"Sluta spela TW"

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
De får helt enkelt kolla av hur många spelare som betalar för 3 eller fler världar. Jämfört med spelare som betalar för 2+ lite då och då. Blir en del att kolla upp. Men de kan mycket väl gå plus.

Eventuellt att de sätter det på en 2.5 i pris, beroende på hur många som betalar för fler världar redan. Men för mycket så kommer ju inte spelarna på 1 värld betala mer. Dock är det 2.5 så kanske spelare på 2 världar betalar mer och då går de plus. Medans spelare på 3+ behöver betala mindre.

Allt beror helt enkelt på vad folk betalar för just nu.
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Tw finns listat till 33 olika servrar (från tw.se).

Det finns totalt 2 813 105 (atm) olika konton som spelar. Låt säga att ca 40% utav alla kontona kör aktivt med premium.

Då återstår det: 1 125 242 konton.

Det betyder att Inno Game får in MINST 464.724.946 SEK/ år
(räknat med om man köper 1500pp + 1000pp på en och samma gång med kort.)

Och de som ska få betalt på Inoo Game gissar jag är ca 30 st. Och vi antar att medellönen är på 30.000. Det blir 900.000 SEK/ år.

Så Det Inno Game får in - Lönerna = 463.824.946 SEK/ år

Sen kom jag att tänka på priserna för alla 33 olika servrar som finns för TribalWars.
Låt oss säga att de läger ut snitt 10.000 för en server/ år.
Det blir 33.000 SEK/ år

Då återstår det 463.791.946 SEK.

Om man även ska räkna med hyran för själva huvudkontoret för Inno Game + hyran för marken + underhålning utav lokalerna. Så får man räkna med 10(?)M

Återstår då endast 453.791.946 SEK i ren och skär vinst för Inno Games.

Så vad är det som gör att det ska bli så pass dyrt att spela TribalWars i längden för oss vanliga spelare som inte har nån inkomstkälla?

Skulle det inte vara bättre att sänka prem kostnaden då eller göra så att det blir en engångs bekostnad för oss. För Inno Games går inte minus på det i första taget.

Så jag skulle anta att Inno Game inte skulle gå med förlust om de sänkte priserna på prem. Och att tilläga är att dessa siffror enbart inkluderar TribalWars och inte Inno Games andra spel (The West och Gerpolis).

Nu har ju förvisso Nino redan totalägt dig, men jag känner mig tvungen att slunga tillbaka oavsett.

Till sak: Är du totalt vansinnig? Eller har du bara för vana av att skriva icke utförliga ekonomiteorier (kan knappast kalla detta en kalkyl) utan någon som helst verklighetsbasis? När man ger sig in i den ekonomiska världen bör man ha hyfsad koll på reglerna som gäller i sagda empiri. Du förstår uppenbarligen inte att ditt försök till kritik blir både irrelevant och hånat när det brister på så många fundamentala plan att det är skrattretande? Nino tog lite grundläggande detaljer, men jag tycker han var alldeles för snäll.

Lite grejer du bör överväga som är relevant för just det här ämnet:

Man har inte en server per värld och sen är det bra med det. I praktiken kompliceras det här förvisso av att man idag virtualiserar servrar, men vi bortser ifrån det eftersom sånna detaljer knappast ingår i problematiken.

Saker som behövs:

Webbservrar i mängder, till alla världar, till innogames egen sida, till de andra spelen, internwebb, webbmail etc.
DNS-tjänst
Någon typ av mailserver
Någon form av filserver, både för spelens grejer och för personalens filer
Servrar för testmiljöer
Det mesta av det här behöver även dubbleras ifall något går sönder
Diverse nätverksutrustning inkl. internetanslutning för dyra pengar på ett antal platser i världen. Innogames drivs inte via ADSL för 199:-/månad.

Ska jag fortsätta, eller förstår du min poäng?

Själva företagsekonomin är ännu värre, men eftersom jag inte har tid, lust eller bryr mig tillräckligt för att sätta mig in i vad Innogames omsätter så låter jag hela det området vara. Det borde du också gjort.

Nästa gång du gör en tråd ska du tänka efter före. Har det du skriver någon som helst substans, eller är det bara halvpropaganda du försöker köra ner i halsen på folk? Det är inte rätt mot oss eller dig själv.

Ha en god natt.
 

DeletedUser

Guest
Tw finns listat till 33 olika servrar (från tw.se).

Det finns totalt 2 813 105 (atm) olika konton som spelar. Låt säga att ca 40% utav alla kontona kör aktivt med premium.

Då återstår det: 1 125 242 konton.

Det betyder att Inno Game får in MINST 464.724.946 SEK/ år
(räknat med om man köper 1500pp + 1000pp på en och samma gång med kort.)

Och de som ska få betalt på Inoo Game gissar jag är ca 30 st. Och vi antar att medellönen är på 30.000. Det blir 900.000 SEK/ år.

Så Det Inno Game får in - Lönerna = 463.824.946 SEK/ år

Sen kom jag att tänka på priserna för alla 33 olika servrar som finns för TribalWars.
Låt oss säga att de läger ut snitt 10.000 för en server/ år.
Det blir 33.000 SEK/ år

Då återstår det 463.791.946 SEK.

Om man även ska räkna med hyran för själva huvudkontoret för Inno Game + hyran för marken + underhålning utav lokalerna. Så får man räkna med 10(?)M

Återstår då endast 453.791.946 SEK i ren och skär vinst för Inno Games.

Så vad är det som gör att det ska bli så pass dyrt att spela TribalWars i längden för oss vanliga spelare som inte har nån inkomstkälla?

Skulle det inte vara bättre att sänka prem kostnaden då eller göra så att det blir en engångs bekostnad för oss. För Inno Games går inte minus på det i första taget.

Så jag skulle anta att Inno Game inte skulle gå med förlust om de sänkte priserna på prem. Och att tilläga är att dessa siffror enbart inkluderar TribalWars och inte Inno Games andra spel (The West och Gerpolis).

Du måste allt vara bra j*vla korkad du. (* = ä)
 
Topp