Spekulations Tråden

DeletedUser

Guest
Dags för en ny tråd att ta form och jag hoppas att det kan bli lite mer fart här på grund av detta...

Reglerna är väldigt enkla:

[1] Spekulera om händelser/spelare/stammar/krig som kommer ske inom kort eller längre fram på värld 23...
[2] Förklara varför du spekulerar som du gör...
[3] Skriv seriöst så vi slipper spammet som bara kommer göra att folk slutar spekulera...

Läsar-regler:

[1] Man får gärna kontra med nya spekulationer som kanske går emot det den föregående skrivaren skrev...
[2] Förklara varför du spekulerar emot...
[3] Svara med citat när du ska kontra en spekulation så man vet vem du kontrar mot...

Hoppas denna variant av ryktes/spekulationstråd kan bidra till ett mer intressant sätt att hålla igång forumet :)

mvh

Pampers Rocker - Den IQ befriade!
:cool:
 

DeletedUser

Guest
Saknar en Gilla knapp, det här tror jag kan bli en grymt intressant tråd att följa!
 

DeletedUser

Guest
Trevlig idé.

Jag spekulerar att v23s för tillfället mest intressanta väderstreck nordväst kommer att fortsätta bli intressant.
Vidare så är min åsikt att nyrekryter utav spelare av högre rank inte alltid är det bästa om dessa inte går att lite på i längden...

Slutligen tror jag att somliga allianser på denna värld är vatten värda och snart kommer dessa samarbeten att brytas och utmynna i höjd OB för bägge parter :thinking:.
 

DeletedUser

Guest
Trevlig idé.

Jag spekulerar att v23s för tillfället mest intressanta väderstreck nordväst kommer att fortsätta bli intressant.
Vidare så är min åsikt att nyrekryter utav spelare av högre rank inte alltid är det bästa om dessa inte går att lite på i längden...

Slutligen tror jag att somliga allianser på denna värld är vatten värda och snart kommer dessa samarbeten att brytas och utmynna i höjd OB för bägge parter :thinking:.

Du är ganska grumlig i dina spekulationer måste jag säga :sneaky:

Jag hävdar dock att nord-väst ser ut att bli väldigt intressant men jag tror dock att öst / syd-öst kan bli än mer intressant med de stammar som ligger där... Pain som har tryckt fram adel som fokus kan komma att göra denna värld väldigt intressant... Andra stammar som B-M ligger mitt i deras kluster just nu, vilket gör det extra kul att se vad som händer där... Vem ska ta första steget måntro? :sneaky:

En spekulation som jag hoppas stämmer är att Henke (teh Gow) går in som ledare i sin nya stam och då kommer de två syster-stammarna bli fullkomligt livsfarliga under hans fana ^^

Att OB kommer stiga är ju ren och skär fakta med du säger att det är på grund av svikna löften mellan stammar och det gör mig mer nyfiken på vad Patrik11 sitter på för info innan han spekulerade :)
 

DeletedUser

Guest
Till att börja med måste jag säga att jag känner mig ärad att du tar efter mitt tilltalsnamn till dig! :)

Jag tror att Swing kan bli livsfarliga med deras nya rekrytering - Rageace. Men går deras värvning upp emot Elights värvning av ett antal -?- spelare? Blir intressant att följa, och jag tror att stammarna ryker ihop snabbare än väntat. Detta på grund utav att Elight har stora fina byar som absolut kommer att bli adelsmål för många i Swing. Detta kommer ju Elight absolut inte att tillåta, och ett krig kommer således bryta ut.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag tror att baserat på hur liten världen är, både till yta och spelarantal, så kommer det sluta med att stammarna blir allt mindre istället för de 30-stammar som vi ser nu.
 

DeletedUser

Guest
Till att börja med måste jag säga att jag känner mig ärad att du tar efter mitt tilltalsnamn till dig! :)

Jag tror att Swing kan bli livsfarliga med deras nya rekrytering - Rageace. Frågan är om deras värvning går upp emot Elights värvning av ett antal -?- spelare? Blir intressant att följa, och jag tror att stammarna ryker ihop snabbare än väntat. Detta på grund utav att Elight har stora fina byar som absolut kommer att bli adelsmål för många i Swing. Detta kommer ju Elight absolut inte att tillåta, och ett krig kommer således bryta ut.

Äran tillkommer ju mig :) Kärt barn har många namn säger ju ordspråket :D

Jag tror att dina spekulationer finns där och hänger och dinglar...
Tror dock att varken nån av de båda stammarna vill påbörja något inom någon snar framtid :sneaky:
 

Fjotor

Member
Reaktionspoäng
0
Först och främst vill jag tacka Pampers Rocker för denna tråd som kan bli väldigt intessant. Jag tänkte först spekulera i ett helt annat väderstreck, nämligen sydväst.

Där RCS ligger med sin akademistam och -ST-. RCS tror jag kommer göra sig av med sin akademistam och merga ihop dem bästa, annars blir de strypta av sig själv.

Samtidigt så tror jag att Cribba och hans lakejer kommer bygga ett tätt kluster bakom dem och framtida konfrontation är oundviklig. Det kommer nog ta ett tag innan någon tar första steget men den som vinner kommer regera k54.

Sen tror jag att Fjotteboii kommer som en blixt snart^^ (endast spekulation)
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
-ST- är ingen krigshetsande stam, vi gillar bara att anfalla barbarer som inte gör motstånd:rolleyes: Vi farmar på i lugn och ro, snackar skit med våra trevliga grannar och klipper gräsmattan.

RCS med sin AKA är ju våra bästa polare.

Jag tror nog på att de som redan har adlar kommer att få ett försprång, men samtidigt dra på sig nya gang av de stammar som blir deras offer, så krig med och mot PAiN, är förmodligen det första som kommer att hända. Snyggt jobbat PAiN, med era tidiga adlar.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Många verkar fokuserade på nordväst, visst där kommer det ske grejjer och både Elight och Swing har många duktiga, Swing är dock ett litet dream team men är för utspridda.

Vill fokusera mer på hela Ostområdet i världen. PAiN ligger där och gnosar samtidigt som B-M ligger precis vid dem. Lite längre söderut kan man också hitta många Swing-spelare. Tror det kommer bli fartfyllt framförallt i Nordväst och Center-ost framöver!
 

DeletedUser

Guest
Dags för trådskaparen att spekulera igen då :sneaky:

Världen hamnade ju, som de flesta redan vet, i lite stillestånd nu när -?- upplöstes...

Detta spekulerar jag kommer medföra en väldans massa diplomatiska diskussioner runt om i världen...
Vem är nu fienden? Vem är vän för dessa 10 stammar (eller vad de var) som hade -?- som mål...
Vilka hade starkast relation? Vilka hade de svagast relation till?
Klarar dessa att fortsätta sitt samarbeta eller kommer de nu helt plötsligt bli tvungna att slå mot dem som var ens vänner nyss?!

Mycket spännande att se hur detta utvecklas måste jag säga :sneaky:

Spekulerar att världen fortfarande kommer vara lugn i två-tre veckor innan de mer "riktiga" krigen bryter ut......
 

DeletedUser

Guest
Dags för trådskaparen att spekulera igen då :sneaky:

Världen hamnade ju, som de flesta redan vet, i lite stillestånd nu när -?- upplöstes...

Detta spekulerar jag kommer medföra en väldans massa diplomatiska diskussioner runt om i världen...
Vem är nu fienden? Vem är vän för dessa 10 stammar (eller vad de var) som hade -?- som mål...
Vilka hade starkast relation? Vilka hade de svagast relation till?
Klarar dessa att fortsätta sitt samarbeta eller kommer de nu helt plötsligt bli tvungna att slå mot dem som var ens vänner nyss?!

Mycket spännande att se hur detta utvecklas måste jag säga :sneaky:

Spekulerar att världen fortfarande kommer vara lugn i två-tre veckor innan de mer "riktiga" krigen bryter ut......

Håller med, Inom kort kommer nog ett riktigt stort och förhoppningsvis intressant sådant.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Dags för trådskaparen att spekulera igen då :sneaky:

Världen hamnade ju, som de flesta redan vet, i lite stillestånd nu när -?- upplöstes...

Detta spekulerar jag kommer medföra en väldans massa diplomatiska diskussioner runt om i världen...
Vem är nu fienden? Vem är vän för dessa 10 stammar (eller vad de var) som hade -?- som mål...
Vilka hade starkast relation? Vilka hade de svagast relation till?
Klarar dessa att fortsätta sitt samarbeta eller kommer de nu helt plötsligt bli tvungna att slå mot dem som var ens vänner nyss?!

Mycket spännande att se hur detta utvecklas måste jag säga :sneaky:

Spekulerar att världen fortfarande kommer vara lugn i två-tre veckor innan de mer "riktiga" krigen bryter ut......

Ja tror att världen kommer snabbt se swingers som det stora hotet nu, de är redan bättre än vad -?- någonsin var. Så tillåts dem växa kommer de bli...väldigt svårt att stoppa dem, med tanke på deras perfekta spridning de har.

Intresset är väl i vem som vågar gå först ^^
 

DeletedUser

Guest
Ja tror att världen kommer snabbt se swingers som det stora hotet nu, de är redan bättre än vad -?- någonsin var. Så tillåts dem växa kommer de bli...väldigt svårt att stoppa dem, med tanke på deras perfekta spridning de har.

Intresset är väl i vem som vågar gå först ^^

hmm... Intressant spekulation där Henke :)

Att vi i Swing är hot tar jag som en komplimang men vi är som sagt Swingers ^^ "We like to Swing"

Spekulerar dock i att flera spelare gärna hade varit Swingers i detta läge...
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
hmm... Intressant spekulation där Henke :)

Att vi i Swing är hot tar jag som en komplimang men vi är som sagt Swingers ^^ "We like to Swing"

Spekulerar dock i att flera spelare gärna hade varit Swingers i detta läge...

Ja de kan ja lätt bekräfta, av ren erfarenhet. Väldigt många vill vara med i en stam med bra framtidsutsikt. Speciellt en stam som närmar sig rank 1 ;)

Pressen på er att prestera lär ju bli högre för varje dag som går, vi får se om de sviker eller inte :)
 

DeletedUser

Guest
Frågan är vilka stammar som har råd att vänta på kriget och vilka som kommer känna sig tvungna att starta för att stärka sina positioner.
 

DeletedUser

Guest
Bestämd form var kanske fel.

Snarare när mellanstammarna tvingas kannabalisera på varandra alternativt gå ihop i slagkraftigare allianser för att inte ätas upp av de större stammarna i deras ofrånkomliga expansioner.

Själv är man stationerad i SÖ delen och här är det så lugnt nu att man hör råttorna springa runt bland småbyarna, men under ytan är nog många spända.
 

DeletedUser

Guest
Bestämd form var kanske fel.

Snarare när mellanstammarna tvingas kannabalisera på varandra alternativt gå ihop i slagkraftigare allianser för att inte ätas upp av de större stammarna i deras ofrånkomliga expansioner.

Själv är man stationerad i SÖ delen och här är det så lugnt nu att man hör råttorna springa runt bland småbyarna, men under ytan är nog många spända.

Din spekulation är ju av ganska naturliga själ mer fakta än spekulation :)

Har du några spekulationer om vilka dessa stammar som kommer bli inblandade och varför? :sneaky:
 
Topp