SPRIT tågar mot =S=K=

DeletedUser

Guest
Ikväll klockan 21.00 börjar våra trupper vandra mot stammen =S=K= för att plocka de byar som ej ännu har blivit frälsta i herren promillions namn.
Efter en längre tids smärre gränstvister mellan en av våra medlemmar och =S=K=s lägerelds ansvarig så är det nu dags för hela sprit att civilisera stäppen och införa supandets ädla konst i ödemarken.
Jag som har den stora äran att tala till er i V9 så som herren Promillions språkrör utlyser härmed det officiellt att hela stammen =S=K= ses som flyktingar från det tidigare kriget där vi rensade tistlar ur trädgården, dessa flyktingar kan ej tillåtas springa så därför är det vår plikt som Promillions prästerskap att utrota plågan från den nionde världens yta. Att på något sätt ha samröre med dessa flyktingar kommer att ses nästan lika illa som att vara en barbaradlar och kommer att straffas på liknande sätt.

För att denna krigsförklaring skall få herrens hela fyllemakt så avslutar jag med den heliga bönen Ave Alkoholis:

Fader promillion, du som är i dunken,
helgad vare din promille.
Tillkommer ditt rus.
Ske din vilja, såsom i hjärnan så ock i benen.
Vår dagliga grogg giv oss i dag och förlåt oss våra nyktra stunder.
Trotts att vi inte förlåter dem som sålt oss mäsk.
Låt oss inte ha långa bakfyllor och fräls oss från delirium
ty fyllan är din och promillen och groggen i evighet.
Amen SKÅL!
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
amhen skååol änd shit.
chöttt!

tågrälsen är ju helt off, sprit tågar mot alla stammar? =o
 

DeletedUser

Guest
Jaa!

Alkisarna är ute i krig igen! Härligt, har längtat efter ett Sprit krig ända sedan ni krossade Tistel!

Hejar på er!
 

DeletedUser

Guest
Lycka till SPRIT. Ska bli intressant att se hur detta krig står sig.
 

DeletedUser

Guest
åhhh, när man just hittat ett gäng sköna lirare att dela glädjen med i en döende värld så ska Sprit komma och kasta sig över en:eek:
 

DeletedUser

Guest
Gissa om man blev glad nu.
Man är ju omringad av dem stäppande krigarna (dem stäppar falskt).

/Kapten
 

DeletedUser

Guest
Är det nån i =S=K= som tycker sig vara orättvist behandlad kan den personen kontakta mig för att få köpa sig fri från flyktingstämpeln med byar.
Självfallet kommer alla från stäppen att behandlas olika och vissa kan inte få denna generösa behandling.
 

DeletedUser

Guest
haha tycker ni gör helt rätt :) men tycker inte att ni skall låta någon gå fri ur detta :)
 

DeletedUser

Guest
Varför förklara krig när det snart är julfrid? :p Jag tror inte någon stam kommer vinna innan julfriden och då har sen stammarna
3 dygn och bygga upp sig:D Men lycka till!
 

DeletedUser

Guest
sobbo jag lämnade SMISK p.g.a. vad Ivanhoe gjorde med stammen, och hade kanske återvänt om det inte vore för att jag skulle känna mig som värsta stam-swapparen.

Om man törs yttra sin åsikt här så anser jag att sprit borde ge v9 en chans att stå upp mot dem, istället för att kallsinnigt eliminera vartenda potentiellt framtida hot som dyker upp. Tistel dog med sin inaktiva ledning, enligt vad jag hört, och stammen föll när hoppet försvann, och några spelare som fortfarande hade lust att spela vidare på v9 drog och lämnade ett helt hopplöst, förlorat krig bakom sig, istället för att stå kvar och falla utan ens en general att göra dem sällskap, då dessa redan var krossade(?)

Måhända att vissa formaliteter skulle ha ägt rum, nederlaget gick man väl inte ut med officiellt på ett formellt sätt, bortsett från vad man som utomstående kunde betrakta hände med stammens poängsumma/medlemslista, och sen med hjälp av twstats konstatera att: yup it's over.
Måhända att föredetta tistlar skulle ha sökt någon slags amnesti från fiendesidan, men det gick fiendesidan aldrig ut med, vitt jag vet..
 

anders95

Member
Reaktionspoäng
0
Inte speciellt oväntat detta krig då S=K i stort sett bara är SPRITs gamla fiender i Tistel och Troja.
 

wennerblom

Member
Reaktionspoäng
0
Ikväll klockan 21.00 börjar våra trupper vandra mot stammen =S=K= för att plocka de byar som ej ännu har blivit frälsta i herren promillions namn.
Efter en längre tids smärre gränstvister mellan en av våra medlemmar och =S=K=s lägerelds ansvarig så är det nu dags för hela sprit att civilisera stäppen och införa supandets ädla konst i ödemarken.
Jag som har den stora äran att tala till er i V9 så som herren Promillions språkrör utlyser härmed det officiellt att hela stammen =S=K= ses som flyktingar från det tidigare kriget där vi rensade tistlar ur trädgården, dessa flyktingar kan ej tillåtas springa så därför är det vår plikt som Promillions prästerskap att utrota plågan från den nionde världens yta. Att på något sätt ha samröre med dessa flyktingar kommer att ses nästan lika illa som att vara en barbaradlar och kommer att straffas på liknande sätt.

För att denna krigsförklaring skall få herrens hela fyllemakt så avslutar jag med den heliga bönen Ave Alkoholis:

Fader promillion, du som är i dunken,
helgad vare din promille.
Tillkommer ditt rus.
Ske din vilja, såsom i hjärnan så ock i benen.
Vår dagliga grogg giv oss i dag och förlåt oss våra nyktra stunder.
Trotts att vi inte förlåter dem som sålt oss mäsk.
Låt oss inte ha långa bakfyllor och fräls oss från delirium
ty fyllan är din och promillen och groggen i evighet.
Amen SKÅL!


Skriver helst inte på allmänna men gör ett undantag idag...

Trevligt... synd att jag inte var hemma och därför missade starten...

Blev lite förvånad över ditt falskspel...

MrRisling på 18.12. kl 21:11
trodde precis som dig om strider, får se vad som händer har tagit upp det med resterande ledningen som sagt.
Nu ska jag supa skulle önska dig lycka till om det inte var en stamkamrat du slogs mot ^^

Några dagar innan ditt diplomatiska falskspel så skrev du ännu falskare och spädde därmed på ryktet om att alkisar sitter på ljugarebänken hela dagen lång...

MrRisling på 15.12. kl 17:54
Okey då vet jag.
Då får ni två hållas men får jag höra att du tagit hjälp av er övriga stam så kommer ju saken i en annan dager.

Då ingen annan från min stam attackerat StridertheRider eftersom jag hanterade honom på egen hand så har du alltså varit på bänken för alkisarna...(även jag har väl någon gång suttit på den bänken när jag var yngre så jag kan förstå att man kanske vaknar upp med ågren)


SÅ min fråga till Er övriga stammar med mod!!!

Tänker Ni vara med och jämna ut oddsen eller kommer Ni låta Er kallas för Gamar, Grisar, barbarplundrare i väntan på att det blir Er tur att få höra ett falskt löfte för att i nästa stund få kniven i ryggen...

I ärlighetens namn så har jag talat med 2st Sprit spelare medans jag legat i fejd med StridertheRider, Strider och MrRisling.

Strider har varit ärlig och attackerat hela tiden medans MrRisling har gömt resten av Sprit under sitt diplomatiska spel för att 30mille poäng skulle hinna organisera sig =D
Vad svaret på detta blir behöver väl ingen läsa, bättre att be Sprit om en relation i V9 och vänta ett tag...först då kommer sanningen över Er...
 
Topp