Skillnader Ps3/Xbox 360 Ps4/Xbox 720

DeletedUser

Guest
Ngn som har den blekaste när ngn av dessa kommer ut på marknaden? Jag har beslut ångest när det gäller vilken jag ska köpa :S

Idag sitter jag på Xbox 360 Elite och äger ca 40 original spel. Jag lirar aktivt live (online).

Spel skillnad idag:

Fördelar: Microsoft har fler betydligt fler rättigheter till spel än Sony. Exempel som inte finns för Sony: Gears of war/left4dead m,m

Xbox är till större del media/film i jämförelse än Sony.

Nackdelar
: Microsoft tar 50:- i mån för live = 600 :- per år.


fördelar: Sony = gratis live (snackas om att det ska kosta) men idag gratis. Grand Turismo är det enda spel jag vet att Sony har rättigheter på ensamma.

Du kan köpa ett spel online sedan tanka ner spelet igen 5 ggr oavsätt på vilken sony konsol så länge du är inloggad på ditt konto hemma eller hos vänner där du tänkt ladda ner spelet gratis (efter att ha betalt 1:a gången). tycker dock att det är onödigt då en annan är spar beroende av spel som jag köper i affär och inte online ^^

Nackdelar
: Sony förlorar fans pga release priserna och pga det även förlorat rättigheterna till spelen Sony en gång i tiden ägde för sig själva som t.ex gta/tekken/Resident Evil/Final Fantasi m,m

Hjälp mig lära skillnaderna så jag på de nya konsolerna som ska släppas!


Det som gjorde mitt val av Xbox360 är uppenbart! Xbox har/hade fler rättigheter än Sony.

Rätta mig om jag är helt fel ute med skillnaderna av ps3 och Xbox 360! :rolleyes:



Hjälp mig lära skillnaderna jag på de nya konsollerna som ska släppas!
 

DeletedUser

Guest
PS3 har Blueray vilket gör att man kan se högkvalite-filmer. Den har också stöd för 3D redan idag, men hittils har inte så många 3D-spel släppts. Wlan är inbyggt från start.
Killzone, Uncharted, Motorstorm är några spel som Sony har rättigheter till.
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Har båda. Utgår man bara från priset är nog 360 bättre. Plus att deras kontroll är mer konfortabel. Men detta är som SD i riksdagen. Det kommer aldrig att komma fram någonting egentligen ;)
 

DeletedUser

Guest
Själv äger ja ett ps3. Då jag använder mig av en hdmi cabel till min nya hd tv (1080p) Med bluray på ps3 blir de "amazing" bildkvalitet, tycker även om kontrollerna på ps3, jag tycker xbox kontroller är för klumpiga, Som ni redan har sagt med live o så.. Där tycker jag xbox har failat rejält på.. om man nu betalar för det så borde man ju får live med.. Jag tycker även om designen på ps3 är snyggare och bättre (slim) Jag bryr mig inte om spelen så mycket, kör för de mesta fifa och de är de roligaste.
o jo! på xbox kontroller måste du byta batterier hela tiden, playstation 3 är det bara att sätta i en kabel :)

Mvh zmeexiitomten
 

tranquill

Member
Reaktionspoäng
9
PS3 har Blueray vilket gör att man kan se högkvalite-filmer. Den har också stöd för 3D redan idag, men hittils har inte så många 3D-spel släppts. Wlan är inbyggt från start.
Killzone, Uncharted, Motorstorm är några spel som Sony har rättigheter till.

Såvitt jag vet så finns det inga 3D spel än ? ?
 

tranquill

Member
Reaktionspoäng
9
Fördel med nya xbox 360 slim Gentemot ps3 :

Precis som PS3 har nu xbox inbyggt trådlöst nätverk, PS3 må ha högre kvalititet på sina spel då det är blueray skivor men för att nyttja den fördelen så måste man ha HD tv vilket många fortf inte har.

Xbox 360 är nu mkt billigare än PS3.

Dem har fler titlar som e exklusiva.

Tex. Alan Wake, gears of wars, Blue Dragon, Crackdown, Dead rising, Fable 2, HALO SERIEN .

Det finns såklart massa fler då spelen ovan bara är ett utdrag.

Jag tkr även att 360 :s exklusiva titlar är mkt bättre än PS3 : S titlar.
 

tranquill

Member
Reaktionspoäng
9
Även jag har ett Ps3.

Fördelar med den är väl både de vanliga spelkontrollerna och den sjukt sköna filmkontrollen (http://sainsburys.scene7.com/is/image/sainsburys/115623283_1?$large240$)
Dessutom gillar jag Ps3 menyerna.

Skulle dock valt ett Xbox om jag inte hade runt 30 spel till Ps3 då 4 ps3or har pajat för mig inom loppet av 3 månader. (Blu-Ray läsaren krånglade på alla).

Kanske du borde skickat in det på lagning, hade du ingen garanti elr ?
 

DeletedUser

Guest
Har båda och föredrar PS3an före 360

Det som har sagt tidigare har jag inte mycket att säga om då det mesta stämmer bra.

Vad gäller spela har ju

Metal Gear - Fable: Två speltitlar som båda är riktigt stora för sin konsol och båda är bra.

Killzone - Halo: Här har vi två spel med samma grund ivf och även om jag säger att jag gillar Killzone mer så är detta en smaksak och båda spelen är värda att spela.

God Of War - Gears Of War: Samma sak här, egentligen kan jag hålla på så här hur länge som helst att jämföra men i grunden finns det spel som motsvarar varandra ganska bra på båda sidorna

White Knight Chronicles - Blue Dragon

Då är det ju roligare att titta på de spel som finns till båda och se vad som är skillnaden.
RPG: skiljer sig ofta med att det på PS3 versionen finns fler uppdrag och ofta fler ljudspår och tal till alla karaktärer plus att man slipper detta med att byta skivor som är lite 90-tal tycker jag

FPS: Detta är vad 360 har lagt ner mest tid på och vad de vill att man ska spela på sin konsol och här är det som jämnast då PS3an har snyggare utseende på objekt som är nära medan 360 har gjort så att man kan se längre utan att det börjar bli suddigt.

Sport: Fifa och sådant ser ganska lika ut på båda konsolerna och jag kommer inte att gå in på det utan att det går lite snabbare på PS3an att ladda men ser inte det som någon stor fördel. Bilspel är snyggare på PS3an och det är mycket för att här har PS3an titlar som är inriktade på att se snygga ut mer än körkänsla (GT)

Nu diskuterar jag dem som spelkonsoler och går inte in på multimediamaskin avdelningen av det hela då det inte riktigt blir någon kamp och de flesta "Svenssons" inte använder konsolen till det.

En till sak är att Microsoft försöker köpa alla stora titlar som Sony har just nu medan Sony struntar helt i Microsoft stora titlar och man kan ju undrar varför
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
ps3 för min del, aldrig gillat xbox av någon anledning....sen att de är gratis o köra online på ps3 är ju en ganska stor fördel, trots att xbox är billigare så blir ju priset högre när man måste betala varje månad för att spela online...de är ju online man vill spela dom flesta spelen :)
 

DeletedUser

Guest
o jo! på xbox kontroller måste du byta batterier hela tiden, playstation 3 är det bara att sätta i en kabel :)

Fel, finns sladdar till 360 också

Fördel med nya xbox 360 slim Gentemot ps3 :

Precis som PS3 har nu xbox inbyggt trådlöst nätverk, PS3 må ha högre kvalititet på sina spel då det är blueray skivor men för att nyttja den fördelen så måste man ha HD tv vilket många fortf inte har.

Också fel, även om ps3:an kan klara en del mer än 360 så har de flesta spel som släppts till båda konsollerna haft högre texturupplösning på 360.

Och för övrigt så kommer en sån här diskussion aldrig leda nånvart :)
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Jag får kramp i mina tummar när jag kör på ps3:an medan xbox 360 kontrollern är mer handformad och skönare att hålla i. Ps3 har ju sitt gratis online of blu-ray som gör att de flesta föredrar ps3. Vad jag har hört (vet inte om det stämmer) så har 360 en skönare online upplevelse och känns bättre. Har dock bara spelat ps3 online så kan väl inte säga så mycket om den saken. Jag tror dock att nya 720 kommer att att få en rejäl upprustning och komma ikapp Sony ännu mer, medan ps4 bara kommer ha enstaka förbättringar men sedan inte ha så mycket nytt
 

DeletedUser

Guest
Intressant

Måste säga att denna konversation ger mig en liten personlig bild av det hela.

En till sak är att Microsoft försöker köpa alla stora titlar som Sony har just nu medan Sony struntar helt i Microsoft stora titlar och man kan ju undrar varför
- Jag samtycker att det är konstigt då t.ex. Halo är otroligt stort i jämfört med många andra spel. Skulle vara fint med ett resonemang från Sonys sida ang din fråga haha

Sen tror inte jag häller denna disskution leder ngn vart. Men helt klart många som besvarar vid intresse :awsm:
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Måste säga att denna konversation ger mig en liten personlig bild av det hela.

- Jag samtycker att det är konstigt då t.ex. Halo är otroligt stort i jämfört med många andra spel. Skulle vara fint med ett resonemang från Sonys sida ang din fråga haha

Sen tror inte jag häller denna disskution leder ngn vart. Men helt klart många som besvarar vid intresse :awsm:

Halo (enligt mig själv och måånga ps3 användare) är inte ett särskilt bra spel. Dock har du rätt i att Sony inte köper in "stora titlar".
 
Topp