~TB~ och KwN's vapenvila bruten

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Kära medspelare på Tribal Wars idag kom det sorgsna meddelandet att vapenvilan mellan oss i KwN och ~TB~ är bruten. Vi ingick i denna vapenvila då båda stammar ville ha en lugn jul och fira nyår tillsammans med sina nära och kära, istället för att sitta och vaka över sina byar och räkna timmar, minuter och sekunder tills första anfallet landar. Tyvärr kunde inte båda sidor hålla sig och idag är i stort sett varje medlem i KwN under attack.

Detta brev gick ut till alla medlemmar i KwN när vapenvilan bestämdes:

--------------------------------------------------------------------------------
KWN och ~TB~s ledning har enhälding bestämt att Jul och Nyår skall firas med familj och vänner, och har därför inlett en ÖMSESIDIG vapenvila mellan:
23 december 23:00 t.o.m den 3:e januari 12:00

Under denna tid gäller följande
§1 Inga attacker får startas eller anlända under tidramen ovan
§2 Utförst attacker av spelare kontaktas ledningen för respektive stam och efter bevis styrkts avlägsnas spelaren får gott

keyser
Ledare KWN
--------------------------------------------------------------------------------

Vi tog detta på allvar då vi verkligen ville vara med våra nära och kära under denna stressiga och tidskrävande tid. Tyvärr hade ~TB~ en annan uppfattning och valde istället att attackera, med den enda ursäkten att dom trodde att vi skulle attackera dom annars, vi hade inte mycket att tjäna på denna vapenvila då det mest var ~TB~ som behövde bygga upp sig efter våra anfall, men vi valde att endå acceptera deras förslag om vapenvila, för att som dom sa, umgås med familj och vänner.

För att klargöra vissa saker så gällde inte vapenvilan våra eller deras allianser, så vi blev inte så förvånade när våra medlemmar började skriva i forumet att dom hade attacker inkommande från Solace. Men efter ett par timmar kom dom oroväckande rubrikerna "Inkommande från ~TB~" och "Vad hände med vapenvilan?", vi tog åtgärder enligt ovanstående brev och hörde av oss till Elohim och frågade om vapenvilan var bruten, till svar fick vi "Antagligen", efter ett tag började Elohim även själv att attackera och då insågg vi att vapenvilan verkligen inte hade något värde för dom. Vi fick då ett nytt brev av Elohim som följer här:

--------------------------------------------------------------------------------
Alltså. Jag är inte alls stolt över detta, men ni körde en relativt lyckad offensiv mot oss precis innan vapenvilan.

Det var bara för er att ladda upp för ett till anfall direkt då vapenvilan var slut.

Självklart skäms jag över detta, men det var absolut nödvändigt.

KWN förde verkligen NwP bakom ryggen, nu var det vår tur ;)

Ni hade definitivt gjort samma sak i vår sits. Eller jag tror det iaf.

MVH
Elohim
--------------------------------------------------------------------------------

Vi hade inga som helst planer på att attackera ~TB~ utan vi tog det lugnt och passade på att träffa vår familj och vänner, reste bort m.m... Det visade sig vara ett stort misstag att lita på ~TB~men vi trodde att vi alla åtminstone skulle vara så mogna att vi kunde ingå i en vapenvila utan att behöva bryta den? Tydligen var detta inte fallet.

Så går kriget vidare, bollen är på vår sida nu, bara att ta emot när vi passar tillbaka.
MvH
Twilight
stolt medlem i KwN

standing untill we fall
 

DeletedUser

Guest
Som vanligt visar NwP/TB att de inte vill köra ett ärligt spel. Ständigt detta backstabbande.

TB=Team Backstab
 

DeletedUser

Guest
Fegt, hade full respekt för TB och Elohim innan men detta visar att dom inte förtjänar min respekt. Detta är ett spel som jag iaf spelar för det är kul. Jag krigar gärna men jag visar också respekt och kan hålla en vapenvila så man kan få lite ledigt under dessa högtider men det är sorligt att se att vissa inte kan ta det som ett spel. Mycket lamt av er TB och dess ledning, jag hade mycket högre tankar om er.
 

DeletedUser

Guest
Fegt, hade full respekt för TB och Elohim innan men detta visar att dom inte förtjänar min respekt. Detta är ett spel som jag iaf spelar för det är kul. Jag krigar gärna men jag visar också respekt och kan hålla en vapenvila så man kan få lite ledigt under dessa högtider men det är sorligt att se att vissa inte kan ta det som ett spel. Mycket lamt av er TB och dess ledning, jag hade mycket högre tankar om er.

Kan inte annat än hålla med :/
 

DeletedUser

Guest
Fegt, hade full respekt för TB och Elohim innan men detta visar att dom inte förtjänar min respekt. Detta är ett spel som jag iaf spelar för det är kul. Jag krigar gärna men jag visar också respekt och kan hålla en vapenvila så man kan få lite ledigt under dessa högtider men det är sorligt att se att vissa inte kan ta det som ett spel. Mycket lamt av er TB och dess ledning, jag hade mycket högre tankar om er.

WORD - jag trodde mer om ~TB~ & deras sk. ledare...
 

DeletedUser

Guest
-- vill bara påpeka att jag lagt ner v2 --

Komiskt att det är KWN spelare som säger att ~TB~ är falska osv när det var KWN(Stor chock där va?) som skapades för att krossa NwP, gick in i en allians med dom och sedan *trumvirvel* bröt den genom att attackera dom under en natt. Kan dock hålla med om att det var fel, men snälla kolla vilken stam ni själva är med i..
 

DeletedUser

Guest
-- vill bara påpeka att jag lagt ner v2 --

Komiskt att det är KWN spelare som säger att ~TB~ är falska osv när det var KWN(Stor chock där va?) som skapades för att krossa NwP, gick in i en allians med dom och sedan *trumvirvel* bröt den genom att attackera dom under en natt. Kan dock hålla med om att det var fel, men snälla kolla vilken stam ni själva är med i..

Vill bara påpeka att du lagt ner v2 så PLZ...:eek:
 

DeletedUser

Guest
Min personliga åsikt som skapare av TB är att allianser/avtal skall hållas oavsett vad som händer. Hade helst sett att vi gjort en liknande attack som KWN gjorde innan jul. Men då det inte blev på så sätt och KWN fick till ett väldigt lyckat anfall så förstår jag Elohims beslut.
 

DeletedUser

Guest
Min personliga åsikt som skapare av TB är att allianser/avtal skall hållas oavsett vad som händer. Hade helst sett att vi gjort en liknande attack som KWN gjorde innan jul. Men då det inte blev på så sätt och KWN fick till ett väldigt lyckat anfall så förstår jag Elohims beslut.
Jo, han säger det ju själv, men jag håller med dig. Jag trodde/tyckte att vi nu borde ha varit förbi den period då vi högg varandra i ryggen m.m... Vi har alla hört den historien om att vi högg NwP i ryggen och att NwP tänkte hugga TUS i ryggen, men nu är allt det där bakom oss, jag hade hoppats att vi kunde ha uppträtt lite mognare denna gång.

Men tydligen inte. Tyvärr
 

DeletedUser

Guest
Detta är en sorgens dag för oss alla.

Jag tar helt på mig ansvaret för detta "vidriga" svek. Vi valde mellan att mäkla fred och att anfalla. Jag vet vilken stor avsky många spelare hyser för mig och andra i min stam. Fred hade inte varit ett alternativ för KWN trodde jag. Så här i efterhand kan jag ångra att vi gjort detta. Har hört från flera att de funderade på fred. Fred är det jag absolut helst skulle vilja ha! Synd att ingen frågade bara :(

Tribalwars går så klart ut på att kriga osv, men det har blivit en börda för mig. Jag blir angripen varenda dag och varenda natt. Jag kan inte koncentrera mig på skola eller annat som är viktigare. Jag är beroende helt enkelt. Jag spelar inte av de anledningar man borde spela. Jag känner en otrolig press att hålla mig i toppen. Jag försökte trappa ned på spelandet då jag gick ur NwP, men jag lyckades inte. Nu borde jag ligga och sova, men jag kan inte. Så fort jag lägger mig så kliar det i hela kroppen och jag måste slå på datorn igen.

Jag vill att KWN adlar mig så att jag kan sluta spela, men samtidigt kan jag inte ge upp. Vet inte om ni förstår, men jag är helt fast i det här träsket.

Mina familj blir arga och irriterade för att jag sitter vid datorn. Jag är trött på jobb och skola. Min fritid planeras kring tribalwars.

Jag började med tribalwars för att komma ur ett missbruk med ett annat spel. Jag tänkte att det bara var att logga in och bygga då och då. Detta spelet är värre. Även om jag loggar ut är jag stressad och får ont i magen.

Jag borde lägga ner helt klart och bara ge upp. Jag borde aldrig ha gått med i ~TB~ efter att jag lämnade NwP. Jag borde aldrig ens ha börjat med det här spelet.

De flesta av er tar säkert inte det här spelet på så stort allvar som jag, men kanske några få av er gör det. Tänk er att ni under 1 veckas tid har över 100 inkommande konstant. Du vet att varje natt skickas det nya adelståg och fejks. Du vet att alla är ute efter dig. Du kan inte umgås med vänner för att du måste passa tribalwars. Du kan inte se på film med familjen för du måste passa tribalwars. Du kan inte sköta skola för du oroar dig över tribalwars. Du kan inte sova för att du har så ont i magen.

Samtidigt som jag känner press från mig själv känner jag en oerhörd press gentemot min stam. Jag är ledare i min stam. Alla räknar med mig. Jag vill itne svika dem eller mig själv (vilket jag ändå gör genom att spela spelet)

Jag vet inte hur jag ska fixa det här...

MVH
Elohim "Spelberoende"
 

DeletedUser

Guest
Min käre v2ingame-son.
Det är med sorg i hjärtat jag läser detta men har även en framtida glädje om att du kommer att ansluta dig till mig i himlen och vi kan tillsammans, sida vid sida, blicka ned på vad vi åstadkommit
 

DeletedUser

Guest
Elohim, jag förstår dig precis då detta är fallet även för mig, därför jag är uppe nu och skriver detta. Det enda jag kan ge som förslag: Försök att hitta tjej (inte lätt jag vet), men det finns just nu bara en sak som kan hålla mig bort härifrån och det är en helt underbar flicka i mitt liv. Då hon har varit bortrest mycket på senaste tiden så har det inte varit mycket tid från datorn.

Mina föräldrar skäller, stänger av internet/elen ocg försöker, men endå funkar det inte... Antagligen så blir det inte bättre av att jag går på en IT skola så varje dag, varje minut varje sekund har jag en dator framför mig.

Jag var en av dom som hoppats på fred, men har sedan länge sett att detta inte är möjligt då våra båda sidor är för envisa helt enkelt, båda tycker vi att den andre har gjort fel och därför kan vi inte bara ge oss.

Elohim, jag förstår dig och jag hatar dig inte och har aldrig gjort (eller jo, en gång, när du sa att jag var spion, men då hatade jag mer Fullrulle som trodde på dig)... Hoppas att det löser sig för dig min vän.
MvH
Twilight
 

DeletedUser

Guest
Du har all min förståelse Elohim.

Bertil: Det var vackert skrivet av dig.
 

DeletedUser

Guest
Jag vet inte hur jag ska göra för att ta mig ur detta. Att skaffa en tjej vore ju alltid något, men det kan man ju inte bara göra sådär.

Är det någon som snälla kan hjälpa mig med tips eller vad som helst?

Jag vill bara kunna sova en enda natt utan att svettas och vakna hela tiden.
 

DeletedUser

Guest
Jag vet inte hur jag ska göra för att ta mig ur detta. Att skaffa en tjej vore ju alltid något, men det kan man ju inte bara göra sådär.

Är det någon som snälla kan hjälpa mig med tips eller vad som helst?

Jag vill bara kunna sova en enda natt utan att svettas och vakna hela tiden.

Om jag hade svar på det så skulle jag inte sitta här natt efter natt, dag ut dag in och hoppas på att mina farmare drar in mer resurser den här gången från sina offer än vad dom gjorde förra gången dom var där..
 

DeletedUser

Guest
Det finns alltid en som är värre, men på vilket plan kan man aldrig veta
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag håller med Elohim ^^

Jag kan aldrig sova .... är vaken hela nättrarna och hela dagarna ochså "Nästan"
och jag är aldrig i skolan... bara för jag känner att jag måste sitta framför datorn dygnet runt... mina polare är inte så glada på mej.. hehe dissar dom hela tiden för att få sitta här.. och farsan han försöker dra mej härifrån men han lyckas inte.... ingeting funkar för att få en härifrån... om man inte blir noblad och ger upp hoppet......
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp