.

iii) Jag är otroligt less på detta kriget, det har hållit på för länge nu.
 

DeletedUser

Guest
Ja att bryta vapenvilan var väldigt onödigt. Det låter konstigt, men att jag ens planerade denna attack var för att jag i längden vill ha fred. Aja för min del är ju allt krigande över iaf.

Nu ska jag ite spela spel på en vecka. Det ska bli skönt. Funkar det inte sen kommer mitt konto att tas bort.

Tack till alla som förstod mig i denna tråd och till de som bannade mig.

Ett extra stort tack till Bertil, Kronans och Nino.

Hade gött och lycka till!
 

DeletedUser

Guest
Det finns alltid en som är värre, men på vilket plan kan man aldrig veta


På personlig inrådan av mig

vilar, njuter och umgås nu

Elohim

med sin fader i himlen

den himmel som täcker
alla olika världar tribalwars

Koncentrera nu krafterna

den andra världen och livet efter rimning

Vila i frid min son

Semper Primus, v2 aka Bertil


Givetvis kommer Elohim, oavsett om han slutar för gott eller inte,
alltid att ha en plats i HRE, TwHugs, msn-listan, mitt hjärta, minne och själ.

Jag tackar TW-teamet,
som tog itu med detta jobb den sena timmen,
för att bistå mig men mest
Elohim
i detta ärendet.

Det var inte den lättaste ticketen jag skickat in - den satte mitt inre i rörlighet.
Troligen inte lika mycket som Elohims inre rört sig innan detta skedde och
jag kan bara misstänka att känslosvallet var större men positivt efter att beskedet kom.

Jag hoppas att du, Elohim, fick dig en förhållandevis lugn och skön sömn där ditt inre slutat göra uppror - du förtjänar det
 

DeletedUser

Guest
kom hem igår från fjällen, det första som händer att man får sitta o tajma attacker, sen sova lite och vakna upp till detta...

för att klargöra lite saker,
i) Ja elohim tog beslutet att bryta vapenvilan, tråkigt. Men ni KWN skall inte sitta kalla oss backstabbers och gråta, för ni kan inte kasta mer sten i mindre glashus i så fall. Glöm inte hur detta kriget började.

ii) Att elohim slutar är jätte tråkigt, antagligen nödvändigt dock. Sen tycker jag det var väldigt onödigt att bryta vapenvilan och börja kriga om han timmar efter det skall lägga ner, då kunde vi lika gärna ha ett skönt nyår.

iii) Jag är otroligt less på detta kriget, det har hållit på för länge nu.
Väljer att svara på detta då jag tycker du har bra punkter....

i) Jag kallade er inte backstabbers, men jag tyckte att det var ett riktigt fult spel då många, precis som du var bortresta eftersom vi kände oss trygga under vapenvilan. Ja, vi vet alla hur kriget började, kan vi släppa det nu?

ii) Att Elohim slutar tycker jag är grymt synd, dock förstår jag honom då jag är på väg in i samma situation, men inte ens i närheten av elohims, än. Vi i KwN har fortfarande inga planer på att bryta vapenvilan utan tycker fortfarande att detta är en tid för familj och vänner.

iii) Jag är precis lika less som dig. Kriget känns bara meningslöst och ingen av oss kommer någonstan och spelet har tappat sin första charm, att spela för att ha roligt. Nu spelas det för att vinna vilket skapar beroende. Jag skulle med glädje se ett slut på detta krig, oavsett hur det slutar.
MvH
Twilight
 

DeletedUser

Guest
Ja att bryta vapenvilan var väldigt onödigt. Det låter konstigt, men att jag ens planerade denna attack var för att jag i längden vill ha fred. Aja för min del är ju allt krigande över iaf.

Nu ska jag ite spela spel på en vecka. Det ska bli skönt. Funkar det inte sen kommer mitt konto att tas bort.

Tack till alla som förstod mig i denna tråd och till de som bannade mig.

Ett extra stort tack till Bertil, Kronans och Nino.

Hade gött och lycka till!
Elohim, hoppas att allt löser sig för dig, vill dig som jag sagt, inget ont. Jag tycker du verkar vara en juste kille. Tror att ditt meddelande här har öppnat ögonen på många om hur långt detta krig har gått nu... Jag låg själv och funderade på att sluta på TW igår natt efter att pappa än en gång kommit in och hotat med att stänga av strömmen om jag inte gick och la mig. Men men. som sagt, hoppas att allt löser sig, detta är inget man önskar varken vän eller fiende.

In the game we may be enemys but in life we could be the closest friends.

Detta är ett spel, ni som är fiender här behöver inte vara det i livet. Önskar dig all lycka Elohim.
MvH
Twilight
 

DeletedUser

Guest
Väljer att svara på detta då jag tycker du har bra punkter....

i) Jag kallade er inte backstabbers, men jag tyckte att det var ett riktigt fult spel då många, precis som du var bortresta eftersom vi kände oss trygga under vapenvilan. Ja, vi vet alla hur kriget började, kan vi släppa det nu?

ii) Att Elohim slutar tycker jag är grymt synd, dock förstår jag honom då jag är på väg in i samma situation, men inte ens i närheten av elohims, än. Vi i KwN har fortfarande inga planer på att bryta vapenvilan utan tycker fortfarande att detta är en tid för familj och vänner.

iii) Jag är precis lika less som dig. Kriget känns bara meningslöst och ingen av oss kommer någonstan och spelet har tappat sin första charm, att spela för att ha roligt. Nu spelas det för att vinna vilket skapar beroende. Jag skulle med glädje se ett slut på detta krig, oavsett hur det slutar.
MvH
Twilight


i) syftade på
Som vanligt visar NwP/TB att de inte vill köra ett ärligt spel. Ständigt detta backstabbande.

TB=Team Backstab

ingen ide att försöka förtränga hur saker och ting började, då kommer detta känns ännu mera medningslöst..om det nu går

ii) jag har ju blivit tillsatt ledare för kwn, vilket jag inte är intresserad av att vara då jag ingen lust att forsätta i w2 som läget är nu. Men snackat med keyser och det verkar lösa sig i några dagar framåt.

iii) När jag kom igår från mitt uppehåll hoppades jag att det hade blivit fred, finns ju ingen som vill kriga längre? Men nu är känslorna upprörda igen och fred känns långtborta
 

DeletedUser

Guest
För komma med ett inlägg här... inte ofta..

Vi kommer stå för vapenvilan så länge jag kan hålla tillbaka folk!

Fortsätter attackerna kommer det bli svårt.... men gör vad jag kan även om ni brutit den.

Att sätta sitt konto till "bannat" är ju att skydda sig.... (MYCKET dålig stil)... På detta sätt har man startat attacker, bannat sig och låter resten av stammen stå för kriget!

Har inte ord för vad jag tycker om det... även om det är så att det är ett beroende... mitt förtroende för Elohim har varit bra mycket högre trots vi är fiender (man måste kunna prata då detta trots allt bara är ett spel :) ) men är nu helt borta.

Elohim och jag har dessutom innan haft en lång konversation av värdet av att vara med familjen under jul och nyår, därav vapenvilan.

Vad KWN gjorde innan jag tillkom som ledare kan jag inte står för, men mitt ord står jag alltid för då jag spelar med heder.

Vapenvilan står om fler attacker inte kommer!

keyser
Ledare
KWN
 

KJHIB

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har spelat i en värld i TW, Värld 2. Vad hände? Allt var så lugnt, fint och harmoniskt när macgreg och jag låg sida vid sida och farmade livet ur varende by som gick att farma. Jag antar att det är till största delen mitt fel att det blev krig såhär. Tanken att krossa NwP var lockande. Oemotståndlig.

KWN skapades.
Allt brakade loss.
Elohim vaknar till liv på allvar.
Du (elohim) skrev samma sak till mig redan för 2,5 månad sen.
Värld2 har konstant stått i lågor sen dess.

Roligt men alldeles för tidskrävande.


Jag gillar dig inte elohim, men samtidigt alltid haft ett avstånd till tw så tar det inte särskilt allvarligt......så, ta det easy och sov nu ffs=)
 

DeletedUser

Guest
i) syftade på


ingen ide att försöka förtränga hur saker och ting började, då kommer detta känns ännu mera medningslöst..om det nu går

ii) jag har ju blivit tillsatt ledare för kwn, vilket jag inte är intresserad av att vara då jag ingen lust att forsätta i w2 som läget är nu. Men snackat med keyser och det verkar lösa sig i några dagar framåt.

iii) När jag kom igår från mitt uppehåll hoppades jag att det hade blivit fred, finns ju ingen som vill kriga längre? Men nu är känslorna upprörda igen och fred känns långtborta
Jo, jag bad faktiskt i vårat forum att dom inte skulle skriva det där, dom ville att jag skulle avsluta med det i mitt långa inlägg men det vägrade jag.

Att förtränga hur det började har vi aldrig snackat om, men jag tycker vi kan släppa det. Precis som jag tycker att vi kan släppa hela kriget då det bara förstör mer än det hjälper.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp