"Sluta spela TW"

vegas91

Member
Reaktionspoäng
0
"Sluta spela TW" ett argument som jag lägger fram pga vissa punkter.

* Världarna hinner knappt öppnas förens en ny värld öppnar. Lite intressant och veta vad detta bero på?

* Vill minnas att när jag börja spela spelet som fanns det ingen "reklam" i själva världen nu spammas det reklam, jag förstår varför men det är ett väldigt störande moment, något som jag och många andra säkerligen tycker. Borde man inte kunna slänga in reklamen vid själva inloggnings tillfället, så att det sedan inte finns i själva världen?

* Jag har alltid funderat på detta med premium kostnaderna, det är inte för mig ett stort bekymmer men för många andra borde man inte kunna lösa det på så sätt att när man reggar ett konto så får man slänga in en slant då och sedan ingår allt, precis som när man köper ett spel i affären.

* Sedan vill jag ge ytterligare kritik för att det oftare nu händer att det är fel på servarna än innan, kan någon förklara varför det är så.

Sedan måste jag berömma TW-teamet för deras insats tar mycket fritid och ni ska ha mycket kredit för att ni ta på er dessa uppgifter, som såväl behövs för spelets utveckling och allas trevnad.

Ha en Trevlig Sommar!

http://www.youtube.com/watch?v=YzFlUiPvwQ8


Vegas
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Det nya premiumsystemet har iaf förstört för mig och jag kan inte använda kortköp. :/
 

DeletedUser

Guest
Vad alla skall klaga på premium priset, jag tycker de inte är så kännbart, spec när andra betalar mitt PK :p

Tur att man får göra lite signs nu och då :awsm::cool:
 

DeletedUser

Guest
Vad alla skall klaga på premium priset, jag tycker de inte är så kännbart, spec när andra betalar mitt PK :p

Tur att man får göra lite signs nu och då :awsm::cool:

eller om man genomför med trav*an där priset är mycket högre (folk som bettalar 4k per månad)
vist är de högre priser men jag är också glad över att alla prenium grejer inte aoutomatiskt gör en bättre som att 10mer resuser etc
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Så du vill ha bort både reklam och premium kostnad? Hur ska de då betala för allt.
 

pointw***e

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag har inte betalt prem sen det nya premsystemet kom till :)
Har inte kunnat göra det.. Så ja, jag får lira på gamla goa sättet.
 
Reaktionspoäng
0
"Sluta spela TW" ett argument som jag lägger fram pga vissa punkter.

* Världarna hinner knappt öppnas förens en ny värld öppnar. Lite intressant och veta vad detta bero på?

* Vill minnas att när jag börja spela spelet som fanns det ingen "reklam" i själva världen nu spammas det reklam, jag förstår varför men det är ett väldigt störande moment, något som jag och många andra säkerligen tycker. Borde man inte kunna slänga in reklamen vid själva inloggnings tillfället, så att det sedan inte finns i själva världen?

* Jag har alltid funderat på detta med premium kostnaderna, det är inte för mig ett stort bekymmer men för många andra borde man inte kunna lösa det på så sätt att när man reggar ett konto så får man slänga in en slant då och sedan ingår allt, precis som när man köper ett spel i affären.

* Sedan vill jag ge ytterligare kritik för att det oftare nu händer att det är fel på servarna än innan, kan någon förklara varför det är så.

Sedan måste jag berömma TW-teamet för deras insats tar mycket fritid och ni ska ha mycket kredit för att ni ta på er dessa uppgifter, som såväl behövs för spelets utveckling och allas trevnad.

Ha en Trevlig Sommar!

http://www.youtube.com/watch?v=YzFlUiPvwQ8


Vegas

Nej.

Ut och lek i trafiken.

TROLOLOLOLO
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Ja, men utan reklaminkomster, hur ska de gå runt på det?

Tw finns listat till 33 olika servrar (från tw.se).

Det finns totalt 2 813 105 (atm) olika konton som spelar. Låt säga att ca 40% utav alla kontona kör aktivt med premium.

Då återstår det: 1 125 242 konton.

Det betyder att Inno Game får in MINST 464.724.946 SEK/ år
(räknat med om man köper 1500pp + 1000pp på en och samma gång med kort.)

Och de som ska få betalt på Inoo Game gissar jag är ca 30 st. Och vi antar att medellönen är på 30.000. Det blir 900.000 SEK/ år.

Så Det Inno Game får in - Lönerna = 463.824.946 SEK/ år

Sen kom jag att tänka på priserna för alla 33 olika servrar som finns för TribalWars.
Låt oss säga att de läger ut snitt 10.000 för en server/ år.
Det blir 33.000 SEK/ år

Då återstår det 463.791.946 SEK.

Om man även ska räkna med hyran för själva huvudkontoret för Inno Game + hyran för marken + underhålning utav lokalerna. Så får man räkna med 10(?)M

Återstår då endast 453.791.946 SEK i ren och skär vinst för Inno Games.

Så vad är det som gör att det ska bli så pass dyrt att spela TribalWars i längden för oss vanliga spelare som inte har nån inkomstkälla?

Skulle det inte vara bättre att sänka prem kostnaden då eller göra så att det blir en engångs bekostnad för oss. För Inno Games går inte minus på det i första taget.

Så jag skulle anta att Inno Game inte skulle gå med förlust om de sänkte priserna på prem. Och att tilläga är att dessa siffror enbart inkluderar TribalWars och inte Inno Games andra spel (The West och Gerpolis).
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Fabror Joakim, vi är inget oljebolag måste jag tyvärr informera dig om.

Kanske samla på sig lite mer fakta innan man går ut och säger något som inte stämmer alls.

1. Vi sitter på 3.4 miljoner spelare för Tribal Wars. Dina 40% som betalar premium, jag önskar att de vore sa bra.

Faktum är att jag inte får säga vad vi drar in eller liknande. Det är tillräckligt för att vi skall kunna fortleva som ett företag och samtidigt utvecklas, som alla andra företag, dessutom har vi inte bara ett spel som drar in varat levebröd.

Vi har 70 anställda och betalda på InnoGames kontor i Hamburg, varav en av dem är jag. Vi var 34 när jag började jobba i kontoret förra året. Därtill har vi också 80+ betalda Community Managers som jobbar världen över.

Skulle en server dessutom kosta 10.000 SEK per ar sa skulle jag varit glad, om detta även inkluderade Rack-hyra, bandbredd, el och support. Det gör det tyvärr ej. Sen skall du tänka på att vi inte har 1 server, vi har 300 hårdvaruservrar.

Därtill räknande du även inte med skatt och momsavdrag. Varken till våran "rena vinst" eller till det du betalar de anställda.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
* Jag har alltid funderat på detta med premium kostnaderna, det är inte för mig ett stort bekymmer men för många andra borde man inte kunna lösa det på så sätt att när man reggar ett konto så får man slänga in en slant då och sedan ingår allt, precis som när man köper ett spel i affären.

För att vi, precis som Blizzard som tar månadsavgifter till ett av sina spel har kontinuerliga utgifter för driften av spelen. Medan ett single player eller multiplayer spel där du hostar inte har sådana kostnader. Ett spel du köper i affären har en produktcykel på ungefär 6 - 12 månader efter produktionsslut. Sedan släpper dem stödet för det och startar skapandet av ett nytt spel. Vi har en produktcykel med Tribal Wars som är 7 år nu (Die Stämme fyllde 7 i förra helgen) och har fortfarande en fortlöpande produktionscykel och produktcykel.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Vad man däremot eventuellt skulle kunna se över om man vara Innogames. Skulle vara möjligheten att kanske betala så att ett och samma konto kan ha premium på alla världar för en speciell månadssumma?

På så vis så kan de spelare som betalade för 3-4 världar och gick ner till 1-2 fortsätta köra på 3-4. Samt de som bara känner att det är värt att betala full premium poäng 1 värld men ändå skulle tänkas ha det på flera världar, kan öka det de betalar in och då kunna ha premium över allt.

T.ex. jag betalar just nu prem på 1 värld. Och om då kontoprem kanske skulle kosta som för 2 världar så hade jag som betalar för en värld seriöst och ibland ströspelar på lika olika världar. Slänga ut det dubbla och kunna köra premium på alla världarna.

Tycker det kan vara en idé att ha i åtanke för InnoGames ;)
 

DeletedUser

Guest
Vad man däremot eventuellt skulle kunna se över om man vara Innogames. Skulle vara möjligheten att kanske betala så att ett och samma konto kan ha premium på alla världar för en speciell månadssumma?

På så vis så kan de spelare som betalade för 3-4 världar och gick ner till 1-2 fortsätta köra på 3-4. Samt de som bara känner att det är värt att betala full premium poäng 1 värld men ändå skulle tänkas ha det på flera världar, kan öka det de betalar in och då kunna ha premium över allt.

T.ex. jag betalar just nu prem på 1 värld. Och om då kontoprem kanske skulle kosta som för 2 världar så hade jag som betalar för en värld seriöst och ibland ströspelar på lika olika världar. Slänga ut det dubbla och kunna köra premium på alla världarna.

Tycker det kan vara en idé att ha i åtanke för InnoGames ;)

Låter väldigt skönt. Frågan är dock om Innogames skulle gå plus på det? Jag betvivlar att dem inför ett nytt system som gör att dem går minus.

/ emme
 
Topp