Stort specialrykte , tonight only!

DeletedUser

Guest
hur lyder ordspråket, "An alliance with the powerful is never to be trusted"
no offense, jag vet inte vad som ligger bakom det hela - förmodligen något dubbelspel eller något. Men konceptet funkar. Förr eller senare så slutar det med att den svagare parten slukas upp på något sätt av den starkare parten, när det inte längre finns någon "gain" i samarbetet.
No offense just för att det inte har med någons pålitlighet att göra, det är bara så det funkar helt enkelt. Förr eller senare så kommer frågan: har vi dessa till egentligen, idag?

No matter how fast you run, reality is going to catch up on you - sooner or later.
 

DeletedUser

Guest
Nu tycker jag att du tänker efter för mycket. Det ligger inte så mycket bakom. Vi vill ha byar. De har byar. Vi tar deras byar.
 

Fireside

Member
Reaktionspoäng
0
Exakt tycker inte om andra färger på byar än mina gula byar i mitt kluster. Blått kan ju gå för man är patriot, men Rött och Gult skär ju sig nått fruktansvärt i mina ögon. Samma gäller Brunt det är ingen trevlig färg det heller :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Ursäkta, men vad har det med "mitt" krig att göra ?

Jag efterlyser förresten motanfall , någon som har ett gäng såna att ge mig ?
 

DeletedUser

Guest
Ursäkta, men vad har det med "mitt" krig att göra ?

Jag efterlyser förresten motanfall , någon som har ett gäng såna att ge mig ?

Gissar att du får vänta ett tag, det brukar bli så när man krigar mot mindre stammar, de måste förlora x antal byar innan de inser att de är under anfall :)
 

DeletedUser

Guest
Sååååå - det har nu gått lite mer än ett dygn.

Hur går det då i kriget ?
Måste säga att vi fick en lite halvkass start. Inte mycket adlingar, men kan säga att det är desto fler byar rensade.
Dessutom vill jag säga att det är tråkigt att [KoH] inte har någon som för deras talan här ute.


Side 1:
Tribes: Sprit
Players:

Side 2:
Tribes: [KoH]
Players:

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 91
Sida 2: 0
Skillnad: 91

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 881,538
Sida 2: 0
Skillnad: 881,538

chart



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Side 1:
Tribes: Sprit WoS
Players:

Side 2:
Tribes: [KoH]
Players:

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 123
Sida 2: 0
Skillnad: 123

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,163,187
Sida 2: 0
Skillnad: 1,163,187

chart



Det blir för många bilder om man ska ta upp WoS Vs. [KoH] också, därav detta. Med lite huvudräkning kan man läsa att 32 byar har adlats utav WoS.
 

DeletedUser

Guest
Nu tycker jag att du tänker efter för mycket. Det ligger inte så mycket bakom. Vi vill ha byar. De har byar. Vi tar deras byar.

Ahhh, det var alltså inte svårare än så. Jag har nog alltid tänkt för mycket.

har funderat ett tag vad de gör kvar på kartan egentligen. Ao härnäst eller?

Nejmen jag tyckte faktiskt att det sista stämde ganska bra åtminstone, "No matter how fast you run, reality is going to catch up on you - sooner or later." lr hur jag nu skrev.

Ni får ha det så kul, vi får väl göra det som vi människor är bäst på, att räkna tiden och se hur låg tid det kommer ta innan ni får någon respons utöver pm :)
 

DeletedUser

Guest
Det här är första gången man skriver på detta forum så jag får hoppas det blir rätt.

Jag är diplomat i [KoH] och kommer med lite nyheter från vår sida. Det visar sig att vår ledare har blivit hackad och har ej tillgång till sitt konto något mer. Det är någon som spelar väldigt ojust och det gör mig arg att veta att spelare kan göra på det viset.

Vi vet dock ej vem som gjort det. Men som sagt va väldigt ojust och feg spelat.


Mvh TF
 

DeletedUser

Guest
Det här är första gången man skriver på detta forum så jag får hoppas det blir rätt.

Jag är diplomat i [KoH] och kommer med lite nyheter från vår sida. Det visar sig att vår ledare har blivit hackad och har ej tillgång till sitt konto något mer. Det är någon som spelar väldigt ojust och det gör mig arg att veta att spelare kan göra på det viset.

Vi vet dock ej vem som gjort det. Men som sagt va väldigt ojust och feg spelat.


Mvh TF

Även om den spelaren som tagit över kontot, har lyckas med de. Så om personen har bytt lösen, och mailadress på kontot.

Så har man 2 veckor på sig att ändra tillbaka mailadressen

Du kommer att få ett E-postmeddelande till adressen som du måste bekräfta. Ett mail skickas också till den gamla angivna E-postadressen. Med det mailet kan du inom 14 dagar ångra din ändring.

Att hacka andra spelares konto är olagligt. Om en ändring av E-postadress skulle göras obehörigt (t.ex vid stulet lösenord) så kommer vi att tillgodose den riktiga kontoägaren med loggfiler, så att han/hon kan göra en polisanmälan.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Det här är första gången man skriver på detta forum så jag får hoppas det blir rätt.

Jag är diplomat i [KoH] och kommer med lite nyheter från vår sida. Det visar sig att vår ledare har blivit hackad och har ej tillgång till sitt konto något mer. Det är någon som spelar väldigt ojust och det gör mig arg att veta att spelare kan göra på det viset.

Vi vet dock ej vem som gjort det. Men som sagt va väldigt ojust och feg spelat.


Mvh TF

Hahahha vilken epic bortförklaring (Y).
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
LOL...

Jag är inte här med bortförklarningar.

Vill bara meddela vad som har hänt våran ledare.

Men du får gärna tro vad du vill om den saken

Håller med om att det är synd att kalla det för en bortförklaring.

Med det sagt tycker jag det är rätt svagt att insinuera att vi ligger bakom det. Nu kan jag ju omöjligt sitta hemma hos Spritmedlemmarna och kontrollera så att dom inte stjäl konton, men det finns en rad omständigheter - som jag inte orkar gå in i detalj på - som gör det högst osannolikt.

Har ayla förlorat sitt konto är det med största sannolikhet på grund av ett dåligt passbyte (hej123) eller på grund av att det cirkulerat flera spelare på kontot. Förstår om man blir irriterad när sånt här händer, men det är inte rimligt att skylla på fiender bara för att vi är fiender; utan tillstymelse till bevis.

Tack hej.
 

DeletedUser

Guest
Det är dessutom ganska komiskt hur många konton som blir hackade varje gång en stam är på väg att gå under i krig.
 

DeletedUser

Guest
Lite update på adlingar.

Side 1:
Tribes: Sprit
Players:

Side 2:
Tribes: [KoH]
Players:

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 224
Sida 2: 0
Skillnad: 224

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 2,172,957
Sida 2: 0
Skillnad: 2,172,957

chart




-------------------------------------------------------------------------------
Side 1:
Tribes: Sprit WoS
Players:

Side 2:
Tribes: [KoH]
Players:

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 305
Sida 2: 3
Skillnad: 302

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 2,910,324
Sida 2: 29,838
Skillnad: 2,880,486

chart
 

DeletedUser

Guest
Ett litet klargörande bara.

Ingame problem av typen som nämns ovan tas med berörd administratör via supportsystemet. Att det vädras här löser inte problemet, vilket kanske borde vara 100% fokus för personen och stammen ifråga. Anklagelser som vid granskning visar sig vara ogrundade kan i SIN tur generera rapport till spelledningen av den falskeligen anklagade så var noga med FAKTA innan fingrarna vandrar iväg på tangentbordet. No worries, har ni RÄTT så lär det bli röda öron på den skyldige, har ni FEL så... ja

Att stjäla kontouppgifter och logga in är olagligt. Undrar vad det är att falskt anklaga någon för att ha gjort det? Förtal? Det är inte BARA en lek att lattja med andras konto eller anklaga folk för att ha gjort det. Inte ens TW är värt konsekvenserna av den dumdristigheten.

//H
 

DeletedUser

Guest
När jag läser federations förklaring till att deras ledare är "inaktiv" och hackad, anser jag inte att han syftar på att det är en Sprit-spelare som har utfört detta. Därav anser inte jag heller att det är en sorts förtal mot Sprit, om det sedan har skett grejer via supporten och anklagelser mot Sprit och vilket inte skall tas här.
Om jag inte har missat något...

Visst kan man kanske se en antydan till att de vill lägga upp ett scenario, så att folk får lägga ihop 1+1, men jag anser inte att det är tillräckligt för att förklara det för förtal. Och jag ser inte heller någon annan från KoH som håller på och skriver att det är Sprit som har hackat Prinsessans konto...

Just my opinion!

Måste lägga till en liten edit här... Såg nu i ryktestråden att en viss spelare håller på och skriver fram och tillbaka att Prinsessans konto har blivit hackat av WoS... Då kan jag förstå förtal osv, dock har jag inte sett något i denna tråd som tyder på det :)
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp