Stammar v13!

DeletedUser

Guest
Är inte speciellt bra på detta en kul att höra andras tankar om top 10 ibland. Här är mina :)


1 llllll - 9.325.612
Den stammen som just nu ser klart starkast ut. De har slagit Cola och är på god väg att slå även Jenny. Jag tror att deras största hot just nu är inaktiviteten, spelare som tröttnar och eftersom denna stammen troligtvis inte kommer att merga med någon allierad tex LoL eller Master så behöver de försöka sno duktiga spelare från andra stammar. Innan de gick på Jenny vet jag att de fiskade efter medlemmar i både [rs] och i Jenny (kanske fler stammar). De lyckades ju till och med få Thoil att lämna sin stam, vilket jag tycker var lite fegt även om det kanske var det smartaste att göra.
Hur om helst så dominerar ni och jag är nog inte ensam om att vara imponerad av er insatts i denna världen.


[rs] - 8.227.760 (Jag har svårt att vara opartiskt här men va fan... det är ju min lista :))
Vissa säger att de är besvikna på [rs] i kriget mot LoL men har man hela pusslet framför sig så va [rs] ganska trötta när LoL knackade på. Ett krig i norr mot XIII och ett i söder mot WFE. Dessutom valde vår IAP PF att backstabba oss efter löften om att skapa ett starkare samarbete. Allt detta har satt stammen ur balans och skapat en del interna problem, Som tur är så har vi nu strukturerat upp det och löst våra problem. Tror dessutom att nu när Iizk snart är borta så kommer fler spelare att kunna lägga energi mot LoL-kriget som just nu är ganska stilla. Tror självklart på min egen stam som en av de som gör upp om segern.


3 LoL 6.317.848
En duktig stam som inte visat så mycket vad de har gått för förrän de attackerade [rs]. Bra medlemsantal i stammen och samarbetet i stammen verkar fungera bra. Vet inte om ni börjar tycka det är tråkigt att kriga men kriget mot [rs] går långsamt även om det går åt ert håll så går det alldeles för sakta för att ni skall tjäna speciellt mycket på det. Antingen så tar ni fart och vinner detta kriget och gör på så vis upp om segern eller så vänder kriget och ni försvinner. Kanske llllll plockar några medlemmar i så fall?


4 Master - 4.113.944
Massinvite stammen krymper i antalet medlemmar och ökar i poäng vilket är bra. Mindre bra är väll deras OB då de adlar väldigt mycket grått och har inte varit i något krig sedan start (räknar inte deras insatts mot Jenny som ett krig då de knapp var aktiva). Denna stammen har ingen framtid så länge llllll finns. Den ända vägen för dem att gå är utåt där det bara finns småspelare och gråbyar. Antingen tynar de bort som en uttråkad stam eller så gör de något oväntat och klipper banden med llllll.


5 PF 3.338.128
Massinvite stam som långsamt kommer att ätas upp. Om inte [rs] tar er så kommer LoL att ta er. Er position mellan [rs], WFE och LoL ger er få expansionsmöjligheter. Det enda ni gjort sedan start är att adla barbarer. Tror inte på er.


6 Love 2.460.066
Vet inte mycket om er? B.A.D medlemmar iaf. Tror inte ni kommer att ha mycket att säga till om nu när llllll tågar in i K45. Att fly ut i rimmen funkar kortsiktig men det är ingen vinnar-taktik.


7 Jenny 2.412.914
Hoppades att ni skulle bjuda upp till mer fight än vad ni gjorde/gör mot llllll. Kriget kom ju iofs extremt olägligt för eftersom ni precis avslutat en offensiv mot XIII. Deff och off fanns på fel plats helt enkelt. Synd att så duktiga spelare skall gå i graven men något extremt intresse för denna världen kanske ni inte haft? Tror inte längre på er.


8 WFE - 1.556.104
Kackerlackorna som överlevt [rs] sedan start. Även om de flesta originalspelarna har startat om i en ny kontinent och ni ar mergat lite för många gånger så är det lite kul att ni fortfarande finns kvar. Tror dock inte ni kommer att överleva med er nuvarande taktik till endgame.


9 TCO 1.438.139
Lite samma sak som Master. Fångade bakom en större stam. slå er loss eller försvinn.


10 BOA 880.126
Vet inte va ni är för snubbar men välkomna till top 10.
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
llllll - En bra stam. Kommer gå långt

[rs] - Bra stam också. Några bra spelare man skall hålla ögonen på. Kommer gå långt

LoL - Stam som kommer snart gå under

Master- har fått ordning på allt nu. Stammen har återvänt med färska saker. Håll ett öga på dessa ;)

PF - stam som kommer gå under

Love - en stam som har kämpat på länge. Men är osäkra om er.

Jenny - bye bye

WFE - bye bye

TCO - ryktas en del på sina vägar. De ända som är bra i den stammen är ledningen. Kanske söka vidare?

BOA - bye bye
 

wewill

New Member
Reaktionspoäng
0
Master- har fått ordning på allt nu. Stammen har återvänt med färska saker. Håll ett öga på dessa ;)

Gillar din lista men dementerar detta, dumt att du som del av ledningen är nöjd med situationen i den stam du styr, vi måste alltid sträva efter att se framåt och bli ännu bättre. Bekräftar dock att en hel del färskt är med i bilden och att Master har förbättrats avsevärt. Och allt är det inte ordning på såvitt jag vet, men å andra sidan vet jag att det vi inte har under kontroll kommer vi lösa när det är dags

Som sagt, nöj dig inte andre. Vägen till perfektion är lång även om delmomenten på den kan ses som små.


edit: dumt att skriva för gott om sig i forumet då huvudsaken är att vi vet hur vi ligger till! lätt att det blir en ballong annars som är lätt att spräcka,
 

DeletedUser

Guest
TCO är riktigt bra, det vet alla som har koll på v2. Men vet inte om alla tar v13 så seriöst från starten vilket gjorde att många hamnade efter, och ett par av dom som låg bra till poäng och greografiskt sätt plockade Cola in i ett tidigt skede av världen.
 

DeletedUser

Guest
Det är väl inte TCO på v2 vi diskuterar? Det här är en ny värld med nya förutsättningar. De har inte presterat hittills på v13, hur bra de än var på v2. Drar därför slutsatsen att de är frånsprungna både i aktivitet och i skicklighet.
 

DeletedUser

Guest
Är väl knappt någon spelare alls från TCO på v2 som spelar här va?
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
Gillar din lista men dementerar detta, dumt att du som del av ledningen är nöjd med situationen i den stam du styr, vi måste alltid sträva efter att se framåt och bli ännu bättre. Bekräftar dock att en hel del färskt är med i bilden och att Master har förbättrats avsevärt. Och allt är det inte ordning på såvitt jag vet, men å andra sidan vet jag att det vi inte har under kontroll kommer vi lösa när det är dags

Som sagt, nöj dig inte andre. Vägen till perfektion är lång även om delmomenten på den kan ses som små.


edit: dumt att skriva för gott om sig i forumet då huvudsaken är att vi vet hur vi ligger till! lätt att det blir en ballong annars som är lätt att spräcka,


Man tackar för tipsen. Alltid bra med andra åsikter det uppskattas. :)

jaja klart jag vet. Allt kan hända på vägen. :)
 
Topp