Speed Round Varje Dag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Haha! Verkar som om det var Bertil som gjorde allting! xD
 

DeletedUser

Guest
Han var ju vaken hela natten så såklart ledde han, dock sålänge jag var vaken var jag 2a. :)
 

DeletedUser

Guest
Om man ska ha speed runder så skarre vara varannan HELG jag skulle tröttna fort annars... :p
 

DeletedUser

Guest
varannan helg låter i alla fall bra :p
men att ingen svarar betyder nej så ni kan drömma :p
 

DeletedUser

Guest
varannan helg låter i alla fall bra :p
men att ingen svarar betyder nej så ni kan drömma :p

Inget svar kan ju annars betyda att dom inte har tid att läsa igenom hela forumet varenda dag:p Om jag inte minns fel så har dom sagt i en annan tråd att dom inte vet om dom kommer kunna ha en speedserver igång, men att dom hoppas på det.
 

DeletedUser

Guest
dem skrev det men att dem inte svarar här där alla lägger sina ideér
 

DeletedUser

Guest
oj tråden har varit öppen i cirka 4 h.....

Ja Lite :/

+ NINO sa i en tråd att dom skulle ta ledigt tills imoron för att villa upp sej från DH så då kan ni räkna med svar... men hoppas inte för mkt.. då de är dyrt att hålla servrar öppe o sånt.. om ni inte vill skänka en slant till dom :D:p
 

SyHz

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag tycker fortfarande att en LAN speed server skulle vara grym, på så sätt får dem in mkt pengar också :D (I alla fall av mej :D)

Men det verkar inte vara någon av er andra medlemmar som tycker det låter coolt...
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker fortfarande att en LAN speed server skulle vara grym, på så sätt får dem in mkt pengar också :D (I alla fall av mej :D)

Men det verkar inte vara någon av er andra medlemmar som tycker det låter coolt...

Det e väl mer att det förmodligen inte vore ekonomiskt hållbart för dom att tillhandahålla privata världar åt folk. Servrar är inte billigt, och jag tror inte efterfrågan är tillräckligt stor för att motivera det jobb dom hade behövt lägga ner för att få det att fungera på ett bra sätt. Menar dom servrar som finns uppe nu är det ju bara å starta å glömma bort (mer lr mindre) medan en Lan server hade behövts tas ner och omkonfigureras varenda gång någon ny vill ha servern.
 

DeletedUser

Guest
men

En lan speed server hade faktiskt varit roligt att ha:p
 

SyHz

New Member
Reaktionspoäng
0
Det e väl mer att det förmodligen inte vore ekonomiskt hållbart för dom att tillhandahålla privata världar åt folk. Servrar är inte billigt, och jag tror inte efterfrågan är tillräckligt stor för att motivera det jobb dom hade behövt lägga ner för att få det att fungera på ett bra sätt. Menar dom servrar som finns uppe nu är det ju bara å starta å glömma bort (mer lr mindre) medan en Lan server hade behövts tas ner och omkonfigureras varenda gång någon ny vill ha servern.

Nej, men alltså... På en serverdator kanske man kan få in typ 20 små världar (dem behöver ju inte vara stora om man typ e 20 pers!)
Sen behöver dem ju inte använda dem om det inte är någon som vill ha dem, man kan ju t.ex. beställa en vecka innan, så vet dem att man vill spela 1 timme...!
 

DeletedUser

Guest
Nej, men alltså... På en serverdator kanske man kan få in typ 20 små världar (dem behöver ju inte vara stora om man typ e 20 pers!)
Sen behöver dem ju inte använda dem om det inte är någon som vill ha dem, man kan ju t.ex. beställa en vecka innan, så vet dem att man vill spela 1 timme...!

Haha, jo rent teoretiskt fungerar det.
Rent praktiskt så finns det följande problem:

*Beroende på hur databasen är uppbyggd kanske dom måste göra om halva databasen för att få in flera världar på samma server. Dessutom måste antagligen delar av phpkoden för själva spelet ändras för att skilja på världarna om allt är på en enda server.

*Vad ska dom göra med servern när det inte är någon som bokat den? Den kostar fortfarande pengar även om den står å skräpar. Om förslaget om speedrounds varje helg går igenom kanske det vore rimilgt att det går att hyra servern på vardagar dock.

*Hur lång tid tar det att nollställa den, alternativt konfigurera den efter kundens behov inför varje lan? Om det tar lång tid och bara 10-20 pers ska ha den kommer ju priset vara hutlöst per person som faktiskt använder servern. Nu borde det inte ta så lång tid att nollställa en databas, men ändå.

Jag vill bara påpeka att jag inte är emot förslaget alls, jag bara påpekar vissa svårigheter som jag tror finns.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nu kommer detta låta lite fel då jag inte är medlem i staff...

Som det skrevs under DH - förslag och idéer är inte fel, låt staff vila upp sig (själv är jag, som enbart är spelare, nyvaken nu efter mycket sömn)

Låt idéerna sjunka in och sammanställas (med andra ord tjata helst inte :p) men påminnelser är bra att göra

TwHugs alternativt de stammar jag var i under speedrundorna vann tack vare alla spelarna som ingick i dom.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp