Spekulations Tråden

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
hahhaha bra video

men nu ska jag fråga en sak varför tror du ens de va jag ?

pinsamt som alltid ^^ men vad ska man säga? detta är ju trots all .se ^^ även .no har trevligare spelare :) och de förklarar en hel del..

jag har aldrig sagt sir hero's nick till någon ens...
 

DeletedUser

Guest
Det är dax att spekulera, trots att jag är moderator på forumet.

Först lite fakta: FIN visar sig assistera spelare i Protte. Spelare som saknar egen deff och är omringade av ST2.

Frågeställning: Har FIN en allians med Protte och Duråå? Har denna allians funnits i bakgrunden mellan spelare i respektive stammar sedan världen startade? Eller assisterar FIN endast för att lägga käppar i vår tillväxt?

Spekulation: Jag spekulerar att FIN tycker att deras egen kontinent är för liten och att det är dax att ta över världen. Spekulerar också att det inte finns total enighet i att assistera Protte hos FIN, eller att inte det är offentlig kunskap för hela stammen.

Men, men - jag bara fabulerar och spekulerar som vanligt.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Jag spekulerar i att FIN inte har någon utklarad och färdig diplomati, utan handlar i lite av Panik. Prutte har duperat dem med fagra löften och hot om undergång, utan att tala om för FIN att Oxy och hans anhang hela tiden har velat gå på FIN, tillsammans med Swing under Sir Hero´s ledning (jag har bevis i form av samtalet mellan OXY/Sir Hero).

Vidare spekulerar jag i att FIN med detta hoppas uppnå att Prutte skall överleva eller åtminstone hindra oss, genom att längre tid går och att vi får mer förluster, så att FIN hinner adla upp alla i sin egen ruta, särskilt spelare från gamla WM och ELight samt eventuella Swingare som finns där och de inte redan har tagit in i sin stam:)

Så...världen...detta är nu början på total krig, och kommer att påverka er alla, eftersom FIN och Protte har en allians i syfte att vinna världen , tillsammans

Titta på deras storlek, om man lägger ihop stammarna så inser var och en att detta hot är verklighet, redan, och att vi alla andra måste agera innan det är för sent

Hör av er till oss, om ni inser fakta i det jag skrivit, så gör vi något trevligt tillsammans om utrotar FIN och Protte från kartan.

//Cribba55
 

MotoX

Member
Reaktionspoäng
0
Haha, Mr Gangbang himself har talat.

Eftersom ni inte på egen hand klarar något måste ni hetsa andra att göra jobbet för Er.

När ni sedan gangbangat allt motstånd tänker du stå där som segrare...

Well, det är en plan som alla andra.

Överraskande är dock att du talar i andras sak, undrar just om du tror dig vinna några extra poäng genom den taktiken.
Som talesman för FIN kan jag dock nämna att du inte lyckas så där jättebra.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Är du talesman för FIN, bra att veta, att du talar för hela din stam och att din ledning står bakom dina ord på externa. Det underlättar ju liksom, för oss alla att få höra FIN´s tankar och synpunkter.

Då skall du få börja att förklarar för mig min nya title, då jag tidigare hade Mr Barbs Adlare (som jag gillade), och nu är Mr Gangbang.

Din definiton på gangbang är alltså representativt för FIN´s syn på en allians, och hur ni värderar den? Gäller det också för en iap med er, eller gäller det andra regler där?
 

MotoX

Member
Reaktionspoäng
0
Som tur är behöver jag inte förklara något för dig.

Om du sedan anser dig behöva komma ut i dessa forum och uppvigla andra att göra ditt egna dirty work, speciellt med FIN som måltavla ja då får du kanske tåla att få ett nytt nickname.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Tack för den förklaringen, FIN´s talesman.

Då tolkar jag det du säger på följande sätt och även att det är FIN´s syn på allianser

Om en eller flera stammar är allierade, och en av de stammarna, upprepade gånger blir anfallna och hotade, så skall man lämna den alliansen, förråda den, skicka all info man kommer över till fienden, och sen lämna alli. Därefter så skall man anfalla och adla bort sina gamla vänner och deffa andra som anfaller dem.

För våran egen del så är det lite skillnad på att gå in i försvar av en allians mot att gangbanga någon stam. Det är ju inte vårat fel att vi var 4 stammar i en allians, även om ni inte fick vara med, trots att ni så enträget förökte, både medans WM fanns kvar (då ni ville adla bort dem tillsammans med Swing) , men även efter att WM var krossade.

Det var en självklarhet att gå in och försvara BK mot anfall från Protte, då vi har en alli med dem. Att sen andra stammar hoppar in i krigandet är ju Prottes eget fel som anfallit och adlat från flera av dem. Nu ser de sin chans att ge igen, utan att vi försöker få dem att göra detta, och då har vi skapat en gangbang?

Nåväl...du får gärna tycka det, så blir det säkert bra i slutändan.
 

mars

Member
Reaktionspoäng
8
Jag spekulerar i att det är intressant som Cribba säger hur man kan bli åklagad för att "planera ett gangbang" när man anfaller för att ens alli känner sig hotad av en stam och man går in och hjälper dem.

Det fega i ett GB handlar ju om att oprovocerat gå in flera stammar mot en, eller har du en annan åsikt än mig där MotoX? För isåfall får du gärna berätta, är ju endast intressant att höra olika personers perspektiv på saker. Annars så om du baserar ditt uttalande om att vi planerade ett GB på Oxys tråd så får jag be om att du använder lite källkritik. Han gör ju det som Henke gör på externa nu. Skriver saker om -ST2- för att få folk att gå på oss. Oxy skrev på ett övertygande sätt om hur fega vi var, Henke skriver hur bra vi är.

Båda borde dock tas med en nypa salt, är ju bara och kolla vilka stammar som går på Protte nu, hur ser poängration ut? 5:1? 4:1? Nej inte ens 2:1 och nu när han lyckats få med sig stöd så är ni ju stammar av 4 miljoner poäng vs 2 miljoner. alltså en 2:1 ratio till er fördel.

Snälla förklara för mig hur vi sitter och "gangbangar" protte?

Och nej jag blev inte underkänd på grundskolematten
 

DeletedUser

Guest
Dags att spektakulera lite igen då ^^

Känns som att världen är inne i ett viktigt diplomatiskt skede igen. Några allianser kan redan tydas av ganska enkelt. Men det känns som att CCS, Duråå och *JG* snart inte kan ligga i skuggan längre när det kommer till FIN, Protte, ST2. Blir spännande och se om det kommer ett riktigt stort krig inom snar framtid och se vilken sida stammarna kommer ta ^^
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Dags att spektakulera lite igen då ^^

Känns som att världen är inne i ett viktigt diplomatiskt skede igen. Några allianser kan redan tydas av ganska enkelt. Men det känns som att CCS, Duråå och *JG* snart inte kan ligga i skuggan längre när det kommer till FIN, Protte, ST2. Blir spännande och se om det kommer ett riktigt stort krig inom snar framtid och se vilken sida stammarna kommer ta ^^

Jag spekulerar i att det mycket väl kan stämma, CCS har redan nu förmodligen börjat känna sig såpass starka och de skulle kunna ansluta en valfri sida som skulle generera vinst oavsett (Förutsatt att vi endast talar om dagens krigande stammar). Dessutom spekulerar jag i att Duråå inom en snar framtid också kommer ansluta kriget, precis som den föregående kommentaren säger.

När det handlar om sidoval av kriget blir det desto svårare att spekulera:

Scenario/Spekulation 1) En tank som slår mig är dock att det blir en kedjeeffekt

Ex Duråå ansluter ST2s sida, både CCS och *JG* passar på att också anfalla de som ligger, dvs Protte och FIN

Scenario/Spekulation 2) Annars blir förmodligen utfallet att CCS ansluter sida A och Duråå sida B, I det här fallet kommer förmodligen *JG* som "tyvärr" är ganska utspridda, ha en så kallad vågmästarroll tillsammans med övriga medelstora stammar!

Men det är såklart bara spekulationer, allt kan hända ;)
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
Duråå är väl redan på FIN's sida om jag inte förståt helt fel?
De stammar som är kvar är väl CCS och *JG*?
 

mars

Member
Reaktionspoäng
8
Njaa det tror jag inte riktigt på.. :p

Håller med dig, Fymig har helt klart helt fel, jag spekulerar i att -ST2- & Durrå inte slåss utan egentligen bara väggar trupper och adlar varandra för att det ska se ut som att de gör så, men vem vet vad motivet bakom är? Har de kanske delat upp världen mellan varandra för att tillslut merga ihop och vinna?
 
Topp