Sämsta ob:n i förhållande till poäng.

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Även om jag nästan alltid ligger ganska högt i OB listor så håller jag med.

Det säger inget om skillsen.. Det säger mest bara hur aktivt man krigar och hur många deffbyar man slaktat.

Dessutom är systemet inte så trevligt för oss väldigt stora spelare, för moral ger inte extra OB när man slaktar. Så det är sjukt dyrt för t.ex. mig på v8 att döda en deffby för någon med ca 200k poäng. Kostar mig ca 4 offbyar.

Så ja, det blir lite orättvist på det sättet.

Samtidigt så smäller det till rejält när en stor spelare går upp och börjar slakta, då går det fort, pga antalet offbyar man kan slänga på en annan stor spelare..


Äsch, nu snurra jag in mig i mina egna tankar. Hoppas ni förstår vad jag menar ändå :p
 

DeletedUser

Guest
Även om jag nästan alltid ligger ganska högt i OB listor så håller jag med.

Det säger inget om skillsen.. Det säger mest bara hur aktivt man krigar och hur många deffbyar man slaktat.

Dessutom är systemet inte så trevligt för oss väldigt stora spelare, för moral ger inte extra OB när man slaktar. Så det är sjukt dyrt för t.ex. mig på v8 att döda en deffby för någon med ca 200k poäng. Kostar mig ca 4 offbyar.

Så ja, det blir lite orättvist på det sättet.

Samtidigt så smäller det till rejält när en stor spelare går upp och börjar slakta, då går det fort, pga antalet offbyar man kan slänga på en annan stor spelare..


Äsch, nu snurra jag in mig i mina egna tankar. Hoppas ni förstår vad jag menar ändå :p



Ja jag förstår men tycker endå om man inte tycker det är kul att snacka om folks dåliga kan man ju alltid lägga in någon som har bra :p man måste ju inte alltid vara negativ som ni försöker säga här :p
 

DeletedUser

Guest
Fan vilken underbar tråd!

Poäng: 2.519.426
Rank: 148
Opponenter besegrade: 634.991 (503.)

och

Poäng: 7.391.680
Rank: 19
Opponenter besegrade: 3.543.137 (210.)
 

DeletedUser

Guest
Även om jag nästan alltid ligger ganska högt i OB listor så håller jag med.

Det säger inget om skillsen.. Det säger mest bara hur aktivt man krigar och hur många deffbyar man slaktat.

Dessutom är systemet inte så trevligt för oss väldigt stora spelare, för moral ger inte extra OB när man slaktar. Så det är sjukt dyrt för t.ex. mig på v8 att döda en deffby för någon med ca 200k poäng. Kostar mig ca 4 offbyar.

Så ja, det blir lite orättvist på det sättet.

Samtidigt så smäller det till rejält när en stor spelare går upp och börjar slakta, då går det fort, pga antalet offbyar man kan slänga på en annan stor spelare..


Äsch, nu snurra jag in mig i mina egna tankar. Hoppas ni förstår vad jag menar ändå :p

Att det kostar mer att rensa mindre spelare uppvägs ju av att du har mer byar att slänga iväg. Så summa och kardemumma så spelar inte moralen in på din OBa utan på din moståndares OBd
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Kan nog säga att jag hade en av de sämsta ob förhållandevis till min poäng..

Hade ca 300.000 som mest där. Och hade 20K i Ob:p
 

DeletedUser

Guest
Mest intressant är ju att se de som har ungefär lika bra def-ob som off-ob... Det är ju spelare som bemästrat både och :) Dock så behöver faktiskt hög OB inte alls betyda att spelaren är bra...

Många spelare med hög poäng använder sina spejare flöitigt om nätterna och kan dä'rför ta byar relativt gratis och utplåna trupper som är utanför byn... De ger ju inte speciellt mycket OB, men det är betydligt smartare och bättre eftersom att man själv knappt förlorar trupper på det... Då kan man använda offbyarna till att slakta andras offbyar till exempel :)
 

DeletedUser

Guest
Mest intressant är ju att se de som har ungefär lika bra def-ob som off-ob... Det är ju spelare som bemästrat både och :) Dock så behöver faktiskt hög OB inte alls betyda att spelaren är bra...

Många spelare med hög poäng använder sina spejare flöitigt om nätterna och kan dä'rför ta byar relativt gratis och utplåna trupper som är utanför byn... De ger ju inte speciellt mycket OB, men det är betydligt smartare och bättre eftersom att man själv knappt förlorar trupper på det... Då kan man använda offbyarna till att slakta andras offbyar till exempel :)


Bra sagt elohim
 

DeletedUser

Guest
Nej det får man inte... Och det är ju även rätt logiskt eller hur? :)
 
Topp