snack om stammarna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
[Dags för en thread-switch]

Interessant att det är ok i din stam att scouta av folk i andra stammar. Min stams policy är att span är en förberedelse till attack och en attack på en medlem är en attack på alla medlemmar. Kort sagt; spanad på = krigsförklaring.

Därför är vi själva mycket restriktiva vilka vi spanar på och det är helt förbjudet att spana av någon i en annan stam såvida du inte tänker anfalla strax efter.

Hur ställer sig din stam att bli spanad på av random_noob_01?

Hur är det i andra stammar?

Det verkar lite överdrivet... En normalt aktiv och topp-siktande spelare brukar(borde), oavsett om han avser att attackera eller inte, hålla koll på sina grannar. Visst, om man scoutar varenda by i sin 7x7 eller 13x13 så får man ju vara beredd på några inkommande attacker själv, men det är väl inget speciellt? Du får det att låta som om några få attacker, kanske några nobles inblandade, är krig. Men egentligen är det ju bara små skärmytslingar. Om du skulle förklara krig varenda gång en stamm skickade en scout mot dina medlemmar skulle du snart vara i krig med halva världen (inte hela, då från vad jag har sett tidigare så är de flesta stammar allierade/IAPs med fler stammar än vad de har medlemmar)

EDIT: Förlåt mig för att jag blandar in enstaka engelska termer... Har man gjort några tusen posts i tw.net forumen så går det ganska automatiskt...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det verkar lite överdrivet... En normalt aktiv och topp-siktande spelare brukar(borde), oavsett om han avser att attackera eller inte, hålla koll på sina grannar. Visst, om man scoutar varenda by i sin 7x7 eller 13x13 så får man ju vara beredd på några inkommande attacker själv, men det är väl inget speciellt? Du får det att låta som om några få attacker, kanske några nobles inblandade, är krig. Men egentligen är det ju bara små skärmytslingar. Om du skulle förklara krig varenda gång en stamm skickade en scout mot dina medlemmar skulle du snart vara i krig med halva världen (inte hela, då från vad jag har sett tidigare så är de flesta stammar allierade/IAPs med fler stammar än vad de har medlemmar)

EDIT: Förlåt mig för att jag blandar in enstaka engelska termer... Har man gjort några tusen posts i tw.net forumen så går det ganska automatiskt...

håller med jag speja nästan alla och alla TFo spelare hade 1-10 spjutmän..och andra hade över 100
 

DeletedUser

Guest
Det verkar lite överdrivet... En normalt aktiv och topp-siktande spelare brukar(borde), oavsett om han avser att attackera eller inte, hålla koll på sina grannar. Visst, om man scoutar varenda by i sin 7x7 eller 13x13 så får man ju vara beredd på några inkommande attacker själv, men det är väl inget speciellt? Du får det att låta som om några få attacker, kanske några nobles inblandade, är krig. Men egentligen är det ju bara små skärmytslingar. Om du skulle förklara krig varenda gång en stamm skickade en scout mot dina medlemmar skulle du snart vara i krig med halva världen (inte hela, då från vad jag har sett tidigare så är de flesta stammar allierade/IAPs med fler stammar än vad de har medlemmar)

EDIT: Förlåt mig för att jag blandar in enstaka engelska termer... Har man gjort några tusen posts i tw.net forumen så går det ganska automatiskt...

hellre bli attackerad och doms trupper dör vid ens mur än mina trupper dör vid doms mur.

jag älskar att bli anfallen <333 :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
håller med jag speja nästan alla och alla TFo spelare hade 1-10 spjutmän..och andra hade över 100

Vad ska man med spjut till? Istället för 100 spjut hade man kunnat ha 70 yxor (jag räknar då såklart på träpriset, järn förutsätter jag att man får tag i bra nog ändå)

Och håller med dig cobra, älskar att försvara ;)

Känslan av att döda flera hundra tusen trupper inom en minut är härlig^^ Måste dock möta stammar som har lite koll på timing för att det ska lyckas :p
 

DeletedUser

Guest
Det är nog länge sedan jag läst något så dumt som att en stam förbjuder sina medlemmar att speja^^ Då förmodar jag att det är förbjudet att farma eller attackera andra spelare också :D
 

DeletedUser

Guest
Gautigoth = farmad/noblad. ligger i mitten av HRE. Good luck in the future mate
 

DeletedUser

Guest
Vad ska man med spjut till? Istället för 100 spjut hade man kunnat ha 70 yxor (jag räknar då såklart på träpriset, järn förutsätter jag att man får tag i bra nog ändå)

Och håller med dig cobra, älskar att försvara ;)

Känslan av att döda flera hundra tusen trupper inom en minut är härlig^^ Måste dock möta stammar som har lite koll på timing för att det ska lyckas :p

Vem gillar inte att se dom 2 svärden där uppe i högra hörnet.? över 100 fakes inkommande, haha och sen ser man vilka som är noble trains haha. älskar det.
dock blir jag aldrig attackerad på World 10 ^^
 

DeletedUser

Guest
Vem gillar inte att se dom 2 svärden där uppe i högra hörnet.? över 100 fakes inkommande, haha och sen ser man vilka som är noble trains haha. älskar det.
dock blir jag aldrig attackerad på World 10 ^^

Bara 100? Värsta barnleken ;)

Och om du vill bli attackerad, varför inte gå och joina nån random family tribe och förklara krig mot Die/CTRL? Då får du en del att göra^^
 

DeletedUser

Guest
Bara 100? Värsta barnleken ;)

Och om du vill bli attackerad, varför inte gå och joina nån random family tribe och förklara krig mot Die/CTRL? Då får du en del att göra^^

hehe men du är ju den "bästa" på att försvara på w10. :)
joina familys kommer inte komma på frågan ^^
dessutom har jag tjans att joina Die. när dom har rensat alla inaktiva. då dödar jag alla familys istället ^^
 

zorzes

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
2
back on topic!


stammarna som har gjort massinvites kommer gå under... och de stamar som bjudit in folk dom spelat med tidigare eller folk de vet kan spela OCH vara en lagspelare kommer gå långt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp